Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
Euskarazko taldeak:
2001
‎Nola lortu? Euskara esperientzia gozagarriekin lotuz.Eta hona ekarri nahi ditut Kafe Antzokian eta Zenbat Gara euskara taldean laneandiharduen Todor Etxaburu-k Argia aldizkarian (2000ko martxoaren 19an) adierazitakoa:
2002
‎Urtebete beranduago, Gobernu Batzordea izan zen planaatzera bota zuena. Alferrikakoak izan ziren ikasleek osatutako Euskara Taldea etairakaslez, langilez eta ikaslez osatutako Eun taldea.
‎alde batetik ekintza xumeak, hala nolainstitutuetan propaganda banatu, matrikulazio garaian mahaiak jarri, euskarazeskaintzen zen apurraren berri eman, eta abar; bestetik, ekintza errebindikatzaileak, estatutuak betetzeko eskatuz eta, oro har, euskarazko irakaskuntzareh aldekoaldarrikapena bultzatuz. Bide horretan, 1989ko apirilean Iruñean egindakoagerraldian, Euskara Taldeek beren errebindikazioak bildu zituzten: «1 UPVrakozemolako eredu elebiduna nahi den argitzea.
‎izeneko dekalogoa eta. Hizkuntza NormalizaziorakoPlataforma errebeindikatiboa? aurkeztu zituzten Euskara Taldeek. Garai haietanmobilizazio ugari egin ziren, irakasle euskaldunak eskatuz.
‎Taula hauetan, euskarazko taldeetan euskaraz ematen diren kredituen kopurua adierazi da.
‎Jakinik azken deialdian nafarren %15eketa EAEko ikasleen %30ek selektibitatea euskaraz egin zutela, NUko ikasleeuskaldunen kopurua kalkula genezake (4 taula). Biologian euskarazko talde batsortzeko adina ikasle euskaldun badago, baina besteetan kopuruak oso txikiak dirahorretarako, ikasle apur horiek bost ikasturtetan sakabanatuta baitaude. Dena den, euskaldun horien kopuruak gutxienez irakasgairen bat euskaraz eskaintzeajustifikatzen dutelakoan gaude.
‎batetik, ongi egituratutako talde handiak, aurrekontu handia kudeatzen dutenak eta kalitate gorenekoargitalpen ugari ateratzen dituztenak, eta bestetik, baita ere talde txikiak, doi doiproiektuak eskatu ahal izatera iristen direnak, eta nazioartean eragin handiegirik ezdutenak. Hala ere, gure iritziz, ez dago alde handirik euskarazko taldeen eta erdarazko taldeen artean. Horretan gauzak asko aldatu dira, irakasle euskaldunakheldutasunera iritsiz joan diren heinean.
‎Aztergai hartu ditugun titulazioak hasi zirenetik, Euskararen Normalizaziorako Plan Unibertsitarioek diotena gauzatzeko asmoz, euskarazko taldeak sortu ziren. Hain zuzen 31 taldea goizez, eta 46 taldea arratsaldez.
‎Gaztelaniazko taldeen kopuruaE: Euskarazko taldeen kopurua
‎Azken titulazioan. Kimikan? ez du aukera hori ere ematen, euskarazko taldeak ez baitira inondik inora agertzen.
‎Dena den, esan beharra daukagu, euskarazko taldeen sortze prozesua ez delaoraindik amaitu, aurrekontuei eta azpiegiturari dagozkion arazoek mantsotu eginduten arren.
‎Hiru urteetan euskarazko taldeak dauzkaten titulazioetan, hau da, Mekanikako eta Industria Elektronikako Industria Ingeniaritza Teknikoetan?, enborrezkoeta beharrezko irakasgai ia guztietan dago euskaraz ikasteko aukera: 31etatik 26tanlehenengo kasuan (%84), eta, bat izan ezik, denetan bigarrenean (%97).
Euskarazko talderik ez daukan titulazioak. Industria Kimikako Industria Ingeniaritza Teknikoak, ez du bat ere eskaintzen.
Euskarazko taldea daukateh titulazioak, kredituen arabera ere, bi multzotanbanatzen dira. Batean Industria Elektronika eta Mekanikako IITk sartukogenituzke, eta bestean Elektrizitatekoa.
‎Bigarren multzoan, berriz, Elektrizitateko IITa dago, eta kasu horretan lehenengo ikasmailan bakarrik aurkitu ditugu euskarazko taldeak. Horixe da, zalantzarik gabe, agertutako portzentaje txikien arrazoia:
‎Horrela, irakasle elebidunek erdaldunek baino ikasle gutxiago (%35 gutxiago) dauzkate, eta hori nabari da euskarazko talde txikien ikasgeletan. Eskertzekoada, gainera, talde handi baino handiagoak dauzkan unibertsitatean horrelakorikgertatzea.
‎E: Euskarazko taldeetako ikasleak
‎Ikasleen joeraz jabetzeko, euskarazko taldeak eskaintzen dituzten titulazio bakoitzaren irakasgai batzuk ikertu ditugu, azken urteetako ikasle kopuruak erabiliz.Baina sortu zaizkigun emaitzetatik ezin daiteke ondorio garbirik atera, aztertutakoirakasgaiaren arabera oso ezberdinak izan baitira. Horren arrazoia irakasgaienezaugarrietan aurkitu dugu nonbait:
‎Andoainen eta Legorretaren arteko herriak batzeko irrati bat eratzeko egitasmoa, berriz, bi urte lehenago sortu zen, 1998an. Proiektu horretan euskara taldeek, kultur elkarteek, gazte asanbladak eta herritar ugarik parte hartu zuten, helburua euskaldunei zuzendutako irratia sortzea zutela. Hori oso argi izan zuten hasieratik:
2003
‎Jardunaldiak, haren ustez, desmobilizatzaileak izan ziren eta jauntxo kolorekoak, «Bere borondaterik onenarekin, Euskaltzaindia PNV aren joko politikoan erori da»3 Urte horren bukaeran (1980) kritika berriak egon ziren Euskaltzaindiak ez zuelako ba bestu Argia-k, Anaitasuna-k eta Jakin ek bultzatutako. Gu gara euskal prentsa? kanpaina4.Abenduaren hasieran, Juan San Martin Euskaltzaindiako idazkariak artikulu gogor bat kaleratu zuen euskararen aldeko taldeek, bereziki EHEk, egindako lana gaitzetsiz eta euskararen aldeko plangintzan erakunde publikoek izan beharreko lehentasuna defendatuz5 Antza, urtebete lehenago, 1979an, Euskaltzaindiak egindako barne jardunaldian San Martinek honako hau defendatu zuen: Akademiak zenbait gauza utzi behar zituen erakunde publikoen eskuetan, tituluak ematea eta alfabetatze/ euskalduntzea adibidez.
‎Horien arabera, herri mugimenduen artean bi eratakoak bereizi behar ziren, ENAMen dinamikan integratu gabeko taldeak eta integratutakoak. Azken horien artean zeuden Amnistiaren Aldeko Batzordeak eta euskararen inguruko taldeak. Hiru ziren euskararen aldeko borrokan oinarrizko erakundeak (AEK, EHE eta EKB), berriro ere UEU bazterrean utzi zen20 ASKren ustez, talde horiek arrisku nabarmena jasaten zuten:
‎Durangon landu beharreko beste puntua UEUri zegokion zuzenean, udako jardunaldiei begira, ekintza sortzaileak bultzatu nahi zituelako; hau da, euskal kulturaren behe mailako problematika eta premiak hartzea zen asmoa, UEUn jorratzeko; baina, ez zen aztertu bilkuran, denbora faltagatik. Arrazoia benetakoa izan arren, adierazgarria da unibertsitatearen inguruko eztabaida pil pilean zegoen garaian, euskararen aldeko taldeek bazterrean uztea UEUren indartzea ekarriko zukeen gaia. Are gehiago, Jakin aldizkariaren ustez, «Batzarre honetatik sortu behar litzateke, euskal Unibertsitatearen oinharriak eta proiektu bat aztertu, landu eta proposatuko lituzkeen Batzordea:
2005
‎Haiei ere eurentxostena eskatzea komenigarria da. Gurasoen komisioek lan-talde bakoitzarenjardueren ebaluazioa egingo dute (kirolak, guraso eskola, euskara taldeak, ezdozenteak). Batzordeak, Eskola Kontseiluak edo OOGk ikastetxearen kudeaketaorokorrari ekingo diote, berau ebaluatuz.
2009
‎Errazkin Agirrezabala, M.; Saizar Arostegi, J. eta Zubeldia, L. (2008): 1936kogerrako oroitzapenak Tolosaldean eta Leitzaldean, Aranzadi ZientziaElkartea, Galtzaundi Euskara Taldea eta Tolosaldeko eta LeitzaldekoHitza, Tolosa.
‎–Emakumeen eskubideak gerra tokian?, Galtzaundi, 2008/07/04, 283, 17 or. Eta Errazkin Agirrezabala, M.; SaizarArostegi, J. eta Zubeldia, L. (2008): 1936ko Gerrako Oroitzapenak Tolosaldean eta Leitzaldean, Galtzaundi Euskara Taldea eta Tolosaldeko eta Leitzaldeko Hitza, Tolosa, 102 or. Eskerrakeman nahi dizkiogu Xabier Basterretxeari dokumentazio bilketan emandako laguntzarengatik.prozesatuari gagozkiolarik, zeinari dituen adiskidetasun eta erlazioengatik ileamoztu zitzaion Armada Tolosara sartu zenean, aipatutako herritik alde egin zuenBilborako bidea hartuz, han bere mutil lagunarekin biltzeko asmoz.... Hiri horretanbere burua erakutsi zuen antzoki batean, egindako ile mozketa EspainiaNazionalaren aurkako kanpaina bultzatzeko baliatuz».
‎Errazkin Agirrezabala, M.; Saizar, J. eta Zubeldia, L. (2008): 1936ko gerrako oroitzapenak Tolosaldean eta Leitzaldean, Galtzaundi Euskara Taldea etaTolosaldeko eta Leitzaldeko Hitza, Tolosa.
2011
‎Komunitate Zientifiko Euskaldunean izandako eraginarengatik, guri hemen bigarren hauek interesatzen zaizkigu, euskaldun adituen bilgune izan zirelako. Hala ere, aipatu behar da, aditu euskaldunek, asko euskaltzaleak izanik, euskararen aldeko taldeetan ere parte hartu zutela, eta batean egoteak ez zuen bestea eskluditzen. Are gehiago, normalean alderantziz zen.
‎ikasle kopuru handia eskatzen da, eta euskarazko taldeak ezin du baldintza hau bete. Ez da kontutan hartzen salbuespenak egin behar direla.
‎Euskararen eskari handia. Unibertsitatean euskara ikasi nahi zuten pertsonen taldea oso handia zen (1978/ 79 ikasturtean Medikuntza Fakultatean 30 euskara talde zeuden).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia