Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 160

2000
‎Ordena jartzera iritsi omen da. Ez du euskara maite. Ez daki euskaraz, ezta jakin nahi ere.
‎4 Unamunok bere gaztaroan euskara maite zuela zalantzarik ez dago. Santi Onaindiak argitaraturiko euskal poesiaren antologian haren gabon kanta bat jarri zuen eta han bertso hau irakur daiteke:
2001
‎Beste hizkuntzaren bat izan du beti aldamenean. Beharbada hemen maila batean edo bestean erabiltzen ziren hizkuntzetan euskara maiteena, bihotzekoena, kuttunena zen, edo nahi baduzue, etxekoena; baina etxetik irten ahala eta beste beharretara eratzen ginenean, hasten ginen berehala beste hizkuntzaren bat erabiltzen, honetarako edo hartarako.
‎Baina, bestalde, asko dira, batere kezka arrastorik gabe, egunerokoan euskara alde batera uzten duten euskaldunak, euskara maite izan eta puntualki horren alde zerbait egiteko prest egon arren. Boluntarismo hutsarekin, baina, ezin dute erabilera bermatu; soilik horretarako derrigortuak (lanerako premia, adibidez) sentitzen badute bihurtuko dira sentimendu eta atxikimendu horiek erabilera; osterantzean, errealitate erdaldun orojaleak asmo zintzo horiek laster irentsiko ditu.
2002
‎Toki goxo, sekretu eta ezkutu bat, han, bihotzondo ezti eta xamurra euskararentzat gordez, baina aldi berean komunikaziorako mintzabide, tresna eta adiera gailu gaztelera aukeratzen duena. Itxurarako bakarrik erabiltzen duena bere euskara maitea, erakustoki baten ohorez horniturik aurkezteko gisan(...). Asko hitz egin da euskarari buruz, ikerketan objektu bezala hartu ere bai, eta ongi da, baina tresnari benetako esker ona emateko modua berau erabiltzea da, hiritar arruntak izan ditzakeen esan beharrekoak adierazteko erremintatzat hartzea.
‎Txillardegik oraindik sekulakoak botatzen ditu haren gainean, baina, heterodoxoa zen: euskara maite zuen, baina euskaldun batzuk ez zituen batere onartzen, eta euskaldunek bera ere ez. Gero, Joana Albret:
‎Eta azkenean dirua eman egingo zuen. " Euskara maite duenak beretarrak ohoratzen ditu" esan ohi zuen. Beste behin zera aitortu zidan:
‎Arana Goiri" tar Sabin jayotzetiko erdelduna zan. Baña euzkeldun egin zan, eta euzkerea maite eban. ¿ Zegaitik?
‎" Kistar oitura onak txutik iraun dezaten, eta urruti auetan bizi geranok emengo lanak pozik egin ditzagun, gure euskera maiteari eutsi zayozute!"
‎Abertzale batzuk euzkerea maite be maite dabena, zalantza ta ezbairik bage esan giñei.
‎Udabarrijan gagoz. Suzpertu gaitezan euzkerea maite dogunok. " Komunistak" baño ugarijago ta langiliago izan biar gara.
‎Lenengoa zaarregi egin barik il zan, baiña euskera ao miñetan eta bere luma zorrotzean erabillela; bigarrena asi bai egin zan asi, joranez atan be, baiña beste arlo batzukaitik utzi egin eban euskerea bertan beera, geienbat. Azkue gurea, Jaungoikoak emondako urte luzeetan egundo etenik egin baga langille ta euskera maite sutsu agertu izan zan beti.
‎Ba dira euzkotar arrotzaliak euzkera maite dabenak: euzkeltzale zintzuak diranak.
‎Nire euskara maitea, joan zatzaizkit lurretik, baina ez gogotik, eta ez bihotzetik. Heldu nintzen.
‎Gaizki ibiliko gara euskara nahitaez, gustatu nahiz ez, beti beti ideologia batekin lotzen baldin badugu eta euskara zaleak baldin bagara ez euskara maite dugulako, baizik herri hau menderatzen duten balizko kate batzuk hautsi nahi ditugulako, berdin dela zein den erabiltzen dugun hizkuntza, nahiz badirudien, euskara ez den beste zerbait baldin badarabilgu ahoan, mingaina hortz artean trabaturik geratzen zaigula. Euskarak ideologia guztietako jendea behar du bere alde egiten dutenen artean, eta hori ulertzen ez badugu, edo hori onartzen ez badugu, euskararen hilobiaren zuloa handiagotu besterik ez dugu egiten, euskaltzaletasuna itota eta askatasunik gabe gelditzen delako.
2003
‎Jakizue nik, lege zaharreko abade urtetsu honek, holakorik ezin dodala egin. Horren ordez, nahiago dot, Detxepare adiskideagaz bat eginda, euskera maitea ataratea" plazara..., dantzara..., mundura..., mundu guztira!".
‎Eta egon ziur: gu biok hil eta gero be, gure euskera maiteak bizirik iraungo dauala. Xenpelar bertsolariarena:
‎gogaide ez diren ikasleez, ikasle gehienez? askotan esaten duena; alegia, desideologizatuta daudela, desmobilizatuta, ez dutela euskara maite eta abar. Eta, aitortu ezak, zengozkigutón, arrazoi dik.
‎Askoz erosoago ibiliko hintzateke-eta, adibidez, Ikasle Abertzaleakeko ikasle entusiasta euskaltzale koadrilla horrekin, hire Pernandokeriak aireratzen, orain duan pijo koadrilla txepel grazioso ustearekin baino. Bai, esan ezak hik ere, Gomez, Perez edo Lopez horrek bezala, ikastolero alu hauek ez dutela euskara maite, bost axola zaiela Nazioaren hizkuntza, arbasoen ondarea... Eta hurrena saldu ezak, aspaldian horretan habil-eta, hire unibertsalismoa, hire modernotasuna, hire hiritartasuna.
‎Beraz, biren gelan bakarra bazen, ohe bat libre, hipopotamo zurrungarik gabe, eta Miren eta biok euskaraz maitez elkar eta...
2004
‎Beste hizkuntzaren bat izan du beti aldamenean. Beharbada hemen maila batean edo bestean erabiltzen ziren hizkuntzetan euskara maiteena, bihotzekoena, kuttunena zen, edo nahi baduzue, etxekoena; baina etxetik irten ahala eta beste beharretara eratzen ginenean, hasten ginen berehala beste hizkuntzaren bat erabiltzen, honetarako edo hartarako. Frankotan ezinbestean, erdaldunekin ari ginelako eta erdaldun horiek euskara ez zekitelako eta gu txikiak ginelako; euskara jakiteaz gainera, erdararen bat ikasia genuenez gero, gu izaten ginen, eta gu izaten gara orain ere, besterekin erdaraz mintzatzen garenak.
‎da. Euskara maite dute eta bere desagerpena kultur galera handitzat hartuko lukete. Euskararen egungo egoeraren erantzukizuna arrazoi historikoei leporatzen diete, ez euskaldunei.
‎Urte batzuetara ¿ cómo estás?, acueducto, montaña eta gisakoak ikasten hasiko da, inozoki pentsatuz bere burua aberasten ari dela. Neurri batean hala da, baina beste maila batean, egungo egoeran bere euskara maitearen aurkako lan batean sartu da: aurki gaztelera bihurtuko baitzaio munduaren erreferentzia baliodun bakarra, eta gaztelera badakiela dakitelako ausartuko da gizartean hainbat sektore lo siento esan eta gazteleraz mintza dadin eskatzen?. 670
‎Sabino Aranak (48), Hendaiako Batzarraz ari dela, euskeralogoa, euske­ ragrafoa eta euskerafiloa bereizten ditu, horietako bakoitzaren ezaugarriak ho­ nela zehaztuz: lehenengoa euskarari buruzko zientziaz ari da, bigarrena eus­ karaz idazten duena da, eta hirugarrena euskara maite duena. Hiruei dagokie zentzu hertsian euskaltzalearen kategoria.
‎Euskoaren eta baskoaren erro etimologikoa desberdin­ tzat hartzean oinarritzen du bereizketa hori. Euskaltzalea euskara maite duena den bezala, baskofiloa aberria maite duena da, abertzalea alegia, euskara ja­ kin ala ez.
‎ezinbesteko eragin bultzagarri izango zuelako horrek. Eta ekarpen hori, edo­ zelan ere, ez dugu behar bestean eskertuko euskararekiko zaletasuna dugunok eta euskara maite dugunok.
‎Euskaltzaleok, euskera zaleok beraz, euskera maite bear dugu. Eta euskera ez da guk nai duguna, edo nai dugun bezelakoa, berbera dena baizik.
‎Baztertu egin bear dugu etimologi arrazakeria, elburu bakartzat au artuz: euskera maitea euskaldunen mintzabide biurtzekoa.
2005
‎Baina nik esaten dut, ez bata, ez bestea: Unamunok euskara maite zuen, nik ez dut dudarik, baina, puntu horretan, sasoi hartako Europan guztiz arruntak ziren iritziak hona ekarri baino ez zuen egin. Alegia, ez zen batere originala izan.
2006
‎Berriak postura jatorra hartu du. Euskara maite duten guztiek Berrian beren buruak ispilaturik ikusten dituzte. Euskaltzale guztiek maite dute Berria.
‎Euskararen aurkakoak esan eta egin baino lehen erakusten ohi den agiria. Ohikoa izaten baita, euskararen aurkako sekulakoak esan baino lehen," guk euskara maite dugu"," euskara lagundu nahi dugu" esatea. Agiria erakutsi, eta atzetik etorriko da kolpea.
2007
‎Esan nahi baita nahiko trakets egiten genuela, etxean bakarrik, eta ahalik eta gutxien. Galdetu baligute, euskara maite genuela esango genuen, zintzoki eta sakonki maite ere, baina eguneroko bizitzan lotsatu egiten ginen geure hizkuntzaz, barre ere egiten geniola esango nuke orain. Pentsatu besterik ez dago nolako grazia egiten ziguten Txomin del Regatoren txisteek, eta nolako burlak egiten genizkien erdaraz guk bezain ondo egiten ez zutenei.
2008
‎Gehiago erranen nuke, interesgarria ere badela, eta, gainera, onuragarria bilakatzen ahal dela horren inguruko gogoeta.Dena den, abertzale hitzaren erranahia argitu genuke lehenbizi. Euskaltzale euskara maite duenari deitzen diogu, euskara landu, erabili eta zaintzen duenari. Abertzaleak aberria du maite, aberria du zaintzen, aberriaren kultura eta hizkuntza erabili eta lantzen ditu.
‎Buelta eman behar diogu diskurtsoari: euskara maite badugu ez da, hain justu, noranahikoa delako, etxean bezala sentiarazten gaituelako baizik. Txillidak Pio Barojari eskainitako hitz batzuk ekarri nahi nituzke akordura:
‎Nik maite dut mundu osoko kultura baina… ai! euskara maitea, nire gurasoengandik jasotako altxorra hor dijoa.
‎Nabarraldekoak euskaltzale amorratuak omen dira. Naski euskara maite dute, ez dakit ororen gainetik, baina bai behintzat maitasun sakon batez. Izan ere, ez dago haiek izkiriatutako testurik, zeinean ez duten, nafar estatuko berezko hizkuntza?
‎Laster ordea, bizimodu mundutar horren horditasun gozotik esnatuko bailitzan, egileak bere ideala Bizkaiko herritxoetan eta mendietan seinalatzen zuen. Izan ere, testuak esplizitatu ez arren, euskara maite zuen batek nekez onar zezakeen Bilbo erdalduna zegoen bezala. Azken finean bere euskal nortasunari uko egitea inplikatuko zuen.
‎gero ta zakonago? euskara maitea.
‎Urtea iraganik, 1902an Hondarribian elkartuko ziren berriro eta han erabakiko zuten proposaturiko ortografia proiektuen artean zein onartzen zen. Aranaren proposamenaren arabera, 1902ko Hondarribiko bilkura hartan, 1901ean Hendaian elkartu zirenak ez ezik, parte hartu nahi zuten gainerako euskal idazleak, euskara ikertzaileak, zein orotariko euskaltzaleak( euskara maite zuten guztiak) azaldu ziren, beti ere prozeduretan finkatu bezala aurretiaz izena emanez gero. Halaber Kongresuko partaide guztiek konpromisoa hartu behar zuten azkenean erabakiko zen ortografia eredu hori segitzeko.
‎Zalbideren analisiko bigarren arazoa Hendaian 1901eko irailean onartu zen planari dagokio. Zalbidek dio Arana Goiriren txostenaren puntu polemikoena, hots, edozein euskaltzalek( euskara maite zuen edonork) izango zuela partaidetza eskubidea 1902ko Hondarribiko kongresuan, 1901ean Hendaian bertan irakurri zela, eta txosten hori entzunik aho batez onetsi zela («inork ezin dio esan [Arana Goiriri], beraz, tranpan dabilenik»). Zalbidek onartzen du hala ere, delako puntua, sakontzeko aukera gabe irakurri bide zuela Arana Goirik («labur­labur jorratu du ordea, isilpean gorde ez duen arren»).
‎gero ta zakonago? euskara maitea.
‎gaur arte izen egokirik ezarrita ez dauken Euskaldun orrek? euskarãrik ikasi nai ez dauenok, euskara maitea lurperatuta ikusi gurã leukeen erdaldunduok[...] orrek bere. Euskaldunak daiz.
‎Atzo gure izparringi onetan, erderaz, J. M. de Ojarbide, k esaten euskun «Academia Vasca» sortu dabela­ta, euzkerea maite dogula esan oi dogunok eta euzkeraz itz­egin idatzi ta irakurri oi dogun gustijok, «Academia» orrek aginduko daun gustija itxu­itxuban ontzat artu biar dogula, zuzen naiz oker egon agintza ori. Eta auxe egiten ezpa­dogu, ezkarala ixango euzkeltzaliak.
‎1890ean bertan, Azkue, Bilboko La Abeja aldizkaritik, jarrera intelektuala erakusten ari zen artikulu baten bidez bere errebindikazio politiko kulturalak egitean: " emen ordu charrean ta zori gaiztoan sortuta dagozan eskolak edo escuela k zaurituten daue’ gero ta zakonago’ euskara maitea. Noiz ikusiko dauguz Euskal errian’ escuela orrek kenduta’ ikastegiak?" 22; eta hurrengo urteetan, Euskalzale eta Ibaizabal aldizkarietan, ez zion utzi mota bereko salaketa eskariak egiteari, kultura arloko profesional izateak ematen zion prestigioa baliatuz.
‎modu batean pentsatzen dut, pentsamolde horren arabera modu batean aritu nuke, baina, benetan, beste modu batean aritzen naiz. Adibidez, euskaltzalea izanik, benetan pentsatzen dut euskaraz egitea oso garrantzitsua dela, ezinbestekoa, eta euskara maite dut, baina benetako orduan, adibidez norbait aurkezten didatenean, euskara erabili beharrean erdara erabiltzen dut.
2009
‎Maitia EEPko kidea da. Beraz Maitiak euskara maite badu, eta berak hala dio, eta nik hala pentsatzen dut, Patxi Lopezengandik zerbait erdietsiko du EEPk! Ala ez?
‎L k betidanik ezagutu du aita euskara eta euskal kulturaren inguruko lanetan. Aitak euskara maite du eta ez du inoiz ulertu zergatik Nafarroako Legebiltzarrak euskaren koofizialtasuna22 aitortu arren, azkenean Nafarroa hiru hizkuntza eremutan zatitu zen. Parlamentuak 1980an harturiko erabakia ez betetzeak euskara politizatzeko garai berri bat ireki zuela pentsatzen du aitak23 Orduz geroztik, beti esaten du" Euskara lingua navarrorum izatetik nafar batzuen hizkuntza izatera pasa da; hitz ederrak aparte utzita, batzuen, eta ez guztien, ondare bilakatu da24".
‎Badaki Mixel-ek ere aita norbait zela. Ez zen eskolatua baina gizon argia, euskara maite, kultura ederreko gizona zen. Hizkuntza zoragarria, izpiritu xorrotxa, gauzak sinpleki erraiten zituen baina behar bezala eta behar ziren tokietan.Bertsolaritzaren bilakaera eta egungo bertsolari gazteakGu hasi garelarik, bertsolaritza ez zen bizitzeko molde bat, ez zen orain bezala, ez zen ordaindua.
‎(DGA, 13). Euskara maite dugulako,, euskara berriz/ besterik gabe maite dut? (DGA, 13).
‎Konparazioak konparazio, tristurak inguratzen nauen egun horietan, nire borrokatzeko gaitasuna, nahia eta beharra direla-eta, gure euskara maiteak borrokatu behar duen bideaz pentsarazten dit nire bide propioak. Biak antzekoak direla pentsatzen dut eta horrek nire errepidean aurrera jarraitzeko ematen dizkit indarrak, eta buruari hauxe galdetzen diot:
‎Euskaltzaindiak bereizkeriarik gabe hartzen ditu bere lankideak. Euskara maite duena, lantzen edo aztertzen duena, eta alor honetan merezimenduak dituena, beste gabe, gai da Euskaltzaindiko izateko, gainerakoan, politika arazoetan joera batekoa edo bestekoa bada ere. Euskarak biltzen gaitu eta bat egiten gaitu.
‎Eta «Euskaldunak dira» gure amacho euskara maitea biotzetik maitatzen dutenak, eta kariños ingurututa indar berria eta osasuna ematen diotenak.
Euskara maite dugunok esnatzeko ordua dugu. Jakin badakigu Konstituzioak inposatzen duela gaztelania.
‎Aberri Egunari begira hausnarketa egin du Maltzagako Mahaiak, eta oharra kaleratu du. Haren ustez, Araba, Bizkai eta Gipuzkoan burutu berri diren hauteskundeek iruzurrean oinarritutako Eusko Jaurlaritza ezarriko dute, eta Euskal Herria eta euskara maite ez dituen lehendakari bat egongo da hemendik aurrera. Gainera, hainbat erakundetan gerta daitezkeen aldaketen aurrean, euskal diaspora ere kezkatuta dagoela dio Maltzagako Mahaiak.
‎Nik euskara maite dut nire bihotz eta nire arima osoarekin eta neure buruari galdetzen diodanean zergatik, ez dago erantzunik.
‎Oso garbi diogu, ordea: guztien hizkuntza izan dadin nahi dugu, ez bakarrik euskara maite dugulako, ez bakarrik barruak agintzen digulako; horregatik ere bai, ez dugu ezkutatuko, baina jakina da norberaren barru barruko hizkuntzatzat maitatzen jarraitzeko ez dela beharrezkoa denen erabilera hizkuntza izatea. Euskara ere guztien hizkuntza izan dadin nahi badugu da duda izpirik ez dugulako gizarte bizikidetzarako onena horixe dela.
‎Beste hizkuntzaren bat izan du beti aldamenean. Beharbada hemen maila batean edo bestean erabiltzen ziren hizkuntzetan euskara maiteena, bihotzekoena, kuttunena zen, edo nahi baduzue, etxekoena; baina etxetik irten ahala eta beste beharretara eratzen ginenean, hasten ginen berehala beste hizkuntzaren bat erabiltzen, honetarako edo hartarako. (...) Euskadiko eremua osorik hartzen baldin badugu, eskualde hori ez da inoiz, bi mila urte horietatik gora nik ez dakit zer gertatzen zen?
‎Batzu herriaz orroit, euskaraz ahantzi;/ bertzek euskara maite, herria gaitzetsi;/ hizkuntza ta herria berex ez doatzi,/ berek nahi daukute konpreniarazi/ bata bertzea gabe ez daizkela bizi.
‎Ez nuen tatxatxo bat ere izan handik aurrera. Euskara maite nuen, nuenez, eta Garoa, eta Arantzazu Euskal Poema izango ziren nire liburu partikularrak, eta euskarak eta biziko ninduen: batak bestea.
‎Bertso afari batean bezala, jite guztietako jendeaz osatuta dago. Guztiek, nork bere erara, jakina, euskara maite dute. Hori bakarrik da batzen dituena.
‎dira: euskaraz maite dute elkar, euskaraz egiten da lan, euskaraz haserretzen dira, euskaraz bizi dira. Ahozkoa da bizia.
2010
‎Adibidez, euskaltzale hutsak zirenek ere sustatu zituzten. Alegia, politika mailan abertzaleak ez ziren klabeetan mugitu arren euskara maite eta seme alabei euskarazko irakaskuntza eman nahi zietenak. Eta pertsona ezkertiar asko ere bilduz joan zen ikastolen inguruan, ikastola bezalako proiektuak zekarren modernitateak liluratuta.
‎Euskararen egoerari buruz hainbat topiko astindu ditu jarraian; bertzeak bertze, euskaldunek euskara maite dute zeinari gure herriaren euskaltzaletasun eskas eta ideologien menpekotasun aitortza kontrajartzen dion, edo euskara ez da inposatu behar alderantzizkoa esango nuke hain juxtu: Inposaketarik gabe hizkuntzak ezin du iraun, edo euskararen berreskurapenak presarik gabe eta zenbait belaunaldietan zehar burutu da...
‎ama hizkuntza ez dudan euskara maite dut.
2011
‎Uste dut tremendismo gehiegi egon dela honen inguruan urtetan eta nago hori aldatzen ari dela eta sortzen ari direla, Interneten batez ere, euskalgintzaren nolabaiteko birfundazioa egiteko, euskaldunok erabiltzen dugun diskurtso soziolinguistikoa berritzeko proposamen berriak. Beti esaten ari gara euskara maite behar dugula desagertzen ari delako, gu garela azken euskaldunak, gu garela azken euskaltzaleak, gu garela azken irrati euskalduna (hemen Euskalerria Irratian), gu garela azken mohikanoak… Bistan da gazte jendea erakartze aldera eta belaunaldien artean euskara pizteko horrek ez duela balio inondik inora ere. Diskurtso askoz interesgarriagoak sortzen ari dira funtzionaltasunarekin lotuak, adibidez, eta mezuak gaurkotzea ezinbestekoa da.
‎Linok, eztabaida eta eretxi guztien gainetik euskara maite ebanez, gizartean bizirik eta indartsu ikusi nahi eban. Horregaitik, eretxiak eretxi, batzuekin nahiz besteekin euskararen alde lanean jardun izan eban.
‎Ez nuke nik esango oso ona danik, ez; baña euskaldun berri batek egiñak dira, ta gauza bat erakusten dutelako aipatzen ditut emen: euskera maite izan zuela, ain zuzen.
2012
Euskara maite nuen eta Euskadi amesten nuen beretzat, libre. Korporazioko bi ginen, hamazazpitik, euskaltzale sutsuak, bi.
‎dago: euskara maitea eta erdara arrotza, edo euskara baliorikgabeko hizkuntza da pentsatzea, adibidez. Hizkuntzaren sozializazio horren eragilenagusiak honako hauek dira:
2013
Euskara maite du Garbiñe Biurrun epaileak. Gaztetan" euskara ondo menderatzeko beharra" sentitu zuen eta hor hasi zen bere ibilbidea euskararekin.
‎Zerua ere ikutu egiten dugu filosofia naturaletik joanez, Socrates, Platon, Aristoteles eta eskolastikaren bururapena den tomismoa, filosofia kristauaren erreferente gorena. Harek bai zuela idazten argitasunaz, haren aldean nire estiloa pobrea da eta antojadizoa, miserablea, harek latin admirablean nik nire euskara maitean. Baina ni mende batzu geroago iritsi nintzen mundu honetara, eta ezagutu dut Tomasek ezagutu ez zuena, hala nola nominalismoa.
‎Lehenik eta behin, Euskararen Egunak ospatzeko egun bat izan behar duelakoan gaude. Izan ere, euskara maite dugunok badugu zer ospatu 2013ko abenduaren 3an. Euskara bizirik da, baditu hiztunak, eta etorkizuneko ateak zabalik ditu oraindik ere.
‎Erregeek, gure hizkuntza utzita, latinoz eta kastileraz mintzatu dira, euskara maitea bazterrean botata. Gure sustraiak eta arima galduta gelditu da euskaldun populua.
2014
‎Euskal Herria lurralde konplexu bezain aberatsa da, eta aberastasuna aniztasunak ematen dio. Gurean badira gaskoia maite dutenak, euskara maite dugun bezala, eta geroari buruz ez litzateke gauza txarra batzuk eta bertzeak eskuz esku aritzea. Sharnego edo xarnegu kultura eta balioak berpiztean da gakoa.
Euskara maite dut
‎idazten, bai idazten eta konturatzen haiz, Gabriel, maite dituan txiroak, maite dituan baztertuak ez dutela hire euskara maitea ezagutzen. Uste huen gaztelaniaz itzulpena ipiniz hire mezua hobeki zabalduko zela eta apur bat lokartu burges txikiak erna tuko zirela, baina militantez kanpo erran hidan ez huela sinesleez besterik ukitu.
‎Mundu zabaleko komikiak euskarara itzuliaz batera, hango pertsonaiak euskalduntzen ahalegintzen da. Kili kilik, jakina, euskara maite maite dau. Euskara bihotzetik pasatuta gero eskuratzen deutse umeei.
‎Bizitzako gaietanHerri aitzindari, euskara maite zutengure argizagi.
‎etxean ikasia, herrian hobetua, neuk neure burua alfabetatua. (?) Erderea estimatzen badot, euskerea maite dot. Nirea, euskerea da.
‎20:00 Zubiko Etxean. Laudioko merkatari, ostalari eta enpresarien euskararen gala irekia (irudien proiekzioa, photocool a...) eta jarraian euskara maite dugun guztion arteko EUSKARAREN ALDEKO BRINDISa, Laudioko ardo apardun baten laguntzaz.
‎Beste batzuk ez dakite bihar edo etzi zer nola egiten duten. Ez gira espantuka ariko gu ez girela oraino hortan bainan egia da ahal guzia egiten dugula gure tokiaren atxikitzeko, euskara maitez, Euskal Herriari eta euskal nortasunari errotik atxikiak egonez. Hori zuen nahi 40 ko gerlatik landa Piarres Lafitte kalonjeak.
2015
‎Euskal Herrian badago euskara ezdeusa dela pentsatzen duenik, eta AEBetan erabilgarria denik ere) eskainiko genuen emanaldia. Zoragarria izan zen Boiseko haurrek nola begiratzen zieten Joni, Jokini eta Xamoari; nola entzuten zituzten arretaz baxua, gitarra eta saxoa; eta bereziki polita izan zen nola hartu zuten parte euskarazko Maite zaitut, Pintxo Pintxo edota Paristik natorren kantak ozen abestuz.
‎Ostibarreko mintzo basa hunek asia, gohaindia, okhaztatia bitzauteke ingoitik (1905). Ezagutu ditugu Oztibarren Baigorriko euskara maite duten jendeak, edota Lapurdikoa bestela. Iduria da iritzia Amikuzen ere:
Euskara maite zuen,, euskotar izatetik euskaldun izaten igarotzera gaztetatik zuen helburu?. Andoni Urrestarazu Mendizabal. Umandi?
‎1958 HABEko zuzendari lanetan ari da egun. Manuel Larramendi Kultur Bazkuneko kidea 1992an elkartea sortu zenetik“Mezu positiboa transmititzen du: euskara maite dugu eta euskara ikas daiteke”1 Iristear da 19 Korrika eskualdera. Zein sentimendu pizten dizu euskararen aldeko lasterketak. Euskaltzale gisa, oso pozgarria egiten zait, oso ekimen polita, atsegina eta indartsua baita.
‎Korrikak, parte hartzaileen artean poza, atsegintasuna, adiskidetasuna..., eta nekea ere konpartitzeko aukera emateaz gainera, gizarte osoari mezu positibo bat transmititzen dio: euskara maite dugu eta euskara ikas daiteke. Euskarak halako mezuak behar ditu:
‎Oskorri Euskal Herri guzian ezagutua da, eta aspaldian, bainan Euskal Herritik kanpo ere ba ainitz tokitan! Euskara maitez, Herria maitez, aldarrikapen batzu ozenki entzun araziz egin du itzuli frango. Berek ere ba ote dakite zonbat bide egin duten, herriz herri, 45 urtez?
‎Batzuk herriaz orroit, euskaraz ahantzi bertzek euskara maite, herria gaitzetsi; hizkuntza ta herria berex ez doatzi, berek nahi daukute konpreniarazi bata bertzea gabe ez daizkela bizi
‎Hasteko, txalapartarien agurra eta aurresku hunkigarri bat. Ondotik, Maddalen Tapia-ren hitzaldia, oroitaraziz Ramuntxo zenak akulatu lan baliosak, herriaren zerbitzuko eta euskara maitez. " Oi Kanta berri" kantua entzun arazi dute Ramuntxo
2016
‎Kontu honi buruzko azken hitza, hala ere, eta hasieran agindutakoa betetzeko, Toni Morrison idazle eta Nobel saridunari utzi nahi nioke, obra aberats eta ezagunago baten jabea berau; euskaraz Maitea eleberriaz gozatu dezakegu, Anton Garikanok 2004an itzulia?, kontuari buruzko nire hitzak ere izan zitezkeelako kasik: –Estimuan dut literatura biografikoa, baina ez dut uste fikzioak autoritatea galdu duenik, nahiz eta egia den jendeak errespetu bitxi bat erakusten duela bizipen gisa aurkeztutakoarekin.
EUSKARA MAITEARI 107
‎Aurkezpen labur hau nahiko nuke duela zortzi urte? euskara maiteari, idatzi nion bihotzeko gutunarekin bururatu.
EUSKARA MAITEARI
Euskara maitea,
‎Berrogei urteren buruan, ordea, euskara maitea, herritar gutiagok ezagutzen zaitu eta ere gutiagok mintzatzen, zoritxarrez. Alabaina, hiltzen diren euskaldunak sortzen direnektsestua dugun jendarte honetara, urtero milaka eta milaka datozkigu erdaldunak.
‎Esperantza (itxaropena) dut halere, euskara maitea, gaur eta bihar, behar izanen dituzun euskaltzale suharrak milaka eta milaka bultzatuko dituzula, geldi gabe zure iraupenaren alde, atzoko eta gaurko euskaltzaleek hain suharki hasi eta daramaten saila bururaino eramaten laguntzeko. Gaztaroan bezain bero sentitzen ditudan kantu bateko hitz hauekin uzten zaitut ene bihotzeko hizkuntza:
‎–Ez, etzira hilko, oi euskara maitea, bainan bai biziko, betiko biziko!?
‎Errepika: Mundu huntan Mintzaira asko, Gure euskara maitea Horietan dago. Ez dugu ez Hiltzera utziko!
‎Errepika: Ez, ez zira hilko, Oi, euskara maitea, Bainan bai biziko Betiko biziko!
‎Badu tratua batzuekin, jende jantzia inondik ere. Euskararik gabeko frankista euskara maiteak. Gernikako Arbolari gereziak eskatzea da Erregimeneko elite vasquista honi XVIII. mendeko antzerkiaren errebisio kritiko bat galdegitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara 137 (0,90)
euskera 11 (0,07)
eskuara 7 (0,05)
euzkera 5 (0,03)
Lehen forma
euskara 108 (0,71)
Euskara 22 (0,14)
euskera 8 (0,05)
eskuara 5 (0,03)
euzkerea 4 (0,03)
euskaraz 3 (0,02)
EUSKARA 2 (0,01)
Eskuara 2 (0,01)
euskerea 2 (0,01)
euskararen 1 (0,01)
euskarazko 1 (0,01)
euskerarik 1 (0,01)
euzkera 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia