2007
|
|
(herri xumea, masa): izan ere harentzat herriak
|
ez
bakarrik ez du esan gura arrazoia, baizik jeneralean zuzenean ezarrazoia esan gura du (instintoa, emozioak, egoismoa). Volksgeista historiaren aurrerabideko elementu erreal bat da, baina historiak aldian aldian gainditzen duena eta gainditu beharrekoa.
|
2009
|
|
Eta jarrai genezake: faltsu edo itxura hutsezkoa,
|
ez
bakarrik ez da egia, baizik ez da erreala (erroreak eta gezurrak ez dira errealak izaten?); ideiatzen edo amesten diren munduek, ez dute parterik errealitatearekin?
|
|
Nazional katolizismoan, eta beharbada oraintxe ere katolizismo kontserbakoian oro har,% 90 politika, Zuzenbide Kanoniko, moral, zeremonia estetiko eta tradizio kulturala baita, ez da ulertu ezinezko erreakzioa, zenbait jendek erlijio hori baino, distinguo gehiago gabe, zirt zart ateismoa hobetsi badu. Erlijio horrek,
|
ez
bakarrik ez omen baititu gizon emakumeak hobetzen, ezpada bai nazkagarriagotzen. Betiere suposatzen da, erlijioak gizon emakumea hobetu egin behar duela; eta egiten ez badu, ez du deusetarako, balio?.
|
|
gaixotasun hori Jainkoak proba bezala bidali dizu?; baina botikak hartu eta Jainkoaren proba eliminatzen ahalegintzen zara). Hala ere, mitoaren eta praktika teknikoaren artean,
|
ez
bakarrik ez da liskarrik egon, ezpada teknikak ere bere mitoa izaten zizun (San Martin txiki hala Vulkano). Mundu zaharrean mitoa eta teknika lagunak izan dira.
|
|
Egia adieraziz askatasunaren alde egin nahi izan zuelako sustatu zituen Sartrek orduko etakideak. Bere aitaorde burgesaren aurkako herra edipikoak ezinbestean eraman zuela agintari frantsesen aurkako edozein oldar eta gaiztakeria itsu itsuan babestera,
|
ez
bakarrik ez da egia osoa, baizik egiatik ez du fitsik ere.
|
2011
|
|
Ez dago hizkuntza (bizirik) bere hiztunentzat nolabaiteko sinbolo eta identitate baliabide ez denik. Beraz,
|
ez
bakarrik ez da bekatua hizkuntza bat (eta euskara ere bai) sinbolo eta identitate aukera bat dela onartzea, baizik eta ona da hori ere kontuan izatea euskararen erabilera indartzeko neurriez arduratzen bagara. Beharbada, (txostenean) esan nahi dena zera da:
|
2014
|
|
Ez du inon justifikatzen. Eta
|
ez
bakarrik ez du justifikatzen, ezpada gero berak ere ez dio berak esandakoari jaramonik egiten. Bere arrazoiketak, laburtu beharra daukagu?
|
|
behin hain zuzen printzipio horren edozein inbokazio baztertzeko: zenbait alemanek Metz anexatzea gura lukeela idazten du, baina, not by right of nationality, but to make our frontiers secure? 1100; bigarrenean, Alsazia Lorrenaren berreskuratzea ez dela konkista eskubideagatik esateko, zeren eta, every conquest is a crime against the rights of nations? 1101 Mommsenek,
|
ez
bakarrik ez dirudi batere interesatua nazionalitateen printzipioan; aitzitik, printzipio hori alega ez dadin eta alemanen jokabideak printzipio horrekin zerikusirik ez duela erakusten dirudi interesatua. Mommsen liberal liberala da.
|
2015
|
|
Baina zaila da bihotzetatik horrelako sentimendu bat erro eta guzti erauzten. Ospe
|
ezak
bakarrik ez du, behintzat, balio.
|
|
Kontrako gure iritziak bezain razionalak dira absolutuki begietsirik, razional bezala (inkisiziokume progrenahi batzuek bakarrik ukatzen dute hori, dena nahastuz). Beste gauza bat da, arrazoizkotasun hori,
|
ez
bakarrik ez dela gurea, baizik ezin dela gurea izan. Are, gure kontzientziak, identitateak?, beraz, gure razionalitateak, haien ukoa eta borroka agintzen digula, historia konkretu batenak baikara gu ere produktuak, eta ezin gara ez izan.
|
2016
|
|
Arratsero itzultzen ginen, hasieran telefonoz abisatuz, gero ezta hori ere; eta beti berberak, batzuetan Giampiero Malnate izan ezik; beronek 1933an ezagutu zuen Alberto Milanen eta, aurreko egunean Finzi Continitarren etxeko atarian pentsatu nuenaren alderantziz,
|
ez
bakarrik ez zituen lehendik ikusiak ondoan zituen lau neska mutilak, baizik eta gainera inoiz ez zuen zerikusirik izan ez Eleonora d. Este klubarekin, ez eta haren lehendakariorde eta idazkari Ippolito Barbicinti markes jaunarekin ere. Egun ederregiak ziren, eta aldi berean negu zelataritik hurbilegiak.
|
2017
|
|
Mihiztaduraren kontzeptua behar dugu,
|
ez
bakarrik ez dagoelako sorburu transzendentalik edo antolamendu printzipio nagusirik, eta, hortaz, metafora moduan baliatzeko; mihiztaduraren kontzeptua behar dugu kritika politiko bat egiteko norbanakoen irudipenak eta komunitateen leialtasun eta gaitasunak osatzen dituzten instituzioei, prozesuei eta botere harremanei. Kontzeptu hori behar dugu azaldu nahi baitugu nola aldatzen den lurraldea eta lurraldea ekoitz daitekeela, hartara boteretze kolektiboa, ongizatea eta autogobernua lortzeko, edo justu kontrako xedez.
|
|
Alabaina, praktikan logika nazional horretatik kanpora jokatu duten arren, diskurtsoan logika hori, kontzientzia nazional hori?
|
ez
bakarrik ez da kuestionatzen, ezpada berretsi egiten da, euren aitzakia edo justifikazioa logika horrexen barruan argudiatuz.
|
2018
|
|
Kontrako gure iritziak bezain razionalak dira absolutuki begietsirik, razional bezala (inkisiziokume progrenahi batzuek bakarrik ukatzen dute hori, dena nahastuz). Beste gauza bat da, arrazoizkotasun hori,
|
ez
bakarrik ez dela gurea, baizik ezin dela gurea izan. Are, gure kontzientziak, identitateak?, beraz, gure razionalitateak, haien ukoa eta borroka agintzen digula, historia konkretu batenak baikara gu ere produktuak, eta ezin gara ez izan.
|
2019
|
|
Zainketa eta guzti, beste mezulariren batek ere zeharkatuko zituen lerroak, zeren, handik zenbait astetara, ibaira ematen duen harresiaren ondoan igerian, mairu bat aurkitu baitzuten, zeinak, hurbilen zegoen fusta gainera uretatik igo zutenean, Evorako erregearen gutun bat zeramala aitortu baitzuen, hobe zukeen helburu zeukan lurralderaino iritsi izan ez balitz, gutunaren edukia hain zen ankerra eta krudela, eta batez ere hipokrita, erlijioan eta arrazan senideak zirela aintzat hartuz gero, eta honelaxe zioen gutunak, Evorako erregeak opa die lisboarrei gorputzen askatasuna, aspaldi daukat menia izenpetua portugaldarren erregearekin, eta ezin dut nire zina hautsi bera eta beretarrak gerra batekin gogaitzeko, salba ezazue zuen bizitza zuen diruarekin, ez dezala balio zoritxarrerako zuen salbaziorako balio behar dizuenak, agur. Hau erregea zen, eta gure Afonso Henriquesekin itunduta zeuzkan meniak ez haustearen amoreagatik, Afonso honek berak hautsi zituela bereak Santaremen aurka eraso egin eta hartzeko ahaztu zuen, nonbait, eta Lisboako jende zoritxarrekoa heriotza beltzez hiltzen uzteko prest zegoen, eta bitartean, Lisboatik laguntza eskaerarekin atera zen mezulariak,
|
ez
bakarrik ez zuen aukera aprobetxatu lurralde seguruetara alde egiteko, baizik eta berri txarrarekin itzuli zen, abandonua eta traizioa iragartzen zituen mezua eman baino lehen hil zelarik. Egia da, hala ere, gizonak ez direla beti behar den tokian egoten, mairu hau Lisboara etorri zatekeen baldin eta bera Evorako erregea izan balitz, baina Evorako erregeak ihes egin zukeen joaneko bidaian, bestela erantzunarekin Cacilhaseraino eskoltapean ekarriko zuten beldurrez, eta hau esango zioten beldurrez, Tira ba, uretara, horrela ez zara atzera itzultzeko tentazioan eroriko.
|