2000
|
|
Jaurlaritza puntualki dagoeneko ari da hutsuneak betetzen. Haien
|
euskararekiko
jarrera ez da euskaltzaleok nahiko genukeena. Baina, azken finean, arabarrek beraiek aukeratutako politikoak dituzte eta horri errespetu bat zor diogu.
|
2001
|
|
Egoera honetan, euskalgintzak batasunean egin behar du lan, bat eginik eta elkarlanean bakarrik lortuko dugu kontra bilakatu nahi duten euskal gizartearen
|
euskararen aldeko
jarrera ez aldatzea. Euskararen aldeko jarreraareagotu eta berreuskalduntzean urrats berriak egitea da gure erronka eta, eraso giroan ere, aurrera egin dezakegula argi izatea da aurrera egiteko dugun akuilurik indartsuena.
|
2005
|
|
Eta ezezkoan nago. Horrek, beste gauza batzuen artean, erakusten du
|
euskararen aldeko
jarrera ez dagoela uste den bezain zabaldua eta kontsentsuatua hiritarren artean.
|
2007
|
|
euskararen erabilera instituzionala bazterrekoa egiten du eta erabilera soziala ez du sustatzen; helduek euskara ikastea eta haurrak euskarazko ereduetan matrikulatzea ez du instituzionalki bultzatzen, alderantziz ere, egun nafarren erdiek segitzen dute euren haurrak euskarazko hezkuntza publikoan matrikulatu ezin izaten. Halere, nafarren artean
|
euskararekiko
jarrera ez da makurtu13 eta ereduko matrikulek ez dute beheiti egin.
|
2010
|
|
|
Euskararen aldeko
jarrera ez da naturan berez aurkitzen den zerbait, edo berez norberak (kutsatua izango ez balitz) eduki lukeen balio bat. Euskarak eta euskaldunek aldeko jarrerak irabazi behar dituzte, nahiz eta neurri handi batean kontu etikoa ere baden eta kontrako indarrak handiak eta boteretsuak diren.
|
2013
|
|
Jarrera hori ageri zen Eskualduna ko artikulu guztietan.
|
Euskararen aldeko
jarreran ez zegoen Euskal Herriaren kontzientzia politikorik; horrelakorik ez zen inoiz agertu. Philippe Vigier ek ere dio lehenbiziko erregionalismoak hizkuntzari lotutakoak izan zirela, XIX. mendean, hala nola eskualde hizkuntzaren defentsa egin zutela, «nazio hizkuntzaren parean».
|
|
Baina ageri da ñabardurak bazirela, eta mugaren bestaldean ere Euskal Herria bazela eta denen artean herri bera osatzen zutelako kontzientzia bazutela. Jon Casenavek argitzen duen bezala, astekariaren eduki politiko eta ideologikoa finkoa zen, baina euskal nortasunari eta
|
euskarari buruzko
jarrera ez zen hain bateratua. Euskararen aldeko jarreraren gainetik, Hego Euskal Herriko euskaldunak edo etsai edo anai gisa ikusten zituzten, jarrera hori garaien arabera edo idazleen arabera aldatzen bazen ere.
|
2016
|
|
Aingeru Epaltza idazle eta itzultzaile iruindarraren esanetan, nafarrek mendeak daramatzate euren hizkuntzaren kontrako erasoak, gutxiespenak eta irainak sufritzen: ?
|
Euskararen kontrako
jarrera ez da berria, inondik inora. UPNren aurretik, frankismoak egin zuen lan hori, eta lehenago ere, mendeetako bazterkeria pairatu izan du euskarak.
|
2019
|
|
Ahaleginduz eta konplizitate berriak sortuz (PSNren esparru soziologikora ere iritsiz), aukerak izan genitzake baita hainbat alorretan aurrerapausoak emateko eta hurrengo hamarkadan urrats kualitatiboak egiteko ere. Eta oraingo egoera baliatu genuke, euskararen inguruan jarrera neutroan dauden edo euskararengandik urrun sentitzen diren baina aurka ez dauden sektore batzuk posizio aldekoagoetara erakartzeko, ahaztu gabe herritarren hautu elektorala eta
|
euskararekiko
jarrera ez doazela beti parean. Kontua ez baita bakarrik arrazoia izatea edo eskubideak lortzea, baizik berauek egikaritu eta egonkortu ahal izateko gehiengo sozialak sendotzea.
|
2023
|
|
• Aipamen berezia merezi du jatorriz gaztelania ez den bigarren hizkuntza bat zutenengan –galegoa
|
euskararen aurkako
jarrerarik ez ikusteak, oro har. Altzako galiziar batzuek galegoarekin lotutako hainbat bizipen traumatikoren berri ere ematen dute:
|