2011
|
|
Lehenengo eta bigarren ataletan zalbidek bere lan saioa kokatzen du, bigarren atalean Mitxelenari buruzko aipua baliatuz gaia
|
euskararen
testuinguruan eta tradizioan kokatzen du zalbidek eta" diglosia" kontzeptua hizkuntza plangintzaren esparruarekin duen lotura azpimarratzen du, euskararen biziraupenerako zein garrantzia duen kontzeptuak azaleratuz. zalbidek diglosiaren kontzeptua maila teorikoan aztertu ez ezik, kontzeptuaren atzean ezkutatzen diren arazo praktikoak ere bere artikuluan tratatuko dituela aurreratzen dig... Berez lanketa horiek laugarren eta bosgarren ataletan burutzen ditu.
|
2013
|
|
Arrazoi desberdinak topa daitezke zailtasun honi erantzuna emateko: gazteek eta
|
euskaraz
testuinguru informaletarako baliabide gutxi edukitzea, testuinguru informalak gaztelaniaren erabilerarekin lotzea edo ikerketako jarduerak ez izatea horren egokiak. Era berean, zailasunak adinarekin lotura duela ikusi ahal izan da; gazteenek dituzte zailtasun handienak.
|
2015
|
|
Zein izan daiteke horren arrazoia? Izan liteke gazteek
|
euskaraz
testuinguru informaletarako baliabide gutxi edukitzeagatik, izan liteke testuinguru informalak gaztelaniaren erabilerarekin lotzen dituztelako, baliteke testuinguru informaletako egoerak i (ra) kas objektu bihurtzea arrotz gertatu izana (Zabala 2014). Pentsa liteke, horrez gainera, SDen jarduerek eragitea deserosotasuna, baita eskola esparruan komunikazio egoera informalak eraikitzea bera arraro gertatzea.
|
2019
|
|
Nagusiki, bi arrazoigatik: alde batetik, euskararen normalizaziorako interesgune garrantzitsua delako ezagutzea nerabeek zenbat erabiltzen duten
|
euskara
testuinguru informaletan eta, era berean, zer nolako euskara darabilten; eta bestetik, interesgarria delako jakitea euskal hiztun gazteek zenbateko lekua ematen dioten euskarari sare sozialen bidezko komunikazioan, zeina bihurtu baita haien eguneroko —eta ia une roko— harreman bide nagusietako bat.
|
|
...itxaropentsuak diren, hizkuntzaren geroaren inguruko kezka azaldu dute. eurei dagokienez, euskararekiko jarrera positiboa daukatela agerian geratu da emandako erantzunen arabera, eta ahal dutenetan euskaraz hitz egiten dutela diote. kasu horretan, Arakistain eta Andresek erraztasun gehiago dute hizkuntzaren erabilera hori egiteko, inguruko elkarrizketak euskaraz egiteko traba gutxiago dituztelako.
|
euskararen
testuingurua ahula den eremuan, hala ere, gero eta gehiago erabiltzen dela aipatu du etxezarretak, eta horregatik bere hizkuntza ohitura ere apurka aldatzen ari direla dio. horregatik esan liteke hiruek dutela hizkuntzarekiko jarrera positiboa.
|
2020
|
|
Euskal Herrian, historikoki, euskarak eta bere gizarte hezurmamitzeak gizarte berrikuntzarekin izan du lotura zuzena:
|
euskarak
testuinguru historiko eta sozial ezberdinetan izaten ari den rol eraldatzaile ezberdinduari ere erreparatu genioke.
|
2021
|
|
6 Gazteek maiz aipatu dute
|
euskarak
testuinguru batzuetan sortzen duen" marka": euskara erabiltzen duena" markatuta" gelditzen da, hau da, nabarmendu egiten da, testuinguru jakin horretan euskara erabiltzea ohikoa ez delako.
|
2022
|
|
Hauetariko batek dio, kirol taldeek euskara bultzatu nahi badute, hauen" lana litzateke [ela] hizkuntzaren inguruan giro babestu bat sortzea" (Soziolinguistika Klusterra, 2019, 16 orr.). Alegia, kirol taldeen helburuetako bat, beraien taldeko praktiketan
|
euskararen aldeko
testuinguru bat sortzea izan litzatekeela azpimarratzen da.
|
|
3 Aurretik esan den moduan,
|
euskararen
testuinguru soziologikoari erreparatuta, egingarria dena eta ez dena, non eta nola, erritmoak, intentsitateak eta gainerako zenbait faktore aztertu behar dira.
|