2000
|
|
Aurrera eginez, arduren lurralde banaketaren ildotik, eskola publiko eta eskola pribatuen arteko bereizketa azpimarratu litzateke. Lehenengoak diru publikoaz finantziatutakoak izango ziren; zehatzagoak izateko, oraintsu azaldu dugun bezala, eskola horiek udalek ordaindu behar zituzten (udal aurrekontuetan nahitaezko gastuen barnean egonik), nahiz eta Estatuak gastuei aurre egiteko moduan
|
ez
zeuden herriei laguntza emateko ardura hartu (97 art.). Bestalde, Estatuak bostehun baino biztanle gehiago zituzten herrientzat oinarrizko eskolak izateko agindua ezarri zuen (102 art) 211; eta probintzietako hiriburuetan, baldin hamar mila baino biztanle gehiago bazituzten, gutxienez goi mailako eskola bat egon behar zen (104 art.).
|
2002
|
|
Kultura industriak diru asko eta asko mugitzen du munduaren lau bazterretan. Kultura nazionalek batasun politikoa sortzen laguntzen dute, baita ha lakorik
|
ez
dagoen herrietan ere (hots, ez batasun politikorik, ez batasun kulturalik edo linguistikorik ez dagoen herrietan).
|
|
Kultura industriak diru asko eta asko mugitzen du munduaren lau bazterretan. Kultura nazionalek batasun politikoa sortzen laguntzen dute, baita ha lakorik ez dagoen herrietan ere (hots, ez batasun politikorik, ez batasun kulturalik edo linguistikorik
|
ez
dagoen herrietan).
|
2007
|
|
Talde nazional bakoitzak bereidentitatearen elementuak eta ezaugarriak ezarri nahi izatea, funtsaren funtsean, nork bere hizkuntza, kultura, historia, lurraldea eta nork bere interpretazioa etadefinizioa ezarri nahi izatea besterik ez da. Besterik ez, nioen, gutxi bailitzan: baina gaur gaurkoz gure esku
|
ez
dagoen herri euskaldunaren boterea eskatzen duherri proiektu horrek.
|
|
esaterako, gaztelania eta gaztelaniaren inguruan ardaztutako kultura etaidentitate etniko historikoa ez zen arrotza izan gaztelania espainiera bihurtu zenekobilakaera nazionalean. Gaztelako kultura etnikoaren eta kultura espainiarrarenarteko jarraipen historikoan
|
ez
dago herri menderatuetan gertatzen den fenomenohau: alegia, identitate etnikoaren osagai prepolitikoak ez daudela kontraesaneanondoren sortuko diren nazio identitate modernoen ezaugarri izaerekin.
|
|
Burgesia aberatsaren boterearentzat herria ez da ukuiluko trakets edo errebaletako lumpen proletarioa besterik, ezjakina, arazo publikoetan eskua zer sartu ez duena, beste egitekorik gabekoa funtsean egun osoan lan egin eta gauean umeak mundura ekartzea baino, Estatuak behar dituen beharginak eta soldaduak. Jada
|
ez
dago herririk, herria Estatuan desagertu da, eta nazioa Estatua bera da. «Ni, Estatua, naiz herria», dio horrek, eta izan, «herrien heriotza» da691 Nazio hau da, Estatu Nazioa, bai Herder-ek eta bai Humboldt-ek beldur eta laborri izan dutena.
|
|
Humboldt-ek eta, beste hainbat herriren jeinu ezezagunaren bila jarraituko dute, hala, euren herriaren bila, munduko herri ahaztuak jarrugiz. Hala, jada
|
ez
zegoen herri bat maisua, Grezia, eta haren errepresentazio modernoa, Frantzia: herri bakoitzak bere jeinua du, bere literatura1325 Eta hala hasi da Lessing teatro klasizista frantsesari atakatzen, Shakespeare-ren teatro orduan erdeinatua (Voltaire) faboratzeko.
|
2008
|
|
Beste batzuek zaharregiak dirudite, 1842ko zergan agertzen direlako, eta berri legez sartu ditut. Beharbada, zaharrenak eta gazteenak baino
|
ez
zeuden herria defendatzeko. Zaharren artean, José Joaquín Agirre aipa dezakegu:
|
2011
|
|
Horrela, epaiorganoari dagokionez, egun bake epaitegiak Botere Judiziala osatzen duten organo jurisdikzionaletariko bat dira. Zehazki, antolaketa jurisdikzionalaren lehen maila dira eta lehen auzialdiko eta instrukzioko epaitegi bat
|
ez
dagoen herri orotan bakeepaitegi bat dago (BJLOren 99 art.). Beste hitz batzuetan, epaitegi hauetan funtzio jurisdikzionala egikaritzen da, auzokideen garrantzi txikiko liskarrak, zibilak eta penalak, ebatziz. Gainera, erregistro zibilaren ardura ere badute, lehen auzialdiko eta instrukzioko epailearen delegazioz.
|
2012
|
|
Beraz, aktore pre post moderno baten itzuleraren aurrean gaude, ala, benetan aktore berri baten agerpenaren aurrean? Biak elkartzen dira Laugarren Munduen, baina
|
ez
gaude herri indigena batek indibidualki egindako saio baten aurrean, 1923ko irokesen kasuan legez, ez, kasu honetan aktore izaera pan indigena duen aktore kolektibo berri baten aurrean gaude. Horrek esperientzia indigena mundu mailan zabaldu du, indigenak bizi diren estatuen zilegitasuna kolokan jarriz, eta, aldi berean, nazioarteko erkidegoarena.
|
2015
|
|
Maila teorikoan azterketak egongo direla pentsatzendut, zuek jakingo duzue nik baino hobeto. Azterketak egongo dira zer herri antolamendu mota denegokiena hizkuntza bat sustatzeko, mantentzeko, euskara bezalako hizkuntza batentzat egokia, baina ez dakit, praktikan nik ez dut ezagutzen,
|
ez
dago herri antolamendu bat, demagun, parkezabalak behar ditu euskarak?,, parke itxiak?,, dorreak, behar ditu...
|
|
–handia? gurutzatzen diren lauki horretan
|
ez
dagoela herririk, beraz larri moduan ez daukagu bat ere ez. Gero beste guztiak kokatzendira, txikienak, hauskorrenak direnak, eta etxebizitza dezente aurreikusita dutenak ba gorago, etabesteak beherago.
|