Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Euskolaurrea eta Lehen Hezkuntzan 494 haur biltzen ditu Arizkok. Haurrek gelan euskara maila ona lortzen omen zuten baina atea gurutzatu bezain pronto, erdaraz jarduten zuten. Alde batetik tutoreek hainbat kanpaina jarri dute abian ikastetxe barruan, eskolaz kanpoko jardueretako monitore euskaldunak lortu dituzte, jangelako langile guztiak ere euskaldunak dira gaur, lehen ez bezala; gurasoekin motibazio kanpainak eraman dira aurrera, Jolas Parkeak eta Olinpidiak ere antolatu dira...
2004
‎–eredua leku askotan erraz berma daiteke, eta elebitasun osoa lortu; baina, beste zenbait tokitan zailtasun handiak daude, eta hori gizarteak jakin behar du. Lor daiteke euskara maila on bat, elkar ulertu eta komunikatzeko. Baina, eskolan baino askoz ordu gehiago egiten dira kanpoan.
2005
‎Esate baterako, lekeitiar gazteekin alderatzen dute euren burua eta ez omen dute berdin hitz egiten. Bilbao irakasleak esan digunez, euskara maila ona dute, beraiek uste baino hobea; hori bai, idatziz hobeto moldatzen dira ahozkoan baino. Batuan hitz egiten dute eskolan, irakasle guztiak ez dira bizkaitarrak eta bizkaiera batua landu gabe daukate.
‎Bi eredu horietan lortzen da euskara mailarik onena.
2007
‎Euskararen normalizazioaren ikuspuntutik, seinale ona da, pozgarria, euskaldun berriek euskara maila ona izatea, erdararen parekoa. Osasungarria da euskararentzat, berri ona, euskaldun berri gehienentzat euskara, normala den bezala, bigarren hizkuntza delako.
2008
‎Batez ere kritikari leporatzen zaio irizpideen anabasa, baita epaien arbitrariotasuna ere. Aditu batzuek diote literatur lanak, kalitatezkoa izateko, euskara maila ona erakutsi behar duela. Zer eskatzen diozu zuk literatur lanari kalitatezkoa dela esateko?
‎" Euskara maila ona (puntilloso jarri gabe) extraliterarioa dela esango nuke, aldez aurreko baldintza bat. Hortik aurrera, makineriako elementu guztiek ondo funtzionatzea...".
‎Ingelesezkoetan, berriz, zer hobetu handia dute, maila benetan apala baitute. Hizkuntza ezberdinetako mailen artean korrelazioa dago; hots, euskaraz maila ona duenak, gaztelaniaz eta, neurri batean, ingelesez ere erakusten du maila hori. Aipagarria da, hala ere, hizkuntza arteko transferrak ez direla gehiegi aprobetxatzen ingelesez.
2009
‎Uztaritzeko liburutegian egiten du lan. Euskara maila ona izateko beharra sentitzen zuen, etxean haurrak dituelako eta lanean ere haurrekin ari delako. Galdetu diogu ea gustura dabilen eskolak hartzen:
2013
‎continuum diglosiko baten osatzaile modura. Garrantzitsua ez da fetitxismo testual filologikoa (euskaraz idatzita dago, oso euskara maila ona du, lapurtera klasikoa eratzen du...) baizik eta testuen eraketa diglosiko historikoa.
‎Jarduera horien helburu nagusia da aisialdiaren bidez haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitea (eta ez euskararen ezagutzan). Helburu hori bete ahal izateko, ezinbestekoa da egitasmoan parte hartzen duten ikasleek euskara maila ona izatea. Gutxieneko hizkuntza gaitasun hori ez badute, gaztelaniara pasako dira, taldekideek euskaraz hitz egitea oztopatuz eta jardueraren helburua eragotziz.
2015
‎Hizkuntza: beharrezkoa da euskara maila ona izatea, eta, gainera, kontuan hartuko da ingelesaren ezagutza.
2016
‎Badira argi itzalak, hala ere. Argietan, azaldu dute seme alabekin euskaraz egiten duten gurasoen ehunekoa handitzen ari dela, nahiz eta gurasoen euskara maila ez izan ona? «agian umeek adin bat izan arte egingo dute»?; itzaletan, adierazi dute euskara maila ona duten gazteek ez dutela beti hala egiten. Ez da ahaztekoa, gainera, erabilerarik ezak kamustu egiten duela gaitasuna.
2018
‎Frantsesezko ahozko gutxieneko trebetasuna, eta esperientzia irakaskuntzan desiratuak dira. Euskarazko maila ona du (EGA) eta motibazioa eta inplikazioa, bereziki Gau Eskolan. Interesatua bazira, edo interesa lukeen norbait ezagutzen baduzu, kurrikuluma gaueskola@euskaletxea.org helbidera igorri, maiatzaren 20ra arte.
‎Esperientziak amaitu eta hiru hilabeteko" atseden" tartearen ondoren (Erabilera 3), %71, 4koa izan zen. garatuko den lan-taldean edo sailean lankide guztiek izango dute euskarazko gutxiene ko ezagutza bat; hau da, ez da sailean lankiderik egongo ahoz elkarrizketa arrunt bat edo idatziz testu erraz bat ulertzeko gai ez dena. Horrek ez du esan nahi lankide guztiek euskaraz maila ona edo erraztasun handia izan behar dutenik, baina bai guztiak izatea euskara ahoz eta idatziz nahiko ongi ulertzeko gai.
‎Ariketa egin baino lehenago ikasleei eskatu zitzaien fitxa bat betetzeko, haien datu soziolinguistiko batzuk biltzeko (adina, zer herrikoak ziren, ikasketak zer eredutan zituzten eginak, euskara etxean ikasia zuten, euskara etxean erabiltzen zuten edo ez, euskalkia erabiltzen zuten edo ez...). Ikasle gehienak ereduan ikasiak ziren (212tik 180 ikasle,% 84,9) 8, baina ez zitzaien azterketarik egin haien euskara maila zehazteko edota bermatzeko; hala ere, euskal adarrean ari baitziren, pentsatzekoa da gehienek behinik behin euskara maila ona izanen zutela (ariketa talde euskaldunetan bakarrik egin zen, eta ez gradu hori gaztelaniaz egiten ari zirenetan) 9 Ikasturte horretan UPV EHUn gradu horretan eta maila horretan euskaraz matrikulatuak ziren guziak 517 ziren, eta beraz ikerketarako laginak unibertso horren% 41 hartzen zuen. Lagina osatzeko prozedura hauxe izan zen:
2020
‎Horrela, gizarteratze eredu zenbait aurkeztu ditu, datu ugari mahairatuta. Esaterako, Euskal Autonomia Erkidegoan euskara maila ona duten euskal herritar berrien kopurua txikia dela aitortu du(% 6,1). Hori bai, gure Hezkuntza sisteman dauden gazteek euskararen ezagutza handiagoa dutela ere azpimarratu du, pentsatzekoa denez.
2021
‎Eskaintza desberdin horieri esker, etxeko eta lagun arteko harremanak euskaraz bizitzeko, lan egoera hobetzeko eta euskara maila ona bilatzen ari direnak, ezagutzeko posibilitatea emaiten dio.
‎Gugandik hurbilago, beste dispositibo batek aukera eskaini du beraien ikasgaia euskaraz emateko nahia adierazi duten irakasleak identifikatzeko. " Hizkuntza heziketa intentsiboa eskaini zaie, zeinen helburua den, une berean, euskara maila ona lortu dezaten, C1 mailakoa alegia, eta euskararen irakaskuntzaren praktika pedagogikoa burutu dezaten" (MI, MCC eta MEER 2016: 60).
2022
‎Azaldu du Mintzalagun pare pareko egitasmoa dela beretzat. " Euskara maila ona dut idazten eta irakurtzen; gramatikan ondo moldatzen naiz, eta azterketak ere ondo egiten ditut, baina hizketarako ez daukat trebetasunik. Beste hizkuntzetan ere gauza bera gertatzen zait, eta hori ez daukadala lotsarik hitz egiteko".
2023
‎Unai Zubeldia Ikas eko argitalpen proiektu arduradunak, liburuen argitalpenerako irizpideak zein diren azaldu ditu: hizkuntzarena, euskara maila onekoa, haur eta gazteentzat egokia. Edukia garrantzitsua da, agertzen diren obrak pedagogia sailean izanez, interesa sortu behar dute.
‎%29, 1 ziren 2011n, eta %26, 7 dira orain. Hau da, euskaraz zerbait dakiten haurrak gehiago dira orain; euskaraz maila ona dutenak, aldiz, apur bat gutxiago.
‎%29, 1 ziren 2011n, eta %26, 7 dira orain. Hau da, gehiago dira orain euskarazko ezagutzaren bat duten haurrak, baina apur bat gutxiago dira euskarazko maila ona dutenak.
‎Ikasleei, hain zuzen, horren inguruko inkesta egin nien. Batzuek uste zuten euskara maila ona dutela, eta testuinguru informaletan aritzeko gai direla, baina gero gelan praktiketan ez nuen hori ikusi. Uste dut askotan uste dugula euskaraz egiten dugun baino hobeki aritzen garela.
‎Eta ez gaude, neurri batean, Ixa taldea hor egon delako hasieratik ikertzen eta tresnak sortzen. Beste hizkuntzetarako egin diren aurrerapenak euskarara ekarri ditugu, eta horrek ekarri du euskara maila onean egotea. Ez dut esango beste hizkuntza batzuen mailan daudenik, ezta gutxiago ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia