Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2010
‎Eztabaida eta parte hartze politikoa modu esanguratsuan murriztu dira, haren ordez banalitatea ezarriz. Horrekin, euskal gizarteak behar duen eztabaida publikoa ukatzeaz gain, EITBren sorrera legeari berari egiten zaio iruzurra (izan ere lege horrek parte hartze politikoa eta euskara zein euskal kulturaren sustapena jartzen baititu medio publikoen helburutzat, inon agertzen ez delarik entretenimendua helburu gisa). Erreferentzia eremua, gero eta nabarmenago, Espainia da, eta digitalizazioa baliatu dute, Lopezek eta Sanzek eskuz esku, Nafarroatik ETB desagertarazteko.
2013
‎Edizio berriaren bitartez, Euskal Herrian bizi diren hiritar berriei hurreratzeko saiakera egin nahi da, euskaratik zein euskal kulturatik. Itzulpenak komunitate linguistiko horietako kideek egingo dituzte, kalitatea bermatze aldera.
2021
‎EIAE3 k aipatzen zuen sentsibilizazio edo kontzientzia horietan konpromiso politikoa ikusten dute LIR1 ek eta LIR2 k, hain justu ere, euskara zein euskal literatura irakasteak normalizatu gabeko status quo a eta abiapuntua ezartzen diolako didaktikari, eta, halaber, gaztelaniak edo frantsesak eskatzen ez duten gehigarria exijitzen duelako. Gauzak horrela, gaiari buruz eztabaidatzeko beharra aldarrikatzen du LIR1 ek eta hainbat ardatz mahaigaineratzen ditu:
‎Arestian adierazi moduan, horrek goitik beherako egituratze kurrikular jakin bat definitzen du, euskararen eta euskal literatura eta kulturaren kaltetan. Zentzu horretan, Euskal Curriculumak aipatzen dituen bi helburu horietatik bigarrenean" Europan integratutako euskal gizarte batean eta munduarekin elkarreraginean bizi ahal izateko beharrezkoak diren konpetentziak ere" sartu behar direla zehazten bada, euskaratik zein euskal kulturatik eta euskaraz egitea bermatu behar dute euskal hezkuntza sistemek. Aurrerago aztertuko den legez, hori prestigioa eta balioespenarekin, besteak beste, lotuta dagoen zerbait da.
‎Ildo beretik, ikuspegi gramatikal batetik ere lantzea lehenesten dela irizten dio IE6 k, eta euskararen zein euskal literaturaren kasuan, gehienetan hizkuntza lantzera bideratzen dela literaturaren didaktika. Bere iritzirako, horrek estatus desberdinetan dauden hizkuntzen egoera, gaztelania eta euskara bera esate baterako, literaturara zabaltzea dakarrela azaltzen du, bai eta bere irakaskuntzara ere:
‎Gainera, esperimentazioak euskararen eta euskal literaturaren kasuan aukera interesgarriak ireki ditzakeela pentsatzen du NE1 ek, hizkuntzaren, literaturaren eta kulturaren esparru desberdinetan ikertzeko eta probatzeko tarte handia dagoelako oraindik orain. Modu berean, euskarak zein euskal literaturak motibazioan eta atxikimenduan positiboki eragiteko egin dezaketen ekarpenik indartsuena hortik etor litekeela iruditzen zaio.
‎Izan ere, eskola maparen inguruko logikek ez dute nahitaez bat egiten: " batetik, euskarazko eta euskararen irakaskuntzaren eskaintzaren hedapena dinamika boluntarista da, eta, bestetik, irekitze mugimendua arautzeko beharra aurrekontu marko jakin batean kokatzen da eta euskara zein euskal kultura irakasteko eskuragarri diren giza baliabideen eskuragarritasunen araberakoa da" (MI, MCC eta MEER 2016: 48).
2022
‎MIACA egiturak (Akitaniako Kostako antolamendua helburu zuen mi sio interministeriala) proposatzen zituen turismo egitasmoak beldurgarriak ziren. Garai hartako hautetsi gehienak Euskal Herriarekiko axolagabe ziren, inongo euskal kontzientziarik gabeak, euskara zein euskal izatearekiko. Zer egin?
‎Oso garai gogorrak ziren. Ikastolen borro ka pil pilean zegoen, MIACA egiturak (Akitania kostako antolamendua helburu zuen misio interministeriala) proposatzen zituen turismo egitasmoak bel durgarriak ziren, eta, garai hartan, hautetsi gehienak Euskal Herriarekiko ezaxolagabe ziren, inongo euskal kontzientziarik gabeak euskara zein euskal izatearekiko. Ez zen besterik egiten ahal borrokan sartzea baino.
‎Baina bestetik, eta euskarak euskal identitatearen erdigunea hartzen duen heinean, esan genezake hizkuntza eta baita honen bidez ordezkatzen den euskal hiztuna ere maskulinizatzen doazela. Aztertutako testuen arabera, euskara zein euskal hiztuna mundu maskulinizatu batekin –eta baita orduko mugimendu iraultzaileetako normatibitatearekin ere lotu izan diren heinean.
‎Definizio horretan, ordea, zerbait falta da, Euskal Herria egiteke dagoela eta unibertsitateak egiteko horri lagundu behar diola. Euskara zein Euskal Herria, biak daude egiteke. Euskal Estatua ere egiteke dago.
2023
‎‘Pulunpa’ izena hartu du, Euskal Herriko Ikastolen Elkarteak garatutako egitasmo berritzaile batek, euskara emozioetatik landu eta euskararen zein euskal kulturaren aldeko zaletasuna eta atxikimendua sustatzeko garatutako egitasmoak (Guirado 2021). Horregatik, Pulunpa eta Xin!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia