2000
|
|
1999ko inbertsioak 15.000 milioi pezetara iritsi ziren, baina kopuru hori motz geratzen da urte horretan 2.150 etxebizitza berri egin zirela kontuan hartuz gero. Ur depuradora bat baino
|
ez
dago herrian eta ur deposito bakarra dute. Abuztuan, ohiko 40.000 biztanleak 60.000tik gora direnean, ur arazoak izan ohi dituzte.
|
|
Aurrera eginez, arduren lurralde banaketaren ildotik, eskola publiko eta eskola pribatuen arteko bereizketa azpimarratu litzateke. Lehenengoak diru publikoaz finantziatutakoak izango ziren; zehatzagoak izateko, oraintsu azaldu dugun bezala, eskola horiek udalek ordaindu behar zituzten (udal aurrekontuetan nahitaezko gastuen barnean egonik), nahiz eta Estatuak gastuei aurre egiteko moduan
|
ez
zeuden herriei laguntza emateko ardura hartu (97 art.). Bestalde, Estatuak bostehun baino biztanle gehiago zituzten herrientzat oinarrizko eskolak izateko agindua ezarri zuen (102 art) 211; eta probintzietako hiriburuetan, baldin hamar mila baino biztanle gehiago bazituzten, gutxienez goi mailako eskola bat egon behar zen (104 art.).
|
2001
|
|
Horren ondorioz, Nafarroako Gobernuak, epe laburrera zein luzera, onartu du euskara ez dela euskaldunen hizkuntza bakarrik, Nafarroako hizkuntzetako bat ere badela. Europako Batasun osoan
|
ez
dago herririk bere hizkuntzapropioa ren aurka legislatzen duenik edo herritarren hizkuntz eskubideak murrizteko neurriak hartzen dituenik: Na fa rroa da kasu bakarra Europako Batasun osoan. Normalean Estatu guztiek neurriak hartzen dituzte elebitasun edo eleaniztasuna indartzeko, baina ez kontrakoa egiteko.
|
2002
|
|
Kultura industriak diru asko eta asko mugitzen du munduaren lau bazterretan. Kultura nazionalek batasun politikoa sortzen laguntzen dute, baita ha lakorik
|
ez
dagoen herrietan ere (hots, ez batasun politikorik, ez batasun kulturalik edo linguistikorik ez dagoen herrietan).
|
|
Kultura industriak diru asko eta asko mugitzen du munduaren lau bazterretan. Kultura nazionalek batasun politikoa sortzen laguntzen dute, baita ha lakorik ez dagoen herrietan ere (hots, ez batasun politikorik, ez batasun kulturalik edo linguistikorik
|
ez
dagoen herrietan).
|
2003
|
|
Baina une honetako zatiketa instituzional eta administratiboa areagotuko luke. Bide egokia izan daiteke lurralde zehatz batzuentzako, baina hor
|
ez
dago herri ikuspegirik. Juan Marik marraztu duen bidea akatsik gabea da, baina ez erreala.
|
|
Gainera, misioetan bertan saldu eta zabaltzen zituzten liburu horiek. Pulpitutik gurasoei beren seme alabak eskolara bidaltzeko erregua egiten zitzaien, eta maisurik
|
ez
zegoen herrietan, agintariei zuzentzen zitzaizkien bat kontratatzearen premia adieraziz. Bestalde, irakur  tzen zekitenek ez zekitenei erakusteko proposatzen zuten; beti ere sexu nahasketarik gabe eta une aproposean, hau da, igande arratsaldetan (horrela beste dibertsio bihurriagoak saihestuko lirateke, gainera).
|
|
1797ko biztanle erroldak agertzen duenez, euskal herrietan mutil eskolak neska eskolak baino sei aldiz ugariagoak ziren. Hala ere,
|
ez
zeuden herri guztietan inondik ere, eta, zeudenetan ere, gurasoen erdiek ez zituzten bidaliko hara beren haurrak. Euskal Herriko alfabetizazio mailaren datu fidagarririk ez dugu 1860ko errolda egin zen arte:
|
|
31 Azkenean ere, azpimarratu behar da lege naturalen gai honetan, badirela halako batzuk, legeria guztiek eite horretakoak direla hartuagatik ere, zabalkunde eta erabilera bera ez dutenak.
|
Ez
dago herri bakoitzaren legea aipatu edo uko egin beharrik jakiteko zuzenbide naturalekoa dela neba arrebak eta alboko senideak oinordekoak izatea ondorengorik ez aurrekorik ez direnean; baina eskubide hori desberdin ikusten da toki diferenteetan. Erresuma honen probintzietan, esaterako, ohitura araubide non izan eta bertan odolbidezko oinordekoen eskubidea lege naturalpekoa ikusten da; bide horretatik, ohitura horiek ez dute bestelako oinordekorik aitortzen; areago, leku batzuetan ondasun zati zabalago edo urriagoa gordetzen da eurentzat; ohitura horietan guztietan xedaezineko jarauntsia esaten zaio horri; beraz, ezin xeda daiteke haien kaltetan, gainerako ondasunetan baino.
|
2004
|
|
Ez dela euskaraz asko irakurtzen? Nola irakurriko dut, bada, euskaraz daukagun egunkari bakarra ere
|
ez
badago herriko liburutegian. Horixe esango luke Portugaleteko batek bere jaioterrian izandako istilua ezagutu ondoren.
|
|
Herrietan lana egin behar da eta ez politika. Politika egiteko
|
ez
dago herriaren beharrik.
|
|
Ekidazuko eliza
|
ez
dago herri herrian, alboko aldean, goienean baizik, erdi Aroko gaztelu bat bezala. Eta ikustoki zoragarria da elizpe hau.
|
|
bidenabar esateko, baita bakarrizketaren eitea hartzen duenean ere. Azken funtsean, bakarrizketarik ez dago hizkuntzarik gabe eta hizkuntzarik
|
ez
dago herri komunitaterik gabe.
|
|
Orain, lehen defendatzen zutena erasotzen dute, ulertzea kosta egiten zaidan arrazoi batekin gainera. Ni
|
ez
nago herria saltzeko prest, azken unea ·iritsi arte arriskatzea erabaki dut. Barkatu, laztana.
|
2005
|
|
Iragan mendearen hasieran gurdia bidetik edo trena errailetatik ateratzeari iraultza deitzen zitzaion. Indarkeria hitzeko keria horren arbuiorik ez du erakusten armak hartzearen alde dagoenak… Oraindik bada alderdia esaten segitzen duenik alderdi faltarik
|
ez
dagoen herri honetan. Gaur ez da atzoko gauza bera euskaldun hitza edo gizonki azaldu hura.
|
|
" Zuek aipatzen duzue zarama bilketa selektiboa egiten ari gara jada.
|
Ez
dago herririk gu baino gehiago biltzen duenik. Gauza da, astakilo batzuk zaborrak erre eta hori bai sortzen duela kutsadura.
|
2006
|
|
Gauza jakina da Herriko Etxeetan orain dela guttira arte eskribauak edo idazkariak beti gaztelaniaz idatzi izan dutela.
|
Ez
dago Herriko Etxeko artxiboan dokumentu zahar bakar bat ere euskaraz. Horrek ez du erran nahi eskribauek –zenbait tresna edo tramankuluren izena gaztelaniara itzuli ezinik hitz bat edo bertze euskaraz idaztzi ez zituztenik.
|
|
Herrien Psikologia delakoan ere, kuantitatiboki erreferentzia gehienak seguru asko kritikoak ditu, baina bereizi egiten du:
|
ez
dago herriak, klaseak, Estatu nazioak," arrazak" nahaski tratatzerik. Iruditzen zait, funtsenean berak arbuiatzen duena, ikerketa etnologikoen erabilera politikoa dela, edo maiz izaten duen kutsu politikoa behintzat nazional edo nazionalista.
|
|
Badira batzuk, barruko patiorik ez badute, bainugelan bertan alderik alde zabalduko dutenak, edo sukaldean bestela, bertako epeltasunean azkarrago lehortzeko; inola ere ez kalean, jendearen bistan. Gure etxean ez gara horren herabeak ere, baina bai diskretuak, euskaldunon bataz besteko neurrian behintzat, eta, nola leiho guztiek kalera jotzen duten, bada, esekitokiaren atzeko aldean ipini ohi ditugu barruko arropak, maindire eta alkandoraz inguratuta; ez dut esango ezkutatuta jartzen ditugunik, ez baitaukagu zer ezkutaturik, baina
|
ez
dago herri osoari kontatzen ibili beharrik ere zer koloretakoak diren nire galtzontziloak, zer modelotakoak nire andrearen kuleroak.
|
2007
|
|
Bestalde, adineko jendea bizi da herrian, baina etxean. Bizirik
|
ez
dago herrietan. Umeak, euskaraz jakin arren, eta gehienek Badakite, ez dira aritzen, edo ez dute norekin ari.
|
|
Baina
|
ez
gaude herri xumearen edo baserriaren idilizazio rousseautiar baten aurrean. Shakespeare idilikoa ez beste zernahi da, eta folklorea edo herri literaturaren arrazoi berek erreskatatzen dizute hori ere:
|
|
... Old Crown denak dira karibuetan adituak; baina benetako jakinduria zaharrek daukate. Guk ikusi nahi dugun gizona
|
ez
dago herrian. Bere enborrezko etxera joan da, karibuei itxaroteko.
|
|
Talde nazional bakoitzak bereidentitatearen elementuak eta ezaugarriak ezarri nahi izatea, funtsaren funtsean, nork bere hizkuntza, kultura, historia, lurraldea eta nork bere interpretazioa etadefinizioa ezarri nahi izatea besterik ez da. Besterik ez, nioen, gutxi bailitzan: baina gaur gaurkoz gure esku
|
ez
dagoen herri euskaldunaren boterea eskatzen duherri proiektu horrek.
|
|
esaterako, gaztelania eta gaztelaniaren inguruan ardaztutako kultura etaidentitate etniko historikoa ez zen arrotza izan gaztelania espainiera bihurtu zenekobilakaera nazionalean. Gaztelako kultura etnikoaren eta kultura espainiarrarenarteko jarraipen historikoan
|
ez
dago herri menderatuetan gertatzen den fenomenohau: alegia, identitate etnikoaren osagai prepolitikoak ez daudela kontraesaneanondoren sortuko diren nazio identitate modernoen ezaugarri izaerekin.
|
|
Burgesia aberatsaren boterearentzat herria ez da ukuiluko trakets edo errebaletako lumpen proletarioa besterik, ezjakina, arazo publikoetan eskua zer sartu ez duena, beste egitekorik gabekoa funtsean egun osoan lan egin eta gauean umeak mundura ekartzea baino, Estatuak behar dituen beharginak eta soldaduak. Jada
|
ez
dago herririk, herria Estatuan desagertu da, eta nazioa Estatua bera da. «Ni, Estatua, naiz herria», dio horrek, eta izan, «herrien heriotza» da691 Nazio hau da, Estatu Nazioa, bai Herder-ek eta bai Humboldt-ek beldur eta laborri izan dutena.
|
|
Humboldt-ek eta, beste hainbat herriren jeinu ezezagunaren bila jarraituko dute, hala, euren herriaren bila, munduko herri ahaztuak jarrugiz. Hala, jada
|
ez
zegoen herri bat maisua, Grezia, eta haren errepresentazio modernoa, Frantzia: herri bakoitzak bere jeinua du, bere literatura1325 Eta hala hasi da Lessing teatro klasizista frantsesari atakatzen, Shakespeare-ren teatro orduan erdeinatua (Voltaire) faboratzeko.
|
|
Euskal Herriak independentea izateko eskubidea zuen nazio edo, hobe, arraza bat zelako, Espainiatik eta Frantziatik bereizia, herritarren nahia sobera aintzakotzat hartu gabe. Immanuel Kantek sortu zuen autodeterminazio kontzeptua, baina prusiar filosofoarengan Selbstbestimmung
|
ez
dagokie herriei, gizabanakoei baizik. Euskal Herrian talde autodeterminazioaren ideia Bilboko Euskalerria elkartetik Euzko Alderdi Jeltzalera iragan ziren sotista liberalen artean agertu zen, Sabino artean bizi zela, baina izan duen arrakasta Bigarren Internazionalari eta langile mugimenduari zor die, horiexek eman baitzioten Europa osoan esanahi kolektiboa Kanten ideiari.
|
|
hizkuntzarik
|
ez
dagoen herri batean.
|
2008
|
|
ezabatu zitzaion begietako alaitasuna, ezabatu zitzaion ezpainetatik irria? ..., inkontzientearen lurretan errotua behar zuen, halaber, inkontziente kolektiboak ere bere eragina du kolektiboaren partaideengan?, ar konkistatzailearen eredua. Indibil eta Mandonio, El Cid eta Juan de Austria, Cortés eta Pizarro, Valdibia eta Orellana, Daoiz eta Velarde, Espartero eta Esparteroren zaldia??, Espainiako Historia ofizialak Espainiako Handi bihurtu zituèn ustezko heroiena, munduan
|
ez
dago Herririk, ez menderatzailerik ez menderaturik (bakoitza bere mailan, bistan da), heroien idealizazio zein manipulazio interesatuaz baliatzen ez denik?, ume umetatik mila bider edoskia eta bere baitaren baitatik erreparazio berehalako bat eskatzen ziona. Esparteroren zaldiaren potroak ez ziren euliarenak, azken batean?, nahitaez; Alvarok, gainera, gogoan behar zuen, gogo gogoan, alegia?... Reginak eman ziòn masailekoa, oroimenaren gordelekuren batetik oihuka ari zitzaiona:
|
|
Horregatik, hedabideetan euskaraz nahiz erdaraz isurtzen diren juzguazalpen batzuk, oka eragitekoak dira eta ez dago irratia edo telebista itzali beste biderik. Abertzaleen Euskal Herri horretan
|
ez
dagoelako herri euskaldunaren erreferentziarik, euskara gaitzat hartuta edo ari ez baldin badira bederen. Orduan, mintzoaren gaia euskara dutelako edo, herri euskaldunaz oroitzen dira, euskaldun izatearen bazterkeriak salatzeko.
|
|
Miel herrira iritsi zeneko urte haietako giroa ere badator zintan. Argirik
|
ez
zegoela herrian, goizeko ordu txikietan iratzartzen zituztela etxerik etxe joaten ziren seineruek, eta handik gutxira trasko hotsa baino ez zela entzuten kalean. Egurrezko oinetako hura janzten zuten bakarrik.
|
|
Europako beste herrialde batzuen aldean Espainian ohiko sinbolo nazionalek hedapen sozial urria izan zuten (banderak, himnoak, heroien monumentuek, eskolatze bidez zabaldutako topikoek...). Nolanahi ere, Jon Juaristik nabarmendu du ia
|
ez
dagoela herri ertain edo are txikiagorik zezen plaza edo zezenketen inguruko festarik ez duenik. Eta hola, Juaristirentzat zezena eta haren inguruko festak lirateke espainiar masen sinbolo nazional nagusiak375.
|
|
Eta Azpeitian dotrinaren euskarazko irakaskuntza berreskuratu bazen, hein handiz bertako artzipresteak egin zuen ahaleginagatik izan zela pentsa liteke. Zer gertatu ote zen halako eliz agintari euskaltzalerik
|
ez
zegoen herrietan. Ziurtzat eman daiteke toki askotan diktadurak euskal katiximaren irakaste soila bera ere iraungi zuela, gaztelania hutsezko hezkuntza ezarriz milaka euskaldunei.
|
|
Hizkuntzarekin batera herri kultura aski aberatsa ere bazuten, ahozko literatura, folklore eta bestelako agerpenekin.
|
Ez
zegoen herri kultura homogeneorik, toki batetik bestera diferentziak baitzeuden. Hizkuntza bera euskalki desberdinetan banatuta zegoen.
|
|
Beste batzuek zaharregiak dirudite, 1842ko zergan agertzen direlako, eta berri legez sartu ditut. Beharbada, zaharrenak eta gazteenak baino
|
ez
zeuden herria defendatzeko. Zaharren artean, José Joaquín Agirre aipa dezakegu:
|
|
«Barkatu» parea esan duzu, «noizbait kafea hartzera gonbidatu behar zaitut» behin, eta «eraman nazazu zure etxera eta amai dezagun hau pasilloko lurrean» hirutan. «Epa» neutrorik
|
ez
dago herrian. Burua esan gabeko hitzek betetzen dizute.
|
|
Eta hori inoiz baino beharrezkoagoa dela dio, gainera. «Eusko Jaurlaritzak ez daki gobernatzen,
|
ez
dago herriaren arazoei aurre egiteko prest eta norbaitek arduratu behar du herria geratu ez dadin», azaldu du.
|
|
Era berean, Euskal Herritar orori dagokigu gure herriaren etorkizuna erabakitzea. 2 Udal hau
|
ez
dago herriak aukeraturiko ordezkariak legez kanporatuak izatea onartzeko prest. Bai udal hauteskundeetan jazarpena jasan zuten zerrendetako kideak eta baita suspentsioaren eragina jasan dutenak ere.
|
|
ezabatu zitzaion begietako alaitasuna, ezabatu zitzaion ezpainetatik irria... ...errotua behar zuen, halaber –inkontziente kolektiboak ere bere eragina du kolektiboaren partaideengan–, ar konkistatzailearen eredua –Indibil eta Mandonio, El Cid eta Juan de Austria, Cortés eta Pizarro, Valdibia eta Orellana, Daoiz eta Velarde, Espartero eta Esparteroren zaldia... –, Espainiako Historia ofizialak Espainiako Handi bihurtu zituèn ustezko heroiena –munduan
|
ez
dago Herririk, ez menderatzailerik ez menderaturik (bakoitza bere mailan, bistan da), heroien idealizazio zein manipulazio interesatuaz baliatzen ez denik–, ume umetatik mila bider edoskia eta bere baitaren baitatik erreparazio berehalako bat eskatzen ziona –Esparteroren zaldiaren potroak ez ziren euliarenak, azken batean–, nahitaez; Alvarok, gainera, gogoan behar zuen –gogo g... berak ederra eman zian, eta emaiok orain berari!
|
2009
|
|
Sailburuak ziurtatu du libre dituzten etxebizitza horiek babes ofizialekoak alokairuan nahi dituztenei eskaintzen saiatzen ari direla, baina zailtasun asko dituztela, etxea nahi dutenak eta etxe libreak askotan
|
ez
baitaude herri edo lurralde berean.
|
|
Ura urritu egingo da, elikagaien produkzioa ere txikitu egingo da, osasun arazo batzuk ere larriagoak izango dira, eta gertaera meteorologiko bortitzak ugarituko dira (lehorteak, beroaldiak, urakanak, uholdeak eta abar). Horrek milioika pertsonaren bizimoduan eragingo du, batez ere, ekonomikoki oso garatuak
|
ez
dauden herrietan. Gainera, herri horiek dira, hain zuzen, arazoaren sorreran ekarpen txikiena egin dutenak.
|
|
Hori ez da egia.
|
Ez
zegoen herri bateko eliza edo baseliza egiterik, eraikitzea erabakitzen zuen herri bat egon gaberik. Eta herri horrek betidanik izan ditu bere agintariak:
|
|
Hor jartzen da agerian bere sortzaileen ahalegina eta jendeen ahalegin kolektiboa.
|
Ez
dago herririk, txiro edo garatua izan, txiki edo handia izan, bere ondarerik ez duenik. Denak ala denak berdin tratatu, zaindu eta errespetatu behar dira kulturen kontzertu unibertsalean.
|
|
|
Ez
gaude herrikoa ez den entitate bat mantentzeko beharrean. Euskal nazioaren perspektiba erabat galduta dauka EAJk, UEMA elkartea arrotz egiten bazaio.
|
|
Izan ere, bertsozaletasuna pizten zaie zenbait ikasleri hezkuntza arautuan, eta, kasu horietan, zaletasuna bideratzen diete: . Bertso eskola egituratuta baldin badago herri horretan, bertso eskolako kideei jakinaraziko diegu zein jende dagoen ikastetxeetan interesatuta bertso eskoletan parte hartzeko, eta gero haiek jarriko dituzte martxan bertso eskola horiek; aldiz, bertso eskola egituraturik
|
ez
dagoen herrietan, guk sortuko genuke bertso eskola hori?. Haur eta gazteen bertso eskolak sortzeari ez ezik, helduen bertso eskolak sortzeari ere garrantzia ematen dio Azurmendik.
|
|
Elkarteko kideek baxura aukeratu dute, garai hartan arrastreko ontziteriarik
|
ez
zegoelako herrian. Gerra ostean hasi ziren alturako arrantzan.
|
|
Banatuta gaude,
|
ez
dago herri gisa elkartuko gaituen elementu komunik. Orain urte batzuk, vertebración hitzak talisman baten gisako indarra zuen.
|
|
Euskaldunok, ordea, ez dugu halako eskubiderik, antza. " Gu ez gara espainolak, euskaldunak baizik" aldarrikatzen badugu," hori metafisika atzerakoia da,
|
ez
dago herririk, indibiduoak baino ez dira errealak" erantzuten digute, konstituzioaren gailurretik goitik behera begiratuz. Eta, herrien eskubideak gogora ekarriz, gure errebindikazioan tematzen bagara, begirada gogortuz eta tonua puztuz, herria alemanez" volk" esaten dela eta delako volk hori nazismoaren mamia izan zela gogorarazten digute.
|
2010
|
|
Ereindako haziaren ondotik, loraldi ederra: ordura arte ikastolarik
|
ez
zegoen herrietan zabaldu ziren ikastola berriak; Bizkaiko, Nafarroako eta Arabako federazioak sortu ziren; ikastolek, inoiz baino gehiago, eskola itxura hartu zuten, eraikin berri eta handiekin; ikasleen matrikulazioaren gorakada geldiezina zen, garaiko jaiotze tasa altuaren ondorioz eta ikastolek lorturiko prestigioaren eraginez; ikasmaterialgintzan urrats sendoak eman ziren?... Egoera erabat ezberdina bizi zuen ikastolen mugimenduak, 60ko hamarkadan helburuak zirelako sortu, hasi, bultzatu eta eustea estatuek utzitako zirrikituak nahiz bestelako bitartekoak erabiliz.
|
|
Eta hau jakin arren ere, horrelako ekintzak egin eta erabakiak hartzen ari dira? Panem et circenses, ogia eta jaia. Erromatarrekin alderatuz ez gara hainbeste aldatu.Gure lurrak badu denontzat lekua; hobe esanda, izango luke, denon oinarrizko beharrak asetzeko erabiliko bagenu; baina ez da horretarako erabiltzen, boterearen beharrak asetzeko baizik eta boterea
|
ez
dago herriaren eskutan, jauntxoen eskutan baizik". Agur eta opor ederrak bizi. Ez diot zuen bihotzei minik eman nahi.
|
|
Horrela jakinarazi zuten 1560ko urriaren 2an, mugarri batzuk erorita zeudela Saño inguruan, Bikuña etxearen lurraldeen ondoan. Esan beharrik
|
ez
dago herriak hartu zuen erabakia.
|
|
Baina, misiolariak
|
ez
daude herri horietan epe labur batean esperientzia bat izateko asmoz bakarrik: bertan bizitzeko baizik, eta gehienetan baita bertan hil arte jarraitzeko ere.
|
|
Erriberri garai honetan
|
ez
dago herri euskaldunen artean, baina bai hurbil dauden batzuk, Orbaibarko guztiak kasu. Bistan dena da, gorago aipatu bezala, euskaldun elebakar multzo aski garrantzitsuak bazeudela herri edo hiri erdaldunetan, ondorioz Euskara publikoki erabiltzea aski arrunta izango zatekeen, kasu honetan bezala.
|
|
– Ez horixe. Puzker kiratsa besterik
|
ez
zagok herri honetan: paper fabrika ustel bat eta nortasunik gabeko jendea.
|
2011
|
|
«Ikastetxeetan sistema eraginkor bat ezarri behar da, ikasle bakoitzak askatasun osoz gara dezan bere indentitatea, afektibitatea eta sexualitatea». Harreman askerik gabe
|
ez
dago herri askerik ezker abertzalearen ustez. «Jendea animatu nahi dugu maitasun, zoriontasun eta afektibotasun guztia, nahi duten eran partekatzera».Aralarrek egungo errealitatea gainditzeko neurriak eskatu ditu, eta batik bat kezka azaldu du transexualek eta lesbianek bizi duten egoerarekin.
|
|
herri honi autodeterminazio eskubidea dagokio, berez. Herri aske batean, beste herri batzuen esku sartzerik
|
ez
dagoen herrian, ez dago «transbertsalitatearen» beharrik, ez dago «erabakitzeko eskubidearen» beharrik, ez eta «estatus politiko berri» baten beharrik ere; ez hemen, ez Espainian, ez beste inon ere. Askea den herri batek, egoera demokratikoa dauka, herri horretako kide guztien artean onartutako gehiengoen eta gutxiengoen legea dago indarrean, Rousseauren «lehen konbentzioa», ez «transbertsalitatea».Beraz, hori izan behar du gure lehenengo lana:
|
|
(38).
|
Ez
zegoen herri ezberdinei beste izen bat jartzeko beharrik: –En los reinos cristianos no se sentía la necesidad de aunar en una denominación secular a gallegos, leoneses, castellanos, navarros, aragoneses y catalanes.?
|
|
19:00 Berez, gazte aterpetxea
|
ez
dago herrian, herriz kanpoko muino batean baizik. Sekulako aldapa igotzen goaz, goian omen baitago amestutako lo lekua.
|
|
Han badirudi frisiarrek lortu dutela maila batean bederen bizikidetzea?. . Europan
|
ez
dago herrien izaera errespetatu duen estaturik?, Egunkaria,.
|
|
–Soziolinguistika ikuspegitik begiratuz ezin da elebakarra ez den hizkuntz normalizaziorik aldeztu, dio Angel Colomek, bere aldetik?.
|
Ez
dago herri elebidunik. Hiriak eta pertsonak izan daitezke elebidunak baina ez herriak.
|
|
Lau udaltzain baino
|
ez
zeuden herrian eta, hauetako bat kaboa zen arren, normalean aginduak Arieta zinegotziak ematen zizkien. Ez zuten konpetentzia handirik:
|
|
Horrela, epaiorganoari dagokionez, egun bake epaitegiak Botere Judiziala osatzen duten organo jurisdikzionaletariko bat dira. Zehazki, antolaketa jurisdikzionalaren lehen maila dira eta lehen auzialdiko eta instrukzioko epaitegi bat
|
ez
dagoen herri orotan bakeepaitegi bat dago (BJLOren 99 art.). Beste hitz batzuetan, epaitegi hauetan funtzio jurisdikzionala egikaritzen da, auzokideen garrantzi txikiko liskarrak, zibilak eta penalak, ebatziz. Gainera, erregistro zibilaren ardura ere badute, lehen auzialdiko eta instrukzioko epailearen delegazioz.
|
|
Ibilbide ofiziala duten herrien artean dagoen distantziaren batez bestekoak (San Xil aukera hartu da erreferentzia gisa) ezartzen du erromesak 5,7 kilometro bakoitzeko ostatu bat aurkitzen duela. Distantzia txikiagoa da 2010ean, lehen
|
ez
zeuden herrietako aterpetxeak ireki baitziren, hala nola, Atarrabia, Mañeru, Moratinos, Villares de Órbigo, Valdeviejas, Pieros, Lusio, Salceda, etab. Zer eskaintzen du EROSKI CONSUMER Santiago Bideari buruzko Gida Praktikoak. Bide Frantseseko etapa eta aterpetxe guztiak, Aragoiera, Primitiboa, Iparraldekoa, Santabresa, Zilarraren Bidea, Barneko Euskal Herria Irundik Santo Domingo de la Calzadaraino, Portugesa Tuitik eta epilogoa Fisterrara.
|
|
Epaimahaiko kideek dastatu ondoren, jendeak sagar tarta jateko aukera izango du, euro bat ordainduta.III. Usadiozko Sagardo TxapelketaAurtengo Santomas azokako ekitaldirik garrantzitsuena izango da. Etxeko kontsumorako sagardoa egiten duten baserriek parte hartuko dute bertan, txapelketa hau
|
ez
dago herriko sagardotegiei irekita. Aurtengoan hamahiru izango dira parte hartuko duten baserriak, Antso, Milluts, Montefrio, Altzibarzar eta Pagoaga, Goiburu auzokoak.
|
|
Gehien gehien gehienak, ordea, guri deus esaten ez diguten izenak, Parisko herria. " Ene herri frantses maitearen erdian" hobiratua egon gura omen zuen Napoleon,
|
ez
dago herri maite oinezko honen erdian. Hura Frantziak nolanahiko arma eta jeneral eta hiltzaile nazional hilezkorrenentzat aparte daukan parabisuan dago, jade eta urre inperialezko kupulak koroaturiko Les Invalides panteoi handiosoan.
|
2012
|
|
«Egoera nahiko kaxkar batean egituratuta egon arren, formaziorik gabe, dokumentaziorik gabe, ikerketarik gabe, gizartean eta hedabideetan interes mediatiakorik sortu ez arren, ez baita modako gauza bat, ez baitu saltzen? hala ere milaka dantzari dauzkagu herri guztietan banatuta, eta ia ia
|
ez
dago herri bat dantza talderik gabe». Agiriaren planteamendua «aldarrikatzailea» ez izan arren, erakundeek ere aintzat hartu luketela uste du Araolazak.
|
|
Demokraziak ez ditu sortzen giza eskubideak; giza eskubideek sortzen dute demokrazia. Demokrazia herriaren botere politikoa da, eta
|
ez
dago herriaren botererik oinarrizko giza eskubiderik gabe. Espainia, noizbait «marko demokratiko» bat izango bada, Euskal Herriaren independentzia aurretik onartu du, eta hori ez du inoiz bere borondatez, behartu gabe, egingo.
|
|
–Ni Donostiatik urrun
|
ez
dagoen herri batekoa. Ezagutzen al duzu Donostia?
|
|
d) babestuta
|
ez
dauden herriak eta gune desmilitarizatuak erasoen xede bihurtzea;
|
|
2.Gatazkan dagoen alderdi baten agintari eskudunek babestuta
|
ez
dagoen herritzat jo dezakete edozein leku bertan jendea bizi bada eta indar armatuak kontaktuan dauden gune baten inguruan edo horren barnean dagoenean eta kontrako alderdi batek hori okupatzeko aukera daukanean.Halako herriak ondorengo baldintzak bildu ditu:
|
|
4.2 paragrafoaren arabera egindako adierazpena aurkako alderdiari zuzenduko zaio eta ahalik eta zehaztasun handienarekin babestuta
|
ez
dagoen herriaren mugak definitu eta adieraziko ditu.Adierazpena jasotzen duen gatazkan dagoen alderdiak hori jaso izanaren berri emango du eta herri hori babestuta ez dagoen herri gisa tratatuko du, ez bada benetan 2 paragrafoan adierazitako baldintzak betetzen ez direla, kasu horretan, berehala jakinaraziko dio adierazpena egin duen alderdiari.2 paragrafoan adierazitako baldintzak ez bildu arren...
|
|
4.2 paragrafoaren arabera egindako adierazpena aurkako alderdiari zuzenduko zaio eta ahalik eta zehaztasun handienarekin babestuta ez dagoen herriaren mugak definitu eta adieraziko ditu.Adierazpena jasotzen duen gatazkan dagoen alderdiak hori jaso izanaren berri emango du eta herri hori babestuta
|
ez
dagoen herri gisa tratatuko du, ez bada benetan 2 paragrafoan adierazitako baldintzak betetzen ez direla, kasu horretan, berehala jakinaraziko dio adierazpena egin duen alderdiari.2 paragrafoan adierazitako baldintzak ez bildu arren, herriak Protokolo honetako gainontzeko xedapenetan eta gatazka armatuei aplikagarri zaizkien nazioarteko zuzenbideko beste arauetan ezarritako babesa izaten jarraitu...
|
|
7.Herri batek babestuta
|
ez
dagoen herriaren estatutua galduko du 2 paragrafoan adierazitako edo aipatu akordioko 5 paragrafoan aipatutako baldintzak biltzeari uzten dionean. Kasu horretan, herriak Protokolo honetako gainontzeko xedapenetan eta gatazka armatuei aplikagarri zaizkien nazioarteko zuzenbidearen beste arauetan ezarritako babesa izaten jarraituko du.
|
|
Beraz, aktore pre post moderno baten itzuleraren aurrean gaude, ala, benetan aktore berri baten agerpenaren aurrean? Biak elkartzen dira Laugarren Munduen, baina
|
ez
gaude herri indigena batek indibidualki egindako saio baten aurrean, 1923ko irokesen kasuan legez, ez, kasu honetan aktore izaera pan indigena duen aktore kolektibo berri baten aurrean gaude. Horrek esperientzia indigena mundu mailan zabaldu du, indigenak bizi diren estatuen zilegitasuna kolokan jarriz, eta, aldi berean, nazioarteko erkidegoarena.
|
|
Zenbaitzuk Herri honen duintasun eta askatasun determinazioa errepresio eta eskubide ororen zapalkuntzaz moztuko dutenaren uste okerrean jarraitzen dute, errezeta zaharregiak aplikatuz. Baina
|
ez
dago herri honen askatasun nahiarekin amaitzerik; Urtziren atxiloketa egunean, epaiketaren aurkako mobilizazioetan eta atzoko ongi etorrian ikusi genuen moduan, tinko eta duintasunez dabilen Herria da gure. Eta determinazio berdinaz aurrera egingo dugu.
|
|
" Badakit gogorra izango dela, Debagoieneko herri guztiak Oñatiren aurka arituko dira-eta.
|
Ez
dago herri bakar bat ere gure alde egin duenik", azaldu digu Pikategi abokatuak. Oñatiko pregoilariak epaiketa aurrez iragarrita, bere burua eskaini du Pikategi k abokatu gisa.
|
|
Itzubaltzetako Emakumeen Asanbladaren ekimenez, atzo Itzubaltzeta/ Romo eta inguruko 104 emakume eta gizon kalera atera ziren, Emakumeen Nazioarteko Eguna aldarrikatzeko asmoz. Bildutakoek herri horretako zein Areetako kaleak zeharkatu zituzten,"
|
Ez
dago herri askerik emakume askerik gabe" lelopeko manifestazioan. IEAko kideek nabarmendu zutenez, egun" emakumeon aurkako indarkeria sexistak bere horretan jarraitzen du etxean, lanean, kalean, nahiz jendartearen edozein arlotan".
|
|
Iraganean gelditutako etorkizuneko aberri ezinezkoaren ordezko berria asmatzen.
|
Ez
dagoen herri horrek bere lekua mapan aurkitzen ez duen bitartean ezin itzuliko dela dakienaren grinaz. Sepia koloreko argazkia margotzen, etxe zaharren ordez orube hutsak aurrena eta eraikin modernoak ondoren diseinatzen, errealitatekoekin ahalik eta antz gehien izango duten esperantzaz, oinarri horretatik dagoena hobetzeko asmo eraldatzailez.
|
2013
|
|
Maite Lafourcade Paueko Unibertsitateko irakaslearen esanetan XVII. mendeko Lapurdin etxeko jaunek komunitatean hartzen ei zituzten erabakiak. Pablo Sastre idazleak, bestalde, azkeneko saiakera liburuan dio Goi Erdi Aroan erresumarik
|
ez
zegoenean herri batzarrak zirela erabakiguneak: " Komunitateari zegozkion arazoak eta auziak bertan elkarrekin eta nola halako igualdadean erresolbitzen ziren".
|
|
Asko zabaldu da hori, batez ere Olentzero gure artean orokorra egin denetik. Gaur egun ia
|
ez
dago herririk edo auzorik, halakorik egiten ez duenik.
|
|
Gutxi asko, denek dute enpresan lan egiten duen senide edo lagunen bat. Horregatik, beste konturik
|
ez
zegoen herrian atzo. «Galera ez da bakarrik ekonomikoa izango.
|
|
Mendiak eta itsasoa urrun sentitzeak eragiten zuen mina, batetik; bestetik, etxeko salda, etxeko supazterra, amaren ipuinak eta abar zituzten falta. Hor
|
ez
zegoen herri desberdin batekiko atxikimendu baten agerraldirik. Etxearen falta edozein frantsesek sendi zezakeen, are gehiago lubakietako baldintza gogorretan zeudenean.
|
|
Ez zekiten frankistek Bizkaia eta Gipuzkoan 2100 gora afusilatu zituztela 1936 eta 1943 bitartean, orain gutxi egindako zerrenda batek dionez. Baina bai han, hor eta hemen batzuk afusilatzen zituztela, frontea
|
ez
zegon herrietan. Naparroan ez zuten jakingo 3200dik gora hil zituztela herrietan.
|
|
Ez zuten jakingo Espainako 24 probintzitan fronterik ez zegon tokietan, 72527 afusilatu daudela izen eta abizenekin 1936ko uztailean hasita, 1944ra bitartean (Santos Juliá eta kolaboratzaileak, Víctimas de la guerra civil, 411 orrial.). Baina fronterik
|
ez
zegon herrietan herritar batzuk desagertzen zirela. Eta afusilatzen zituztela batzuk ere entzungo zuten.
|
|
Gazteen artean, punk talde bat sortu dute. Eta Euskal Herrian
|
ez
dagoenez herririk bere jai edo festarik gabe, Lakaben abenduaren 13an (herriko lehengo jaiak) eta martxoaren 21ean (okupazio egunean) ospatzen dituzte. Ametsak egia bihurtzea ez da gauza erraza izango, baina horietan sinistuz gero, bidea erraztu egiten da.
|
|
Ez dago musika tresna askotarikoagorik danborra baino.
|
Ez
dago herririk danbor barik. Musika tresna honek bat egiten du aniztasunarekin eta herrien kultura sustraiekin.
|
|
Frankismopeko beste herri batzuetan ez zen gertatu. Katalunian edo Galizan
|
ez
dago herrietan sortu eta gurasoen aldetik autonomoki kudeatutako eskola sare indartsurik. Ikastolen erakundetze eredua —gehiago edo gutxiago gustatu— mundu mailan eredu aipagarria da, zentzu askotan, baina nagusiki bertako boterearen oinarri instituzionalari dagokionez.
|
|
Lau zaldiko gurdi lera bikainean etorri dira seiak, eta iritsi bezain laster joan etorri azkar bat egin dute, auzapeza eta beste agintariak gidari dituztelarik, Amilobi gaineko bide ertzeko horma petrileraino. Ebatzi omen du
|
ez
dagoela herrian galdeketak egin beharrik. Irrigarri samar gelditu direnak, berriz, auzapeza bera, zinegotziak eta inguruzaina izan dira, aurpegiko eta soin osoko ubeldura eta beltzune ugariez galdetutakoan etxe barruko gorabeherak izan direla erantzun baitiote:
|
2014
|
|
Dena den, antolatzaileek argi utzi dute" jai irekia" dela eta ateak zabalik daudela herritar ororentzat: "
|
Ez
dago herri horietako biztanlea izan beharrik parte hartzeko, edonor dago gonbidatuta, guztiok herri bat gara", dio Unai Igartuak.
|
|
" Gazteak eta euskara" esan dugu, eta" haurrak eta euskara"," helduak eta euskara"," zaharrak eta euskara" ere esan genezake, estuki lotuta baitaude denak ere. Nekez irudika dezakegu gazteen euskararen ezagutza eta erabilera orokortuta edo normalizatuta, haurren, helduen edo zaharren ezagutza edo erabilera orokortuta edo normalizatuta
|
ez
dagoen herri batean. (Anaut, 2007:
|
|
Gainditutako garai bateko erabakitzat jo dute Auzitegi Nazionalaren epai hori, atzerapausotzat; baina, aldi berean, etorkizunean eragiteko asmoa ere badu. 103 elkarte konfiskatuko ditu estatuak epaia irmo egiten bada, eta
|
ez
dago herri honetan mugimendurik horrek ahulduko ez duenik. Justiziarentzat ez da erraza gatazka baten konponbidean eragitea.
|
|
Eta zein seguru zegoen Warrenen gaineko botereaz! Atsegin hartzen zuen bazekielako
|
ez
zegoela herrian beste neskarik Warrenen atzetik; desafio ere egiten zion Genevieverekin edo Robertarekin maitemintzeko.
|
|
Renanenaz bezainbatean, oso zaila izango duzu aklaratzea. Plebiszituaren formula erakargarriak inor errazegi limurtu ez dezan, pentsalari hori elitista zela, ez demokrata, eta herri landugabearen nahiak eta bozketa herritarrak ez zituela batere laket jakinarazten zaigu72 Arazo publikoak, eta Alsazia Lorrenakoa halakoa da,
|
ez
dago herri inkultuaren eskuetan uzterik. –Kultura esentziaz aristokratikoa da, eta kultur baloreen hedapena, aukerako gutxiengoen zentzutasun hobea lantzera eramaten gaituen neurrian, arrisku demokratikoaren balazta bihurtzen da.
|
|
Baina gizartearen edo gizadiaren arrazen bidezko esplikabide orori printzipioz uko egin dio hasieratik. . Zeren eta edozein herri da herri; bere kultura nazionala du eta bere hizkuntza halaber? 1884
|
Ez
dago herri gorago eta behereagorik. Herri bakoitza, denik kaskarrena ere, naturaren mirari bat da.
|
|
Agian amets hori ibili izan da ibili haren buruan edo inguruko jendean, hori posible da: Garaten Fenizia Berriaren ideia nondibait sortu da (Larramendi lehenagokoa da, hala ere) 1007 Vienako Kongresuak legitimitatearen printzipio Antzinako Erregimendarra berrezarri du; Errege Boterearen zuzena eta burupea zerutikoa da,
|
ez
dago herriaren subiraniarik gehiago eta ez nazionalitateen printzipiorik. Hala eta guztiz, urteotan de fakto altxamendu grekoa, Poloniako deskontentua, Belgikako iraultza, kolonia hegoamerikarretakoak orobat, etab., agitzen ari dira, eta printzipio honek indar guztia erakutsi 1848ko iraultzekin egin du?, herrien primadera??; gero diplomazian, Napoleon III.rekin atzerri politika frantsesaren arma nagusi bihurtu baita inperio austro hungariarraren eta otomandarraren kaltetan intrigatzeko.
|
|
2 Ona da ingurumenarentzat Berokuntza zentraleko sistema duten eraikinek energia xahutzeko joera dute. Bero handia egiten duenean, leihoak irekitzen dira, eta beti egoten da bizilagun gustura
|
ez
dagoen herriren bat, bere beharretara egokitzen ez delako. Banakako kontabilizazioaren bidez, familiek erabakitzen dute nola eta noiz gastatu energia, eta, gastuaz jabetuta, gutxiago kontsumitzen saiatzen dira.
|
|
Hiri handi batek, gainera, are gehiago handitzen ditu krisiak, industria eta ekonomia dibertsifikatuago baitaude, eta ez dago sektore bakar baten mende. Gainera, multinazionalak
|
ez
daude herri txikietan, handietan baizik. Udalerri txikietan enpresa txiki eta ertainak daude, lanpostu gutxiago behar dituztenak eta hain ongi ordaintzen ez dutenak.
|
|
Urteak daramatzagunok badakigu kosta egiten dela organizazio estrukturatu eta finkatua izatea, eta jendeari segurtasuna emango diona. Hautesle elkarteak daude pentsatuta indar politikorik
|
ez
dagoen herrietarako, baina gainontzean ez.
|
|
Ez dut ikusten zergatik bortxatuak litezkeen arabiarrak, beltzak edo Indioak hona etortzera lan bila. Zergatik eraikitzen diren lantegiak langilerik
|
ez
dagoen herrian. Zergatik ez eraiki haien herrietan Michelin, Wolkswagen, Mercedes eta Daeworen lantegiak?
|
2015
|
|
Bada beste esaldi bat ere, Cherena, izugarria: " Dagoeneko ez dago arerio ahulik, kontuan hartu behar ez denik,
|
ez
baitago herri isolaturik!". Internazional osoa ari da antolatzen Che garai hartan!
|