2001
|
|
batzuetan gizarte testuinguruaren arabera (aldagai soziodemografiko linguistikoen arabera, adibidez), besteetan gizabanakoen testuinguruaren arabera (aldagai psikosozial eta psikosoziolinguistiko gehienenarabera, bakoitzaren aukeraren baitan); bigarren horiei gero eta garrantzihandiagoa eman zaie literaturan zehar, orientazio psikologista indibidualista azpimarratuz. Horregatik, gerorako proposamena izan daiteke euskaltestuinguruan ere beharrezkoak izan daitezkeen azpilaginak bereizi etaaztertzea, helburu ezberdinen arabera behintzat, gutxienez
|
euskararen
normalizazioan plangintzek eragina izan dezaten. Jadanik esanda dago hori, aipatutako bi tesietan; ez bakarrik esan, baizik eta azpipopulazioak, azpilaginak, edo populazio tipologiak zeintzuk izan daitezkeen ere, enpirikokilortu eta proposatzen dira (Arratibel, 1999; Garcia, 2000), gerorako ikerketa lan hori erraztuz.
|
2002
|
|
Datozen lerroetan lehenengo
|
Euskararen
Normalizazio Plangintzan EHUkoIrakasle Eskoletako euskararen normalizazioa bultzatzeko arrazoiak azalduko dira, eta baita oraingo egoeraren deskribapena laburbildu ere.
|
|
Saileko
|
euskararen
normalizazio plangintza edukiz osatzeko, neurri konkretuenmultzo bat diseinatu dugu. Neurri zehatz horiek bitan banatzen dira:
|
2009
|
|
(1986) PDCA zikloa erabilita, ikerketa aplikatua egitea da lortu nahi duguna. Beraz, egitasmo honetan egiten dugun ikerketa bidea
|
euskararen
normalizazio plangintzetan erabiltzeko, aplikatzeko modukoa izatea nahi genuke.
|
2010
|
|
2.2 UPV/EHUko
|
Euskararen
Normalizaziorako Plangintza
|
|
3 eSperienTziaren BerreraiKunTza tesi honen proposamena sostengatzen duen kasu esperientziaren landalana, aurrez esan bezala, lab sindikatuan burutu zen 1998ko urritik 2008ko ekainera bitartean, sindikatu horretan euskararen normalizazioa erdiesteko bideratutako EusLab
|
Euskararen
Normalizaziorako Plangintza Estrategikoan oinarrituta. berreraikuntzaren atal honetan, egindako ibilbidea berreraiki eta esperientziaren landa lanean izandako prozesu osoaren ikuskapena, azalpena eta narrazio sistematikoa egin da, kasu analisi xehatu gisa. esperientziaren gertaerak, esperientziaren datuak eta esperientzian aritutakoen interpretazioak jaso dira, sistematizatu, eta, ikerketa honen ... soziolinguistikarekin edota hizkuntzen gizarte garapenekin zerikusia duena, batetik, eta erakundeen garapenarekin zerikusia duena, bestetik. ruetatik eratorritako abiapuntuzko galdera gakoari erantzuna emateko, aztertu eta kontzeptualizatu. berreraikuntzarako analisia burutzeko gauzatu den prozesua, azaldu moduan, bi analisi ardatzen inguruan egituratu da:
|
2011
|
|
euskara errektoreordetzaren eta Euskara Batzordearen sorrera. Euskara Batzordea errektoreordearen azpian egonik, euskararen estatutuaren prestakuntza eta unibertsitate osorako
|
euskararen
normalizazio plangintzak diseinatuko zituen. Euskara Batzordearen menpe, eta beronek diseinatutako plangintzen egikaritzaile gisa, Euskara Kabinete Teknikoa kokatzen zen eta bere egitekoak itzulpengintza administratibotik harago zabaltzea proposatzen zen unibertsitatearen euskalduntzea bideratuz eta koordinatuz.
|
|
306 Euskararen egoera soziala aztertzeko Euskaltzaindiak Gaur SCIri txostena enkargatu zion (ikus urteetako Euskaltzaindiaren Batzar agiriak) eta ondoko urteetan Siadecori azterketa soziolinguistikoa eskatu zion. Siadecoko Iñaki Larrañagak aurkeztu zuen
|
Euskararen
normalizapenerako plangintza baten oinarriak txostena 1978ko urriko batzarrean (Euskaltzaindiaren Batzar agiriak,).
|
2013
|
|
Ibilbide honetan, 1970an garai berri bat irekitzen da, Euskaltzaindiak eskatuz+ Caja Laboral erakundeak ordainduz+ SIADEKO ikerketa taldeak zenbait adituen bitartez bideratuz, hiru liburu aurkeztu ziren: Euskararen liburu zuria/ Libro blanco del euskara (1978), Hizkuntza borroka Euskadin/ Conflicto lingü� stico en Euskadi (1979),
|
Euskararen
normalizaziorako plangintza/ Planificación de la normalización lingü� stica (1979), askoentzako lehen aurrekari garrantzitsua izan zena, eta dena.
|
|
•
|
Euskararen
normalizazioaren plangintzarako metodologiak eta lanabesak erakustea.
|
2023
|
|
Esan genezake
|
Euskararen
Normalizazioan plangintzak izaten ari direla giltzarri herri erakundeetan. Aurrerapausoak era planifikatuan eta adostuan emateko ezinbesteko tresna bihurtu dira plangintzak, nahiz eta erritmo eta intentsitate desberdinez garatzen ari diren, hasieran esan bezala.
|