Emaitzak: 6
2007 | ||
kulturaidentifikazioak ez dira banakoaren mailako nortasun zeinuak, talde bizitzaren bilakaera historikoak sortuak baino. Gure artean nagusi den pluraltasunaren kontzeptuak, ordea, | ez dio errealitate historiko eta nazional horri erreferentziarik egiten; aitzitik, kulturarik gabeko gizabanakoaren fikzioan du bere iturri ideologikoa.Zehaz dezagun, bada, desberdintasunaren berdintasuna bakarrik dela, auzi honetan, bide demokratikoa. Bestea, gaur egun mundua eratzeko dagoen nazio estatuarenestatus internazionala, totalitarismoaren hondamendia da. | |
2009 | ||
Euskaltzaindi berriak | ez dio errealitateari muzin egin nahi eta ez du bolizko dorrean bizi nahi. Aitzitik, euskalgintzan ari diren erakunde anitzekin harremanak estutu nahi ditu, hitzarmen bidez nahiz beste formularen bat erabiliz. | |
2012 | ||
Hainbatenpresaburuk nahiago dute aldi baterako kontratazioa, legeari iruzur eginez, kontratuaren iraupena agortzean lan harremana berez bukatuko delako, kaleratubehar izanik gabe, iruzur horrek dakarren kostu ekonomikoaren murrizketarekin.Aski esanguratsua da esku artean dugun azken datua: kontratu berrien% 92, 1aldi baterako kontratuak dira14, eta horrek | ez dio errealitateari erantzuten, hots, aldibaterako kontratu horiek ez diote erantzun, legeak nahi duen bezala, aldi baterakoarrazoi bati, errealitate ekonomikoa aldakorra baita, baina ez hainbeste. EAEn(% 93,7), eta Nafarroako Foru Komunitatean(% 93,3), datuak oso antzekoak dira. | |
2013 | ||
Beltran de Herediak azaldu duenez, Eusko Jaurlaritza egiten ari den negoziazio hori beharrezkoa da, aurrerapausoak eman behar direlako. ETAk armak entregatu arte, Espainiako Gobernuak ez du ETArekin hitz egin nahi, baina gu ez gaude horrekin ados, | ez diogulako errealitateari bizkarra eman. Egin ahal dugun guztia egingo dugu, hitzeman du sailburuak. | |
2018 | ||
Oinarrizko behar maila hori asebetea izanik, anitzez aiseago izanen zatekeen balioztatze ekonomiko eta sinboliko sakonak garatzea. Are gehiago, balioztatze sinbolikoa barne balioztatzea izan zitekeen komunitatetikoasoilik, ahalbide mugatuek | ez baitzioten errealitate fisikoari bakarrik eragiten; erran nahi baita, komunitatearen eta ondarearen arteko harremanaren alderdi ukiezinean ere eragin zezaketela ondoriorik ahozko transmisioan, ideietan, sentimenduetan.... | |
2022 | ||
Hori dela-eta, fikzio hutsa litzateke Hezkuntza Lege baten bitartez hezkuntza eredu propio bat gara daitekeela pentsatzea. Baldintza hauetan, soilik Euskal Autonomia Erkidegoa barnebiltzen duen lege batean «euskal hezkuntza sistemaz» jarduteak | ez dio errealitateari erantzuten, batetik hezkuntza sistemak Estatuenak direlako, eta bestetik, Nafarroa eta Iparraldea aipatu ere ez dituelako egiten. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 6 (0,04) |
Lehen forma
ez | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
EITB - Sarea | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ez esan | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ez esan errealitate | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |