2002
|
|
Suomi Finlandian ere egoera antzekoa dute. Baina suomiera
|
ez
baita hizkuntza germanikoa, eta elkar ulerkuntza erabat desberdina denez, multzo" nordikotik" at jartzea komeni zaigu oraingoz.
|
2004
|
|
Sistema konplexuaren ikasketa formalak adimen eta gaitasun kognitiboaren maila jakin bat dakar eskakizuntzat. Ikasketak ez du noski aribide formala izan behar osotara, oraingo joerak bestelakoak dira, helburua
|
ez
baita hizkuntzaren gramatika arauak buruz ikastea. Hala ere, ezinezkoa da neurri batean bederen ikasle helduaren ikasketa lanean hizkuntzaren alderdi formal hori alde batera uztea, eta ama hizkuntzaren edo lehen hizkuntzaren jabekuntza baldintza komunikatiboetan bezalatsu aritzea.
|
2011
|
|
–Joera handia dago gizakia eta hizkuntza elkarrengandik aparte ikusteko edo, hobeto esanda, hizkuntza gizakiarengandik aparteko izate abstraktu bat izango balitz bezala ikusteko. Oker daude hala uste dutenak, hizkuntzarik gabe gu ez baikara gu eta gu gabe hizkuntza
|
ez
baita hizkuntza?. Xabier Monasterio Torre, Mintzairaren miraria, 2007, Gaiak, 181 or.
|
2015
|
|
33). Ezen haren ustez periferian azaleko kontua baino
|
ez
baita hizkuntza; nukleoan, esparru sinbolikoan, ordea, hizkuntza nortasun iturri da; horregatik, gure hizkuntzaren esparru sinboliko horretan ere beste hizkuntza bat sartzen denean gauzatzen da erabat ordezka tze prozesua. Hortaz, ordezkatze prozesua guztiz baldintzatzen duen faktorea hizkuntza bakoitzaren esparru sinbolikoaren osasuna da.
|
2017
|
|
Etnozidioaren historian, bada, gaurkoa izango genuke aldirik makurrena, sekula ez baita hizkuntzen heriotza hain alimalekoa izan. Inoiz
|
ez
baita hizkuntzen etorkizuna dela-eta horren aurreikuspen beltzik egin167 Estatu nazional modernoaren ondoren eta ondorioz,, identitateek politika planifikatu, zuzendu eta arrazionalen emaitza izan behar baitzuten?, gogorarazten digu Zygmunt Bauman zendu berriak168.
|
|
kontzeptua jorratzen joateko. Gaitasun komunikatiboa, uste denaz bestera,
|
ez
baita hizkuntza gaitasunaren sinonimoa. Askoz gehiago da, datozen lerroetan ohartuko garen moduan.
|
2019
|
|
Bereaburuz, haurra ez da elebiduna bi urte izan arte hau da, ez ditu bi kode desberdintzen bere hizkuntzajabekuntzan; baina behin elebiduna denean, haurraren hizkuntza menderatzaileak (elebidunarenhizkuntza nagusi edo indartsuenak) eragina izango du bigarren hizkuntzaren (hizkuntza ahularen) gramatikan. Hori horrela, gaztelera/ euskara dituen haur batek, eta batez ere gaztelera hizkuntzanagusitzat duen haur batek, euskarak ergatibo marka eskatzen duen kasuetan hau ez esateko joeraerakutsiko du (gaztelera
|
ez
baita hizkuntza ergatiboa); aldiz, euskaldun elebakarra den haurrak akatsgutxiago egingo ditu ergatiboaren kasu markari dagokionez. Hala eta guztiz ere, elebidun etaelebakarren artean desberdintasuna baldin badago ere, Austinek esaten du elebakarren ergatiboarenerabilera ez dela perfektua.
|
|
" ikasi nahi dut, erakutsi". Berreskuratzeko zerbait egiten saiatzen ari naiz,
|
ez
baita hizkuntza bat galtzen, kultura oso bat galtzen da. Hitz asko daude gaztelerazko esanahiaren bestelakoak direnak, baina ahaztu egiten dituzu eta gainera eskolan esaten dizute ez direla horrela esaten.
|
2022
|
|
«Erabaki euskarafoboei existitzen ez diren eskubideen fatxada jarri nahi diete», salatu zuen atzo Paul Bilbao Euskalgintzaren Kontseiluko idazkari nagusiak Iruñean, PAI ingelesez ikasteko programa hezkuntza eredu bihurtzeko erabakia hizpide hartuta. Joan den astean horren alde egin zuten PSNk eta UPNk Nafarroako Parlamentuan, 350 lanpostu egonkortuko dituztela argudiotzat erabilita eta berme juridikorik gabe, ingelesa
|
ez
baita hizkuntza ofiziala Nafarroan.
|