2000
|
|
Hizkuntza askapenaren profeta Henrik Wegeland izan zen(). Berakesan ohi zuenez,. Norvegiak
|
ez
dauka zertan izan Danimarkaren kultur kolonia?.
|
2001
|
|
Gaur egun perfume hitzari ematen zaion esanahiak, ziur aski,
|
ez
dauka zer ikusi handirik etimologikoki dagokion esangurarekin, hots, latinezko per fumum hitzaren esangurarekin,, kearen bidez datorrena, adierazi nahi baitu azken honek.
|
2005
|
|
Pribatizazio horrek udalek beren zereginak betetzen ez dituztela eman nahi duaditzera. Egia da udalak legez
|
ez
daukala zertan arduratu Irungo festetako ikuskizun nagusia den Alardea gauzatzeaz eta antolatzeaz, baina esan beharra dago inorkez diola hori eskatzen. Berdintasunezko Alardearen aldekoek, bai Irunen eta baiHondarribian, hau eskatzen dute:
|
|
Zentzua kili kolo jartzen duen elementuak
|
ez
dauka zertan kanpotik etorri.Hobeto esateko: barruan ernetzen da, kardaberen artean lore gisa, edo loreen arteankardabera bezala, nork bere largabistaren arabera juzga beza.
|
2006
|
|
Lehenik eta behin erran nahi dizuet, jakinaren gainean zeudela ikastaro honenantolatzaileak, Iban Zaldua, batez ere:
|
ez
daukat zer esan handiegirik gaiareninguruan. Ez dakit deus literaturaz, ez dut ezagutzen literaturaren historia, ez dakitgauza handiegirik idaztearen teknikaz...
|
2007
|
|
Hizkuntzaren kontsiderazioaz Erdi Aroan
|
ez
daukagu zer luzatu: X. Andonegik berriki argitaratu duen azterketara igortzea nahikoa izango da46 Aristoteles-en aipatu pasarteari jarraiki, Erdi Aroko semantikan modi essendi, modi intelligendi eta modi significandi hiru mailen artean paralelismo ximen ximena egiten da (nominalismoan horren ukaziozko ikuskera bat agerrabartzen den arren).
|
|
Eta filosofian are gehiago konplikatu da, tradizio grekoko nous, logos eta pneuma ere jaso behar izan dituenean, polisemia zorabiagarri bateraino. Ikusia dago, berbak, Volksgeist a. suprapertsona gisa irudikaraziz edo, ekibokoetarako bide eman lezakeela, eman, batez ere kritikoak horixe bilatzen badu (hala ere ekiboko batzuk
|
ez
dauka zergatik sortu, autore poskantiar batez ari bagara!) 1049 «Ce mot n, est il pas une grande preuve de
|
|
Condillac-i jarraiki, hizkuntza guztiak berdin naturalak dira: baina eurenak
|
ez
dauka zergatik natura berdina izan. Aitzitik, badirudi, hizkuntza diferenteek natura nahiko diferentekoak izan luketela, (1) geografiaren arabera, etab., sentsazio ezberdinen arabera beren jatorrien unean586, eta (2) garapenaren geroko historia guztiaren arabera orobat.
|
|
Irudi du, Humboldt-i hizkuntzaren kontzeptua autokreatibitate gisa inspiratzeko, grekoari zion miresmen itsua aipatzen da beti, baina eraginik izan duela, berak bere egunetan alemanarekin ikusi duen miraria gisakoak, via nola ordura arte klase gorek erdeinatua izandako hizkuntza ezdeusa, ez literatura, ez teatro, ez zientziarik zuena gizarte dotorean dastagarririk, zarpaila, gaizki landua, gabea Gortean solasteko edo zientzian baliatzeko adinarik, rustikoa, frantsesari behar izaten baitzion lekua utzi biziera sozial elegante samarreko edozertsutan, ordea bat batean piztu eta eztanda harrigarrizko baten fruituak alor guztietan eman ahal baititu mila ustegabeko eta uste ezindako moduetan, zer ere egiten ari direnak bere hurbil hurbilekoak direlarik, lagunak (Goethe, Schiller), bere anaia, bera, baina baita ere Alemania osoa Baltikotik Suitzako hiri alemanetaraino, hizkuntza bera izango balitz bezala itzartu eta bere bere baitatik udaberririk oparoena sortzen hasia dena geografia guztian. Humboldt-en belaunaldiarentzat hizkuntzaren autokreatibitatea (dagoenean dago hori, beti
|
ez
dauka zergatik nabarmena izan) esperientzia bat da. Horrekin lotuta, bigarren oharra?
|
|
Galdegaia atzean badoa,
|
ez
dauka zertan joanik aditzaren hurrengo, berari inkatuta, ezpabere, joan daiteke, eta joan doa adibide baten baino gehiagotan, aditzaren hurrengoaren hurrengo, aditzetik bigarren lekuan.
|
|
Ilargira joateko eta 100.000 eurokoa informazioak
|
ez
dauzkagu zertan erabili izenaren ezkerretara; are gehiago, baldin eta luzeak edo konplexuak badira. Edozein modutan, t (z) eko osagarriek, txikerrak badira, ez daukate hainbesteko garrantzirik ezker edo eskuma erabilita:
|
2008
|
|
Aldaketa orotan gertatzen den bezala, eredu berrian bazegoen zer irabazi, eta zer galdu. Zentzu horretan, komeni da lehenengotik ohartaraztea, gaur egun kontserbadore edota tradizionalista hitzak konnotazio negatiboez kutsatuta badaude ere, testu honetan termino horiek erabiltzean ikuspegi neutro edo aseptiko bat eskaini nahiko nukeela, iraganeko balioek
|
ez
daukatelako zertan etorkizunekoek baino okerragoak izan 708.
|
|
deiturapean agertzen diren hiru armagin ez ditugu kontuan hartu, ezta 1835ean, bayoneteros? bezala bildutako beste hiru,
|
ez
daukagulako zerekin alderatu.
|
2009
|
|
Gutxitan, bainaailegatzen dira horrelakoak. Kazetariak ezin du idatzi Zumarragako herritarrekelkarretaratzea egin dutela,
|
ez
dauka zertan oharra bidali duenaren terminologiaerrespetatu; eta, kasu honetan, ez du errespetatu behar. Zehaztu beharra du: «herritar batzuek».
|
|
Alegia:
|
ez
daukagu zertan iturriakerabiltzen duen terminologia bera erabili, ez gaude behartuta: guk gure terminologia erabaki behar dugu, errealitatea gure ikuspegitik zehatzen deskribatzen duenterminologia, ez iturriari komeni zaion terminologia.
|
|
Funtzioaren bi argumentuek
|
ez
daukate zertan luzera berekoak izan. Adibide gisa, jar dezagun bigarren argumentua lehenengoa baino luzeagoa daukan espresioa:
|
2010
|
|
Kurtsoanmintzatu zen Patri Urkizuk argitaratu du Ibiñagabeitiaren 54 gutuna, 1951 XII13koa, Jose Antonio Agirreri, non argi ikusten baita abertzale izenekoen arteansentitu zituen berarenganako eta euskararekiko mespretxua, ardura eskasa eta axolagabekeria: «Oriek orrela, ene lendakari maitea, ez al zera arrituko Ordezkaritzaberrian nere itzalik geiago ikusiko ezpazenu, ez ezaguna naiz toki ortan eta ezezagunek
|
ez
daukagu zertan sartu».
|
|
Funtsean, IAAk egon daitezkeengatazken gaineko informazioaz hornitu behar ditu erabaki hartzaileak, alegia, gatazken inguruko trade off-ak ahalik eta gardentasun handienarekin azaltzea bilatzen du. Horretarako, IAAren esparrupean posibleak diren aukerak irizpide ezberdinen arabera ebaluatuko dira, hori dena matrize batean adieraziz (ikus 7.1 taula). Matrize hori betetzeko informazioa kuantitatiboa zein kualitatiboa eta izaera ezberdinekoa izan daiteke; hots,
|
ez
dauka zertan neurri unitate bakarrean adierazita egonik.Diren n aukeren artean batzuk beste batzuk baino desiratuagoak izango dira irizpidejakinen arabera. Adibidez, Iriz^ ekiko A1 nahiago izango da An baino baldin etaIriz1 (A1) > Iriz1 (An) bada.
|
|
Portaera berezi hau dela-eta, almidoia loditze prozesuetan erabiltzen da (ikusi 4 gaia). Gaizki badago ere, askotan almidoiaren gelifikazioa «gelatinizazioa» ere deitzen da, baina almidoiak gelatina proteikoarekin
|
ez
dauka zer ikusirik.
|
2011
|
|
Bake epaileak ez ezik, idazkari judizialak ere sinatu behar ditu.
|
Ez
daukate zertan motibatuak izan, baina bake epaileak, nahi izanez gero, bere erabakiaren arrazoiak edo oinarriak eman ditzake.
|
|
Bai, posible bada, baina bake epailea horietaz arduratzen hasi orduko nahitaez salaketa dagokion instrukzioko epaitegira eramango du, han instrukzio epaileak egitateak kalifi ka ditzan. Hau ulertzeko, ezin dugu inoiz ahaztu bake epaileek
|
ez
daukatela zertan zuzenbidean aditu izan eta instrukzio epaileek kasuari segurtasun juridikoa emango diotela.
|
|
(ixo!, gero, entzuten badigute, kopeta zimurtuak ikusi bearrean gaude-eta!) jeroglifiko biurtu digute ia euskera, eta emen dago orain koxka: euskera jeroglifiko ori euskera euskera (beste zerbait esango nik baiño... geroxeagorako uzten dizut) egiten ez badugu Yakin' ek
|
ez
dauka zer egiñik, irakurlerik ez baitu izango (Azurmendi, 2007a: 89) [beltzak gureak dira].
|
|
Elkarte zientifiko honek ez zuen euskararen batasun prozesuarekin loturarik izan. Azken finean EI/ SEVk euskal eremuko gaien ikerketa planteatzen zuen elkarte zientifikoa izanik,
|
ez
zeukan zertan batasun prozesuan parte hartu.
|
|
Hizkuntza txikia egiten duten lagunek hizkuntza handia ere erabiltzeak
|
ez
dauka zertan hizkuntza txikian egiten dutenen talde nortasuna arriskuan jarri, ezta hizkuntza txikiaren kultura mehatxatu ere. Baina hizkuntza handiaren erabilerak txikiaren dislokazioa ekar ez dezan, beharrezkoa da hizkuntza indarberritzearen aldeko jokabidea izango duten hiztunak sortzea.
|
|
Zuri ala beltz planteamendutzat jotzen du, bat ala beste planteamendutzat. Hizkuntza indarberritzearen aldekoek
|
ez
daukate zertan demokraziaren aurka egin hizkuntza indarberritzeko. Bilatu behar dutena da demokrazia hedatzea, gutxiengoen kultur eskubideak babesteko eta indartzeko asmoarekin.
|
|
Hizkuntza handiaren aldeko «aukera askearen» atzean dagoen beste elementu bat gurasoek euren hizkuntzarekiko duten lotsa dago. Guraso askori euren hizkuntza propioarekiko lotsa sentiarazi diote, eta pentsarazi diote euren seme alabek
|
ez
daukatela zertan hortik pasatu. Orduan, erraz ulertzen da gurasoek haurrak etxeko hizkuntzan ez eskolatzearen hautua egitea.
|
|
Hizkuntza txikiaren erabilera sustatzen dute, baita «alfabetatze erakunde»tik kanpo ere. Eta
|
ez
daukate zertan komunitatetik kanpo dauden erakundeen onespen, babes edo ikuskaritzarik izan.
|
|
Fishmanen hitzetan, konturatuz gero hizkuntza komunitate edo harreman sare guztiak ez daudela neurri berean mehatxatuta, edo, ezta ere, mehatxuari aurre egiteko neurri berean prestatuta, orduan nahikoa erraza da pentsatzea hizkuntzak indarberritzeko saiakera guztiek
|
ez
daukatela zertan pauso berberak emanik: «There are no panaceas in sociocultural affaires» (87 or.).
|
2012
|
|
Ondorioz moral aurresuposatu eta aurrefabrikatuoro gaitzetsi egingo dute, ez baitio uzten norbanakoari bere buruaren jabe eta bereerantzule izaten, baizik eta morroi.
|
Ez
daukagu zer egin behar dugun esango diguninor, ez dago bizitza hau nola bizi argituko digun ezer. Honatx, Leturiak sentitzen duenaukeratzearen larrimina.
|
|
Zein Estatuk eta San Pedrok exijitu behar dit, etademokrata baldin bada are gutxiago, neure hautu hori beste guztientzat ere zilegizkobakarra kontsideratzea. (...) Estatuari zor diodan guzti guztia nahikoa konplitzen dut.Estatuak eta politikoek
|
ez
daukate zergatik ezer gehiago eskatu, eta gutxien gutxienadaukate zergatik nire kontzientziaren barruan ezertarako sartu. Baina ezagun du(...): Espainia Eliza bat da, eta horko politika erlijio katoliko apostolikoa (1999:
|
|
Zein Estatuk eta San Pedrok esijitu behardit, eta demokrata baldin bada are gutxiago, neure hautu hori beste guztientzat erezilegizko bakarra kontsideratzen? [...] Estatuak eta politikoek
|
ez
daukate zergatik ezergehiago eskatu, eta gutxien gutxiena daukate zergatik nire kontzientziaren barruanezertarako sartu (1999: 101).
|
|
Zein Estatuk eta San Pedrok esijitu behardit, eta demokrata baldin bada are gutxiago, neure hautu hori beste guztientzat erezilegizko bakarra kontsideratzen? [...] Estatuak eta politikoek
|
ez
daukate zergatik ezergehiago eskatu, eta gutxien gutxiena daukate zergatik nire kontzientziaren barruanezertarako sartu (1999: 101).
|
|
Zein Estatuk eta San Pedrok exijitu behar dit, etademokrata baldin bada are gutxiago, neure hautu hori beste guztientzat ere zilegizkobakarra kontsideratzea. (...) Estatuari zor diodan guzti guztia nahikoa konplitzen dut.Estatuak eta politikoek
|
ez
daukate zergatik ezer gehiago eskatu, eta gutxien gutxienadaukate zergatik nire kontzientziaren barruan ezertarako sartu. Baina ezagun du(...): Espainia Eliza bat da, eta horko politika erlijio katoliko apostolikoa (1999:
|