Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2010
‎Ez daposiblegizarte batean bertako hizkuntza jakingabe bizitzea. Areago, euskara ikasteko zailtasuna mitoa da niretzat. Ez dago hizkuntza zailik, ezta errazik, zerbait komunikatzekogogoa da garrantzitsuena.
2011
‎Edonola ere, azalpen horiek guztiek adierazten dute euskara ikasteko zailtasuna. Baina hori ere topiko bat da.
2013
‎Ez du norberak bere burua diskriminatzen bertako hizkuntza ikasten ez duenean? Garai batean euskara ikasteko zailtasunak egon ziren arren, gaur egun aukerak egon badaude (Mankomunitatearen diru laguntzarekin gainera). Larunblai ri dagokionez, Sakanako Mankomunitateak ereduko ikasleak" diskriminatu" dituela kritikatu da. Baina ez dituzte gurasoek eurek diskriminatu ereduan matrikulatzean. Argi dago ereduak ez duela euskalduntzen!
2015
‎Euskarazko irakasleak txarragoak direla entzuten da; ikasmateriala kaxkarra dela; prestakuntza gazteleraz hobea dela; ikasgai batzuk gazteleraz egin behar direnez, hasieratik dena gazteleraz egitea logikoagoa dela; MIR azterketa gazteleraz izanik, euskaraz ikasteak ikasleon emaitza akademikoari kalte egiten diola... Funtsean, gradua gazteleraz ikasita, prestakuntza mediko hobea jasoko den sinesmena dago zabalduta, eta, gure etorkizuneko lanbidea jokoan dugunez, badaezpada ere, zurrumurruei kasu egin, eta gaztelerazko klasean ematen dute izena ikasle hauek.Egia da batzuetan euskaraz ikasteak zailtasun gehigarriak jartzen dizkigula ikasleoi, diglosia egoera duen hizkuntza gutxitua izanik erraztasunik ez baitago. Hala ere, ulertezina eta onartezina egiten zait gure ikasketen maila zalantzan jartzea.
2019
‎Bestetik, kontakizuna" gurera ekarrita", euskararen gaiarekin ere lotu dutela azaldu du: " Euskaraz ikasteko zailtasunekin ere lotu dugu istorioa. Hori islatzeko, erdarakada asko erabiltzen ditu Ritak".
2021
‎Zalantzarik gabe, neurri haundi batean mentoretzaren esperientziak ekarri gaitu" Solasean" programara8 Horri gehitu behar zaio ikastetxeetatik nahiz osasun zentroko pediatria zerbitzutik gero eta maizago adierazten diguten kezka; alegia, gero eta haur gehiago dira ereduan euskara ikasteko zailtasunak dituztenak, eta horrek ondorioak ditu haur horien garapen eta emaitza akademikoetan. Haur horietako aunitz familia migratuetako seme alabak dira, baina ez denak.
‎" Solasean" programaren helburu nagusia da ereduan euskara ikasteko zailtasunak dituzten ikasleei aukera ematea euskara eskola orduz kanpo eta testuinguru ludiko batean erabiltzeko.
‎Hori da, beraz, hizkuntza errefortzurako programa honen abiapuntua. Programaren helburu nagusia da ereduan euskara ikasteko zailtasunak dituzten ikasleei aukera ematea euskara eskola orduz kanpo eta testuinguru ludiko batean erabiltzeko. Horrez gain, zeharkako helburu hauek ere jasotzen ditu:
‎Beraz, urritik abendura bitartean modu pilotuan garatu zen, eskaintza mugatua izanik. Ikastetxeei eskatu zitzaien identifika zitzaten LHko 3 mailetan euskara ikasteko zailtasunak zituzten ikasleak, eta familia horiei programa hau aurkez ziezaieten. Erantzuna, ikastetxeena nahiz familiena, berehalakoa izan zen.
‎Horri esker urtarriletik aitzinera hirugarren taldea eskaini ahal izan da. Ikastetxeei euskara ikasteko zailtasunak dituzten ikasleen zerrenda berrikus zezaten eskatu zitzaien, eta berriz familiekin harremanetan jartzeko, programaren berri emanez. Bigarren aldi honetan 27 neska mutikok izen eman dute.
‎• Errealitateak erakutsi digu eragiteko beharra gero eta haundiagoa dela. Euskara ikasteko zailtasunak agertzen dituzten ikasleen kopurua haundituz doa urtez urte. Baina hori neurri batean bada albiste ona, kopuru hori emendatzeak erran nahi baitu gero eta gehiago direla euskarazko hezkuntzaren aldeko apustua egiten duten familia migratuak (Berako kasuan A eta ereduak ere eskaintzen dira bertako ikastetxe erlijioso kontzertatuan).
2022
‎Eta nabari da: euskara ikasteko zailtasun handiagoak, baliabide publiko urriagoak, euskaraz bizitzeko ezintasuna... Zonifikazioak ezarritako muga horien alde batean edo bestean jaio izanak baldintzatzen digu ia dena, baita gure arteko harremanak ere.
‎Ale ederrak oparitu zizkigun añorgarrak. Nabarmentzekoa, besteak beste, Ibarzabalekin zortziko nagusian ondu zuen bertsoaldia, euskaraz ikasteko zailtasunak dauzkaten Seaskako bi ikasleren larrutik. Finalean kantatuko du beste behin ere Gaztelumendik, eta oso kontuan hartzeko bertsolaria izango da.
2023
‎Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan egoera bestelakoa izan arren, unibertsitateko graduondokoak euskaraz ikasteko zailtasunak daude, Petriatiren berbetan. «Oraindik ere euskara ez dago gaztelaniaren pare; bigarren mailan jarraitzen du».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia