2012
|
|
Horretarako, merkatuaren ezaugarrietara egokitu behar dute.
|
Euskarazko
komunikazioaren merkatua bezero euskaldunek osatzen dute: hartzaile euskaldunek eta euskaraz publizitatea egin nahi duten iragarleek.
|
|
Lehenengo eta behin, oso merkatu txikia da, hau da, Euskal Herriko populazioaren% 25, gehienez. Bigarrenik, txikia izateaz gain,
|
euskarazko
komunikazioaren merkatuko bezeroak aldi berean inguruko erdaren merkatuetako produktuen kontsumitzaile eta iragarle ere badira (Elosegi, 2005: 183; Larrarte, 2005:
|
|
|
Euskarazko
komunikazioaren merkatuak ez die komunikazio enpresei bakarrik eragiten, herriaren nortasunari baizik. Izan ere, gizartearen kultura sistemek elkar elikatzen dute:
|
|
Diru-laguntza horiek bideratzeko erakunde arduraduna Hizkuntza Normalizaziorako Saila izaten da, hedabideon eginkizuna bikoitza delako. Alde batetik,
|
euskarazko
komunikazioaren merkatua egonkortzeak euskararen normalizazioa bultzatuko du. Hortaz, erakunde publikoek euskarazko hedabideen jarduna saritzen dute.
|
|
Hortaz, erakunde publikoek euskarazko hedabideen jarduna saritzen dute. Bestetik,
|
euskarazko
komunikazioaren merkatuaren ahuleziak euskararen egoera diglosikoa gainditzeko zailtasunetik eratortzen dira. Horregatik, euskarazko hedabideei beharrezko zaizkie diru-laguntza publikoak jarduera normalizatua oztopatzen dien hizkuntzaren egoera horri aurre egiteko (Lobera, 2005:
|
|
Azkenik, iragarleek ere bi merkatuotan jarduten dute. Ildo horretatik,
|
euskarazko
komunikazioaren merkatuak ez du eragiteko gaitasunik, inguruko erdaren merkatuetako produktuekin beteta dago-eta.
|
|
Euskarazko komunikazio proiektu berriak merkatua bera zabaltzeko ekimentzat hartu dira. Hala ere, erdaraz plazaratzen diren produktu berriek ere euskarazko merkatuari eragiten diote, ez dutelako
|
euskarazko
komunikazioaren merkatuan sartzeko oztoporik aurkitzen. Are gehiago, erdarazko hedabideen banaketa errazten duten baliabideen ondorioz (hala nola doako egunkarien ugalketa eta Lurreko Telebista Digitaleko lizentziak), erdarazko hedabideak gero eta gehiago nagusitzen dira.
|
|
Orduan, etekin ekonomikoak lortzeko nagusitasun egoeran dauden erdarazko hedabideak diruz laguntzen dituzte herri erakundeek. Horrenbestez,
|
euskarazko
komunikazioaren merkatua gero eta ahulago dago, euskarazko merkatuak ez duelako eraso horietatik babesteko gaitasunik (Arana, Azpillaga eta Narbaiza, 2005: 247256; Gutierrez Paz eta beste, 2005:
|
|
Hortaz, komunikazio proiektuek abiatutako web orriekin, hedabide tradizionalek bezeroak (hartzaileak, batik bat) galdu dituzte. Alde horretatik, euskarri berrietako bezeroak kudeatzeko estrategiek
|
euskarazko
komunikazioaren merkatuaren etorkizuneko joerak zehaztuko dituzte (Beyer eta Carl, 2004: 149).
|
|
Beste aldetik, euskarazko albiste agentzia publikoaren proiektua baztertu zutenez,
|
euskarazko
komunikazioaren merkatuak bestelako berri hornitzaileak bilatu ditu. AEBko AP agentzia ere bost egunkariren kooperaziotik sortu zen.
|
|
hartzaileak eta iragarleak dira. Alde batetik,
|
euskarazko
komunikazioaren merkatuko hartzaileak Euskal Herriko populazioaren% 25 lirateke. Beraz, merkatu txikia da.
|
2020
|
|
|
Euskarazko
komunikazioak merkatu logika hutsarekin funtzionatzea ez da bideragarria, eremu digitalean ere ez.
|
|
|
Euskarazko
komunikazioak merkatu logika hutsarekin funtzionatzea ez da bideragarria, eremu digitalean ere ez. Produktu digitalak eskalagarriak direlako dira errentagarriak, behin garatu edo sortu ostean berdin kostatzen delako erabiltzaile bati edo milioika erabiltzaileri zerbitzatzea.
|