2006
|
|
Gizarte mizenikoa ezagutzeko erabili ditugun iturriak guztiz baztertu gabe, giza abere heroikoa aztertzeko ezinbestekoa zaigu epika hartzea iturritzat eta, bereziki, Homeroren testuak. Izan ere, Linear B taulatxoetan eta ondare arkeologikoan ez baita zuzenean giza aberea agertzen,
|
ez
baita kulturaren alde ez materiala zuzenean adierazten: oinarrizko kategoriak, balioak, sineskerak, borondatea, zoriona... 1 Arma eta lanabesetatik, itsasontzi eta zalgurdietatik bihotzaren taupadara:
|
2008
|
|
Hutsaren hurrengoa. Hizkuntzari buruzko tresna kontzeptuak era horretan pentsatzera behartzen gaituenez gero, euskal kulturaren berezko balioa kultura horren edukietan besterik ez du hautematen ikuspegi instrumental horrek, edukietatik aparte dagoen hizkuntzaren komunikazio, irudikatze, ezagutze eta sortze jarduna
|
ez
baita kulturaren ezaugarri.
|
2012
|
|
Habermasen«konstituzioaren abertzaletasunaz» (Habermas, 1989) egin diren irakurketainteresatu hauek, alabaina, zerikusi txikia dute errealitatearekin: izan ere, kontzeptuhorren jatorrizko defendatzaileak ukatzen duena
|
ez
baita kultur komunitatearenaukera, nazioa ardatz etniko soiletan oinarritzeko asmoa baizik (logikoa bestalde, nazismoa gainditu nahi zuen gizarte batetik etorrita). Eta historiak erakusten dukonstituzio batean jaso daitezkeen ideologia politiko hutsek ez dutela nahikoatrinkotzen nazioa.
|
2021
|
|
Estatuaren botereak eta merkatuaren indarrak ezartzen duten kultur kapitalaren ezberdintasunean, euskal kultura desjabetua da, hala kultur kapitalari dagokionez —euskal kultura
|
ez
baita kultura nagusia, ez" kultura landu" gisa, ez eta hegemoniko gisa—, nola kultur kapitala sortzeko edo" metatzeko" beharrezko dituen baliabideei dagokienez: komunikabideak, kultur politika, kulturaren industria, e.a.; azken funtsean, botere politikoaren eta ekonomikoaren eskura dauden baliabideak.
|
|
Estatuaren botereak eta merkatuaren indarrak ezartzen duten kultur kapitalaren ezberdintasunean, euskal kultura desjabetua da, hala kultur kapitalari dagokionez —euskal kultura
|
ez
baita kultura nagusia, ez ‘kultura landu’ gisa, ez eta hegemoniko gisa—, nola kultur kapitala sortzeko edo ‘metatzeko’ beharrezko dituen baliabideei dagokienez: komunikabideak, kultur politika, kulturaren industria, e.a.; azken funtsean, botere politikoaren eta ekonomikoaren eskura dauden baliabideak.
|
|
Batez ere, Araban Bertsozale Elkarteak euskalgintzarekiko duen lotura eta baldintzagarritasunagatik. Elkartea
|
ez
baita kultur sustatzaile bat soilik; pisu handia du herrialdeko hizkuntzaren sustapenean, bertsoa euskaraz baino ez baitugu ulertzen. Pandemiak atzerapauso handia eragin du hizkuntzaren erabileran; oztopo nabarmena izan da, batez ere, euskara lehen hizkuntza ez den etxeetan.
|
2022
|
|
113 Gramsciren hegemonia kontzeptuaren izaera dinamikoan jarri nahi nuke azpimarra, berea
|
ez
baita kultur erreprodukzioaren teoria funtzionalista bat, usu erretratatutako moduan. Gramscik beti izan zuen gogoan lidertza lortzeko gizarte borroka historikoki aldatzen zela.
|