Emaitzak: 5
2015 | ||
Horrela bada, euskararen normalizazioaren arduraren gaurkotasunak (hau da beronen faltak, eta bertara hurbiltzeko planteatzen diren gako, lehentasun eta baliabideen antolaketa posibleen inguruko eztabaidak) gaiak euskal gizartean duen izaera zentrala eta periferikoa islatzen dizkigu. Oraindik, hemen, 2015 urtean, | euskararen normalizazioaren gakoez jarduteak, jardun beharrak, euskararen anormaltasuna jartzen digu agerian. Euskararen normalizazioaz (berriro) hitz egitea, euskararen egoera anormala dela gogoratzea, anormalizatzea ere bada, haren normalizazioaren alde. | |
Horrela bada, Udako Euskal Unibertsitateak UPV/EHU, Deustuko Unibertsitatea, Mondragon Unibertsitatea eta Nafarroako Unibertsitate Publikoarekin batera antolatutako IkerGazte Ikertzaile Euskaldunen Nazioarteko lehen Kongresuak (2015eko maiatzak 13, Durango) abagune ezin hobea eskaintzen zuen | euskararen normalizazioaren gakoei heltzeko bi kontzeptu zentral (eta nolabait esatearren modako) hauei erreparatuz. Helburu horrekin antolatu zen maiatzaren 14ko arratsaldeko Euskararen hiztun eta erabiltzaile berriak: | |
Mahai inguruan | euskararen normalizaziorako gakoez mintzatzea egokitu zaigu euskal hiztun berriak prozesu horren erdigunean ezarriz. Eta badauka bai interesa euskal hiztun berriak galdegai hartzeak; izan ere, euskaldunen artean gero eta gehiago dira euskara familiatik kanpo ikasi dutenak —34 urtetik beherakoen kasuan erdia baino gehiago (Eusko Jaurlaritza, 2013) — eta pentsatzekoa da jatorrizko euskal hiztunen eta euskal hiztun berrien artean izango dela desberdintasunik beraien euskalduntasunaren eraikuntzan eta normalizazio prozesuari ekarpena egiterakoan. | |
" | Euskararen normalizazioaren gakoak", hortxe gaurko gaia; baina zeri deritzogu euskararen normalizazioa?, zeri normalizazio politika. Alegia, desabantaila edo gutxitu posizioan dagoen hizkuntza baten egoera soziolinguistikoa hobetzeko bideratzen den neurri multzoari (Goirigolzarri, 2015). | |
Horregatik planteatu ohi dira hizkuntza politika neurri moduan motibazio kanpainak, hain zuzen, euskal hiztun potentzialek eta hiztun berri" pasiboek" egunerokoan euskara ez darabiltenekmuda linguistikoa (Pujolar eta González, 2013) burutu eta euskara euren errepertorio linguistikoan hizkuntza aktibo bilakatu dezaten. Gurean ere izan du tartea | euskararen normalizaziorako gakoetako bat bere erakartzeko ahalmenean oinarritzean dela dioen gogoetak: hizkuntza eurena dela eta euren errealitatera egokitzen dela sentitu eta euskara erakargarri dela ikusi, hauen errealitate eta erreferentzietara egokituz (Berasategi, artikulu honetan bertan). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 5 (0,03) |
Lehen forma
euskararen | 4 (0,03) |
Euskararen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
euskara normalizazio | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara normalizazio gako | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |