2000
|
|
Izan ere, laguntza publikoak profesionalen mailara murrizten dira, eta ez afizionatuenera. Honen ondorioz, gure talde nahiz kirolari profesionalizatuenek Erkidegoko eta Herrialdetako diru-laguntzak jasotzen dituzte; bitartean, hainprofesionalizaturik
|
ez
dauden euskal kirolariek, beren kirola utzi edota espainiarnahiz frantziar kirol sarean sartzea beste aukerarik ez dute. Modu honetan, uko egiten diote beren euskal nortasunari.
|
|
Lizentziak euskaldunak izan behar dira. Sustapen ofizialaeskasa da;
|
ez
dago Euskal KomiteOlinpikorik; ez dago Euskal Federazioen batasunik; nafarrak aparte daude, eta Iparraldekoek Federaziorik ere
|
|
Lizentziak euskaldunak izan behar dira. Sustapen ofizialaeskasa da; ez dago Euskal KomiteOlinpikorik;
|
ez
dago Euskal Federazioen batasunik; nafarrak aparte daude, eta Iparraldekoek Federaziorik ere
|
|
Ezker abertzalearen sektore batean, pisusoziologiko dezentekoa, euskarak hartu du legitimazio sinbolo nagusiaren lekua: euskara politizatu eta sublimatuak alegia. Euskararik gabe
|
ez
dago Euskal Herririk, ezdago askapen politikarik. Arana Goirik Jainkoarekin eta Foruekin egin zuen bezalaxe, errebindikatzen den euskara ez da arbasoen euskara garbija, euskalkietan sakabanatutakoa, izango:
|
|
Hego Euskal Herriari dagokionez, gai honek izugarrizko garrantzia izango zuen (kontuan harturik gainera, orain dela urte gutxi arte ez dela aldaketarik izan), alde batetik euskal unibertsitate barrutirik ez zegoelako
|
ez
baitzegoen euskal unibertsitaterik eta, bestetik, bi unibertsitateekiko menpekotasunak euskal herrialdeen arteko banaketa edota zatiketa indartzen zuelako (Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa Valladolid-eko barrutian, eta Nafarroa, berriz, Zaragoza-koan). Unibertsitate barruti bakoitzeko zuzendaritza erregeak izendaturiko errektorearen190 esku geratu zen; eta errektorea unibertsitateko buru izateaz gain, barrutian zegoen irakaskuntza publikoko zentro guztien goreneko buru ere izango zen191 Bestalde, barruti bakoitzak gobernuak izendatutako idazkari orokorra zuen.
|
2001
|
|
Errealismoa iristea
|
ez
legoke euskal idazlearen esku euskararen baliotasunsoziala segurtaturik ez dagoen bitartean, alegia, euskara bera erreala ez deno.Lasagabasterren tesi bakhtiniarrari jarraikitzen bagatzaizkio, eleberriaren ezaugarrinagusia, bere berezitasuna egiten duena, errealitatearen aniztasun sozial, linguistiko nahiz ideologikoa islatzeko gaitasun polifonikoan datza. Horrexegatik esandaiteke ohiturazko eleberria, zeinen arketipoa Txomin Agirreri zor baitiogu, errealitatean aurkitzen diren osagaiez harilkatuta egonagatik ez dela errealista.Kresalaren egileak hauxe diosku hitzaurrean:
|
2002
|
|
* Ikasturte hauetan plan zaharra indarrean zegoen,
|
ez
dago euskal ikasleei buruzko datufidagarririk.
|
|
Duela zenbat urte ez zen harritzekoa lizentziatu berri bat irakaslesartzea euskal adarrean, baina gauzak asko aldatu dira. Datu zehatzik ez duguhorretaz, baina gure susmoa da unibertsitatera sartzen diren irakasle berrien kasuanbatere alderik
|
ez
dagoela euskal eta erdal lerroen artean. Izan ere, zenbait jakintza arlotan ohiko bihurtu da erdarazko lanpostuetarako deialdietan ere euskaldunakizatea garaile.
|
|
Gure artean ez zegoen horrelakorik. 1991n Donostiako Udako Ikastaroetanegin zen Historiografiari buruzko mintegian, eta ondoren argitaratu zen HistoriaContemporanea aldizkariaren 7 zenbakian,
|
ez
zeuden euskal produkzio bibliografikoari buruzko bi artikulu baino gehiago, bata nazionalismoaren historiografiariburuzkoa zena eta bestea langile mugimenduari buruzkoa15 Hauekin batera, biartikulu interesgarri zeuden euskal tradizio historiografikoari buruz, JosebaAgirreazkuenaga eta Manu Montero-ren eskutik16; baina esanguratsua da jakitea, bien arteko eztabaidaren jarraipena iragarri arren, mi...
|
2003
|
|
berreskurapena eta bazterketa positiboababestea indigenen eskakizunekin bat dator. Euskararik gabe
|
ez
dago Euskal Herririk eta, hala ere, zapatismoak erakutsi dien bezala, euskal hizkuntza euskalherriaren ezaugarri kulturala da, Internet erabiliz, babestu daitekeena eta babestuegin behar dena. Beste era batera esanda,, imajinatutako komunitate?
|
|
Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa Valladolidekoari, eta Nafarroa Zaragozakoari. Horren ondorioz, unibertsitate publikorik
|
ez
zegoenez Euskal Herrian, goi mailako irakaskuntza aldarrikapen sutsu bihurtu zen. Gasteizko Unibertsitate Librearen porrotaren ondoren(), Deustuko Unibertsitatea gauzatu zen 1886an, Jesusen Lagundiaren eskutik.
|
2007
|
|
Eta, otoi, ez hezkuntza munduko hizkuntza eredurik aipatu konpartitzekontu hori zuritu nahirik. Onik onenean ere, hor
|
ez
baitago euskal identitatea osatzen duen elementu instrumental bat besterik sarrienik, euskarak atzerritar hizkuntzaren trataera jasotzen ez duenean. Ulertzekoa da adin arazoak eta tartean daudenean euskara ikasteko muga gaindiezinak egotea.
|
|
Estetizismotik eta balio neutraltasunetik alde egin beharra dugu (inoiz nagusi izan daitezen bada ere), euskarak politikaren helburua eta bidea izanbehar du.
|
Ez
dago euskal identitaterik euskaraz egin gabe. Politika identitarioa, gure artean, hizkuntzaren politika da.
|
2009
|
|
langabeziarenadierazle hobetzat jo ohi da Espainian, INEMen zerrenda baino. Estatu bakoitzakirizpide ezberdinak finkatzen dituenez eta, zabaltzen duten informazioa sarrihomogeneoa ez denez, gaur gaurkoz
|
ez
dago euskal herritar langabetuen zenbaketazehatzik. Hego Euskal Herrikoak baino ez, EAE eta Nafarroakoak batuz.
|
|
Frankismo garaian egin zuen ibilbideari gagozkiola, nabarmentzekoak dira haren ezaugarri batzuk: batetik, bere garaian izan zela belaunaldien arteko zubi eta erbestean
|
ez
zeuden euskal kulturako izen garrantzitsuen plaza nagusi; horrez gain, edukien aldetik ere ekarri zuen berrikuntzarik. Euskararentzat ordura arte arrotz ziren hainbat gaitan murgildu zen aldizkaria:
|
|
Egoera kaxkar horrek eraginik, «Prentsa Euskaraz» kanpaina antolatu zen 1980ko azaroaren 14. Anaitasuna, Argia, Herria, Jakin eta Saski Naski aldizkariek bultzatutako kanpaina haren publizitateak «Harpidedun berririk gabe euskal prentsak ez du etorkizunik» zioen, eta esloganak «Euskal Prentsarik gabe
|
ez
dago Euskal Herririk».
|
|
1981eko abendua, beraz, oroitu beharreko data da euskal irratigintzaren historian, Mattin Larzabalen dioen bezala (1993: 220), artean
|
ez
baitzegoen Euskal Herrian euskara hutsez ziharduen beste irratirik:
|
|
Gure lehentasun nagusietako bat euskara babestea eta bultzatzea zen, zeren eta, printzipio bezala, argi baikeneukan euskararik gabe
|
ez
zegoela Euskal Herririk. Argi geneukan, halaber, ez bazen euskarazko komunikabiderik sortzen euskarak ez ziola bereari eutsiko.
|
2011
|
|
|
Ez
dago Euskal Unibertsitaterik, eta ez da berau gure kulturaren gaitzik ttikiena. Egiazko Unibertsitate batek bete behar lukeen eginkizuna gure Herriaren kultura egarriak asetzen, ez du inork betetzen.
|
|
Lasak, esate baterako, ospeko zenbait aditu elkarrizketatu zituen (Barandiaran, Lafitte, Caro Baroja, Mitxelena, Goenaga, Bilbao eta Tovar). Lasaren liburuan argi ikusten da oinarrizko iritzi bateraturik
|
ez
zegoela Euskal Unibertsitatearen inguruan. Adibide moduan balizko Euskal Unibertsitatean euskarak eduki lukeen tokiari buruzko hiru iritzi ekarriko ditugu.
|
|
Euskaldunen artean ere,
|
ez
zegoen Euskal Unibertsitatearen gaineko iritzi bateraturik. Ikusi besterik ez dago, Jakin aldizkariak Euskal Unibertsitatearen gaiari eskainitako zenbaki monografikoa.
|
2012
|
|
Gurutzatze horretanherritartasun eta nazio kontzeptuak agertzen zaizkigu, biak oso loturik, bainadesberdinak. Batzuen ustez
|
ez
dago euskal naziorik, nazioa estatuari loturikulertzen dutelako, eta besteen ustez, ukaezina da euskal nazioa badela, arrazoiasko (historia, hizkuntza, borondatea) tarteko. Diogunez, ikuspuntu subjektiboek etaobjektiboek denetarako ematen dute.
|
|
ba al da euskal naziorik, bai ala ez? Errenazimentuaeta, geroago, Ilustrazioa ulertu gabe,
|
ez
dago euskal abertzaletasunaren aldeko etakontrako eztabaiden segida luzea XX. eta XXI. mendeetan ulertzerik. Hots, euskalpentsamendu garaikideak ez du zentzurik bere erakuntza edota formazio lehena ulertugabe, formazio diot eta ez jatorri edota sorrera, hori ere beste ilusio ideologiko batbaita?.
|
|
Baina are gehiago,
|
ez
dago euskal filosofiarik eta pentsamendurik amaierako eta Errenazimentuko eraketa diskurtsiboa ulertu gabe; izan ere, euskal nazioaren eztabaida ez da momentu hartan zio politiko bat, baizik etafilosofia moderno europarra eratzen duten oinarriak itxuratzen eta era bereankuestionatzen dituen diskurtso filosofikoa. Euskal nazioaren eztabaidak oraindikere bere filosofikotasunean ulertu ez den filosofia modernoaren eta modernitatearensorkuntzan du lekune ardatz eta zentrala, filosofia modernoa eta modernitateapentsaraztera bortxatzen gaituen lekunea2.
|
|
Estatua.
|
Ez
dago euskal deigenezakeen Izpiritu eterno eta esentzialik, absoluturik. Baina, hala ere, euskaldungarela badakigu, esan dezakegu.
|
|
Estatua.
|
Ez
dago euskal deigenezakeen Izpiritu eterno eta esentzialik, absoluturik. Baina, hala ere, euskaldungarela badakigu, esan dezakegu.
|