Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2002
‎Inguma izenekoa UEUk sortutako euskal komunitate zientifikointelektualaren datu basea da. Bertan azken 30 urteetan unibertsitate mailakozientzia eta jakintza alor bakoitzean euskaraz ahoz eta idatziz ekoitzi denariburuzko oinarrizko informazioa eskaintzen da; euskaraz zer egin den eta nork eginduen azaltzen duen aipu laburra, alegia. Bere helburu nagusia euskal produkzioakademikoaren berri ematea da.
2003
‎2.2 Eta euskeraz zer egin da arlo honetan?
2004
‎Lan hori bi erdaren esku dago gaur egun. Bi horietan hizkuntzaren eta pentsamenduaren arteko harremanak sormenezkoak direnez, Vigotski k zioen moduan pentsamenduaren sorrera hizkuntzaren eginkizun delako, Euskal Herriko pentsamenduaren eta kulturaren oinarri eta iturri bi erdarak dira. Euskarak zer egiten du egoera diglosiko horretan. Bigarren hizkuntza hutsari dagokion lana da berea, eta hutsa hitzak esaldi horretan, hain justu, mamirik sortzen ez duen mintzairaren axaleko eginkizun komunikatiboa esan nahi du.
‎(...) Nola konpondu (erabileraren auzia)? Lazkao Txikiri ere galdetu zioten behin ea euskararen alde zer egin behar ote zen. Euskararen alde?
2007
‎" Euskararen alde zer egin behar da Joxemiel?", Lazkao Txikik azkar erantzun zion hitzezko puntuari," euskararen alde zer egingo diagu ba. Hitz egin moteil, hitz egin!" Politikarien artean ere ez da besterik entzuten," hitz egin behar da, hitz egin".
‎" Euskararen alde zer egin behar da Joxemiel?", Lazkao Txikik azkar erantzun zion hitzezko puntuari," euskararen alde zer egingo diagu ba. Hitz egin moteil, hitz egin!" Politikarien artean ere ez da besterik entzuten," hitz egin behar da, hitz egin".
2010
‎Galdeketa zabalek ere argi azaltzen zuten gogogiro hori. Euskararekin zer egitea komeni zen galdetu zenean (1981), hona EAEko biztanleen erantzuna (iturria: Eusko Jaurlaritzako GAL, 1983:
‎3 taula: euskararekin zer egitea komeni da. Jendearen erantzuna
Euskara zer egiten duzu, zer ematen didazu?
2011
‎Floristeria Lore Etxea izenaren moldeko izen batek Errealaren egitura kontraesankorra erakusten digu; erdarak argi betetzen du Ideologiaren funtzioa, badakigu zer dela-eta agertu behar den hor testuinguru unibertsal, neutro eta naturalarena egiten, denok erabaki eta pentsatu gabe onartu genukeen kodearena. Baina, euskarak zer egiten du hor. Batetik pentsatzekoa da beste kode berezi eta bereizi bat dugula, balio kargaduna, markatua eta partziala.
2013
‎1 Euskal hiztun berrien jarrerak, esperientziak, motibazioak, eta euskararen alde zer egiteko prest dauden azaleratzea.
2015
‎batzuetan Euskera izeneko azpisailean sartzen zuten euskal orria; beste batzuetan, aldiz, Euskera azpisaila desagertu egiten zen eta Euskadi saileko azken orri modura paratzen zuten euskaraz idatzitako orrialde bakar hori. Euskararekin zer egin oso argi ez zeukatela ematen du, harik eta 1999ko azaroan sailen berrantolaketa orokorraren ondoren euskara orrialde bakarreko ghettora mugatzearen politika amaitu zen arte.
‎2.1 Punto y Hora: euskararekin zer egin asmatu ezinda
‎2.1 Punto y Hora: euskararekin zer egin asmatu ezinda
‎‘Konponbide’ hori, Euskal Herrian, behintzat, iragankorra izan zen, eta huts egiten hasi zen euskaldunek nork bere estatuko erdara ikasi ahala. Euskarak zergatik egin zuen atzera aztertu nahi badugu, Jose Maria Sanchez Carrion Txepetx ek beharraren lege deritzan kontzeptua aintzat hartu behar dugu: " lo que activa el aprendizaje individual del adulto y el uso social del idioma por parte de los grupos sociolingmsticos es exactamente la ley de la necesidad". 32 Hau da, euskararen presentzia euskal gizartean murriztuz joan zen honako faktore hauen uztarketaren ondorioz:
‎Baina, pultsio normalizatzailea onuragarria da, eta ez da. Zeren hiritar normalak ez du euskaraz zertan egin. Nik, zuen induljentziarekin, tokatzen zaizuenagatik, horren kontra egin nahi dut
2022
‎Herri honek eta euskalgintzak EH2040an euskaraz zergatik egin behar duen kontzientzia hartze hau beharrezko pausotzat daukat. Nire ustez, ez dugu barneratuta euskaraz bizitzea ‘ondo bizitzea’ edota ‘bizitza duina’ kontzeptuen baitan dagoela.
2023
‎Lantokiko euskararen egoera neurtzeko, lantokian euskaraz zer egiten den aukeratzeko eskatu zitzaien, bat baino gehiago aukera zezaketen:
‎«Ez dakit astean bi euskara ordu izaten ziren, eta gorputz hezkuntza beste ordubete edo», oroitu du. «Guztira euskaraz zer egingo genituen: hiru edo lau ordu astean?
‎Getxoko Kultur Etxearen sormen bekak bultzatuta argitaratu du lana, euskararekiko atxikimendua lantzen duena haur filosofiaren proposamenetik. Kontakizuna Getxon dago kokatuta, eta euskaraz zergatik egiten dugun hausnartzeko tresna izatea gura du, ume zein helduentzat. " Ipuina bera pizgarri bat da, aitzakia bat hausnarketarako", dio idazleak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia