2002
|
|
Institutua ez da izango horrelako, elite? bat, nahibaduzue, komatxo artean?, baizik eta unibertsitatearen normalkuntzaren aldekoindarrak koordinatzen dituen eta
|
euskarazko
irakaskuntzan kalitatea bilatzen duenzentroa.
|
|
Institutua ez da izango horrelako, elite? bat, nahibaduzue, komatxo artean?, baizik eta unibertsitatearen normalkuntzaren aldekoindarrak koordinatzen dituen eta
|
euskarazko
irakaskuntzan kalitatea bilatzen duenzentroa.
|
2004
|
|
Ikastoletan, agian, besterik litzateke, hauetan kalitatezko hezkuntzaren xedeetako bat ikasle eleaniztunak sortzea izan baita, berez zerbait aberasgarri dena maila pertsonalean eta, orobat, errentagarria gizarteko harremanetan. Baina aukera horrek
|
euskarazko
irakaskuntzaren kalitatea bermatzea suposatuko lukeen neurrian, handik eta hemendik entzuten gatozen bezala, eleaniztasunaren eredu hori ere auzitan jarri beharrekoa izango litzateke. Gure ustez oraindik goizegi da orain arteko emaitzak behar bezala aztertu eta baloratzeko?. 690
|
|
–Gure Fakultateko Planak, bestalde, honako abiaburua zuen:
|
euskarazko
irakaskuntzaren kalitateak eta exijentzi mailak erdarazkoaren pareko edo handiagoak izan behar dute. Euskarazko irakaskuntza prestigiozko bihurtzea da gure helburua.
|
|
Kalitate eta prestigio hori lortzeko, ordea, presa eta inprobisazioak ez dira batere onak. Irakasleak eta materiala (testu-liburuak eta abar) eta euskarazko irakaskuntzaren ezarkuntza behar bezala prestaturik eta programaturik ez baduzu, epe laburrera helburu formalak iritsiko dituzu; baina
|
euskarazko
irakaskuntzaren kalitatearen eta imajinaren kaltean, eta horrek epe ertain eta luzera faktura pasako dizu. Eta euskalduna naizen aldetik, biziki kezkatuta nago ez ote den halako zerbait gertatu unibertsitate publikoan euskarazko irakaskuntzarekin?. 441
|
|
Horrako bidean berez Navarrok berak jarri gaitu azkenean egin duen ohar kritikoaren eskutik: zertan da, izan ere,
|
euskarazko
irakaskuntzaren kalitatea unibertsitateko ikasgeletan. Ez daukagu auzi hori argi diezagukeen erabateko erantzun beterik.
|
2006
|
|
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza euskaraz egin arren, Batxilergoa eta Lanbide Heziketa beste kontu bat izaten dira. Hainbat arrazoi medio (informazio eza, euskaraz moldatzeko gai ez direla uste izatea,
|
euskarazko
irakaskuntzak kalitate nahikorik ez duela izango pentsatzea...), jauzi horretan askok hizkuntzaz aldatzen du. Horri aurre egiteko, bigarren urtez, Alkarbidek (Bizkaiko Euskara Zerbitzuen Bilguneak) kanpaina jarri du abian.
|
2010
|
|
Goiko zenbaki horiek ez dute, beraz, inor liluratu behar: asko dago oraindik egiteko,
|
euskarazko
irakaskuntzak kalitate osoko mailari eutsiko badio. EGA edo HE2tik gorako hizkuntza prestaerak horrexegatik du, besteak beste, hain arrakasta zabala.
|
|
Etekin edukatiboaren aldetik, orobat, aukeratu den bidea ez da ezinbestean hoberena.
|
Euskarazko
irakaskuntzaren kalitatea nekez atera da jokabide horrekin irabazian. Ikasle askotxok, euskaldunenek bereziki baina ez haiek bakarrik, nabarmen nozitu behar izan dute epe laburreko beharrizanek eragindako konponbide ad hoc horien ondorioa.
|
2011
|
|
Beraz, irakasleria euskalduna prestatzeko bide azkar bakarra, kontratazioarena zen, bai aipatutako irakasgai berrietarako irakasle berriak kontratatuz, bai irakasle plaza bat hutsik geratzean euskaldunei lehentasuna emanez. Guztira, Lantaldeak 32 irakasle berriren kontratazioa planteatzen zuen, ordura arteko monitore bidezko irakaskuntza baztertuz, euskararen eta
|
euskarazko
irakaskuntzaren kalitatea ziurtatzeko eta irakasle euskaldunak eta erdaldunak profesionalki parean jartzeko, nahiz eta azken hau ez den txostenean esplizituki esaten.
|
2019
|
|
HarremanaAsko dira euskarak UPV/EHUn gaur egun bizi duen errealitatea ahalbidetu duten eragileak, erakundeak eta pertsonak. Erakundearen barruan, azpimarratzekoak dira irakasleek eta administrazio eta zerbitzuetako langileek euskararekin hartutako konpromisoa, bai eta milaka ikaslek
|
euskarazko
irakaskuntzaren kalitatean jarritako uste ona.
|