Emaitzak: 4
2021 | ||
Amaitzeko, ikusi dugu 2019ko espedizioan landutako dinamikek ia parte hartzaile guztiei hainbat hausnarketa eragin dizkiela, esaterako, lan handia dugula egiteko edo euskaraz egiteko beldurrik ez dutela izan behar. Horrelako hausnarketak, gorago esan bezala, oso garrantzitsuak dira | euskararen aldeko jarrera gara dezaten eta gehiago erabil dezaten, hots, proaktiboago bihur daitezen. | |
Garrantzitsua da gazteek euskararen egoeraz hausnartzea | euskararen aldeko jarrera gara dezaten eta gehiago erabil dezaten; bestela esanda, proaktiboago bihur daitezen. al. 2013; Pardina eta Manterola, 2021). Honela, hasteko, euskalkien jabe izateak edo ez izateak eragina duela esan daiteke, baita hizkera jasoa eta informala izateak ere (Ortega et al. 2013; Ortega et al. 2016). | |
Euskararen erabileran eragiten duen beste faktoreetako bat ohitura edo naturaltasuna da (Amorrortu et al. 2017; Hernandez et al. 2020), eta testuinguruak (Ortega et al. 2016; Amorrortu et al. 2017; Goirigolzarri et al. 2019) eta motibazioak ere eragina daukate, azken hau ezinbestekoa izanik hizkuntza gutxitu bat biziberritzeko (Ramallo, 2013; Ortega, 2017; Goirigolzarri et al. 2019; Gimeno, 2019). Era berean, garrantzitsua da gazteek euskararen egoeraz hausnartzea | euskararen aldeko jarrera gara dezaten eta gehiago erabil dezaten; bestela esanda, proaktiboago bihur daitezen (Goirigolzarri et al. 2019; Gimeno, 2019). | |
2023 | ||
askok nabarmentzen dute euskarako ikasgaia murriztu dela beraien ikastetxean hizkuntzaren corpusa ikastera eta batzuetan praktika pedagogiko atzerakoiekin (hurbilpen gramatikala eta ez komunikatiboa; ikasleen beharren pertsonalizazio gabea; ebaluazio zigortzailea eta ez hezitzailea; euskara ikastearen derrigortasun ez justifikatua) egin izan dela. Ikasle batzuk | euskararen kontrako jarrera garatu izan dute horregatik, ulertu ezinik transmititu izan zaien euskara ikasteko derrigortasuna. Hizkuntz normalizazioaren zentzua, norabidea, argitu gabe dute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 4 (0,03) |
Lehen forma
euskararen aldeko | 3 (0,02) |
euskararen kontrako | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
euskara jarrera | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara jarrera garatu | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |