Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎batzuetan gizarte testuinguruaren arabera (aldagai soziodemografiko linguistikoen arabera, adibidez), besteetan gizabanakoen testuinguruaren arabera (aldagai psikosozial eta psikosoziolinguistiko gehienenarabera, bakoitzaren aukeraren baitan); bigarren horiei gero eta garrantzihandiagoa eman zaie literaturan zehar, orientazio psikologista indibidualista azpimarratuz. Horregatik, gerorako proposamena izan daiteke euskaltestuinguruan ere beharrezkoak izan daitezkeen azpilaginak bereizi etaaztertzea, helburu ezberdinen arabera behintzat, gutxienez euskararen normalizazioan plangintzek eragina izan dezaten. Jadanik esanda dago hori, aipatutako bi tesietan; ez bakarrik esan, baizik eta azpipopulazioak, azpilaginak, edo populazio tipologiak zeintzuk izan daitezkeen ere, enpirikokilortu eta proposatzen dira (Arratibel, 1999; Garcia, 2000), gerorako ikerketa lan hori erraztuz.
2002
‎Datozen lerroetan lehenengo Euskararen Normalizazio Plangintzan EHUkoIrakasle Eskoletako euskararen normalizazioa bultzatzeko arrazoiak azalduko dira, eta baita oraingo egoeraren deskribapena laburbildu ere.
‎Saileko euskararen normalizazio plangintza edukiz osatzeko, neurri konkretuenmultzo bat diseinatu dugu. Neurri zehatz horiek bitan banatzen dira:
2009
‎(1986) PDCA zikloa erabilita, ikerketa aplikatua egitea da lortu nahi duguna. Beraz, egitasmo honetan egiten dugun ikerketa bidea euskararen normalizazio plangintzetan erabiltzeko, aplikatzeko modukoa izatea nahi genuke.
2010
‎2.2 UPV/EHUko Euskararen Normalizaziorako Plangintza
‎3 eSperienTziaren BerreraiKunTza tesi honen proposamena sostengatzen duen kasu esperientziaren landalana, aurrez esan bezala, lab sindikatuan burutu zen 1998ko urritik 2008ko ekainera bitartean, sindikatu horretan euskararen normalizazioa erdiesteko bideratutako EusLab Euskararen Normalizaziorako Plangintza Estrategikoan oinarrituta. berreraikuntzaren atal honetan, egindako ibilbidea berreraiki eta esperientziaren landa lanean izandako prozesu osoaren ikuskapena, azalpena eta narrazio sistematikoa egin da, kasu analisi xehatu gisa. esperientziaren gertaerak, esperientziaren datuak eta esperientzian aritutakoen interpretazioak jaso dira, sistematizatu, eta, ikerketa honen ... soziolinguistikarekin edota hizkuntzen gizarte garapenekin zerikusia duena, batetik, eta erakundeen garapenarekin zerikusia duena, bestetik. ruetatik eratorritako abiapuntuzko galdera gakoari erantzuna emateko, aztertu eta kontzeptualizatu. berreraikuntzarako analisia burutzeko gauzatu den prozesua, azaldu moduan, bi analisi ardatzen inguruan egituratu da:
2011
‎euskara errektoreordetzaren eta Euskara Batzordearen sorrera. Euskara Batzordea errektoreordearen azpian egonik, euskararen estatutuaren prestakuntza eta unibertsitate osorako euskararen normalizazio plangintzak diseinatuko zituen. Euskara Batzordearen menpe, eta beronek diseinatutako plangintzen egikaritzaile gisa, Euskara Kabinete Teknikoa kokatzen zen eta bere egitekoak itzulpengintza administratibotik harago zabaltzea proposatzen zen unibertsitatearen euskalduntzea bideratuz eta koordinatuz.
‎306 Euskararen egoera soziala aztertzeko Euskaltzaindiak Gaur SCIri txostena enkargatu zion (ikus urteetako Euskaltzaindiaren Batzar agiriak) eta ondoko urteetan Siadecori azterketa soziolinguistikoa eskatu zion. Siadecoko Iñaki Larrañagak aurkeztu zuen Euskararen normalizapenerako plangintza baten oinarriak txostena 1978ko urriko batzarrean (Euskaltzaindiaren Batzar agiriak,).
2013
‎Ibilbide honetan, 1970an garai berri bat irekitzen da, Euskaltzaindiak eskatuz+ Caja Laboral erakundeak ordainduz+ SIADEKO ikerketa taldeak zenbait adituen bitartez bideratuz, hiru liburu aurkeztu ziren: Euskararen liburu zuria/ Libro blanco del euskara (1978), Hizkuntza borroka Euskadin/ Conflicto lingü� stico en Euskadi (1979), Euskararen normalizaziorako plangintza/ Planificación de la normalización lingü� stica (1979), askoentzako lehen aurrekari garrantzitsua izan zena, eta dena.
‎• Euskararen normalizazioaren plangintzarako metodologiak eta lanabesak erakustea.
2023
‎Esan genezake Euskararen Normalizazioan plangintzak izaten ari direla giltzarri herri erakundeetan. Aurrerapausoak era planifikatuan eta adostuan emateko ezinbesteko tresna bihurtu dira plangintzak, nahiz eta erritmo eta intentsitate desberdinez garatzen ari diren, hasieran esan bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia