Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 131

2002
‎Zein eratako zorroa da hori? Ez, ez, adiskidea; ez daukagu zer esanik zuk aipatzen dituzun gauza miresgarri horietaz. Zuk bi begi dauzkazu eta guk bat bakarra hirurontzat; zuk errazago aurki zenitzake horrelako gauzak guk baino, hiru emakume itsu eta errukarri besterik ez gara eta.
2003
‎" Luzifer, Jainko onak hemen hil hinduen, eta hireak egin dik! Ez, hemen ez daukak zer eginik!". Hori esan bezain laster lurrak dar dar egiten ez bazuen, ez orduan ez hurrengo egunetan, Jainkoa alde zutela sinetsiko zitean, baita aztiak asmatutako historia ere.
‎" Ezkondua naiz" esan dit. Neure artean pentsatu dut ez daukala zergatik desenkusatu konpresa batzuk haztatzeagatik.
2004
‎–Hori egia da. Baina ez daukazu zertan mugitu hemendik, ia egunero etortzen da Gurutze Gorriko eta Ilargi Gorriko anbulantziaren bat. Beraz, hemen berton izan dezakezu aukera bai sanitarioak bai gidariak galdekatzeko.
‎Ahulegia dugu, hori eta horrenbestez, gure mintzaira ideologien borroka bihozgabean murgilarazteko. Ez daukagu zer irabazirik ideien esparru mikaztu horretan, eta daukaguntxoa galtzeko arriskua. Burugabekeria.
‎Zorroztaileen ardura kontuak jorratuak ditugunez, hizkuntzen zorrozkailuaz hitz egin dezakegu hemendik aurrera. Egungo munduaren komunikazio beharrizanetara egokituriko mintzairak, antza, zorrozkailuaren jabe dira; eta, aitzitik, gizarte dinamika berrietan txertatu gabekoek ez daukate zertaz zorroztu hizkuntzaren mintzoa. Euskara, dakigunez, modernizazioaren trena galdutako hizkuntza dugu, prozesu hura gidatu zuten gizarte klase nagusiak arrotz zitzaizkiolako.
‎kulturaren balio sozialak eta etikoak gogoan izanik, eta gogoan ez ezik egitezko jardunetan hezurmamitzeko ahaleginak eginez, kultura korronte nagusien plazan egon behar du euskal kulturak bere adarretan banaturik, hor egoteak dituen eskakizunak zein diren jakinda ere. Ez dezagun euskal kulturaren plazan moralaren irizpidea bakarrik baliatu, boterearen ahalmenik gabe ez daukagu-eta zer eskuraturik.
‎–Baina antropologia garaikide egokiak ez du etnizismoa egin beharrik: kultura baten eduki identitarioak, imajinatiboak, harremanezkoak, tradiziozkoak eta beste aztertzen ditu eta horrek guztiak ez dauka zertan zerikusirik izan behar eduki biologistekin. Gure artean kulturaren kontzeptua ez da jakin nola erabili, eta kulturari etnizitate deitu dionik asko dago, antropologia garaikideak hitz hori aspalditik erabiltzen ez badu ere?. 418
2005
‎–Bai, baina ez daukat zertan!
2006
‎Anek bere beldur guztiak baztertzea erabaki zuen. Zegoeneko ez zeukan zer galdurik. Arnasa hartu zuen, jauzi arriskutsua egin behar duenaren antzera.
‎B: Niri ez daukazu zertan...
‎Badira batzuk, barruko patiorik ez badute, bainugelan bertan alderik alde zabalduko dutenak, edo sukaldean bestela, bertako epeltasunean azkarrago lehortzeko; inola ere ez kalean, jendearen bistan. Gure etxean ez gara horren herabeak ere, baina bai diskretuak, euskaldunon bataz besteko neurrian behintzat, eta, nola leiho guztiek kalera jotzen duten, bada, esekitokiaren atzeko aldean ipini ohi ditugu barruko arropak, maindire eta alkandoraz inguratuta; ez dut esango ezkutatuta jartzen ditugunik, ez baitaukagu zer ezkutaturik, baina ez dago herri osoari kontatzen ibili beharrik ere zer koloretakoak diren nire galtzontziloak, zer modelotakoak nire andrearen kuleroak.
‎esan dezagun, besterik gabe, ez ginela guztiz bateragarriak. Apurtze haren berri ez ematea ez zen zehazki gezurretan ibiltzea izan, eta gainera nik ez neukan zertan zuri kontatu norekin nenbilen edo ez nenbilen, baina datu hori badakit interesatu egingo zitzaizuna, eta isildu egin nuen.
2007
‎gizatasunezko zernahitsu da. Ikusia dago, berbak, Volksgeist a suprapertsona gisa irudikaraziz edo, ekibokoetarako bide eman lezakeela, eman; batez ere kritikoak horixe bilatzen badu (hala ere ekiboko batzuk ez dauka zergatik sekula sortu, autore aleman poskantiar batez ari bagara!) 208. Ce mot n, est il pas une grande preuve de l, imperfection des langues, du chaos où elles sont encore, et du hasard qui a dirigé presque toutes nos conceptions??, Voltaire-k berak itauntzen zuen ja. Hala ere, kontzeptu edo metafora heuristiko gisa hartuta bederen, bere desabantailekin, abantaila handiago bat ikusten dio:
‎ordura arte klase gorek erdeinatua izandako hizkuntza ezdeusa, ez literatura, ez teatro, ez zientziarik zuena jendarte dotorean dastagarririk, zarpaila, gaizki landua, gabea Gortean solasteko edo zientzian baliatzeko, rustikoa, frantsesari behar izaten baitzion lekua utzi biziera sozial elegante samarreko edozertsutan, bat batean isiotu eta eztanda harrigarrizko baten fruituak alor guztietan eman ahal baititu mila ustekabeko eta uste ezindako moduetan, zer eta egiten ari direnak bere hurbil hurbilekoak direlarik, lagunak (Goethe, Schiller), bere anaia, bera, baina baita ere Alemania osoa Baltikotik Suitzako hiri alemanetaraino, hizkuntza bera izango balitz bezala itzartu eta bere bere baitatik udaberririk oparoena sortzen hasia dena geografia guztian. Humboldt-en belaunaldiarentzat hizkuntzaren autokreatibitatea (dagoenean dago hori, beti ez dauka zergatik nabarmena izan) esperientzia bat da. Horrekin lotua, bigarren oharra?, hizkuntzaren egiazko ezagutza hizkuntza biziarena baldin bada, hizkuntzaren barneko bizitzarena, Humboldt-ek uste du hori ez dela atzematen analisi bidez, h. d., hizkuntza zati zatikatu, eta gero, zatiok berriro elkarrekin ahokatuz, hizkuntza birregin; baizik alderantziz:
2008
‎Bene benetan diotsuet ideiarik ez neukala zer izan ote zitekeen.
‎Bihotza taupadaka duela ezin du ukatu; bestalde, eskarmentuak diotso zuhur jokatu behar duela, ez zaiola komeni esperientzia mingarririk berriro jasatea. Hori bai, une honetan librea da eta ez dauka zer galdurik.
‎Hizkuntzaren ardatzean kiribildutako kultura nazionalismoa lehenetsi izanak ez digu nahitaez lurraldeari darion aberri gaitasunari muzin egiteko eskubiderik ematen. Onartua ez ezik aitortua dugu dagoeneko, eta berriz ere ez daukagu zertan ezkutaturik: hots, identitate etnikoak lurralde baldintzarik behar ez baldin badu ere ezinbestez, nekez egituratu liteke nazio identitaterik lurraldearen euskarririk gabe.
2009
‎baterako, adineko jendeak izatea da. Gazteak ez dauka zergatik ukan galdera eta kezka erlijiosorik (eta ukanarazten bazaio, auzikatu edo arbuiatu egingo du askotan), jeneralean ez daukan (berak egiten ez duen) bizitzaren eta heriotzaren esperientziaz eta horien zentzuaz. Gaztaroa ez da zinez aro erlijioso bat.
‎berbak, berbak, berbak eta ezer ez. Ez zeukaten zergatik ezer jakin fedearen historiaz fraide baten barruan. Baina egin al zuten ahalegintxo minimorik, letra hori den bezalaxe barnatzen eta ulertzen, estreina arrotza egiten zitzaielako baztertu baino lehen?
‎Konfliktoa ekiditen da bakarrik onartuz, zientziak arrazoimena direla, baina arrazoimena dela orobat poesia, arrazoimena dela mitoa (Jainkoa), etc., arrazoimenak edo arrazoimen tipoak ezberdinak daudela. Eta egia da bai, mitoaren eta zientziaren artean zinez konfliktoa dagoela, egon, eta ez daukala zergatik ez egon, baina hori ez dela arrazoimen eta ez arrazoimenaren konfliktoa, arrazoizkotasun tipoen artekoa baino. Erlijioetako Jainkoak ez dio arrazoizkotasun zientifikoari edo haren eskasari erantzuten (munduaren lehen kausa bezala edo lege naturalen arkitektoa), arrazoimen mitikoari baizik.
‎Ez beti, ordea. Zientzia ez da hori eta ez dauka zergatik gizon emakumearen emozioak edo kontzientziako kezkak oihartzundu. Zientzia poetikoa da, edo izan daiteke, han gizon emakumeak bere burua, bere historia, bere tokia unibertsoan (bere existentzia) Naturan proiektatua suma dezakeenean, hots, han bere burua xerka dezakeenean.
‎Nolabait heriotzaren nagusi bilakatzeko gizakiaren saioak dira denak. Baina heriotzak seguru asko ez dauka zergatik bizi proiektuaren azken logiko bat izan, nola eta ez den bizitzaren diseinuaren parte itxura horixe edukitzea, aldez aurretik. Heriotza ez dago zergatik proiektatu, bizitzaren proiektuan zergatik barnehartu.
‎Horrek, fugit irreparabile tempus kontzientzia horrek, guztiaren iragankortasunarenak, ez dauka zergatik tetrikoa izan. Bizitzako egunak eta orduak ez soilik bizitzen, baizik pitxi labur bat bezala bereziki estimatzen eta maitatzen, irakats diezaguke, Epikurok nahi zuen legez.
‎Onenean ere, hortaz, horrelakoaren erlijio eta Jainkoaren kontzeptua, fededuna suposatzen badugu, eta Rosselliniren. Francesco giullare di Dio? filmeko Frate Junipero naiboarena, ez dira berdinak izango, eta ez daukate zergatik izan. –The man who is throughly convinced of the universal operation of the law of causation?
‎Jainko hau unibertsoaren eta historiaren irakurkera moral filosofiko bat da(, an explanation of things?), zientziaren bidea ukitzen ez duena. Zientifikoak ez dauka zergatik adoptatu eta ez zergatik baztertu, zientziatik eta kritika historikotik aparte gelditzen baita (kristautasuna ez bezala, historikoa bera, eta kritika historikoaren pekoa). –Broadly speaking, it is not the facts which are in dispute, but the inference to be drawn from them?
‎Zer da fededun izatea, zer fedegabea... Eguneroko gure gogoetetan ez daukagu zergatik horri inportantziarik eman, baina mendebaleko kultura zer den apur bat aztertzen duen edozeinentzat ebidentea da: kulturalki greko erromatarrak gara errotik!
‎gurea baita, egiazkoa?). Zientzia eta mitoa bi planotan daude, ez daukate zer ikusirik; beraz, ez dago bien elkartezintasunik, teinkarik ere, mitoak ez dauka problemarik zientziarekin (arrazoimenarekin, kritikarekin), axaleko kontuetan ez bada. Hau da, antza, Eliza Katolikoaren jarrera ofiziala.
‎esaten du eta nik, bai, konturatu naiz? eta beste isilune bat, ez baitaukat zer esan, esan nezakeen gauza bakarra ezin dudalako esan.
‎– Ez zeukak zertan, baina izan litekek, harrituta begiratu nion; itsasgorako ibaia bezain bare zirudien bat batean?. Delako higanot hori paristarra bazen, diru arrotza zitzaion berez.
‎–Lehengo bera errepikatuko diat, oraingoan alderantziz: izan litekek, baina ez zeukak zertan, gero eta ozenago ari zen Ugarte?. Gipuzkoa eta Nafarroa ez zeudek urruti, ez orain ez lehen.
2010
‎esaten badugu guztiak direla gauzagarriak, guztiak dira. Ez daukazu zertan jarri, independentista barne??.
‎Andrea jaio zenez geroztik, ostera, soberan zegoen niretzat, eta umearen erasoa gertatu zenetik aurrera inoiz baino soberago ikusi nuen, begi bakarrarekin itxura higuingarria izateaz gain halako jarrera oldarkorra erakusten baitzuen nirekin. Nabarmena zen ez ninduela batere gogoko eta nik ere ez neukan zertan erakutsi inolako maitasun faltsurik berarekin.
‎Herriko lagunak, bizilagunak, kamaradak pasatu zaizkio gogotik. Ez du inor ikusteko gogorik baina ez dauka zertan ihesi ibili ere, eta atera jo du, zabaltzera.
‎–Hortaz? Ez zeneukan zertan atzera egin zure konpromisoan. Izatekotan alderantziz.
‎Oso polita da. Baina ez zeneukan zertan".
2011
‎Horrela, diskurtso bat bakarra ez baitago zergatik egon, esferak, mailak, moduak, bereizi lirateke, eta bakoitzaren balioa bere eremura mugatu. Elizaren edo elkarte pazifista baten motibazioek eta helburuek ez daukate zergatik izan alderdi guztienak eta gizarte osoarenak, eta hala ere guztiek eskertu ditzakete. Bakea nahi bada, barkatzen dutenek eta ez dutenek, barkatuak izan gura dutenek eta ez dutenek, kabitu lukete bertan.
‎Geure kontzientzia libre hauskorraren hautuarena beste ziurtasun eta absolututasunik gabe. Ni neu bortxaren (edo arrazismoaren, etab.) absolutuki kontra egoteko, ez daukat zergatik uste izan nireak arrazoi absolutuak direla, razionalitate absolutuko arrazoiak ditudala. Etengabeko zalantzan beti adimena, eta hautuaren etengabeko irmotasunean nahimena, gehiago ez zaio ematen gizaki razionalari moralean.
‎Nazio menderatzailearen eta menderatuaren arteko botere asimetriak etorkinaren jokaera kolonoaren ezpaleko bihurtu izan du, nahiz eta, sarri, estatus sozio-ekonomikoari dagokionez txiroetan txiroena izan. Nazio zapalduko burgesiaren hizkuntzak, demagun, ez dauka zer eginik nazio zapaltzaileko herritar hiztun xumeenarekin eduki dezakeen aurrez aurreko lehian. Nazio estatusak mugatzen baitu hizkuntzen arteko indar harremana, ez gizakiaren maila sozio-ekonomikoak.
‎Hutsaren hurrengoak, uste izatekoa denez. Ez dauka zertan kezkaturik estatuaren nazionalismo totalitarioak.
‎Eta bestelakoa izatearen arrazoiak, noski, bere oinarriak eta zergatiak dituela: hots, beste hizkuntza, kultura eta tradizio batzuk dituen herrikoa izanda, ez daukala zertan hizkuntza eta kultura hegemonikoaren mirabe izan. Bere hizkuntza ere hizkuntza hegemonikoa bezain duina dela barneratu behar du hiztun apaletsiak.
‎–Multikulturalismoa, izatez, folklorea da. Quebeceko auzia estaltzeko asmatutako ideia da, denok etniak garela sinestarazteko kontua, eta horrela ez daukagu zertan kezkatu Quebeceko estatutu bereziaz?. Globalización, ciudadanía y multiculturalismo, 2002, 214 or.
‎–Nahiz eta malterak estatutu berezi baten aterpea eduki, beste hizkuntza ofizialarekin, ingelesa? daukan lehian ez dauka zer eginik bertako herritarren ustez. Maltako herriaren kezka honelatsu laburbil dezakegu:
2012
‎Benito egiaz mintzatzen da, ez du sentitzen ez duenik aitortzen, eta horrekin mesede egiten digu denoi. Ez dauka zertan jarririk bere ahotsa sinesten ez duen testu bati. Baina nik ere ez daukat zertan sinistu hain ona naizenik; ezta txarra ere.
‎Ez dauka zertan jarririk bere ahotsa sinesten ez duen testu bati. Baina nik ere ez daukat zertan sinistu hain ona naizenik; ezta txarra ere. Pertsona bakoitzak darama bere ibilbidea bizitzaren ulermenean, harremanean eta kokapen psikologikoan, eta maila edo aldi ezberdinetan mugitzen diren sentiberatasunek ez dute bat egiten.
‎(Etika III, 27, Azalpena). Razionalki eta pentsatuki jokatzen duenak, erratuz ere, ez dauka zer damuturik. Aitzitik, damutzeak erakusten duena da, lehen ez zela razionalki jokatu, eta orain ere ez.
‎Horrela, diskurtso bat bakarra ez baitago zergatik egon, esferak, mailak, moduak bereizi lirateke, eta bakoitzaren balioa bere eremura mugatu. Elizaren edo elkarte pazifista baten motibazioek eta helburuek ez daukate zergatik izan alderdi guztienak eta gizarte osoarenak, eta hala ere guztiek eskertu ditzakete. Bakea nahi bada, barkatzen dutenek eta ez dutenek, barkatuak izan gura dutenek eta ez dutenek kabitu lukete bertan.
‎Geure kontzientzia libre hauskorraren hautuarena beste ziurtasun eta absolututasunik gabe. Ni neu bortxaren (edo arrazismoaren, etab.) absolutuki kontra egoteko, ez daukat zergatik uste izan nireak arrazoi absolutuak direla, razionalitate absolutuko arrazoiak ditudala. Etengabeko zalantzan beti adimena, eta hautuaren etengabeko irmotasunean nahimena, gehiago ez zaio ematen gizaki razionalari moralean.
‎Alegia, nik pentsa nezake pentsa, Espainiako erregea zereko zer zikina dela (zeinek ez du hori pentsatzen?), edo monarkiaren erakundeak aspaldi likidatua egon lukeela edozein lurralde apur bat arrazoizkotan. Baina hori pentsatu eta nire pentsamendua bake bakean jendaurrean azaldu besterik ez badut egiten, h. d., erregea neure egitatez likidatzen ez dudan artean, edo inor xaxatzen ez dudan bitartean hura bere eskuz likidatzera, Estatuak ez dauka zertan nirekin gehiago sartu, erregea edo monarkia loriatzen dutenekin baino. Egintzak zigortzen dira, ez ideiak, ezta gogoak ere.
‎Zertaz hitz egin genezakeen?... Ordurako, hark, bere buruaren gainean aipatzekoa zen guztia kontatua zidan, eta nik ez neukan zer kontaturik. Leihotik begira nengoen.
‎–Egia esan, ez daukat zer kontaturik, Maxim Maximitx maitea... Tira, agur, alde egin beharra daukat... berandu nabil...
2013
‎Oso txikia da. Ez dauka zer handirik, eta inor ez da hara joaten, baina nik uste dut zuri gustatuko zaizula. Han egin dezakezu lo, gura baduzu.
‎– Ez zeneukan zertan... –Peedroooo...
‎Bazkaltzen gera zedin gonbidatu zuten. ? Ez daukagu zer handirik. Polenta apur bat eta enpanada batzuk, besterik ez?.
‎Buelta guztiak emanak zizkion buruak. Ez zeukan zer pentsaturik ere. Errekako korronte alaiak eroan dezan bere burua abandonatzen duen hostoaren moduan zihoan.
‎Honako bidaian Darcyk esandako gauza bategatik, badaukat arrazoirik pentsatzeko Bingley jauna zor handitan dagoela Darcyrekin. Baina barkamena erregutu nioke, ez baitaukat zertan suposatu aipatutako pertsona Bingley jauna zenik. Susmoa besterik ez zen izan.
2014
‎Baina burmuinak diost ez daukadala zertan eskatologiko jarri, ezta nire buruargitasuna iraindu edo usaimen papilak zigortu ere, baizik eta hobe nukeela atzamarrak zorroztuta neure burua odolustu, izerditu, isuri. Gainezka egitear dagoen minaren indarrarekin teklatua zanpatu eta oldarraren hondarretatik zerbait eraiki.
‎Miaketa errepikatu dute berriro, eta bigarren erizainak lehenaren imintzioa ia zehaztasun osoz berritu du. Pilarren galdera gero eta larriagoak gorabehera, honek ere ez dio ezer esan, lasai egoteko aholkatzeaz aparte, ez daukala zertan kezkaturik, eta, beste erizainari mintzo, onena Navarro doktorea deitzea izango dela. Medikua bi minutu geroago iritsi da, eta miaketa errepikatu du, bi erizainekin eta erizain laguntzailearekin batera.
‎Zutik geratu nintzen, bere eserlekuaren barrari helduta. Inork ez zeukan zertan jakin bost eta erdietatik nengoela zutik, albo batetik bestera lanbasa herrestatzeaz nazka nazka eginda, begi zuloak ez zirela kezkak eraginak.
‎Beckerren olerkiari Lamartinek. Bakearen Marseillesa, rekin erantzun dio, zeharo tonu bakezale eta antinazionalistan966 Aldiz Beckerren aurka (hein batean Lamartinen aurka ere bai), eta hura baino hagitzez militaristago eta zatarragoa, A. Musseten. Le Rhin allemand? enasa da, harroputz eta indezente, berak ere 50etik gora konpositore aurkitu duena967 Dena dela, Rhina alemanentzat alemana da eta kito; frantsesentzat frantsesa da, edo frantsesa ere bada. Lamartinentzat berarentzat ere, ez du esaten zein modutan?, edo gutxienez ez dauka zergatik ez izan frantsesa alde bat (ezkerreko erribera guztia!): –c, est un noble fleuve, idatzi du Victor Hugok?, féodal, républicain, impérial, digne d? être à la fois français et allemand.
‎bezala interpretatzen duen gertakaria. Probintziek, ez daukate zergatik elkarrekin jarraitu, baina elkarrekin jarraitzen dute. Zergatik?
‎herri latindarrak (Italia, Portugal, Espainia, Frantzia) iragana dira. Ukan zuten beren aroa, honezkero arraza ahitua dira, ez daukate zer eginik munduan. Herri germaniar gazteen garaia da.
‎– Ez dauka zertan hilabetekoa izan, erantsi nion nik.
2015
‎–Bizi ez, hil egiten nau, Karl. Jainkoak barkatuko digu noizbait, edo ez dauka zer barkaturik. Zuk zer uste duzu??.
‎Horren seinale, handik bi hilabetera Genevan berriro bildu zirela Espainiako Gobernuko ordezkariak eta ETAkoak, batetik, eta PSE EEkoak eta Batasunekoak, bestetik. Baina, ordurako, Miguel Sanzek eta Mariano Rajoyk ez zeukaten zertan kezkatu, adostasunerako aukerarik ez baitzegoen. Jonathan Powellek dio Arnaldo Otegik, etsipenez?
‎Emazteak bazekien ez zela kexatzen ari. Bazekien ez zeukala zertaz kexaturik. Senarrak eskutik heldu, ezpainetara eraman eta hain bero eman zion muxu non emazteari malkoak jaulki zitzaizkion begietara, eta senarrak bizkor askatu zion eskua.
‎Ez bere laguntzarekin konkista lanetan arrakasta izango zuela uste zuelako. Ez, Zetak ez zeukan zer eginik neska harekin. Lehen ere ez, baina, Kike han zegoela, probabilitateak are urriagoak ziren:
‎Konstatazio triste bat da: familia euskaldunetan, oraintsu arte behintzat, euskara berez geneukan zerbait izan da, eta ikastekotan ez daukagun zer edo zer ikasi behar, horretarako joaten baikara eskolara. Gogoan daukat baserriko osaba izeben harridura, beren seme Jose Frantziskori euskara ikasgaian nota gorria jarri ziotela eta.
‎Marrazkia hobezina zen, akatsik gabekoa, irudiak ezin hobeto margotuak eta amaituak. Ateneak ez zeukan zer esanik eta, amorruz, txiki txiki egin zuen bere aitaren arinkeria eta amodioak denen aurrean argitaratzen zituen oihal hura.
‎(O2) Objekzio honen arabera, koadernoa kontingentea da, ahulegia, edozein momentutan gal daiteke. Erantzunak ez dauka zertan zain egon, ezta. Akaso gure memoria beharrezkoa da?
‎Gure gogamena beste modu batekoa dela dirudi, eta beste modu horren azterketari ekin dion alorra cyborg ikuspegia edo gogamen hedatuaren kontzepzioa da. Kontzepzio horren arabera, gizakien gogamenak ez dauka zertan buru fisikoaren barnean egon.112
‎Denborarekin norberaren muturrean errebentatzen diren arrautza ustelak baizik ez dira izaten gezurrak. Horregatik saiatu nintzen argi eta zuzen erantzuten epaile jaunak galdetzen zidanari, gainera, nik dagoeneko ez daukat zer ezkutaturik inori. Agerian dauzkat bertuteak eta akatsak, batere lotsarik gabe, betaurrekorik gabe ibiltzera ausartzen den itsua bezala.
‎Ezkutuan gorde nahi duzu harridura, eta burua itzuli duzu, poliki, idazkariak leihora begira begira harrapa ez zaitzan. Ez daukazu zertan kezkatu; paperaren gainean azaltzen ari zaizkion letretan murgilduta dago, bertan zaudenik ere jakingo ez balu bezala.
‎–Orduan nahastu egingo nintzen, maitea. Ikusten dut ez daukazula zer kontaturik?
‎dio batek;. Begiratu, begiratu zelako zulotxoak dituen belarrien ordez!? dio beste batek;. Hori ondo zegok, horrela ez zaiok belarrietan patatarik egingo eta ez zeukak zertan garbitu, hirugarren batek.
2016
‎–Guk, berriz, ez daukagu bufoirik gortean, Monsieur le Count, esan nion nik?; izan genuen azkena Karlos II.aren erreinualdi lizentziosoan izan zen. Harrezkero, gure ohiturak halako moduan joan dira gero eta finago bihurtuz, non egungo egunean gure gortea patriotaz mukuru beterik dagoen, zeinak herriaren ohoreaz eta onuraz bakarrik arduratzen diren, eta gure damak oro hain dira kasto, orbangabe, txintxo eta elizkoiak, bufoi batek ez baitauka zerekin bufoikeriak egin.
‎–Ene laztana, ez daukat zeren gainean idatzirik, esan nion.
‎nire ohorea salbatzearren asmo oneko gizaseme batek jartzen zuen ardura adeitasunezkoa besterik ez zen; eta gizaseme horrek bide okerra hartu ahal izan bazuen ere, edo estutasunen batean sartu izan banindu hala jokatuz, haren bihotzak ez zuen kulparik. Ez neukan zertan idatzi, eta guztia bainoago pisatzen zuena, ez zuen ematen asmo txarrez egin zuenik.
‎Berak ez zeukan zer gaineraturik.
‎Ez dakigu, baina, zer erreakzio izango duten Santik eta Ignaciok gu ikustean, are gutxiago egiaren parte bat aitortzen diegunean, hots, bakarrik sentitzen ginela eta eurak hautatu genituela laguntzat. Ez geneukan zertan eman xehetasun handirik gure esku hartzeaz, ez eta ere gure plana gauzatzera bultzatu gintuen egonezinaz ere; gerorako utzi genezakeen hori guztia. Gaizki hartzen badute, bakean utzi ditugu egun batzuez, haiek ibiltzen diren lekuetatik ez ibili gu, eta hitz egiteko eta konpainia izateko premia sentitzen duten arte itxaron.
‎Prozesua hasi da jada, eta ez du atzera bueltarik. Hil egingo zarete denok, ez daukazue zer eginik.
‎Zer bilatzen duten irudika dezakedan arren, ez daukat zer eskaini. Eta horrek torturatu nau dutxan.
2017
‎–Lapurrei aurre egiteko, Martina. ? Ez daukagu zer osturik eta, osaba. –Zeuok hiru andreok ez zarete gutxi?
‎–Aizak, nagusi, esan zuen noizbait?, alargunen bat baldin badago ez daukak zer beldurtu. Ez badago, berriz...
‎Gure arimak ez ditu jasotzen, sortzen baino. Ez daukagu zertaz beldurtu?.
‎– Ez daukagu zertan idealizatu abadiak lur jabe bihozbera gisa, garai hartako zenbait akusazio neurri batean egia zirela onartzeko, erosle berriek errentamenduak laburtu baitzituzten, errentak hondatu eta maizterrak bota[...] Hala esan zien John Palmerrek lur tituluak zituzten zenbait laguni, haiek kanpora botatzean: –Ez al dakizue erregearen graziak monje, fraide eta mojen etxeak gutxietsi dituela, eta, beraz, iritsi dela garaia guk, jaunok, alproja horien etxeak eraits ditzagun???
‎EAEn euskarak daukan lege babesak gure nazio hizkuntzan emaitza horiek ematen baditu, Espainiak ez dauka zertan kezkaturik. Badaki, ondo jakin ere, euskalduntzen ez duen hezkuntza sistemaren gatibu garela euskaldunok, eta, aldi berean, zinez erdalduntzen duen eskola daukala bere alde.
‎Jose Antonio Pagola bikario ohiak berehala moztu zion kazetariari, esanez berak ez zeukala zer esatekorik, ea ez al zen jada nahikoa hitz egin gaiaz,, argazkiak eta izenak egunero!?. Egun haietan? 2017ko urtarrilean?
‎Politika abertzalean euskararen inportantzia beti presente egotea nahi genuke. Baina euskarak praktika politikoan izan behar du inportantea, ez dauka zergatik diskurtso politikoan inportantea izan. Euskaltzaleok euskaltzaletasun gehiegi eskatu ote diogu politika abertzaleari?
‎– Baina ez daukan zertan lotsaturik! Inolaz ere ez dun lotsatu beharrik.
‎goizeko bederatzietan jaso zuen Nati bere etxean, bederatzi t, erdietan iragan zuten muga Natik eta berak Peyhorade izeneko herrira joateko. Zertara ziren joanak ezin zuen inola ere esan, baina ez zeukan zer ikusirik politikarekin edo Natiren senar ohia zen Artetxerekin. Ez harunzkoan eta ez honunzkoan, ez zuten inortxorekin hitzik egin, gasolindegi batean depositoa betetzeko izan ez bazen.
‎Batere beldurrik ez zeukala-eta, harrokerian hasi zen Juanma, aurrena tiratzen ere utziko ziola, ea zer egiten zuen. Josetxok ez zeukan zer galdurik, boxkuarto balio zuen bere txapak, eta tiro ero bat egin zuen bere indar guztiarekin, halako moldean non Gimondiren txapa jo eta pasa egin behar zuela ematen zuen.
‎– Ez daukak zer esplikaturik... –on Antoniok, atzera begiratu ere egin gabe.
‎Kartzelara... Nik ez daukat zer galdurik, baina zuek...
‎–Ez zidak ezer esan; ez zaukak zertan esanik, gainera.
‎Nik zentsuratu egiten ditut zure gutunak! Ez daukat zertan zu zaindu idazten dituzun bitartean! Edonork egin dezake hori!
Ez zeukan zertan dena berak egin; konfiantzako norbaiten esku utz zitzakeela lan batzuk esana zion kapitainak.
‎–Ulertzen dut, izandako esperientzia horiek zugan eragin hau izatea, esan nion eta, egia esan, ideiarik ez neukan zeri buruz jardun zen ordura arte, ezta jakiteko gogorik ere?. Dena den, ulertu behar duzu esperientzia horiek beste edonolako ondorioak sor zitzaketela, bai eta zugan ere, beste inguru batean edo bestelako konpainian edo bestelako aro batean.
‎–Bizkar gainean hartu ditu dagozkion kulpak, baina ez dauka zertan beste batzuek egindako okerregatik ordaindu. Oso historia konplikatua da, Paula.
2018
‎–Kenton andereñoa, luze eta zabal azaldu dizut zein den egoera. Lord jaunak hala erabaki du, eta guk biok ez daukagu zer eztabaidaturik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia