Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2004
‎euskararen ofizialtasuna, euskarazko irakaskuntzaren eskaintza sistematikoa, hiru sareentzako medio propioen ezagutza, euskararen presentzia baloratzea ikastetxeetan eta euskara komunikazio tresna gisa bultzatzea. Hiru Sareta elkarteak abenduaren 11n, Baionan, euskarazko irakaskuntzaren aldeko manifestazioa egingo du.
2011
‎Irakasleek onartutako agiriak 9 puntu zituen eta funtsean euskara, eta Frantziako beste eskualdetako hizkuntza txiki eta baztertuak, eskoletan txertatzeko neurriak eskatu edota proposatzen zituen. Agiri horrek ez zuen gerora ondorio berezirik izan, nahiz eta maila sinbolikoan garrantzi handia zuen, euskararen irakaskuntzaren aldeko ekimen gisa. Ikasen sorrerak, ordea, sinbolikotasunetik haratagoko garrantzia izan zuen.
‎Aldizkaria zabaltzekotan nagusiki Iparraldean zabalduko zen. Frankismo garaian euskarazko edukiko eta euskarazko irakaskuntzaren aldeko aldizkariaren alerik Hegoaldera eramateak zaila izan behar zuen, klandestinoa. Zabalpenerako aukera gutxirekin, harpidetza gutxi egingo ziren, eta beraz, proiektua ekonomikoki eutsiezina izango zen22.
2017
‎Identitatea eta hizkuntza hautua euskal identitatearekiko atxikimendua seme alabak euskaraz heztearen erabakiaren atzean dago, kontakizunetan biziki presente dago. alabaina, euskal nortasun horrekiko identifikazioa heterogeneoa da, batzuentzat erdigune da eta bertzeentzat gehigarri. Funtsean, euskara eta euskal kultura jarraitzearen aldeko borondatearekin bat egiten dute guraso horiek, eta engaiamendu horren emaitza da euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua. arestian aipaturiko identitate performatiboren ildotik, hizkuntza aukeratzen eta ikasten ahal da, eta aukera eta jardun horrek egiten gaitu nor. azken buruan, gurasoen hautua lotua dago komunitate (linguistiko) arekin eta bere balioekin bat egiteko eta bertakotzeko nahiarekin.
‎7 ONDORIOAK guraso erdaldunek euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua egiteak gure arreta piztu du eta hori izan da gure ikerketaren abiapuntua. elkarrizketatutako gurasoen biografia linguistikoak aztertuta euskararen jarraipenaren ikerketari ekarpena egin diogu, hasiera batean euskararen eta euskal kulturarengandik urrun egon zitezkeen gurasoengan begirada jarrita. azken buruan, guraso horiek beren seme alabak euskaraz (ere) zergatik ...
‎azken urteotan euskarazko murgiltze eredua eta sare elebiduna hazten ari dira etengabe, hizkuntzari eusteko borondate sozialaren erakusgarri. hizkuntza komunitate bakarrean integratzea eta elebitasun sozialaren kasuan hizkuntza bat bertzearen gainetik nagusitzea dominazio politikoaren emaitza da, alegia hizkuntza bakar eta legitimoa inposatzeko indarra duten instituzioen jardunarena (bourdieu, 1982: 28). baieztapen horretatik abiatuta, geure buruari galdetzen diogu zergatik guraso batzuek seme alabak legitimoa eta ofiziala ez den hizkuntza batean eskolatzen dituzten. gainera, irudi luke guraso erdaldunak daudela euskaratik eta euskal kulturarengandik urrunen. alta, badira euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua egiten duten guraso erdaldunak eta beren arrazoietan sakontzea da gure asmoa. ipar euskal herrian euskararen aldeko berpiztea berantiarragoa izan da (Mart� nez de luna, 2012: 117; Coyos, 2008: 6) eta ikerketa gutxiago egin dira hizkuntzaren egoeraren inguruan. gure ikerketa lapurdiko kostaldean egin dugu, gunerik populatu eta urbanoenean, non zerbitzu gehienak biltzen diren. bertan da euskararen erabilera ahulen.
‎6.2.6 Euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua, hainbat arrazoi elkarrizketatutako gurasoek hainbat arrazoi paratu dituzte mahai gainean: haien seme alabek euskara (ongi) ikasi eta mintzatzea, txiki txikitatik elebidunak izatea haien gaitasun kognitibo eta intelektualak garatzeko, komunitatean integratzea, bertako kultura aberatsa eta identitatea (ere) jaso ditzatela, haien hezkuntza pedagogia aurrerakoi eta humanista batean oinarritzea, eta, azkenik, eskola txiki eta asoziatibo batean eskolatzea, gurasoek parte hartzeko eta erabakitzeko aukera izaki. argudio edo motibazio anitzek hautu berera daramate. hala ere, baieztapen bat egin nahi genuke aurrerantzean gogoan izateko:
‎Adibide gisa, euskarazko irakaskuntzaren aldeko eskaera soziala etengabe emendatzen den ber, azken bi urteotan Hezkuntza Nazionalak plazaratu dituen 24 irakasle postuetatik 10 besterik ez dira bete. Horrek agerian uzten du lekuko euskarazko irakasle edo irakaslegaien harrobia ez dela aski emankorra.
2019
‎2019 Seaska. Euskarazko irakaskuntzaren aldeko 50 urteko borroka. Argia, 2019ko abuztuaren 06a. https://www.argia.eus/aktualitatearen gakoak/ 2019/ euskarazko irakaskuntzarenaldeko urteko borroka (azken kontsulta:
2020
‎Kontseiluko burua «harrituta eta kezkatuta» azaldu da erabaki horiekin, eta Maria Txibiteren gobernuari dei egin dio, «jarrera zuzendu dezan eta euskarazko irakaskuntzaren aldeko politika sendoak abian jar ditzan».
2021
‎Euskal Konfederazioak ageri baten bidez Senatuak hartu norabidea eskertu nahi izan du: " Lege proposamen hau euskarazko irakaskuntzaren aldeko urrats inportantea da eta Euskararen Erakunde Publikoak belaunaldi gazteak lehentasuntzathartuz hiztun osoak sortzekoduen helburua errextuko luke". Ipar Euskal Herria ordezkatzen duten hiru deputatuak, apirilean iraganen den bozkaldian alde bozkatzera deitzen ditu.
‎Egun garrantzitsuak dira euskarazko irakaskuntzaren aldeko eragileentzat. Larunbat honetarako emanen du Frantziako Konstituzio Kontseiluak hizkuntza gutxituen aldeko legeari dagokion ebazpena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia