2004
|
|
Beste alde on batetik, iruditzen zait kultur plan honetan ahalegin berezia egin dutela
|
euskarazko
kulturaren garapenari bidea zabaltzen. Horretarako dago zazpigarrenardatz estrategikoa," Kulturgintzan euskararen erabilerainda rtzea", zazpi lehentasunezko jardueraildo rekin eta hamasei jarduera rekin.
|
2005
|
|
Beraz, egoera kezkagarri baten aurrean gaude eta, dirudienez, EAEko Kultura sailak ez du adore politikorik, kemen gidatzailerik, engaiamendu erabakigarririk,
|
euskarazko
kulturaren garapenean funtsezko jauzi kualitatibo eta kuantitatiboa emateko. Ausardia ren ezean, errutinak jota daudela dirudi," lehengoa berriz ere", zerbait doituta.
|
|
|
Euskarazko
kulturaren garapenean aurrerapauso kuantitatibo eta kualitatibo esanguratsua emateko, eragileekin adostutako plan estrategiko propio, espezifiko eta sendo bat behar da lehenik, berbazko kulturari zehazki zuzendua eta" Plan Vasco de la Cultura" orokor horretatik bereizia (gaztelaniaz ernatuta, pentsatuta eta idatzita dagoen plan hori" Kulturaren Euskal Plana" itzuli da, non&quo... Hirurak falta dira eta dagoen" Euskara Biziberritzeko Plana", txarra izan gabe, eskasa da, eta bere helburu mugatuak ereerdiraino bakarrik bete dira aurreko urteetan.
|
2007
|
|
Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean – Erramun Baxok familian ezin bada ikastetxean. orain beretik ikusten dugu
|
euskarazko
kulturaren garapena bertso saioetan, atseginezko irakurketa eta idazketa ekintzetan. euskara eta kulturaren arteko lotura josten ari da belaunaldi arteko urraspide batean. euSKal KulTuRaRen TRanSmiSiO nORmalizaTua y
|
2010
|
|
azpimarratzekoa da Malon etxaideren sasoi hartan, eliz literaturgintza bera ere ez zela erabat eta bakarrik eliztarra; alderantziz, bazuela azpizoru zabalagoa, alde politiko sozialetara hedatua, testuinguru soziolinguistikoa esango genukeena, politikoa eta aldagarria. Jaso dugun testuaren azken pasarteak ongi erakutsi digu hori. euskal herriko elizak ez ezik gure gizarte zibilak ere ez zuen aintzakotzat hartu
|
euskarak
kultur garapenerako behar zuen babes instituzionalaren premia. egon ote zen halakoren kontzientziarik, ala euskal herrian eta inperio espainol osoan nahiago izan genuen ondare linguistikoak zekarren eskakizun horren aurrean ez ikusi egin, eta geure hizkuntza" odol garbitzaile" gisara erabili (jatorri garbiaren tesia indartzeko, alegia), kaparetasun unibertsalaren aterbea segurtatzean norberaren eta klasearen gizarte gorabidea irekiz joateko, tartean euskarari inolako proiektu kulturalik eman gabe?
|
|
Euskal Herriko Elizak ez ezik gure gizarte zibilak ere ez zuen aintzakotzat hartu
|
euskarak
kultur garapenerako behar zuen babes instituzionalaren premia. Egon ote zen halakoren kontzientziarik?
|
2014
|
|
• 1956: Arantzazuko Biltzarrean, erdaraz aurkeztu zuen txostenean,
|
euskararen
kultur garapenari ekin ordez" operacion de salvamento indirecto" aurkeztu zuen, une horretan desiragarri eta posible bakartzat emanda. Bestela esan, euskalgintzak egin behar duena euskararen inbentario erraldoi bat da, hiztegia, lokuzioak, folklorea, literatur ekoizpena bildu eta honela sistematizatuz:
|
2017
|
|
38? [Uiziko euskaldungoaren] hauskortasuna
|
euskarazko
kultur garapenik ez izateari zor zitzaion: kultur edukiak erdaraz hartu behar izaten zituzten halabeharrez?.
|