2009
|
|
Izugarrizko lanak hartzen dituzte hiztegigileek. Munduan hedatua den hitz bat hartu eta euskaraz nola esan litekeen asmatzen dute,
|
euskara
munduan ez dagoenez. Pirata, adibidez, itsas-lapurra dela irakasten digute hiztegiek.
|
2011
|
|
Euskararen inguruko eragile, elkarte eta erakundeek aniztasuna erakutsi beharra al dute
|
euskararen
munduan ez dagoena erakartzeko?
|
|
Oraingo hitzek oihartzun egiten zioten hauteskunde kanpainako testu programatikoari," Euskara askatasunez" hari. Bertan aditzera ematen zenez,
|
euskararen
mundua ez zen demokratikoa, ez anitza eta integratzailea ez eta indarkeriarekin kritikoa. Horregatik errebindikatzen zuen" Euskara askatasunez".
|
2012
|
|
EAEko erdaldunen euskararekiko hurbiltasunari erreparatuz gero, %55, 5ek uste du" euskara jakin ez arren, euskararen mundutik hurbil dagoela"; %24, 9k uste du" euskararen mundua ezagutu ez arren, interesatzen zaiola"; %9, 7k uste"
|
euskararen
mundua ez duela ezagutzen eta ez zaiola interesatzen"; eta 9,5ek" ez du uste euskararen inguruan mundu ezberdin bat dagoenik".
|
|
Sari emate ekitaldian, Jon Unanue Bazkuneko lehendakariak sariaren zergatia azaldu zuen. “Manuel Larramendik jakintza alor askotan jardun zuen,
|
euskararen
munduan ez ezik, baita Gipuzkoako historian eta egitura politikoetan barrena ere. Haren bidea jorratu nahian erabaki genuen bere izena jartzea bekari”.
|
2013
|
|
Txostenari erantzuna ibilbide luze eta eskarmentu handiko bost adituk eman diote. Hasteko, Patxi Baztarrika, egungo Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako Sailburu ordeak, funtsean Inaki Mart� nez de Lunaren oinarrizko kezkarekin bat egiten du eta azpimarratu nahi du, euskararen diskurtsoari dagokionez,
|
euskararen
mundua ez dela kolore bakarrekoa, eta euskararen auzia gizarte bizikidetzaren muinean kokatu behar dela. Patxi Baztarrikak euskara zein gaztelaniaren" ez inposatzea, ez eragoztea, baizik eta egiazki bermatzea" hirukian kokatzen du, horretarako, adostasun soziala eta politikoa ezinbestekoa ikusten duelarik.
|
|
Iñaki Martinez de Lunaren lanari erantzunez Patxi Baztarrikak bat egiten du haren oinarrizko kezkarekin. Oro har, framing aldarrikatzailea eta uzkurraren baitan ñabardura ugari egin daitekeen arren, euskararen diskurtsoari dagokionez
|
euskararen
mundua ez dela kolore bakarrekoa azpimarratzen du, abertzaletasuna bera ere askotarikoa den bezala; euskararen auzia gizarte bizikidetzaren muinean kokatu behar da, eta, hor euskara zein gaztelania" ez inposatzea, ez eragoztea, baizik eta egiazki bermatzea" hirukian kokatu dira. Hau da, bi hizkuntzen arteko osagarritasunean eta berdintasunean oinarrituriko hizkuntzen bizikidetzan.
|
|
|
Euskararen
mundua ez da kolore bakarrekoa; mundua bainoago munduak ditu euskarak.
|
|
Esaterako, euskararen aldeko eta kontrako jarrera suhar eta tinkoen ondoan, jarrera kritikoak, epelak, kontraesankorrak," euskararen alde bai, baina segun eta nola"... askotariko jarrera, irudi eta sentipenak daude gure gizartean, agerian eta ezkutuan, ñabardurak lagun.
|
Euskararen
mundua ez da kolore bakarrekoa; mundua bainoago munduak ditu euskarak. Abertzaletasuna bera ere askotarikoa da euskararen diskurtsoari dagokionez.
|
|
" Zergatik erosi nuke nik euskara?".
|
Euskararen
munduak ez badio ongi erantzuten, ez baditu erdigunean herritarren (horiek baitira euskararen bezeroak) nahi, behar eta balioak jartzen, agian, General Motorsi bezala gerta lekioke. General Motorseko zuzendaritzan ohartuko ziren bezalaxe, euskararen munduan ere hasi da jendea ohartzen framing aldarrikatzailearen ohiko erantzunek mugak dituztela, Iñaki Mart� nez de Lunak (2012, 33 or.) jaso dituen" euskaltzale zintzoen" testigantzetan agertzen denez.
|
2021
|
|
Aitzitik, Jausororekin, ematen du euskal identitatea ez dutela euskaraz bizitzearekin lotzen egun, euskara jakitearekin baizik. Harago doa Jausoro, ordea, baieztatzen duenean
|
euskara
mundua ez dutela ezagutzen eta, are, bost axola zaiela, euskara ez baitute kultura jakin batekin lotzen. Haatik, Odriozolarekin bat nator esaten duenean baietz, kultura jakin batekin lotzen dutela; edo, zehazkiago, kultura jakin baten folklorekeriarekin lotzen dutela (Olentzero, Korrika, txalaparta, bertsolaritza, herri kirolak.) nagusiki, beraien erreferente sozialak hizkuntz hegemonikoetakoak baitira.
|