2010
|
|
baditu bere ertzak, eta ez hain kamutsak. Hasteko, euskara eta euskal kultura ez dira arras isolaturiko bi gauza, elkarri loturik dauden gertakari sozialak baizik279
|
Euskara
indarberritu nahia, EEN legeak esplizituki aitortzen duena, xede zabalago baten altzoan emanik dago: galbidean zetorren euskal kulturari gizarte bizitzaren eszenario berrian, bere lekua?
|
2011
|
|
euskarazko ingurumen arruntean (eguneroko bizimoduari dagozkion gorabeheretan) txertatu behar dute gazte horiek beren jarduna eta, lehenago edo beranduago, beraiek bezala euskaraz jarduten duten eta euskarazko bikote bizitza eraiki nahi dutenekin elkartu, euskal familia bat sortuz. Familia euskaldun berri baten ernamuin horrek bakarrik garantiza dezake, perspektiba kolektiboan, hizkuntza horren belaunez belauneko transmisioa.
|
euskara
indarberritu nahi duten eskolek eskolaz kanpoko eta eskola ondoko euskal gizartegintzan jardun behar dute, horregatik, ikasleek ere argi ikus dezaten zergatik ari diren euskarazko ahaleginean. horrek, berriro esan, eskolaren garrantzia (handia, dudarik gabe) gizarte bizitzako beste jardun guneen argitan antolatzea eskatzen du. eta horrek, berriro ere, euskaraz ezinbestean zer eratu nahi den argit... diglosia molde berritu bat eratzea. hori egiten ez bada, Intergroup social dependency harreman moldeak bere bidea egiten du eta, ordainsarieta zigor debekuen sistema biak hain desorekatuak izanik indar ahalmenez, hiztun talde indartsuena ateratzen da horrelakoetan garaile.
|
|
latenteak110 Besterik da ordea, geroko matizazio horiek eta guzti, kanpora transmititu zen irudi nagusia: labur bilduz, konfliktu orotan irteera bi baizik ez dagoeneko formula dikotomikoa (garaitu ala hil).
|
euskara
indarberritu nahirik argibide teorikoen bila dihardugunontzat garrantzi handiko puntua erantsia dio ikuspegi horri, azkenik, georg kremnitz ek: " pour qu’une sociêté complexe garde l’usage de plusieurs langues à la fois, il faut qu’elle soit composée de plusieurs sous ensembles préférant l’usage de langues ou de varietés différentes". (kremnitz, 1987:
|
|
Mikel Zalbide – Hamar ondorio, gazi eta gozo gai gara gure gizartearen soziolinguistikazko analisi teorikoetan oinarrioinarrizko ezaugarririk adosteko. ondorio eragingarria izan behar luke adostasun horrek plano teoriko praktikoan eta are aplikazio xumeagoetan.
|
euskara
indarberritu nahi badugu ezin ibil gaitezke aurrerantzean, aurreko hamarkadetan sarri ibili garen moduan, diagnostiko orduan gaixotasuna batez ere diglosia kaltegarriari leporatuz. Berez ixten ari den zauria28 (ia erabat orbandu dena, kasik seinalerik utzi gabe) nekez izan zitekeen orduan, eta are nekezago izan liteke orain, gure gaitz guztien zorne iturri nagusi. diglosia ez da aparteko bedeinkazioa, infernu beltza ere ez.
|
|
|
Euskara
indarberritu nahi badugu ezin ibil gaitezke aurrerantzean, aurreko hamarkadetan sarri ibili garen moduan, diagnostikoorduan gaixotasuna batez ere diglosia kaltegarriari leporatuz.
|
2016
|
|
At best, you can program situations that might facilitate it" (Fishman, 2007 [1996]).
|
Euskara
indarberritu nahi badugu (eguneroko hizkera molde informal bizia, belaunez belaun transmititzen denaren legamia indartuz), eragingarriago da arnasguneetan saiatzea hortik kanpora jardutea baino. Arnasguneak soziolinguistikoki egonkortzea, zurkaiztea eta litekeen neurrian zabaltzea ez da batere lan erraza, arras eginkizun delikatua baizik.
|
|
Alde batetik arnasguneak deiturikoak ditugu, hain zuzen, euskara naturalki transmititu eta erabiltzen den guneak. Bere hitzetan gune horien etorkizuna bermatzea lehentasunezko eginkizuna du euskal komunitateak, hasteko,?
|
euskara
indarberritu nahi badugu(?), eragingarriago [delako] arnasguneetan saiatzea hortik kanpora jardutea baino. [?] arnasguneen ezin ordezkatuzko lehentasuna behin eta berriro azpimarratu beharra dagoela?
|