2003
|
|
Dakigunetik ez dakigunera euskal diglosia irazian" da, eta hain zuzen ere euskalkia irakaskuntzan dauka gaitzat. Nolanahi ere, Juan Luis Goikoetxea Arrietaren tesian lehen hizkuntza
|
euskara
duten ikasleak hartzen dira kontuan, etxetik euskaradun izanik euskalkidun ere, beraz eskolaratzen diren neska mutikoen hitz egiteko era baitu ikertzaileak bere lanaren ardatz. Euskal Herri osoko ikasle euskaldunak hartu ditu aztergai, baina bereziki bizkaieran zein bizkaieradun ikaslean jarri du bere arreta.
|
2013
|
|
ahozko gaitasunaren egokitasuna eta hiztun berrien arteko harremanetan zer nolako pisua hartzen duten hizkuntza erroreek aintzat hartzen baitu. Garbiñe Urreiztik eta Pablo Sotések ikerketa Nafarroako D hizkuntza ereduko Batxillergoko ikasleen euskarazko ahozko hizkuntza erroreak aztertu dira, ama hizkuntza
|
euskara
duten ikasleen artean batetik, eta ez dutenen artean, bestetik. Ikasleek, hizkuntza honetan komunikatzeko gaitasuna duten arren, ahozko jardunaren zuzentasunean islatzen den hobetzeko atala ere erakusten du ikerketak.
|
|
Ahozko hizkuntzaren didaktikan trebatzeko formazioa eta tresna berriak behar dituzte irakasleek. emaitzek (Mielgo al., 2010) bat egiten dute geureekin. Ikasleek aurreratu dute, batez ere, gaitasun pragmatikoan (testuinguraketa) eta egituraketan (makroegitura eta edukien ainguraketan); eta gure ikerketan, esanguratsuki H2
|
euskara
duten ikasleek hobetu dute arlo hauetan.
|
|
Dena dela, uste dugu tartean tartean topatu ditugun erralitate batzuetan sakontzea interesgarri gerta litekeela: morfosintaxian eta hiztegian aurrerapen txikia egin izana; testuinguru informaletan euskaraz komunikatzeko zailtasunak edukitzea; H1
|
euskara
duten ikasle batzuen kasuan aurre testuak hobeak izatea (batez ere, testuinguru informaletan), eta abar.
|
|
Tolosako ikastetxe guztiak (eskola publiko bat eta bi kontzertatu) eredukoak (irakaskuntza euskaraz) diren arren, bakoitzaren errealitate soziolinguistikoa oso da ezberdina: 1 ikastetxea deitu diogu H1 eta erabilera orokorra gaztelania duten ikasleak nagusitzen direnari; 2 ikastetxea, berriz, etxetik euskara eta gaztelania ekarri eta erabilera bitarikoa nagusi duenari; aldiz, 3 ikastetxea deitu diogu batez ere euskara erabili eta H1
|
euskara
duten ikasleen ikastetxeari. Ondorengo taulan argitzen da zein den ikastetxe bakoitzaren errealitate soziolinguistikoa:
|
2015
|
|
Tolosako ikastetxe guztiak (eskola publiko bat eta bi kontzertatu) eredukoak (irakaskuntza euskaraz) diren arren, bakoitzaren errealitate soziolinguistikoa oso da ezberdina: ikastetxe baten H1 eta erabilera orokorra gaztelania duten ikasleak nagusitzen dira; beste ikastetxe baten, berriz, etxetik euskara eta gaztelania ekarri eta erabilera bitarikoa dute nagusiki; aldiz, hirugarren ikastetxean euskara erabili eta H1
|
euskara
duten ikasleak nagusitzen dira. Informazio sakonagoa, Zabala 2013n.
|
|
Bestalde, ikerketarako diseinatu diren Sekuentzia Didaktikoak baliagarriak gertatu dira jarritako helburua lortzeko: ikasle eta irakasleek gustura lan egin dute, eta testuinguru ezberdinetako ikasleek izan dituzten aurrerapenak koordenatu berdinetan lortu dituzte; esanguratsuki, gure ikerketan, H2
|
euskara
duten ikasleengan aurrerapen jauzia handiagoa izan da. Ondorioztatu dugu ikaskuntza prozesuan ikastetxeetako errealitate soziolinguistikoa izan badaiteke ere aldagai garrantzizko bat, gure ikerketa honetan bestelako aldagaiek baldintzatu dutela ikaskuntza:
|
2023
|
|
Beste era batera erantzungo dut: familia hizkuntza
|
euskara
duen ikaslerik ez duen gela batean eta familia hizkuntza euskara dutenak ia %100 diren gela batean, biak ereduan, berdin lor dezakete euskalduntzearen helburua. Garbi dago ezetz.
|