Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2005
‎Pentsatzen dut eta ikusi dugu gauzak uztargarriak direla, azken batean hizkuntzak metatu egiten direlako, ez direlako konpartimendu itxiak eta gaitasun hori zabaldu daitekeela planteamendu integratu baten bidez hizkuntzen garapenerako. Gure esperientzian garbi ikusi dugu eleaniztasun goiztiarra ez dela izan kaltegarria ikasleentzako, ez dutela kalterik izan euskarari dagokionez, mesedetxoa baizik, ez dutela kalterik izan gaztelaniari dagokionez, mesedetxoa baizik, ez dutela kalterik izan adimenari dagokionez, mesedetxoa baizik, ez dutela izan kalterik euskararekiko jarrerari dagokionez, berdintsu. 12 urteko esperientziaren eta ebaluazioaren ondoren horretara iritsi gara.
2012
‎lehenengoa, pertsuasio estrategiak jaso aurretik; bigarrena, tratamendua jaso ondoren, hau da, pertsuasio estrategien ostean; eta hirugarrena, tratamenduen bukaeratik bi hilabetera. Aurkitutako emaitzek adierazten dute hiru taldeen artean alderik ez zela agertu euskararekiko jarrerei dagokienez. Nabarmendu behar da hiru taldeen jarrerak hasieratik euskararen oso aldekoak izan zirela, eta probaren zehar eta ostean, jarrerak kasu guztietan hobetu zirela neurri txikian bada ere.
2017
‎BAMen metatzen dira 16 urtetik gorako hiztunen %41; asko da. Era berean, euskaratik deskonektatuenak direnak; bai euskararen jakintzari dagokionez, euskararen erabilpenari, baina baita euskararekiko jarrerari dagokionez ere, kontrako jarrera azkarrenak dira BAM inguruan. Deskonexioa izugarria da.
2018
‎Kike Amonarrizek euskararen gaur egungo errepaso soziolinguistiko zabala ekarri zuen besapean, ohi moduan, sakon baina samur azaldua. Nafarroari buruzko datu klabeetako bat euskararekiko jarreretan dagoela esan zuen: “Euskararen aldekoak ez dira gehiengo Nafarroan, baina ezta aurkakoak ere, desenpatea erdiko multzoan dago eta hori irabazi behar da”.
2019
‎Azken inkesta soziolinguistikoak eta EGOD Euskararen Gaineko Oinarrizko Diskurtsoak ikerketak agerian utzi digute EAEn herritarren gehiengoa euskararen aldeko jarreran dagoela. EGODen arabera, %97k euskara begirunez tratatu behar dela dio eta gehiengoa euskararen aldeko politikak sustatzearen alde dago:
2021
Euskararekiko jarrerei dagokienean, oro har, gure espedizioetako parte hartzailek, beraien iritziz, euskararen alde egiten dutela esan daiteke; izan ere, alde batetik, 2019ko espedizioan egindako etnografiak erakusten digunez, esaterako, Tolosar baten kasuan garbi zeukan, espedizioan bere eginkizuna euskaraz egitea zela, bera arnasgunekoa izanda besteek baino jariotasun handiagoa zuelako.... Beste alde batetik, galdetegietako datu aitortuek ere horixe erakusten dute; izan ere, 24 grafikoan ikusten den bezala, asko egiten dute euskararen alde.
Euskararekiko jarrerei dagokienean, oro har, bi espedizioetako parte hartzaileak oso proaktiboak dira, asko egiten baitute euskararen alde eta, oro har, euskara erabiltzeko oso motibatuta daudela eta espedizioa amaitu eta urte erdira motibazio hori igo egin dela ere ikusi dugu, hau ezinbestekoa izanik hizkuntza gutxitu bat biziberritzeko. Hau kontuan hartuta, esan daiteke gazteak proaktibo izan daitezen estrategia ona dirudiela espedizioak.
Euskararekiko jarrerei dagokienean, bi espedizioetako parte hartzaileak oso proaktiboak dira, asko egiten baitute euskararen alde eta euskara erabiltzeko oso motibatuta daude.
2023
Euskararekiko jarrerei dagokienez, alde nabariak daude ikasle, guraso edo irakasleen artean?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia