Emaitzak: 5
2002 | ||
| Euskarazko irakaskuntzaren eskaera handia eta jarraitua da, eta euskaldunenprodukzio zientifikoa nahiko duina. Ahulezia nagusiak bi puntutan daude. | |
Aztertzen ari garen euskararen erabileraren zabalkuntzak eta normalizazioak, helburu nagusi bat izan zuen Irakasle Eskoletan lehenengo Plangintzan, arrazoihonetaz baieztatua izan zena:. «euskarazko irakaskuntzaren eskaria handia delako».Horrela, helburu hori gauzatu zedin, ahalegin handiak egin ziren diplomatura horridagokionez, | euskarazko irakaskuntzaren eskaera handiari halabeharrezkolehentasuna emanez eta, batez ere, eskaintza bideratuz. Eskari handiarierantzuteko, honako neurri hauek hartu ziren kontuan: | |
2007 | ||
Horrela, haurren baliapena %4, 8tik %5, 6ra igaro da 1997 eta 2006a bitartean eta gazteena pixkanaka igo da, %2, 3koa izanik 1997an, %3koa 2001ean eta %3, 6koa 2006an. Egoera hori, | euskarazko irakaskuntza eskaera eta eskaintzaren gorakadari lotua dago zeren biztanleri kanpotar, nahiko gazte, kalifikatu eta dirudun horrek, euskararekiko sentikortasun eta interes bat adierazten duen une berean, eta herri horien biztanleriek azken urteetan nabarmen gora egin dutenez, ikastola eta gela elebidun berriak sortu dira. Hori dela eta, beraien haurrek erraztasun handiagoak dituzte euskara eskolan ikasteko. | |
2009 | ||
Nekez esplikatu ahal izango du inork, erabaki hari esker, geroztik ezer irabazi dutenik euskarak eta gizarte bizikidetzak Nafarroan. Ziurrenera, euskarak hamabost urteotan aurreratu zezakeena ez aurreratzeko balio izan zuen erabaki hark, eta bistan da nafar asko eta askoren borondateari langa jarri ziola, urteotan guztiotan etengabe areagotu baita | euskarazko irakaskuntzaren eskaera Nafarroan. | |
2018 | ||
Kasurako, euskarazko irakaskuntzan sumatzen duena. " Lortu dugun kontsentsu sozialari esker, | euskarazko irakaskuntzaren eskaera handia da, bai sare publiko elebidunean, bai ikastoletako murgiltze ereduan, bai ikastetxe konfesionaletan. Beraz, badugu borondate politikoa, badugu gizartearen eskaera, baina irakasleak falta zaizkigu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 5 (0,03) |
Lehen forma
euskarazko | 4 (0,03) |
Euskarazko | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara irakaskuntza | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |