Emaitzak: 8
2002 | ||
Urte bereansortu zen Euskararako Errektoreordetza. Aldaketek, dena den, ez zuten eraginnabarmenik izan | euskarazko irakaskuntzan eta 1987ko apirilean bertako ikasleekbi mila firma batu zituzten euskaraz ikasteko aukera eskatzeko. Une horretanikasle euskaldunak matrikulatutakoen %21 ziren. | |
Eiiskal irakasleek jarrera positiboa dute | euskarazko irakaskuntzarekiko eta, oro har, euskal unibertsitatearen garapenarekiko. | |
Zoritxarrez, milatan frogatu den legez, oso zaila da gaurko unibertsitateetandagoen euskarazko unibertsitate errealitatea ezagutzea, eta oso neketsua da | euskarazko irakaskuntzaren eta ikerkuntzaren datuak biltzea,, euskal unibertsitatearen, kontzeptua ez baitute unibertsitate kudeatzaile gehienek aintzakotzat hartzen, alegia, ez baitiote berezko errealitatea aitortzen. | |
2011 | ||
Kabineteak unibertsitateko | euskarazko irakaskuntza eta ikerkuntza abiatzeko oinarriak jarri zituen. Alde batetik, eta jada aipatu dugun moduan, irakasleria erdalduna euskaldunduz, euskarazko mintegi espezializatuak sustatuz, beka bidez irakaslegaiak prestatuz eta abar. | |
Ikasleriari dagokionez, aurreko kapituluan ikusi dugunez, 70eko hamarkadan ikasleek, irakasleekin batera, unibertsitateko kultur taldeetan (EKT, EKM eta abarretan) parte hartzen zuten euskal kultur jarduerak unibertsitatean bultzatzeko. Baina 80ko hamarkadan unibertsitateko ikasleria euskalduna antolatzen hasi zen | euskarazko irakaskuntza eta, oro har, unibertsitatearen euskalduntzea eskatzeko. Hala, hamarkada horretan, unibertsitatean euskara sustatzen irakasle euskaltzaleen eta ikasle euskaldunen taldeak ditugu. | |
Jose Ramon Etxebarria, Jacinto Iturbe eta Jesus Mari Txurruka. Pertsona hauek klabeak izan ziren Zientzia Fakultatearen euskalduntzean, eta beraiek egituratu zituzten | euskarazko irakaskuntza eta testugintza, baita zenbait irakasle, ikasle eta ikertzaile euskaldunen karrerako lehenengo urteak ere. | |
Nolabait UZEIren antzeko institutu bat sortzea zuten buruan. Hain zuzen ere Zientzia Fakultateko irakasleek esperientzia eta harreman handia zuten UZEIrekin, beraiekin kolaboratu baitzuten hiztegien prestaketan, eta, beraz, lan planteamendu hori eraman nahi zuten unibertsitatera, | euskarazko irakaskuntza eta ikerkuntza garatzeko. Kontua da, ondoko urteetan Euskara Batzordean Euskara Institutu horren egitekoak birdefinitu zirela, eta bere hasierako asmo lexikografikoa galdu zuen. | |
Azpisail horretan hainbat hizlarik parte hartu zuten, eta zenbait gai jorratu ziren: euskal unibertsitatea, | euskarazko irakaskuntza eta ikastolak, euskararen batasuna eta abar. Kongresutik sortu zen azaroaren 30ean Euskal Kulturaren Alde (EKA) taldea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 8 (0,05) |
Lehen forma
euskarazko | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara irakaskuntza | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |