Emaitzak: 11
2002 | ||
Taula hauetan, | euskarazko taldeetan euskaraz ematen diren kredituen kopurua adierazi da. | |
Jakinik azken deialdian nafarren %15eketa EAEko ikasleen %30ek selektibitatea euskaraz egin zutela, NUko ikasleeuskaldunen kopurua kalkula genezake (4 taula). Biologian | euskarazko talde batsortzeko adina ikasle euskaldun badago, baina besteetan kopuruak oso txikiak dirahorretarako, ikasle apur horiek bost ikasturtetan sakabanatuta baitaude. Dena den, euskaldun horien kopuruak gutxienez irakasgairen bat euskaraz eskaintzeajustifikatzen dutelakoan gaude. | |
batetik, ongi egituratutako talde handiak, aurrekontu handia kudeatzen dutenak eta kalitate gorenekoargitalpen ugari ateratzen dituztenak, eta bestetik, baita ere talde txikiak, doi doiproiektuak eskatu ahal izatera iristen direnak, eta nazioartean eragin handiegirik ezdutenak. Hala ere, gure iritziz, ez dago alde handirik | euskarazko taldeen eta erdarazko taldeen artean. Horretan gauzak asko aldatu dira, irakasle euskaldunakheldutasunera iritsiz joan diren heinean. | |
Aztergai hartu ditugun titulazioak hasi zirenetik, Euskararen Normalizaziorako Plan Unibertsitarioek diotena gauzatzeko asmoz, | euskarazko taldeak sortu ziren. Hain zuzen 31 taldea goizez, eta 46 taldea arratsaldez. | |
Azken titulazioan. Kimikan? ez du aukera hori ere ematen, | euskarazko taldeak ez baitira inondik inora agertzen. | |
Dena den, esan beharra daukagu, | euskarazko taldeen sortze prozesua ez delaoraindik amaitu, aurrekontuei eta azpiegiturari dagozkion arazoek mantsotu eginduten arren. | |
Hiru urteetan | euskarazko taldeak dauzkaten titulazioetan, hau da, Mekanikako eta Industria Elektronikako Industria Ingeniaritza Teknikoetan?, enborrezkoeta beharrezko irakasgai ia guztietan dago euskaraz ikasteko aukera: 31etatik 26tanlehenengo kasuan (%84), eta, bat izan ezik, denetan bigarrenean (%97). | |
Bigarren multzoan, berriz, Elektrizitateko IITa dago, eta kasu horretan lehenengo ikasmailan bakarrik aurkitu ditugu | euskarazko taldeak. Horixe da, zalantzarik gabe, agertutako portzentaje txikien arrazoia: | |
Horrela, irakasle elebidunek erdaldunek baino ikasle gutxiago (%35 gutxiago) dauzkate, eta hori nabari da | euskarazko talde txikien ikasgeletan. Eskertzekoada, gainera, talde handi baino handiagoak dauzkan unibertsitatean horrelakorikgertatzea. | |
Ikasleen joeraz jabetzeko, | euskarazko taldeak eskaintzen dituzten titulazio bakoitzaren irakasgai batzuk ikertu ditugu, azken urteetako ikasle kopuruak erabiliz.Baina sortu zaizkigun emaitzetatik ezin daiteke ondorio garbirik atera, aztertutakoirakasgaiaren arabera oso ezberdinak izan baitira. Horren arrazoia irakasgaienezaugarrietan aurkitu dugu nonbait: | |
2011 | ||
ikasle kopuru handia eskatzen da, eta | euskarazko taldeak ezin du baldintza hau bete. Ez da kontutan hartzen salbuespenak egin behar direla. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 11 (0,07) |
Lehen forma
euskarazko | 11 (0,07) |
Argitaratzailea
UEU | 11 (0,07) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara talde | 11 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara talde sortu | 2 (0,01) |
euskara talde eduki | 1 (0,01) |
euskara talde eskaini | 1 (0,01) |
euskara talde euskara | 1 (0,01) |
euskara talde ez | 1 (0,01) |
euskara talde ezin | 1 (0,01) |
euskara talde txiki | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |