Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2012
‎Horretarako, merkatuaren ezaugarrietara egokitu behar dute. Euskarazko komunikazioaren merkatua bezero euskaldunek osatzen dute: hartzaile euskaldunek eta euskaraz publizitatea egin nahi duten iragarleek.
‎Lehenengo eta behin, oso merkatu txikia da, hau da, Euskal Herriko populazioaren% 25, gehienez. Bigarrenik, txikia izateaz gain, euskarazko komunikazioaren merkatuko bezeroak aldi berean inguruko erdaren merkatuetako produktuen kontsumitzaile eta iragarle ere badira (Elosegi, 2005: 183; Larrarte, 2005:
Euskarazko komunikazioaren merkatuak ez die komunikazio enpresei bakarrik eragiten, herriaren nortasunari baizik. Izan ere, gizartearen kultura sistemek elkar elikatzen dute:
‎Diru-laguntza horiek bideratzeko erakunde arduraduna Hizkuntza Normalizaziorako Saila izaten da, hedabideon eginkizuna bikoitza delako. Alde batetik, euskarazko komunikazioaren merkatua egonkortzeak euskararen normalizazioa bultzatuko du. Hortaz, erakunde publikoek euskarazko hedabideen jarduna saritzen dute.
‎Hortaz, erakunde publikoek euskarazko hedabideen jarduna saritzen dute. Bestetik, euskarazko komunikazioaren merkatuaren ahuleziak euskararen egoera diglosikoa gainditzeko zailtasunetik eratortzen dira. Horregatik, euskarazko hedabideei beharrezko zaizkie diru-laguntza publikoak jarduera normalizatua oztopatzen dien hizkuntzaren egoera horri aurre egiteko (Lobera, 2005:
‎Azkenik, iragarleek ere bi merkatuotan jarduten dute. Ildo horretatik, euskarazko komunikazioaren merkatuak ez du eragiteko gaitasunik, inguruko erdaren merkatuetako produktuekin beteta dago-eta.
‎Euskarazko komunikazio proiektu berriak merkatua bera zabaltzeko ekimentzat hartu dira. Hala ere, erdaraz plazaratzen diren produktu berriek ere euskarazko merkatuari eragiten diote, ez dutelako euskarazko komunikazioaren merkatuan sartzeko oztoporik aurkitzen. Are gehiago, erdarazko hedabideen banaketa errazten duten baliabideen ondorioz (hala nola doako egunkarien ugalketa eta Lurreko Telebista Digitaleko lizentziak), erdarazko hedabideak gero eta gehiago nagusitzen dira.
‎Orduan, etekin ekonomikoak lortzeko nagusitasun egoeran dauden erdarazko hedabideak diruz laguntzen dituzte herri erakundeek. Horrenbestez, euskarazko komunikazioaren merkatua gero eta ahulago dago, euskarazko merkatuak ez duelako eraso horietatik babesteko gaitasunik (Arana, Azpillaga eta Narbaiza, 2005: 247256; Gutierrez Paz eta beste, 2005:
‎Hortaz, komunikazio proiektuek abiatutako web orriekin, hedabide tradizionalek bezeroak (hartzaileak, batik bat) galdu dituzte. Alde horretatik, euskarri berrietako bezeroak kudeatzeko estrategiek euskarazko komunikazioaren merkatuaren etorkizuneko joerak zehaztuko dituzte (Beyer eta Carl, 2004: 149).
‎Beste aldetik, euskarazko albiste agentzia publikoaren proiektua baztertu zutenez, euskarazko komunikazioaren merkatuak bestelako berri hornitzaileak bilatu ditu. AEBko AP agentzia ere bost egunkariren kooperaziotik sortu zen.
‎hartzaileak eta iragarleak dira. Alde batetik, euskarazko komunikazioaren merkatuko hartzaileak Euskal Herriko populazioaren% 25 lirateke. Beraz, merkatu txikia da.
2020
Euskarazko komunikazioak merkatu logika hutsarekin funtzionatzea ez da bideragarria, eremu digitalean ere ez.
Euskarazko komunikazioak merkatu logika hutsarekin funtzionatzea ez da bideragarria, eremu digitalean ere ez. Produktu digitalak eskalagarriak direlako dira errentagarriak, behin garatu edo sortu ostean berdin kostatzen delako erabiltzaile bati edo milioika erabiltzaileri zerbitzatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia