Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎Euskara alde batetik zein bestetik egurtzen ari diren une hauetan, unibertsitateak apustu sendoa burutu lukeela iruditzen zaigu arlo honetan, azken finean goi mailako ikasketak euskaraz aurrera eramateko gaur egun dugun tresna bakarrenetarikoa baita. Euskarak duen garrantzia izanik, jakintza gisa bederen, EHUk bere gain hartu luke Euskara sendo mantentzeko ardura, beste zenbait elkarte edo erakundek hartzen duten gisara.
2008
‎Udaleku irekien helburuari buruz galdetuta, antolatzaile guztiak bat datoz esatean udalekuak gertatzen dituztela umeei ondo pasatzeko aukera emateko." Hasieran sortu ziren euskara bultzatzeko, udan euskara erabiltzeko aukerarik ez zuten umeei aukera hori emateko. Orain, euskarak badu garrantzia, dudarik gabe, baina aisialdia eta umeek elkarrekin ondo pasatzea dira helburuak", esan digu Jone Larrañaga Antzuolako Udaleko Kultura teknikariak.Oñatiko Udalak euskararen garrantzia azpimarratu du: " Haurrek elkar ezagutuz, jolas giroan, euren arteko harremanak sendotzea, eta behar berezia dutenei euskaraz egiteko aukera ziurtatzea dira udalekuen helburuak.
2009
‎–Halere, haientzat euskarak zuen garrantzia agerian geratzen da.
2010
‎Nire gurasoek argi zuten euskaraz ikasiko genuela(...) Etxean, gurasoek gehiena ulertzen dute eta zerbait komunikatzeko gai dira, baina normalean neba eta bion artean aritzen gara. Gaztetxoa nintzenean ohartu nintzen gure herrian euskarak duen garrantzia eta hasi nintzen nire harremanak euskalduntzen (edo euskaraz egiten). Gaur egun, euskaltegiko irakaslea naiz eta ni saiatzeaz gain, badakit nire harremanetan eragiten dudala eta ingurukoak ere saiatzen direla...
2011
‎Euskararen aldeko zein ekimen antolatu dituzue. Euskaltzaindiari omenaldia egin diogu Donostiako Kursaalean. Euskaltzaindiak euskararen inguruan duen garrantzia ikusita omenaldia egin nahi izan diogu. Adibidez, AEK ren sorkuntzan beraiek izan ziren bultzatzaile nagusiak.Zeintzuk parte har dezakete Korrikan. Nahi duen guztiak parte har dezake.
2014
‎Kultura arloan gogoeta egitea ezinbestekotzat jotzen dut: euskararen aldetik duen garrantzia azpimarratzea, estrategiak adostea, ereduak ezagutzea, artikulazioa hobetzea... izan dio gehienbat, ez herriak lukeenari. Ondorioz, kultura arloan gogoeta egitea ezinbestekotzat jotzen dut:
‎Ondorioz, kultura arloan gogoeta egitea ezinbestekotzat jotzen dut: euskararen aldetik duen garrantzia azpimarratzea, estrategiak adostea, ereduak ezagutzea, artikulazioa hobetzea... Metodologia aldetik baliagarria izan daiteke Geuk geure kulturaz ekimenak Durangon erabilitakoa, gune irekia edo open space izenekoa; 2014ko martxoan egindako gogoetan, esaterako, euskal kulturaren inguruan saio bat baino gehiago egin ziren.
2015
‎Umetatik, ni eta nire adineko jendea euskaraz aritu gara eskolan, eskolaz kanpoko ekintzetan, lagunartean, familian,... baina ez dakit arnasgunea izatearen kontzientziarik ote dugun. Nik esango nuke ez dugula asko hausnartu Alegiak euskararentzako duen garrantziari buruz. Natural bizi dugu euskaraz bizitzea.
2017
‎Badira ere, euskaldunon hautua errespetatzen ez dutenak. Alta, ezin diegu kanpotarrei aurpegiratu euskara ez ikastea, ez baitugu jakin adierazten guretzat euskarak duen garrantzia eta bere beharra ongi transmititzen. Ez dugu euskara ongi erabiltzen ere, erabiltzen dugu modu folklorikoan.
‎Ikasleak kulturalki euskalduntzat identifikatzen diren arren, euren identitate etnolinguistikoa ez dute euskararekin soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. euskal kultura ere definitzen saiatu dira eta euskaraz egindakoa euskal kulturaren parte dela argi badute ere, beste hizkuntzetan egindakoaren sailkapenean zalantzagarriak izan dira jasotako erantzunak, inolako ideia argirik azaldu gabe. euskara ikasteko motibazioen inguruan, ikasleek etxean ez bada, eskolan ikasi dute euskara, oso txikitan. Txepetxen hizkuntza ikaskuntzaren teoriaren (Sánchez Carrión, 1987) ibilbide naturala jarraitu dute beraz ikasleek, euskara ikasteko berezko motibazioa izanik. hala ere, ikasle batek aipatu du egungo gizartean irakasle izateko euskarak duen garrantzia. baieztapen horren atzean, gardner eta lambert en (1959) motibazio instrumentala ikus daiteke. laburbilduz, etorkizuneko irakasle izango diren ikasleek euskararen inguruan diskurtso garbirik ez dutela esango genuke. euskara gustuko dutela bai, familiarekin edo lagunekin lotzen dutela bai, baina gazteleraren parean jarri dute bertoko hizkuntza, nahiz eta gaztelerarekin identifikatz...
2019
‎Baina internetek izaera gero eta hizkuntzanitzagoa lortu izan du, eta hori izan da bere sorreratik gertatutako aldaketarik nabarmenena. hala, autore askok Iktengan hizkuntza gutxituentzako aukera ikusi dute. Adibidez, Anjel Lertxundik bere" hitz Beste" Berria egunkariko atalean 2005ean jada adierazi zuen internetek euskararentzat duen garrantzia (Berria, 2005). Berak 8 probintzia deitu zion interneti, internetek euskararentzat duen berebiziko garrantzia tarteko.
‎Errekuperatu nituen gaiaz argitaratuta neuzkan testu labur batzuk, batez ere Berrian. Aldi berean, gero eta diziplinatuago, testu berriak idazten hasi nintzen literatur itzulpengintzak euskararentzat duen garrantziaz. Liburuan guztiz gehienak dira.
2020
‎Abertzaleen artean euskarari eman beharreko lekuari zegokionez, Txillardegik erantzun zion bera erresistentzian norbait izan zen artean, ahalegindu zela euskarari duen garrantzia aitortzen, baina, orduan, Belgikan zegoenez gero Frantziatik kanporatua izaki, ezin zuela ezer egin. Eta jarraian honako hitz esanguratsu hauek idatzi zizkion:
2022
‎Bertsolari Txapelketa Nagusiak euskal kulturarentzat eta euskararentzat duen garrantzia ahaztu gabe, fokua bertsogintzan jartzeko beharra nabarmendu du Agotek.
‎‘Hutsuneen eremu semantikoa’ osatzen dute huts, zulo eta harro bezalako hitzek, baina euskararen baitan duten garrantzia baloratzeko egokia da eremua zabaltzea. Asmo horrekin ‘Hutsuneen eta Bolumenen eremu semantikoa’ arakatu dezakegu.
2023
‎Arbelbideri zeharo naturala iruditzen zaio mediateka Mintzalasai festibalean izatea: «Urte osoan euskarak badu garrantzia, liburu eskaintza aldetik, adibidez, eta, bestalde, musikan ere bai. Beti entseatzen gara euskarari lekua ematen; orduan, ezin gara Mintzalasain ez izan».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia