Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎Eta kontseilari haien artean mendekua nuen labana, eta gorrotoa eta urguilua zorroztarri. Eta neure mendeku nahiaren eta neure odol irakiduraren lehen abiatze eta oldartze hartan jakin nuen ezen ez ninduela nehork geldiaraziko... zeren eta ene gorrotoa eta ene urguilua naturalak ez ezik borondatezkoak ere baitziren, eta zeren gorputzean ez ezik ariman ere sentitzen bainituen.
‎Ez, Joanes, ene koadroetan ez duk mirakulu handirik ez tipirik aurkituko, zeren pintura batek marrazkia dik gorputz, eta kolorea arima. Eta ene pinturak gorputza izan zezakek, baina ez arimarik... Eta arimarik gabe ez zagok bizitzarik, ez mirakulurik...
‎Izan ere, desterrua ez duk lur bat, guganik kanpoan dagoena, baina gure baitakoa, zeren desterru handiagoa dik etxean dagoenak, baina burua beheiti, ezen ez etxetik kanpoan dagoenak, baina burua goiti —eta entseiatzen zelarik ezpainetako nekean irri bat marrazterat, erran zuen—: Bai, hoa lasai; izan ere, gorputzez urrunduko gaituk, baina ez arimaz, zeren gure arimak bat dituk hik egin berri duan koadroaren laukian.
‎Eta, bezperako eta egun hartako esperientziak kontuan harturik, oker handirik gabe erran nezake ezen oren guti batzuen buruan bi aldiz galdu nuela birjintasuna: gorputzarena ez ezik arimarena ere.
2006
‎240 Beraz, hemen, sugearentzat azala bezala, aldatzen den zerbait kontsideratzen da herriarentzat hizkuntza( ez arimarik edo).
2007
‎Heidegger, bada, metafisika kritikatzen ari den berean humanismo modernoa ere kritikatuz, arimaz eta izpirituaz mintzo da, eta arima eta izpiritua ximenki bereizi egiten ditu. Harriduraz harridura, irakurleak ohartzen du ez ariman, baizik izpirituan esaten dela andre gizona bere buruaren ezarle, pertsona; eta izkribuan izpirituari, arimari ez bezala, kontzientzia edo subjektu ere esaten zaiola behin eta berriro.
2009
‎Are, Erdi Aro berantean filosofia eta teologia bata bestetik urruntzeko joera nabaritzen dugu ekurugaitz, frantziskotarren artean batik bat, Ockham baitan nagusiki: filosofiak ez Jainkoaren eta ez arimaren existentzia ezagut ditzake, hainbat ezago haien atributuak (Jainkoaren mugabakotasuna, ahalguztitasuna, edo justizia, errukia; arimaren espiritualtasuna, hilezkortasuna: atributu hauek arrazoimenaz soil ezagut zitezkeela, Eskotok ere ukatua zuen aurretik; Ockhamek existentzia bera ezagut daitekeela, arbuiatuko du).
‎Nola asmatu da? Arima euskaraz gogoa da, zalantza gabe; baina euskarazko gogoa, latinezko arima edo espiritua baino gehiago da, edo gutxiago; edo, hobe, ez da batere espiritua eta ez arima... Gauza batzuk, uste dugu guk deskubritu ditugula, eta beti jakin izan dira.
‎Errigortsuki ezer ez dira, ez dira existitzen, gizon emakumeak, bere esperientzia sentsutarraren arabera, zerbait izatea edo existitzea deritzonaren esanahian. Egon, ez Jainkoa, ez arima, ez hilondoko bizitza eta ez ezer dago,, fedeak, ipintzen ez badu.
2011
‎Jazinto ateraz gero, oilorik gabeko arrautza errun berria izango zen hura: ez haragi, ez arima.
2012
‎Martxoan eurite garaiko gau batean, bakardadezko uharte honetan lehenengo aldiz oina jarri nuenez geroztik hogeita laugarren urtean, ohean edo hamakan etzanda nengoen; esna, osasunez ongi, ez minik, ez gaixoaldirik, ez gorputzaren ondoezik ez arimarenik ez nuela, ez behintzat ohikoa baino handiagoa; baina ezin begiak inolaz ere itxi, eta ez nituen batu gau osoan, orain esango dudana gertatu arte.
‎ertainekoa zen; gorpuzkera lerden eta segailak eta bizkar zabalak argi erakusten zuten gizaseme sendoa zela, bizitza ibiltariaren neke guztiak eta klima aldaketak eramateko gai, ez hiriburuko bizimoduaren galdukeriak ez arimako ekaitzek garaitu ez zutena; belusezko longain hautsez beteak, beheko bi botoiak soilik loturik baitzituen, ikusgai uzten zuen alkandora zuri makulagabea, ondo hezitako gizon txukuna zelako seinale; eskularru zikinduek haren esku txiki aristokratikoen neurrira berariaz josiak zirela ematen zuten, eta haietako bat erantzi zuenean, harritua utzi ninduen hatz zurbilen argalak.... Haren ibilera laxoa eta nagia zen, baina ohartu nintzen ez ziela besoei eragiten:
2016
‎Zertan ziren berdinak, bazirudien esaten zutela laurek? haiek eta platea arretagabe, xuxurlari, italiarra, zeinek baita Tenpluan, Jaunaren Kutxa zabalduaren aurrean ere jarraitzen baitzuen arduratzen gizarteko bizitzako purtzilkeria guztiez, negozioez, politikaz, baita kirolaz ere, baina inoiz ere ez arimaz eta Jainkoaz. Ni mutikoa nintzen orduan:
2017
‎bonbardaketaren ondorioz ez zen ezer geratzen: ez arima, ez bizi.
2019
‎Sebastian eskuak arnas lurrunarekin berotzen ahalegintzen da. Alferrikako ahalegina, ordea; ordurako, eskuak ez ezik arima ere izoztuta baitauka.
2021
‎–Erretratua da gizakiaren aurpegiko zimurrak ez ezik arimako zauriak ere ondoen adierazten dituen artea. Horretan polizia baten lanarekin parekatuko nuke.
2022
‎Euren gorputzak babes ditzakezu,/ baina ez arimak,/ beraiek/ etorkizuneko etxean bizi direlako,/ ametsetan ere/ bisitatu ezin duzun etxean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia