2000
|
|
Euskolaurrea eta Lehen Hezkuntzan 494 haur biltzen ditu Arizkok. Haurrek gelan
|
euskara
maila ona lortzen omen zuten baina atea gurutzatu bezain pronto, erdaraz jarduten zuten. Alde batetik tutoreek hainbat kanpaina jarri dute abian ikastetxe barruan, eskolaz kanpoko jardueretako monitore euskaldunak lortu dituzte, jangelako langile guztiak ere euskaldunak dira gaur, lehen ez bezala; gurasoekin motibazio kanpainak eraman dira aurrera, Jolas Parkeak eta Olinpidiak ere antolatu dira...
|
2004
|
|
–eredua leku askotan erraz berma daiteke, eta elebitasun osoa lortu; baina, beste zenbait tokitan zailtasun handiak daude, eta hori gizarteak jakin behar du. Lor daiteke
|
euskara
maila on bat, elkar ulertu eta komunikatzeko. Baina, eskolan baino askoz ordu gehiago egiten dira kanpoan.
|
2005
|
|
Esate baterako, lekeitiar gazteekin alderatzen dute euren burua eta ez omen dute berdin hitz egiten. Bilbao irakasleak esan digunez,
|
euskara
maila ona dute, beraiek uste baino hobea; hori bai, idatziz hobeto moldatzen dira ahozkoan baino. Batuan hitz egiten dute eskolan, irakasle guztiak ez dira bizkaitarrak eta bizkaiera batua landu gabe daukate.
|
|
Bi eredu horietan lortzen da
|
euskara
mailarik onena.
|
2007
|
|
Euskararen normalizazioaren ikuspuntutik, seinale ona da, pozgarria, euskaldun berriek
|
euskara
maila ona izatea, erdararen parekoa. Osasungarria da euskararentzat, berri ona, euskaldun berri gehienentzat euskara, normala den bezala, bigarren hizkuntza delako.
|
2008
|
|
Batez ere kritikari leporatzen zaio irizpideen anabasa, baita epaien arbitrariotasuna ere. Aditu batzuek diote literatur lanak, kalitatezkoa izateko,
|
euskara
maila ona erakutsi behar duela. Zer eskatzen diozu zuk literatur lanari kalitatezkoa dela esateko?
|
2013
|
|
continuum diglosiko baten osatzaile modura. Garrantzitsua ez da fetitxismo testual filologikoa (euskaraz idatzita dago, oso
|
euskara
maila ona du, lapurtera klasikoa eratzen du...) baizik eta testuen eraketa diglosiko historikoa.
|
|
Jarduera horien helburu nagusia da aisialdiaren bidez haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitea (eta ez euskararen ezagutzan). Helburu hori bete ahal izateko, ezinbestekoa da egitasmoan parte hartzen duten ikasleek
|
euskara
maila ona izatea. Gutxieneko hizkuntza gaitasun hori ez badute, gaztelaniara pasako dira, taldekideek euskaraz hitz egitea oztopatuz eta jardueraren helburua eragotziz.
|
2015
|
|
Hizkuntza: beharrezkoa da
|
euskara
maila ona izatea, eta, gainera, kontuan hartuko da ingelesaren ezagutza.
|
2016
|
|
Badira argi itzalak, hala ere. Argietan, azaldu dute seme alabekin euskaraz egiten duten gurasoen ehunekoa handitzen ari dela, nahiz eta gurasoen euskara maila ez izan ona? «agian umeek adin bat izan arte egingo dute»?; itzaletan, adierazi dute
|
euskara
maila ona duten gazteek ez dutela beti hala egiten. Ez da ahaztekoa, gainera, erabilerarik ezak kamustu egiten duela gaitasuna.
|
2018
|
|
Ariketa egin baino lehenago ikasleei eskatu zitzaien fitxa bat betetzeko, haien datu soziolinguistiko batzuk biltzeko (adina, zer herrikoak ziren, ikasketak zer eredutan zituzten eginak, euskara etxean ikasia zuten, euskara etxean erabiltzen zuten edo ez, euskalkia erabiltzen zuten edo ez...). Ikasle gehienak ereduan ikasiak ziren (212tik 180 ikasle,% 84,9) 8, baina ez zitzaien azterketarik egin haien euskara maila zehazteko edota bermatzeko; hala ere, euskal adarrean ari baitziren, pentsatzekoa da gehienek behinik behin
|
euskara
maila ona izanen zutela (ariketa talde euskaldunetan bakarrik egin zen, eta ez gradu hori gaztelaniaz egiten ari zirenetan) 9 Ikasturte horretan UPV EHUn gradu horretan eta maila horretan euskaraz matrikulatuak ziren guziak 517 ziren, eta beraz ikerketarako laginak unibertso horren% 41 hartzen zuen. Lagina osatzeko prozedura hauxe izan zen:
|
2020
|
|
Horrela, gizarteratze eredu zenbait aurkeztu ditu, datu ugari mahairatuta. Esaterako, Euskal Autonomia Erkidegoan
|
euskara
maila ona duten euskal herritar berrien kopurua txikia dela aitortu du(% 6,1). Hori bai, gure Hezkuntza sisteman dauden gazteek euskararen ezagutza handiagoa dutela ere azpimarratu du, pentsatzekoa denez.
|
2021
|
|
Eskaintza desberdin horieri esker, etxeko eta lagun arteko harremanak euskaraz bizitzeko, lan egoera hobetzeko eta
|
euskara
maila ona bilatzen ari direnak, ezagutzeko posibilitatea emaiten dio.
|
|
Gugandik hurbilago, beste dispositibo batek aukera eskaini du beraien ikasgaia euskaraz emateko nahia adierazi duten irakasleak identifikatzeko. " Hizkuntza heziketa intentsiboa eskaini zaie, zeinen helburua den, une berean,
|
euskara
maila ona lortu dezaten, C1 mailakoa alegia, eta euskararen irakaskuntzaren praktika pedagogikoa burutu dezaten" (MI, MCC eta MEER 2016: 60).
|
2023
|
|
Unai Zubeldia Ikas eko argitalpen proiektu arduradunak, liburuen argitalpenerako irizpideak zein diren azaldu ditu: hizkuntzarena,
|
euskara
maila onekoa, haur eta gazteentzat egokia. Edukia garrantzitsua da, agertzen diren obrak pedagogia sailean izanez, interesa sortu behar dute.
|
|
Ikasleei, hain zuzen, horren inguruko inkesta egin nien. Batzuek uste zuten
|
euskara
maila ona dutela, eta testuinguru informaletan aritzeko gai direla, baina gero gelan praktiketan ez nuen hori ikusi. Uste dut askotan uste dugula euskaraz egiten dugun baino hobeki aritzen garela.
|
|
Eta ez gaude, neurri batean, Ixa taldea hor egon delako hasieratik ikertzen eta tresnak sortzen. Beste hizkuntzetarako egin diren aurrerapenak euskarara ekarri ditugu, eta horrek ekarri du
|
euskara
maila onean egotea. Ez dut esango beste hizkuntza batzuen mailan daudenik, ezta gutxiago ere.
|