Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 82

2007
‎Hizkuntza eta kultura aniztasuna balio nagusitzat harturik, euskararen aldeko sentiberatze ekintzak antolatu behar dira. Hau guztia bideratzeko ez da nahikoa egun bateko kanpainak antolatzea, Euskarak sustapen kanpaina iraunkorrak garatu behar ditu. ereduko matrikulazio kanpainak nabarmen gora egin badu, etengabeko sustapena egin zaiolako izan da.
2008
‎Jarraian Eusko Legebiltzarraren Osoko Bilkurak, 1999ko abenduan Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia berretsi zuelarik ebazpen gehigarri hau egin zuen: " Legegintzaldi honetarako koalizio akordioak dioenez, Nafarroako eta Iparraldeko erakunde pribatuekin eta publikoekin lankidetzan euskararen sustapena bultzatzea eskatu nahi dio Eusko Legebiltzarrak Eusko Jaurlaritzari" (3 ebazpen gehigarria).
2009
‎Iparraldearekin ez dago ezer ere eta Euskal Autonomia Erkidegoarekin 25 urte pasatuta, eta Hezkuntza Kontseilariaren hitzetan," harreman profesionalak eta ez instituzionalak42" izan dira, EGA baliozkotzerakoan eta funtzionarioen prestakuntzan. Gaur egun, hitz horiei gehitu behar zaie 2009an Iruñean izenpetutako bi gobernuen arteko Borondate Adierazpena," Nafarroako Foru Komunitatearen eta Euskal Autonomia Erkidegoaren arteko loturak estutzeko, eta hala, euskararen sustapena, ikerketa, dokumentazioa, plangintza eta hizkuntza politika bultzatzeko, euskararen hizkuntza normalizazioaren arloko lankidetza eta harremanak hobetze aldera" 43 P-k jakin badaki, borondateak ez duela inor behartzen.
‎Zortzi sektore nagusi hartzen ditu planak bere baitan: Familia Harremanak; Euskararen Sustapena eta Hizkuntza Baliabideak; Hezkuntza, Ikerketa eta Gazteria; Herri Administrazioa; Hedabideak eta Kulturgintza; Lan mundua; Kirola eta Aisialdia; Teknologia eta Telematika.
‎Zortzi sektore nagusi hartzen ditu planak bere baitan: Familia Harremanak; Euskararen Sustapena eta Hizkuntza Baliabideak; Hezkuntza, Ikerketa eta Gazteria; Herri Administrazioa;
‎EAEren testuinguruan, euskarak badu gizarte oinarri jakin bat, horixe baita euskal gizartearen berezko hizkuntza. Alde horretatik, jarrerei buruzko ikerketa lana euskal testuinguruan faktore garrantzitsua da euskararen sustapenerako, Azurmendi et al (2001); Martinez de Luna I (2001); Perales J. (2001); Torres GuzmanM� &Etxeberria F., (2005).
2010
‎" ez inposatu, ez eragotzi" printzipioak berma dezake hizkuntza aukeratzeko askatasuna. kontua horixe baita: ...ztelaniaren aukera eta euskararena biak errespetatzea, eta, beraz, elebakarren hizkuntza eskubideak elebidunen eskubideen gainetik ez jartzea, hots, elebakarrek praktikan ez eragoztea elebidunen hizkuntz hautua. eta legitimitate soziala du, arestian esan dugun legez euskal gizarteak behin eta berriz berretsi duelako elebidun izan nahi duela. alde honetatik begiratuta, oso arriskugarria ikusten dut euskararen sustapenerako hizkuntza politika positiboa inposizioarekin lotzeko batzuek darabilten diskurtso politikoa. oraindik orain, herri agintari batzuek aldarrikatu dute iragan urteetan euskararen inposizioa gertatu dela administrazioan, adibidez, hizkuntza eskakizunen sistema dagoelako. osakidetzako zerbitzuei buruz ari zirela kontuan hartuta, agian gogorarazi genieke erakunde horretan ez dela %16ra ir... zer egin dezaket nik euskararen alde?
‎Baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zuzen ere. espainiar prentsarentzat, euskararen auzian euskal abertzaletasunak du protagonismo nagusia eta bere alderdi nahiz buruzagiak, PNV eta Ibarretxe ditu hizpide. euskarari buruz hitz egiterakoan bi herri izaera kontrajartzen dira, Euskalerria eta baita Espainia ere. euskarari buruz hitz egitean gaztelaniaren egoeraz ere hitz egiten da, baita katalanaren errealitateaz ere. eta euskararen eztabaidan oso lotuta ageri dena da indarkeriaren erabilpena, espainiar batasunaren oinarri den Konstituzioa eta Eusko Jaurlaritzak daraman politika. eztabaida politikoa eta euskadi espainia arteko nazio eztabaida da beraz oso estu lotzen zaiona euskararen eztabaidari. baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zuzen ere. aipamen hauek egiterakoan beren jarrera honako hau da: euskadiko erakundeen gidaritzan bideratzen ari diren hizkuntza politika kritikatu egiten dute. euskararen normalizazioa auzitan ipintzen dute, euskara, gizarteak ontzat ematen ez dituen gaiei eta bideei lotuta azaltzen dute, kasu askotan, indarkeriari. hizkuntza politikaren kostu ekonomikoa gehiegizkotzat jotzen da. eta euskara normalizatzerakoan inposaketarik gerta ez dadin, euskararen sustapena hiztun bakoitzaren borondatearen mailakoa izan lukeela eta ez gehiagokoa adierazten da. egunkari hauek berauek, gaztelaniak ipar edo hego ameriketan bizi dituen testuinguru zailetan, espainiar hiztunen hizkuntza eskubideak errespetatzeko aldarrikapena egiten da hauek bizi duten egoera salatuaz. gaztelar hizkuntzaren hedapena eta handitasuna goraipatzen da beste aldetik. euskarari buruz ... euskararen kontrako erasoen salaketa egiten da, gernikako estatutuak gizarte elebiduna sortzeko zuen helburuak porrot egin duela adieraziz. elebitasunaren porrota agerian jartzen dute, hainbat arlotan euskal hiztunek izaten dituzten hizkuntza eskubideen urraketak aipatuz. erakundeei aldarrikatzen zaie bestalde, euskararen gizarte egoera normalizatuaren bermea, bereziki eusko Jaurlaritzari. honi ziurtatu ezin duena eskatzen zaio askotan, euskarak gaztelaniaren aukera berdinak izatea gizartean. euskararen inguruko arazoak agerian ipiniaz, estatuarengandik bizi dugun zapalketa nabarmenago egiten da, estatu espainiarraren kontrako estrategia erreboluzio egilea justifikatuz. bestalde, diario de notiCiaS’ek upn protagonista nagusitzat aipatzean edo deiak euskal erakundeak eta bere buruzagiak aipatzeko joeran ere, posizio politiko ezberdinak kritikatuz edo babestuz nolabait eztabaida politikoan txertatuta ageri da euskara. dena dela, euskal prentsaren artean el Correo eta diario VaSCo egunkariek ageri dute euskararen gaia politizatzeko joera argiena, espainiar prentsarekin lerrokatzean, euskararen eragile nagusitzat politikari abertzaleak aipatuz, espainia euskadi arteko nazio eztabaida jorratuz, gaztelaniaren errealitatearekin parekatuz, eta azkenik, larriena dena euskararentzat, bidezkoa ez den jokabideei, indarkeriari lotuaz gure hizkuntzaren errealitatea. honakoa da egunkari hauen jarrera euskarari buruz:
‎egunkari hauek, hizkuntzen inguruko elkarbizitza aldarrikatzen dute. baina elkarbizitza honela ulertzen dute: ...eGizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin, euskararen gaia helburu horietarako erabili edo instrumentalizatu egiten da gainera. en kontu bat baita, edo epe luzera heldu beharrekoa. gizarte adostasuna eta malgutasuna aipatzen dira hizkuntza politika aipatzean, gizarte banaketaren errudun euskararen sustapena edo hizkuntza politika balitz bezala. egunkari hauek elebitasuna onartzen dutela aitortzen dute, baina hauentzat, elebitasuna, hizkuntza bakoitzak bizi duen gizarte egoera hori berori mantentzea izango litzateke.
2011
‎..., behar bada, gako bat dago, izan ere soziolinguistikarekin, hizkuntzarekin kezka bat badago, nahi dugulako gure inguru soziala eraldatu, hizkuntza txertatu. gure kasura etorrita, helduen hizkuntza irakasleei galdetuz gero ea ikasleek euskara ikastea nahi duten bakarrik, gehienek ezezkoa erantzungo lukete. gehienek ikasteaz gain euskara erabiltzea ere nahi dute, egin daitekeen lekuetan egitea, eta euskararen aldeko sustapen lana izatea. Nolabaiteko aldaketa soziala eskatzen ari gara. zentzu horretan, soziolinguistikak paper bat bete behar du. zein paper?
‎5 Ezinbestekoa da( euskararen sustapenean) diru publikoa gastatzea. [Es imprescindible gastar dinero público (en la promoción del euskera)]
‎Lehen esan dugu, inkesta honetan erabilitako galderetan inplizituki antzeman daitezke hizkuntza politikoaren ideia nagusiak. Ideia horiek eusko Jaurlaritzarenak izango balira euskararen aldeko hizkuntza politika baino euskararen aurkakoa dela esango genuke. zorionez, oraingo honetan, elkarrizketatuek erabat gaitzetsi dute hainbat galderei darien inperialismo linguistikoa eta euskara eta euskararen sustapenaren alde, krisi garaian ere, argi lerratu dira. Agian hori jakin nahi zuen eusko Jaurlaritzak, bada, orain badaki.
2013
‎B. blokea a) Ez dugu euskara hiltzen utzi behar. b) Euskararen erabilera sustatzearen aldekoa naiz. c) Ezinbestekoa da euskararen sustapenean diru publikoa gastatzea. d) Euskara dagoeneko ez dago desagertzeko arriskuan. e) Euskara landa eremuko hizkuntza bat da. f) Ez litzateke euskararen berreskurapenean dirua inbertitu. g) Gure udalak diru gehiago inbertitu luke euskararen berreskurapenean. h) Euskara berez berreskuratuko da belaunaldi berriak ikasten ari direlako. i) Euskara hizkuntza bat baino gehiago da, nortasun adier...
‎Hirugarren itemean, honako baieztapen hau proposatu zitzaien: " Ezinbestekoa da euskararen sustapenean diru publikoa gastatzea". Bada, horren aurrean ere adostasun handia azaldu zuten; galdetutako pertsonen %80 guztiz ados edo ados zegoen diru publikoa gastatzearekin eta soilik %20 ez ados eta ez aurka. d. Laugarren itemari dagokionez, hauxe izan zen planteatu zitzaien baieztapena:
2015
‎hamarkaden artean, zeinetan EAEko hazkunde nabarmenena izan zen (ikus beherago), Espainia diktadura oso gogor baten menpe zegoen, eta horrek ordura arte bizi izandako mugimendu denak (baita hizkuntzekin lotutakoak, jakina) suntsitu zituen. Izan ere, 1936ko Euskal Estatutua oso aurrerakoia izan zen hainbat alorretan, eta zer esanik ez, euskararen sustapenean (Xamar, 2006). 7 artikuluan zehazten ziren, esaterako, Eusko Jaurlaritzak euskara eta gaztelaniaren koofizialtasuna erregulatuko zituen neurriak (eskolan, administrazioan, bizikidetzan...).
‎Eskaera zehatzetan gehien errepikatu den ideia da euskararen sustapenerako baliabide ekonomikoak handitzeko eskaera (4).
‎Eskaera zehatzetan gehien errepikatu den ideia da euskararen sustapenerako baliabide ekonomikoak handitzeko eskaera (4): " Konpromisoa behar da, baina ez da nahikoa.
‎Errekurtsoak ere jarri behar dira. Denok jarri behar dugu"," Euskararen erabilera bermatzeaz gain, euskararen sustapenean ere laguntzen jarraitzea eta horretan lan poltsa handitzea"," Barrura begira egin duena ondo egonik, kanpora begirako lanarekin zentratzea. Baliabideak euskararen erabilerara bideratzea.
Euskararen sustapenean aurrera egiteko ezinbestekoa da oinarri soziolinguistikoa izatea eta hor guk, batez ere, bi autore izan ditugu kontuan gure proposamena gauzatzeko. Oinarri soziolinguistikoa kontuan hartuta are nabarmenagoa ageri da motibazioa zein ahozko hizkuntza irakasteko beharra erabileran eragin ahal izateko.
‎Irakasleen formaziotik horri guztiari erantzuteko beharra ikusi genuen, eta horrek euskararen sustapenean dagoen diskurtsoa egokitu beharra ekarri zuen: lehentasunak zehaztea eta irakasleen erdigunea zein den jakitea eta transmititzea.
‎Irakasleen formaziotik horri guztiari erantzuteko beharra ikusi genuen, eta horrek euskararen sustapenean dagoen diskurtsoa egokitu beharra ekarri zuen: lehentasunak zehaztea eta irakasleen erdigunea zein den jakitea eta transmititzea (hau da, irakasleak —irakasle rolean— nondik eragin dezakeen gehien eta eragin hori nondik den emankorren).
2016
‎Garrantzitsua da, beraz, gizarteak ongi barneratzea kontua ez dela euskara edo ingelesa hautatzea, euskara eta ingelesa hautatzea baizik, biak, bakoitza bere rolarekin. Gure gizartearen errealitate soziolinguistikoan euskara eta gaztelania egoera orekatuagora hurbildu eta iritsi artean, ezinbestekoa dugu euskararen sustapenerako politika positiboak bultzatzen jarraitzea, etengabe.
‎Beste arrisku asko geratzen zaizkit aipatzeke: adibidez —horietako batzuk aipatzearren— euskaldun berrien belaunaldi berriek hartuko duten edo ez euskara etxean transmititzearen ardura; gaztelania hutsez bizi diren munduek euskararen munduekiko duten distantzia, ezjakintasun eta inkomunikazioak iraungo duen edo ez; garai ekonomiko zailetan euskararen sustapenean inbertitzea luxua dela pentsatzea; edo uste izatea dena edo ia dena dirua, araua eta teknikariak direla, eta kontu hau nagusiki kontu teknikoa eta teknikariena dela, letra larriz idatzitako politikaren helburu nagusietarikoaz ari garenean, hots, bizikidetza antolatzeaz.
2017
‎Gai monografikoa ixteko Gipuzkoako Foru Aldundian euskararen sustapenaren inguruan ardura gorena duen Mikel Irizarrek izikidetzaren aukerak zein diren aztertzeko helburuarekin zuzendaritzan abian jarritako partaidetza prozesuaren berri eman nahi izan du. Horrekin batera, azpimarratu nahi izan du" Nafarroan eta Iparraldean gertatzen ari diren aldaketa administratiboek eta erakunde publiko eta sozialen artean antzematen den hurbilketek lagungarriak izan luketela euskararen aldeko aktibazioan urrats kualitatiboak egin daitezen".
‎%18, 9 eta %15, 7 hurrenez hurren. horrek esan nahi du gazteen artean duela bost urte antzemandako joera aldaketa errealitate bilakatu dela, hau da, beheranzko joera apurtu eta goranzko bideari ekin zaiola" (ibid., 7). hiztun galera apaldu da azken urteotan eta balore absolutuei erreparatuta lehen aldiz euskaldunen kopurua ez da txikitu (ibid., 5); gazteen artean elebidunen proportzioa zertxobait emendatu izana dugu arrazoietako bat eta bistan da murgiltze ereduak izan duela horretan eraginik. euskararen aldeko jarrerak hizkuntza gaitasunarekin zerikusia dauka: elebidunen %66, 7 euskararen sustapenaren aldekoak dira eta aurkako jarrera hazi egiten da erdaldunen artean (ibid., 27). azpimarratzekoa da biztanleen %60, 2k irakaskuntza elebiduna nahiko luketela seme alabentzat3 (ibid., 28), eta 20 urtean murgiltze ereduaren aldeko hautuak 12 puntuko hazkundea izan duela (ibid., 29).
‎69). ordura arte, administrazioak eta kolektibitate publikoek ez zuten lan horretan parte hartzen (Coyos, 2008: 6). berriki egitura instituzional berria eratu da, euskal elkargoa, hizkuntza politikaren eskumena eta euskararen aldeko sustapena bere gain hartu dituena.
‎Berriki egitura instituzional berria eratu da, Euskal Elkargoa, hizkuntza politikaren eskumena eta euskararen aldeko sustapena bere gain hartu dituena. euskarazko irakaskuntza nabarmen hazi da azkeneko hamarkadan. ikasturtean 3.410 ikasle ari ziren Seaskako ikastoletan, eta 2004 2005an, berriz 2.5014 hamarkada batean hazkunde tasa ia %100koa izan da.
‎Bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara gehiago erabiltzea susta dezake. aipatu da euskal herrian kaleko erabilera datua apaldu egin dela azken hamar urteotan. ..., %32, 6 ziren 2011ko kale neurketan euskaraz aritzen zirenak eta %31, 1 dira 2016an erabili dutenak (Soziolinguistika klusterra, 2017). huheziko datuak aztertzerakoan, kontuan hartu behar da ingurune euskalduna dela eta bertan ikasle oro dela elebiduna; horrek badu eraginik noski, elebidunen proportzioa erabileraren menpeko aldagaia dela argitu baitute hainbat ikerketek (isasi eta iriarte, 1988). euskararen sustapena oinarri izan du fakultateak irakasle eskola sortu zenetik. hortaz gain, arestian aipatu da gizartea euskalduntzeko eskolan jarri duela fokua 1982.urteko legeak. Fakultatean etorkizuneko maisu maistrak hezitzen diren heinean, testuinguru honek euskararen ezagutzan, erabileran eta kulturaren transmisioan badu bere ardura. gauzak horrela, egia da bertako datuak Soziolinguistika klusterrak 2016ko euskal herriko kale neurketan lortutakoak baino positiboagoak direla, baina, testuingurua zein den kontuan hartuz gero eta 2009tik izandako bilakaerari erreparatuta, bidea guztiz beherakorra izan da eta beherakada gizartean izandakoa baino askoz ere bortitzagoa izan dela aztertu da.
2018
‎Norabide berean, nor bere erritmoan. ‘‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua – Nerea Azurmendi
‎Norabide berean, nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua
‎— ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan Miren Dobaran Urrutia (Hizkuntza Politikarako sailburuordea. Eusko Jaurlaritza), Mikel Arregi Perez (Euskarabidea Euskararen Nafar Institutuko zuzendari kudeatzaileaNafarroako Gobernua) eta Mathieu Bergé (Euskararen Erakunde Publikoko (EEP) ordezkaria).
‎Nerea Azurmendi – Norabide berean, nor bere erritmoan. ‘‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua
‎Eta hala ere, seme alabak euskara ikas dezaten nahi dute askok eta askok. nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua – Nerea Azurmendi
‎Nerea Azurmendi – Norabide berean, nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua inguruan" ematen ari diren mezu negatiboegiak euskal hiztun berriek, egiten ari diren ahaleginagatik, merezi duten aintzatespen" bilakatzea. Azken urteetan euskaldundu diren pertsonek," batzuk hezkuntza sistemari esker, beste batzuk euskaltegietan", egin duten esfortzua izan zuen gogoan.
EUSKARAREN SUSTAPENA, HIZKUNTZA POLITIKAK ❙
‎Abiapuntu objektibo (eta subjektiboak) horren diferenteak izanik, nahitaez behar zuten desberdinak galdera nagusiari –zertan da euskararen sustapena, emandako erantzunak. Miren Dobaranen ustez, EAEk une honetan behar du" ikerketan oinarritutako hizkuntza politika berritzailea".
‎Norabide berean, Iparraldean, ez naiz (M. Bergé) konkurrentzia politikoaren beldur, denok egiten baitugu bat euskararen sustapenarekin, baina badiot beldur konkurrentzia instituzionalari.
‎Beste erronka da eragileen profesionalizatzea. nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua – Nerea Azurmendi haiekin euskaraz hitz egiten", gogoratu zuen. " Zelan erakarriko ditugu euskarara?
‎Nerea Azurmendi – Norabide berean, nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua
‎Ez gaitezen erratu ardurak eragile desberdinen artean banatzeko orduan. Ez naiz konkurrentzia politikoaren beldur, denok egiten baitugu bat euskararen sustapenarekin, baina badiot beldur konkurrentzia instituzionalari. Horrenbestez, aurreneko erronka da politika publikoak ondo artikulatzea maila desberdinen artean".
‎" Ikusita, gainera, denok sinesten dugula proiektuan (EJ, Euskarabide, EEP) aurrerapausoak nabarmenak izango dira finkatutako ildo eta arloetan. nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua – Nerea Azurmendi
‎Horrek eredu ekonomiko berri bat abiaraztea eskatzen du, Bergéren aburuz, administrazio guztiek har dezaten euren gain dagokien ardura. Mathieu Bergék euskararen sustapenera bideratutako baliabide ekonomikoen zeharkako izaera defenditu zuen, ohi duenez. Ikastetxeak eraikitzeko aurrekontu orokorretik 7 miloi euro lortu dituen Seaskaren Etxepare lizeoaren adibidea erabili zuen adierazteko eraginkorragoa dela euskarak bultzada behar duen sektore desberdinetako aurrekontu arruntak baliatzea, berariazko diru sailak lortzen saiatzea baino.
‎Nerea Azurmendi – Norabide berean, nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua osatzen duten organoak ahalbidetzen du" hizkuntza politika koordinatu bat egitea, eta batek egiten duena beste erakundeetara zabaltzea, adostasun handi batean oinarrituta betiere".
Euskararen sustapena ahalbidetu eta bizkortu ditzaketen politika publikoak garatzeko orduan testuinguruak, abiapuntuak, eskumenek, legezko egoerak eta beste hainbat faktorek duten eragina saihetsezina den arren, baditu behingoz euskarak bere aurrerabidearekin konprometitutako erakundeak lurralde guztietan. Eta lurralde horietako administrazioek badute, behingoz eta aurrenekoz, elkarrekin jardutea ahalbidetzen dien marko bat:
‎Norabide berean, Interesgarria izango litzateke populazio euskaldun berriaren hizkuntzaidentitatearen edo identitateengaineko ekarpenak kontuan hartzea. nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai ingurua – Nerea Azurmendi
‎Irati Lizeaga Elizalde teknikariak jaso du lehiaketaren hirugarren saria" Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP)" lanarengatik. Lan horretan, egileak datu bilketa handia egin du ezagutzeko zein den gune komertzial horretara biltzen den populazioaren perfila eta egiten duten hizkuntza erabilera; horrez gain, batez ere arnasguneak deituriko udalerri euskaldunetan aplikagarriak den Eragin Linguistikoaren Ebaluazioaren (ELE) metodologiaren aplikagarritasuna ere agerian jartzen du.
‎Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) rutu liteke, langileek hizkuntzarekin konfiantza har dezaten. Guzti hau udaletxearen artean eta enpresaren artean adostu eta hitzarmen batean idatziz jasotzea komenigarria litzateke.
‎6 EUSKARA SUSTAPEN EKINTZA PLANA (ESEP) ❙
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP)
‎Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP)
‎Leroy Merlin, Carrefour, Mercadona eta Brico Depot. Zehatzago, gune osotik jende gehien erakartzen duten guneak dira hauek (Azkue, 2016), eta hauetako bisitariak nongoak diren, hauen hizkuntza hautuak zein diren aztertuz, Lintzirinek Oiartzungo egoera soziolinguistikoan duen eragina neurtu da, eta ondoren, jasotako datuetan oinarriturik, Euskara Sustapen Ekintza Plan bat (ESEP) garatu da. • Hitz gakoak:
‎Irati Lizeaga Elizalde – Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP)
‎Hau guzti hau kontuan hartuz, Lintziringo egoera laburbiltzen duen AMIA matrizea egin da, eta bertako Arrisku eta ahulguneak konponLintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Oiartzungo euskaran eraginik bazuen ala ez jakiteko ELE bat egin eta euskararen egoeran eragiteko ekintzak, neurriak eta jarduerak proposatzea. tzeko helburuz, Euskararen Aholku Batzordeak 2012.urtean diseinaturiko Euskara Sustapen Ekintza Planeko helburu, neurri, jarduera eta ekintzak aukeratu dira: administrazioa, gune geogragfiko euskaldunenak, arlo sozio-ekonomikoa, aisia eta kirola, publizitatea, hedabideak, sentsibilizazioa eta motibazioa eta barruko proiekzioa.
‎Eskuartean dugun lan honetako helburu nagusia, eragin linguistikoan oinarriturik, Euskara Sustapen Ekintza Plan bat garatzea da. Lintzirin deituriko merkataritza guneak Oiartzungo euskaran eraginik bazuen ala ez jakiteko ELE bat egin eta euskararen egoeran eragiteko ekintzak, neurriak eta jarduerak proposatzea.
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Irati Lizeaga Elizalde – Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) urtekoa eta azkena, 2016koa. Hiru txosten hauek herriko egoera soziolinguistikoaren garapena zein izan den jakiteko erabili dira (Soziolinguistika Klusterra, 2012, 2014, 2017).
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) besteak beste, WOK, Burger King, Iguazuri, Maxi China, Carrefour, Leroy Merlin, Ford etab. kokatzen diren.
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Irati Lizeaga Elizalde – Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP)
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Elkarrizketen %78 gaztelaniaz, eta %4 frantseIrati Lizeaga Elizalde – Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) sez edo beste hizkuntza batean. Beharbada, euskararen erabilera altuagoa da hemen Oiartzunetik gertuago dagoelako, edota bezero tipologia euskaldunagoa erakartzen duen saltokibat delako.
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Irati Lizeaga Elizalde – Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP)
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde
‎Lintzirin: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) – Irati Lizeaga Elizalde raren erabileran (48 puntu) eta ezagutzan (32 puntu) eman da. Hori dela eta, jarraian proposatuko diren neurri zuzentzaileak batez ere hauen egoera hobetzeko proposatu dira.
2019
‎5 euskarazko Ikten inguruko datuak lortu (erabilera, sartzea...). a. diruz laguntzen diren proiektu guztien arrakasta neurtzeko behar diren datuak lortu. b. Neurketa estandar bat diseinatu. c. Neurgailu bat egokitu," piwik" edo antzeko bat, eta hura erabil dadin eskatu. d. urtero, edo behintzat, aldiro, inkesta bidezko emaitzekin erkatu sistema ezberdinek eman ditzaketen datuak. e. aginte taula sinple eta eraginkor bat osatu ekimen ezberdinak bilduko dituena. f. Laguntzen diren Iktek euskararen sustapenean duten eraginkortasuna neurtzeko parametroak erabaki eta taula batera ekarri.
‎Informazio xehea ematen digute bi ildotan: urtebetez garatutako proiektu batean herritarrek izandako partaidetza eta erakutsitako inplikazioaren inguruan, eta baita euskararen sustapenerako antolatutako gisa honetako ekimenek izan dezaketen eraginaren inguruan ere.
2020
‎Bestalde, GU ren barruan euskararen sustapenean lanean dabiltzan eragileen arteko ituna aldarrikatu du informatzaileak. Puntu hau nola gauzatu litekeen gehiegi zehaztu ez badu ere, garrantzizkotzat jo du informatzaileak:
Euskararen sustapena
‎3 Grafikoa. Euskararen sustapenerako kanpainek herritarren sentsibilizazioa areagotzeko duten balioaren balorazioa(%).
‎Ikerlan honetako helburua bete egin da, arrazoizko neurri batean, bederen. Stakeholder engagement metodoa GU ren EP ren orbitara ekarriz, lehen zertzeladak inplementatu dira GEK ren aplikazioa euskararen sustapen politiketara ekartzeko.
‎Oinarrizko klasifikazio honek lagun lezake etorkizunean aktibatu beharreko balizko programak diseinatzerako orduan. Adibide gisa, planaren eragite eremuan indar eraldatzaile altua eta euskararen sustapenean interes maila altua daukan eragile batekin lankidetzarako programa aurreratuak adostu litezke. Aldiz, interes eskasa baina ahalmen eraldatzaile altua duen taldearekin euskararen sustatzerako programa epelagoak adostuko lirateke, bere interesak asetzekoak, betiere bere planarekiko konplizitatea mantentzeko ahalegina eginez.
Euskararen sustapenari dagokionez, ahalegina egin du Gasteizko Udalak (hemendik aurrera GU), herritarren, elkarteen eta udal langileen parte hartzea pizteko topaguneak dinamizatuz, non, bere interesekoak diren gaien inguruko ekarpenak egin ditzakeen edonork. Hala ere GUren estrategia definitzean, orain arte egindakoak prozesu kolaboratiboagoen hastapenetan kokatzen gaituela baino ezin daiteke esan.
2023
‎Hori ez da gertatzen, aldiz, Administrazioan, Hezkuntzan eta Osasunean lan egiten dutenen kasuan. Lantokiak, ordea, ez du soilik euskararen erabileran eragina, jarreran ere eragiten du, izan ere, gune bateko eta besteko euskaldunen iritziak ez baitira berdinak euskararen sustapenaz ari garenean.
‎Gaur egun, Euskal Herriko zenbait eremutan (ez baita egoera berdina Euskal Herri osoan), ez dago duela berrogei urte zegoen premia larriaren sentimendurik. Euskararen sustapenarekiko gizarte atxikimendu handiena duten guneetan ere, premia sentimendua murriztu egin dela esan daiteke.
‎Gaur egun, Euskal Herriko zenbait eremutan (ez baita egoera berdina Euskal Herri osoan), ez dago duela berrogei urte zegoen premia larriaren sentimendurik. Euskararen sustapenarekiko gizarte atxikimendu handiena duten guneetan ere, premia sentimendua murriztu egin dela esan daiteke. Arrazoiak ugari dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia