2008
|
|
Euskarak izandako irabaziak, gehienbat, eskolan
|
euskarazko
irakaskuntza sartu izanaren emaria izan da (lehenik ikastolen mugimenduarekin eta geroago administrazio autonomikoak emandako bultzadarekin). Horren ondorioz, gizaldi gazteenetan aurkitzen ditugu euskaraz ulertzeko gaitasun mailaren igoerarik handienak, 1 grafikoak erakusten duenez.
|
2009
|
|
Noizbait euskaltzainburu gisa ere agertu behar izan zuen, hala nola Espainiako Hezkuntza ministroari eskutitz ofiziala bidali zionean Akademiak, bere sinadurarekin joan baitzen gutuna, azken euskaltzainburua bera izan zenez hala egiteko eskatu ziolako batzarrak. Hezkuntza sisteman
|
euskararen
irakaskuntza sartzeko proposamena egin zion Euskaltzaindiak Espainiako Gobernuari, 1966ko azaroaren 15ean bidalitako gutun haren bidez: euskara irakasgai izan zedila, eskola pilotu batzuetan hezkuntza elebiduna eman zedila, eta irakasle eskolatan irakasleak trebatzeko hizkuntza, literatura eta gramatika sailak sor zitezela, Euskaltzaindiaren gidaritzapean.
|
2010
|
|
Ezbairik gabe, erabaki kualitatiboa bezain garrantzitsua hartu zuten orduan ikastolek, 1996an hasitako prozesu programatikoa bukatuz eta Euskal Curriculumaren garapenaren prozesuari hasiera emanez. Ikastolen Elkarteak berak orduan azpimarratu zenez,?
|
euskara
irakaskuntzan sartzea izan zen ikastolek XX. mendean egindako ekarpen nagusia, eta Euskal Curriculuma da etorkizuneko emaria?.
|
2011
|
|
Are gehiago Eskualzaleen burua zen Dassance euskaltzaina, Ikaseko burua ere izendatu zuten. Haritxelharren arabera, Dassanceren kezkarik handiena euskararen irakaskuntza zen, eta horretarako sortu zuen Ikas, eskolan
|
euskararen
irakaskuntza sartzeko (Haritxelhar, 1989: 363).
|
|
Euskararen irakaskuntza eskolan umearen euskalkiaren araberakoa izan behar da, herri erdaldunetan hurbileko euskalkira joz. Eskoletan
|
euskararen
irakaskuntza sartzeko bi gauza nagusi behar dira: alde batetik, irakasleak gertatzea, eta bestetik, liburuak.
|
2013
|
|
Euskarak izandako irabazia, gehienbat, eskolan
|
euskarazko
irakaskuntza sartu izanaren emaria izan da (lehenik ikastolen mugimenduarekin eta geroago administrazio autonomikoak emandako bultzadarekin). Horren ondorioz, gizaldi gazteenengan aurkitzen ditugu euskaraz ulertzeko gaitasun mailaren igoerarik handienak, 1 grafikoak erakusten duenez.
|
2015
|
|
Euskalkien arteko aldeak, berriz, hitzak laburtzetik eta hots aldakuntza bereziak egitetik zetozela zioen: pekatua/ bekatua, farrez/ barrez, ez da/ ezta... eta liburuak irakurriaz,
|
euskara
irakaskuntzan sartuaz, eta elkarren arteko hartu emana sendotuaz erraz konpontzeko modukoak zirela.
|
|
ikastola sortzeak ekarri du gauzak beste era batera ikustea.
|
Euskara
irakaskuntzan sartzeak ekarri du zeregin jasoetan erabiltzeko gai dela onartzea. Eta, atzo goizean?
|
|
Abertzaletasuna sendotzeari eman zioten erabateko lehentasuna, ez
|
euskara
irakaskuntzan sartzeari eta, batez ere, eguneroko jardunean erabiltzeari. Garai hartan zenbait lagunek erein nahi zuten literaturaren hazia ere ez zen haiendako ezinbestekoa (22 or.):
|
|
Orixeren iritziz,
|
euskara
irakaskuntzan sartuz gero, haurtzarotik hasita landu genituzke norbere euskalkia eta besteena eta, hori eginda, ez legoke edozein euskalki irakurtzeko eta ulertzeko ezinik.
|
2016
|
|
Garai horretan aldaketa nabarmenik ez dago, ez bada askatasun eskasa alemanen presentziagatik; 1943ko apirilaren 27an, Euskaldun Gazteen Biltzarrean elkarretaratzen da Uztaritzen eta euskararen aldeko eskakizun bat bozkatzen dute,
|
euskara
irakaskuntza sar zedin eskatuz.
|
2021
|
|
Eta horri gehitu nioke nire baitan aldaketa ideologikoa eta pertsonala ere badela. Niri, nahi baduzu, euskalduntasuna erdizka interesatzen zitzaidan; aita euskalduna zen, baina ez zigun euskara irakatsi, unibertsitateko azken urteetan ikasi nuen
|
euskarazko
irakaskuntzan sartu ahal izateko; zorioneko EGA atera nuen eta filosofiako irakasle izateko prest nengoen. Baina gertatutakoaren ondoren zeharo aldatu zen nire ikuspegia.
|
2023
|
|
– 1920ko azaroaren 22ko batzarrean aipatu zen Euskaltzaindiak Iruñeko apezpikuari gutun bat igorri eta, erantzunik jaso ez zenez gero, erabaki zela Damaso Intza, Julio Urkixo eta A. Campión euskaltzainak izendatzea apezpikuarekin hitz egitera joan eta ondoko eskabide bikoitz hau egiteko: Seminarioko ikasketetan
|
euskararen
irakaskuntza sartzea eta Iruñeko elizbarrutiko agerkari ofizialean (Boletín Oficial Eclesiástico izenekoan) argitaratzen ziren pastoralak euskaraz ere agertzea.
|