Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2000
‎Ez dakigu, ezta ere, Araneko* Teofilok zertarako nahi zuen emaztearen gorpua.Gorpua baitzuen eroan gura, eta ez arima; baina nago bereizketa ez dela pertinenteatestuinguru honetan, pertsona izaten dela kontua. Zeberion elkarrekin doaz kapabotatzea eta gorpua eramateko asmoa.
‎Eta kontseilari haien artean mendekua nuen labana, eta gorrotoa eta urguilua zorroztarri. Eta neure mendeku nahiaren eta neure odol irakiduraren lehen abiatze eta oldartze hartan jakin nuen ezen ez ninduela nehork geldiaraziko... zeren eta ene gorrotoa eta ene urguilua naturalak ez ezik borondatezkoak ere baitziren, eta zeren gorputzean ez ezik ariman ere sentitzen bainituen.
‎Ez, Joanes, ene koadroetan ez duk mirakulu handirik ez tipirik aurkituko, zeren pintura batek marrazkia dik gorputz, eta kolorea arima. Eta ene pinturak gorputza izan zezakek, baina ez arimarik... Eta arimarik gabe ez zagok bizitzarik, ez mirakulurik...
‎Izan ere, desterrua ez duk lur bat, guganik kanpoan dagoena, baina gure baitakoa, zeren desterru handiagoa dik etxean dagoenak, baina burua beheiti, ezen ez etxetik kanpoan dagoenak, baina burua goiti —eta entseiatzen zelarik ezpainetako nekean irri bat marrazterat, erran zuen—: Bai, hoa lasai; izan ere, gorputzez urrunduko gaituk, baina ez arimaz, zeren gure arimak bat dituk hik egin berri duan koadroaren laukian.
‎Eta, bezperako eta egun hartako esperientziak kontuan harturik, oker handirik gabe erran nezake ezen oren guti batzuen buruan bi aldiz galdu nuela birjintasuna: gorputzarena ez ezik arimarena ere.
2001
‎Sinpletasuna ideia soila litzateke, ezein esperientziak ez digu eskainiko. Ezagutzak behar duen nia ezagutzaren baldintza transzendentala besterik ez da, ez arima bat. Gainera, ezin da niaren ideia honetan sustraitu arima materiagabekoaren eta gorputzaren arteko bereizketa, zeren hemen agerpenei buruz ari baikara, ez hauen atzean egon litekeen substratuari buruz.
‎Gorputzak eta arimak bereizteak ez du zentzurik, agerpen ezberdinak besterik ez dira; bere baitan zer diren ez dakigu eta agian funtsean berdinak dira. Beraz, gizakiak pentsatzen du, ez arimak. Hortik dator kritika honen ondorio positibo bakarra:
2003
‎Debaldetan. Eta hor, Sokrates parrean daukadala, badakit ez naizela eri, ez naizela nehoiz eri izan, ez arimatik ez eta burutik, lagun faltsu urrikalkorrak galduak ditudala jada eta mundua neure begiz haztatzea eta onartzea dagokidala, gogoaren urrakoa gantza beroz josten saiatuz. Sokrates, zertara zatoz Nizias eta bion bakearen uhertzera?
‎Izan ere, moralista integristak horrela aztoratzeko zio ugari eskaintzen dituzte dantzek. Gorputza eta itxura goratzen dute, ez arima. Zentzumenak askatu egiten dituzte, gorputz mugimenduen ohiko kontrol zurruna erlaxatuz.
‎Ez baitabil lurraren gainean ezta garezurren gainean, oso bigunak ez direnak, izaki bigunenetan barrena baizik ibili eta bizi ohi da, izan ere jainko eta gizakien izaera eta arimetan ezartzen du bizitokia. Eta ez arima guztietan bereizi gabe, aitzitik izaera gogorrekoa topatzen duen arimatik aldentzen da, eta izaera bigunekoan ezartzen da. Horrela beti hankez eta gainerako guztiz bigunenetan bigunenak ukituz, beharrezkoa da guztiz leuna izatea.
2006
‎240 Beraz, hemen, sugearentzat azala bezala, aldatzen den zerbait kontsideratzen da herriarentzat hizkuntza( ez arimarik edo).
2007
‎Heidegger, bada, metafisika kritikatzen ari den berean humanismo modernoa ere kritikatuz, arimaz eta izpirituaz mintzo da, eta arima eta izpiritua ximenki bereizi egiten ditu. Harriduraz harridura, irakurleak ohartzen du ez ariman, baizik izpirituan esaten dela andre gizona bere buruaren ezarle, pertsona; eta izkribuan izpirituari, arimari ez bezala, kontzientzia edo subjektu ere esaten zaiola behin eta berriro.
‎ez substantzia eta ez izpiritu bakun( ez arima kartesiar), ez subjektuaren energia edo fakultate (psikologiko), ezpada ezagutza prozesuaren ordenan aurrebaldintza logiko lehen lehena, analisiak edozein errepresentazio eta ezagutzaren posibilitaterako lehen momentu antzo postulatu beharra daukan kontzientziaren batasun transzendentala (esanahi baitu: ezagutzaren baldintzatzailea).
‎berberak dira beti. Hizkuntza ezberdinen diferentzia, boz edo hotsen diferentzia da, batere axola ez zaiena arimako afekzioei berei eta ez ariman haiek daragitzaten gauzei. Dauzkagu, bada:
2009
‎Are, Erdi Aro berantean filosofia eta teologia bata bestetik urruntzeko joera nabaritzen dugu ekurugaitz, frantziskotarren artean batik bat, Ockham baitan nagusiki: filosofiak ez Jainkoaren eta ez arimaren existentzia ezagut ditzake, hainbat ezago haien atributuak (Jainkoaren mugabakotasuna, ahalguztitasuna, edo justizia, errukia; arimaren espiritualtasuna, hilezkortasuna: atributu hauek arrazoimenaz soil ezagut zitezkeela, Eskotok ere ukatua zuen aurretik; Ockhamek existentzia bera ezagut daitekeela, arbuiatuko du).
‎Nola asmatu da? Arima euskaraz gogoa da, zalantza gabe; baina euskarazko gogoa, latinezko arima edo espiritua baino gehiago da, edo gutxiago; edo, hobe, ez da batere espiritua eta ez arima... Gauza batzuk, uste dugu guk deskubritu ditugula, eta beti jakin izan dira.
‎Errigortsuki ezer ez dira, ez dira existitzen, gizon emakumeak, bere esperientzia sentsutarraren arabera, zerbait izatea edo existitzea deritzonaren esanahian. Egon, ez Jainkoa, ez arima, ez hilondoko bizitza eta ez ezer dago,, fedeak, ipintzen ez badu.
‎Eta ez da bertan goxo gelditzearen aldeko: . Arazo honen aurrean gure artean askok nahiago du orain ez arimaz eta ez Jainkoaz batere ez pentsatu. Baina ez pentsatzea ez da ni neu ase nintzakeen aukera?.
‎Beste inork baino tinkoago, beste inork baino sutsuago bilatzen zuen hark ere ongia, baina ez da haren errua zuk hari odol hori, desio horiek, sukar hura, besteok baino trinkoago maitatzeko eta gorrotatzeko gaitasun hori eman izana. Lurreko lohiaz egina dago, ez arima hutsez; baina, Jauna, Zuk sortua baita, erruki zaitez hartaz! Dario, Daniel:
‎Mundua nahimen eta errepresentazio gisa liburuko bigarren atalean, bere pentsamenduaren metafisika azaltzen zaigu; mundua. Subjektuarentzat mundura nahimen bezala aurkezteko modua gorputza da (eta ez arima). Gorputza, beraz, nahimenaren aposteriorizko ezagutza da eta errepresentazioaren azpitiko existentzia dela erakusten du.
2011
‎Jazinto ateraz gero, oilorik gabeko arrautza errun berria izango zen hura: ez haragi, ez arima.
‎Gizonaren jakintza/ itsasoko uin bat bezelakoa/ bethi beko lurretan./ Nihork eztaki zein dan/ Ta suntzitzen da ikhusi banno lehen.// Ezereztik gathorrtza?/ ezer ezkera?/ ezerezerat gohaz/ zer da biziau/ gezurr bat baizik?/ Guztia gezurra da;/ dena irudia;/ eztagoz ez gizonik;/ ez arimarik;/ dena atzipea da (Krutwig, 1949).
‎gauza hutsalak, gogoeta sinpleak, eginkizun sinpleak, iganderoko bazkariak familiarekin, kapela berri baten erosketa, etxeko gorabeherak, berak hain gogoko zituen plater haiek. Zaharragoa izan balitz sikiera, ez arimaz gorputzez baizik, urte batzuk lehenago ezkondu izan bagina eta nik behar beste denbora izan banu hura hezteko, gozoago, bihozberago bihurtzeko (badakizunez, emakumeok iaioak gara horretan), ah! orduan ni betebeharra baino ahaltsuagoa, gerra baino ahaltsuagoa izango nintzen.
‎" Rave musika gorrotatzen duten rock zaleek diote hartan ez dagoela kanturik, ez arimarik. Baina rave musikan, hip hop instrumental abstraktuan bezalaxe," arima" soinu esparru osoan dago barreiaturik modu polimorfikoan babes harturik baxuetan, ehunduretan, baterian.
2012
‎Martxoan eurite garaiko gau batean, bakardadezko uharte honetan lehenengo aldiz oina jarri nuenez geroztik hogeita laugarren urtean, ohean edo hamakan etzanda nengoen; esna, osasunez ongi, ez minik, ez gaixoaldirik, ez gorputzaren ondoezik ez arimarenik ez nuela, ez behintzat ohikoa baino handiagoa; baina ezin begiak inolaz ere itxi, eta ez nituen batu gau osoan, orain esango dudana gertatu arte.
‎ertainekoa zen; gorpuzkera lerden eta segailak eta bizkar zabalak argi erakusten zuten gizaseme sendoa zela, bizitza ibiltariaren neke guztiak eta klima aldaketak eramateko gai, ez hiriburuko bizimoduaren galdukeriak ez arimako ekaitzek garaitu ez zutena; belusezko longain hautsez beteak, beheko bi botoiak soilik loturik baitzituen, ikusgai uzten zuen alkandora zuri makulagabea, ondo hezitako gizon txukuna zelako seinale; eskularru zikinduek haren esku txiki aristokratikoen neurrira berariaz josiak zirela ematen zuten, eta haietako bat erantzi zuenean, harritua utzi ninduen hatz zurbilen argalak.... Haren ibilera laxoa eta nagia zen, baina ohartu nintzen ez ziela besoei eragiten:
‎Bihotz indigenako emakume batek zera galdetu zidan: zergatik diozueekonomialariok nire herria ez dagoela garatuta, nire komunitatean konpartitzenbadugu bizitzak egunero oparitzen diguna, eta inork ere ez, ez haurrak ez zaharrak, ez badu ezagutzen ez babesgabetasuna ez arimaren bakardadea. Eta horretazhausnartzean, konturatu nintzen barne produktu gordinaz. BPGa?
2013
‎Bestetik, (giza) arima eta etika (balioak): zientziak ez du zeresanik ez arimei buruz ez balioei buruz (edo, kasurik onenean, zeresan gutxi dauka). Orduan, zein arduratzen da arima eta etikari buruz?
2014
‎«Landare guztiek behar lukete izan jakintza kolektiboaren parte, eta horien jabe egin nahi izateak gizadiaren kontrako krimena izan behar luke. Hori da korporazio farmazeutikoek egiten dutena, eta horiek ez daukate ez arimarik ez bihotzik. Zailagoa da hori garaitzea ezjakintasuna baino».
2015
‎Ondorioz, izerditzea areagotuko litzateke eta horrek azalduko luke 21 gramoko galera, eta txakurrek pisurik galdu ez izana. Txakurrek arima izan ala ez, izerdi guruinik behintzat ez dute eta, beraz, Clarkeren esanetan, 21 gramo horiek izerdiari zegozkion, ez arimari.
‎Engainu honek, benetan hala denean? duen alde ona, hau da, apaltasuna badago, gorputzean izango da kaltea eta ez ariman; apaltasuna falta denean, ordea, susmo hau izatea ez da txarra.
‎Gero, aitor entzuleak sartzen dionean, Jainkoak utzi egiten du zalantzan ibil dadin bere bekatuengatik halakorik gerta daitekeelakoan; baina ez sinetsiz,, beste gauza batzuei buruz esan dudanez? fedeko gauzetako tentaldi antzera baizik; izan ere, deabruak zalaparta sor dezake, baina ez arimak hartan sendo egoteari utzi; alderantziz: zenbat eta gehiago erasotzen dion, ziurrago geratzen da deabruak ezin dizkiola hainbeste ondasun eman pentsatuz; eta halaxe da, izan ere, hark ez baitu hainbesteko ahalmenik arimaren barruan; irudipenak bai eman ditzake, baina ez honelako egiaz, handitasunaz eta egintzez.
‎Izan ere, era honetan eta honen era desberdinetan zalantzaz beteriko pertsonak izan dira (batez ere hortik pasatu den haietako bat eta horrela gehiago ere izango dira) beren baitan gauzak argitzerik izan ez dutenak; eta horrela, badakit pertsona hark kontu handiz begiratu duela, asko askotan egin diolako Jaunak mesede hau, eta hasiera batean irudipena ez ote zen izaten zuen zalantzarik handiena; deabruarena denean, errazago antzematen da, haren trikimailuak ugariak izan arren eta ongi bai ongi jakin arren argizko espiritua imitatzen; baina, nire iritziz? hitzetan badago zerikusia, argi argi esanak izanik, egiazko espirituan bezala zalantzarik ez izateko eran entzun ote ziren; baina hark (deabruak) ditu esandako ondorioak imitatu, ez ariman bake hori utzi, ezta argia ere; alderantziz, egonezina eta nahasmena utziko ditu. Dena dela, du kalte handirik egin edota batere ez du egingo, arima apala bada eta esan dudana egiten badu, hau da, entzuten duena gorabehera, ezer ere ez egitea.
‎2 Baziren bi urte neure otoitz honekin eta beste pertsona batzuenarekin ari nintzela esandako asmorako, hau da, Jaunak eraman nintzala beste bide batetik, edota ager zezala egia eskatuz, etengabeak baitziren Jaunak egiten zizkidan aipaturiko hizketak; eta hau gertatu zitzaidan: San Pedro aintzatsuaren egun batean otoitzean ari nintzela, neure ondoan ikusi nuen edo sentitu nuen, hobeki esateko, ez gorputzeko begiez eta ez arimakoez ez bainuen ezer ikusi, baina iruditu zitzaidan Kristo zegoela nire ondoan eta ikusten nuen Bera zela hitz egiten zidana, nire ustez. Ni guztiz ezjakinean nengoen halako ikuskaririk izan zitekeenik eta, beldur ikarak hartu ninduen hasieran, eta negar eta negar besterik ez nuen egiten, ziurtatzeko niri hitz bakar bat esaterakoan, beti bezala geratzen banintzen ere:
‎Gorenetakoa denez gero (geroago aipatuko dudan gizon santu eta goi espiritudun batek, fraiPedro Alcántara izenekoak, esan zidanez, eta beste jakintsu handi askok esan didatenez, eta guztietarik deabrua gutxien sar daitekeena), ez dago hitzik gutxi dakigunok hemen esatekorik; jakintsuek, ordea, hobeki adieraziko dute. Bada, esaten badut ez dudala ikusten ez gorputzeko begiez, ez arimakoez, irudizko ikuskaria ez delako, nola ulertzen eta baieztatzen dut nire ondoan dagoela ikusiko banu baino argitasun handiagoaz. Izan ere, ilunetan dagoen pertsona bat bezala dela, edota itsu dagoena bezala dela eta bere ondoan dagoen beste bat ez duela ikusten irudikatzea, ez dator egoki.
‎7 Honek eragiten dituen ondorioak handiak dira: lehenik, Jaunaren ahalmen handia agertzen da eta nola guk ez dugun parterik, Haren maiestateak nahi duenean, ez gorputza ez arima gelditzeko, ezta haren jabe izateko ere; bestera: nahi badugu eta nahi ez badugu ere, nagusia dagoela ikusten dugu eta guk ezin dugula ezertxo ere egin, eta apaltasun handia sartzen zaigu.
‎Apurka apurka gogoa prestatuz doa garaipen hau lor dezan. Gogoa diot, deabruak hasieretan aurrean jartzen dituen gauzak hainbeste direlako bide hau egitez has ez dezaten, hortik datorkion kaltea dakienak bezala, ez arima hura galtzen duelako soilik, baizik eta arima asko galtzen dituelako. Hasten dena saiatzen baldin bada Jainkoaren berotasunaz perfekzioaren gailurrera iristen, uste dut ez dela sekula ere bakarrik joango zerura; beti darama jendetza handia bere ondorik.
‎25 Nitaz zer edo zer dakien pertsonaren bat ikusten dudanean, neure bizitza kontatu nahi nioke; izan ere, neure ohoretzat dut gure Jauna goretsia izan dadila, eta gainerakoaz ez zait ezer axola. Hau badaki Berak ongi, edota ni oso itsu nago; ez baitago ez ohore, ez bizitza, ez aintza, ez gorputzeko ez arimako ondasunik geldiaraziko nauenik, nahi eta desira izango nuenik, haren aintza baino besterik. Ezin dut sartu buruan deabruak hainbeste ondasun bilatu izatea nire arima bereganatu eta gero galtzeko, ez baitut hain ergeltzat; ezta ezin dut buruan sartu, nik neure bekatuengatik engainatua egotea merezi dudanez gero, Jainkoak alde batera utziko dituenik, orain dela bi urtez geroztik egiten diren hainbeste otoitz eta hain pertsona onenak, nik guztiei erregu egin baino besterik ez baitut egiten, Jaunak jakinarazi diezadan bere aintza hau den, edota beste bide batetik eraman nazan.
‎2 Aita frai Antoniori dagokionez, beharbada, Jainkoak mesede egin digu; malenkonia handia zuela jakin dut, eta gure janariek kalte handia egingo zioten. Jainkoa izan bedi berarekin, egiaz, berak duena gehiago iruditzen zait osasunik eza arima onik eza baino. Ezin utz daiteke hori jakin gabe, Almodovarren predikaria izendatu beharra baitute.
‎Niretzat berorren letra ikustea mesede eta opari handia izan bada ere, egunotan zain egon naizenez gero eta oraingoz poz honetaz gozatzerik ez dudala ikusten dudanez gero, urtu da berorren gutunak eman zidana. Gure Jauna goretsi dut eta haren grazia handitzat dut berorrek faltatzat duena, ertz ertzeko nahigabe hartatik ezin etor zitekeelako inolako probetxurik, ez arimari ez osasunari; eta beraz, berorrek eskerrak eman diezazkioke Haren Maiestateari, hura kentzeaz ez delako eragozten gure Jaunaren zerbitzua, hau baita garrantzitsuena. Hura ez iraintzeko erabaki sendorik berorren baitan ez sentitzea, aukera denean Jauna zerbitzatzera eta Hari nahigabe ematekotik alde egitera berori sendo dagoenez gero, hori duen desiraren seinale argia da, nire ustez.
‎–San Pedro aintzatsuaren egun batean, idazten dau Teresak?, otoitzean ari nintzela, neure ondoan ikusi nuen edo sentitu nuen, hobeki esateko, ez gorputzeko begiez eta ez arimakoez ez bainuen ezer ikusi, baina iruditu zitzaidan Kristo zegoela nire ondoan eta ikusten nuen Bera zela hitz egiten zidana, nire ustez. Ni guztiz ezjakinean nengoen halako ikuskaririk izan zitekeenik eta, beldur ikarak hartu ninduen hasieran, eta negar eta negar besterik ez nuen egiten, ziurtatzeko niri hitz bakar bat esaterakoan, beti bezala geratzen banintzen ere:
2016
‎Zertan ziren berdinak, bazirudien esaten zutela laurek? haiek eta platea arretagabe, xuxurlari, italiarra, zeinek baita Tenpluan, Jaunaren Kutxa zabalduaren aurrean ere jarraitzen baitzuen arduratzen gizarteko bizitzako purtzilkeria guztiez, negozioez, politikaz, baita kirolaz ere, baina inoiz ere ez arimaz eta Jainkoaz. Ni mutikoa nintzen orduan:
2017
‎Orduan haragia haserretzen da, eta ez arima.
‎bonbardaketaren ondorioz ez zen ezer geratzen: ez arima, ez bizi.
‎Hitzaldiaren ostean inor gutxi inguratu zitzaigunez, goiz amaitu genuen. Irteeran tartariarrak aitortu zidan nahiago zuela bere kabuz ibili, ez zuela kongresuko afaritara joateko asmorik, euskaldunok gehiegi jaten genuela eta digestio horiek adimena ez ezik arima ere kaltetuko zigutela. Azal beltzaran fin fina zuen, masailetan laranja, eta irri egitean urrezko letagina ikusten zitzaion.
2018
‎loa galdu, pena aski, bana ez arimagatik.
2019
‎Sebastian eskuak arnas lurrunarekin berotzen ahalegintzen da. Alferrikako ahalegina, ordea; ordurako, eskuak ez ezik arima ere izoztuta baitauka.
‎Uste duzu, txiroa, iluna eta ezdeusa naizelako ez dudala ez bihotzik ez arimarik?
2021
‎–Erretratua da gizakiaren aurpegiko zimurrak ez ezik arimako zauriak ere ondoen adierazten dituen artea. Horretan polizia baten lanarekin parekatuko nuke.
2022
‎Euren gorputzak babes ditzakezu,/ baina ez arimak,/ beraiek/ etorkizuneko etxean bizi direlako,/ ametsetan ere/ bisitatu ezin duzun etxean.
‎Zein prozesu biologiko eta kultural, genetiko eta sozialetatik sortzen da momentu bakoitzean? Gaur, azken hitzik ez dute ez arimen artzainek, ez gogoaren filosofoek, ez psikologo sozialek, ez neurobiologoek niari, kontzientziari edo identitate pertsonalari buruz, munduarekin eta besteekin dugun erlazioa eratzen eta sostengatzen den oinarrizko fokua den neurrian.
‎Pitokeriak! Geuk honezkero ez zeukaagu ez kontzientziarik ez erru sentimendurik ez arimarik ez ezer!
2023
‎sudur kako hori, betirako geratu zaion herren hori… Ez naiz itxuraz ari, ez itxuraz bakarrik behintzat. Esan nahi dudana da zazpi deabru ikusitakoa dela Indalezio, eta bat umetan eskaileretatik behera erorita muturra okertuta gelditzen bada, eta gero sokamuturrean zezenak adarkatu eta pausoa ganoraz luzatu ezinik, betirako lainotzen zaiola kopeta, eta zer esanik ez arima. Eta horixe da kontua:
‎Ume bihurrikeriak ziren, auzokoak beldurtzea helburu zutenak. Ez zen jai bat, ez zen egun jakin batean egiten, ez zeukan izenik, ez Halloween, ez Arimen Gaua, ezta Gau Beltza ere. Urria kalabaza garaia da, eta beraiek erabiltzen zituzten bihurrikeriak egiteko, urteko beste sasoietan beste gauza batzuk erabiltzen zituzten moduan.
‎ez kontzientziarik, ez arimarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia