2006
|
|
Argitaletxe mota honek lau osagai ditu: bertokoa izatea, hau da, Euskal Herrian sortu eta berton kokatua; argitaletxea izatea, hots, bere egiteko nagusia argitalpena izatea; pribatua izatea, eta
|
ez
Administrazio publikoaren baitakoa; eta komertziala izatea, hau da, merkaturako lan egitea.
|
2007
|
|
Horrengandik ere justifikazio egokirik lortzen ez badu, auzia urteko txostenean edo txosten berezian sar dezake, eta jokabide hori agertu duten funtzionarioen edo agintarien izenak aipa ditzake. Era berean, Herri Defendatzaileak eskumena du Konstituzio Auzitegian konstituzioaurkakotasun errekurtsoak zein babes errekurtsoak jartzeko, eta Konstituzio Auzitegiaren ustez edozein kasutan egin dezake, eta
|
ez
administrazio publikoaren jardunaren aurrean eskubideak eta askatasunak defendatzeko esparru zehatzean bakarrik (150/ 1990 KAE, urriaren 4koa).
|
|
Formum Filatélico eta Afinsa erasandakoen plataformek, maiatzaren 9a baino lehen, esku hartzearen lehen urteurrena betetzen den eguna, Estatuaren ondare erantzukizunaren erreklamazioa aurkeztuko dute, enpresa horien kontrol edo legerik
|
ezagatik
administrazio publikoek duten erru maila zehazteko. Lehenik eta behin, Ekonomia eta Ogasun Ministerioari aurkeztuko zaizkio erreklamazioak, eta, onartzen ez badira, administrazioarekiko auzien epaitegien aurrean dagozkion demandak hasiko dira.
|
2008
|
|
AIko ordezkarien arabera, kalkulu sinplea da, baina oso adierazgarria, “kalte ekonomiko horri ‘kalte txikiagoa’ deitzen ausartzen dira, eta, beraz, azterlanetik kanpo utzi diren elementu guztiak kontuan hartuz gero, kalkulu horretan aurreikusitako kanonaren guztizkoa laukoiztu ere egin daiteke”. Elkarte horren aburuz, diru bilketa neurrigabea izateaz gain, “kopia pribatua” (teorian, kanona sorrarazten duen kontzeptua) “ez dago baimenduta Jabetza Intelektualaren Legeak (JIL) ez enpresentzat
|
ez
administrazio publikoentzat, eta, beraz, bilduko den azken zifraren %80 legezko debeku baten bidez lortuko da”. AIk ematen duen beste datu bat:
|
2019
|
|
Abiapuntu gisa, urtean 350.000 tona xahutzen dira erkidego honetan. Adierazpenaren arabera, “elikagai soberakinen prebentzioa, murrizketa, berrerabilera eta balio handitzea lortzeko erronka gizarte osoaren lankidetzaren, parte hartzearen eta inplikazioaren bidez soilik egin daiteke,
|
ez
administrazio publikoen bidez soilik”. Dokumentu horren arabera, “Europako Batasunean 88 milioi tona elikagai amaitzen dira zaborretan.
|
2022
|
|
Izan ere, egoeraren lehenengo azterketa bera, arrisku psikosozialen ebaluazioa deitzen den hori, enpresen %90ek ez daukate eginda.
|
Ez
administrazio publikoetan eta ezta pribatuetan ere. Enpresa bakan batzuetan bakarrik egiten dute».
|
2023
|
|
Zenbait ikerketak berretsi egiten dute produktu txarrek pertsonen osasunean duten eragina. Ebidentzia hori ez da berria ez gaian adituak direnentzat
|
ez
administrazio publikoentzat. Horren adibide da Vienako Deklarazioa, osasunaren testuinguruan nutrizioari eta gaixotasun ez transmitigarriei buruzkoa.
|
|
Gero, ikusi behar da etorkizunera begira zer egin euskal herritar berriekin, eta, segur aski, hori ere landu beharreko zerbait da. Lan mundura begira,
|
ez
administrazio publikora begira bakarrik, eta orokorrean euskararen biziberritze prozesuari begira. Hori guztia ondo osatzeko, ezinbestekoa da euskalduntzeko sistema on bat, datozen horien premiei erantzungo diena.Orduan, pentsa ditzagun beste modu batzuk, beste pedagogia batzuk.
|