Emaitzak: 4
2001 | ||
1 Gizabanakoen prozesu eta portaera psikosozialak azaltzeko identitate pertsonalaren teoriak (IPT) (Mead, 1934) zeuzkan arazoen ondorioz, ISTasortzen da; horrela, gizabanakoek dituzten taldearteko harremanei garrantzia ematen zaie, eta | ez bakarrik gizabanakoen arteko harremanei (Tajfel, 1972, 1978). Hala ere, ISTak IPTren ezaugarri batzuk mantentzen ditu: 1) Gizabanakoen nortasunean daukan eragina, 2) Identitatearen sormeneangertatzen diren konparazio prozesuak, 3) Identitatearen funtzionamenduaren izaera erlazionala eta elkarmenpekoa. | |
2010 | ||
Bere usteen arabera, eroso bizi diren herrialdeen eginkizun da, dudarik gabe, herrialde behartsu hauei garapena eta aukerak eskuratzen laguntzea. Baina, heziketa da kakoa. | Ez bakarrik gizabanakoaren ikuspegitik, baizik eta heziketa egokiaren bidez pobreziari aurre egitea posible dela uste baitu. Lehen hezkuntza jaso ezin duten Afrikako herritar guztien artean, galerarik handiena emakumeek dute. | |
2011 | ||
Martí eta besteren lanean adierazten den bezala, eskolaren bilakaera honetan garrantzi handia izan dute hezkuntzaren zientziek eta hezkuntzaren esparrua ikertzen duen hizkuntzalaritzak erakutsitako emaitzek. Alegia, «ikasleei heziketa elebidun eta eleanitza ematea onuragarria dela, | ez bakarrik gizabanakoaren eta gizartearen garapenerako, baita hezkuntza sistemarentzat berarentzat ere» (2005: 216). | |
2016 | ||
da, bada, «gaixotasun»aren estigmapean haur gazte nerabea bere bakardadean isolatu, atxiki zaion arazoa testuingurutik erauzi eta sufrimendu osoa haren bizkar utziz, matrize medikoa duen arazo biologiko batera murriztu norbanakoaren problematika konplexua. Hain zuzen, eskolako zailtasunekin lotutako medikalizazioaren arazoa bere ikuspegi zabalean aztertuz gero, gizakiaren izaera psiko sozial kulturala aintzat hartzen duen ikuspegitik aztertu da, eta | ez bakarrik gizabanakoa eredu biologiko batera murrizten duen zientzia normatiboaren ikuspegi murriztailetik2 Horixe da bigarren mailan aldeztuko dugun tesia. Hain zuzen, norbanakoaren izaera soziala aintzat hartuz gero, egungo eskola haurren medikalizazioaren neurrigabeko hazkundea gizarte honetako arazo kolektibo bihurtzen da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 4 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ez bakarrik | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ez bakarrik gizabanako | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |