Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Arlo honetan ere, beste askotan bezala, ezinbestekotzat jotzen dutelkarlana. Pertsonaien inguruan antolatzen dena, gehienbat euskaltegiarenikuspegitik baino harantzago egin litzateke, gutxienez inguruan euskararen ikaste prozesuan dauden guztiei begira eta horretan ari diren guztiekinelkarlanean. Bakoitza bere aldetik aritzea, baliabide asko kontsumitzeaz gain, kalterako izan baitaiteke.
2002
Euskara ikasteko prozesuan izandako bilakaera:
2003
‎Halaber, teknologia berrien erabilera zabalduz, ikasleen autonomia indartzeko eta merkatua bera hedatzeko urratsak egin behar ditugu. Euskararen ikaste prozesuak nola baita eskaintza birdefinitu/ egokitu eta euskararen erabilera ahalbidetuko duten egitasmoekin uztartu behar ditugu. Era berean, euskara ikastera hurbiltzen diren pertsona helduen konpromisoa eta ahalegina saritzeko (ezagutzeko) mekanismoak ere ezarri behar ditugu (lo rtutako mailaren eta asistentziaren arabera beka sistemak, ikasten segitzeko erraztasunak, zertifikazio sistema homologatuak —sarean lortutako mailak titulu bat eskuratzeko aukera ez ezik titulu hori administrazioek onartzeko bidea ere eginez, hartarako, kontrol mekanismoak ezarriz—, e.a.), sektorea sustatzeko zein ezagutzera emateko nola baita herritarrak euskara ikastera bultzatzeko kanpainak, e.a. antolatzea komenigarria ez ezik ezinbestekoa ere badira.
Euskara ikastea prozesu luzea eta nekagarria da. Euskalduntzeak, be rriz, bi prozesu batera exijitzen ditu:
2005
‎Villamonteko kultur etxean, Getxoko Udal euskaltegian zein Aldai Patronatoan esandakoaren arabera, Luzesentzat euskara ikasteko badira hainbat arrazoi gaur egun, lana, seme alabak edota, besterik gabe, bertako hizkuntzaren jabe nahi izatea. Euskararen ikaste prozesuan behin sartuta," hiru oinarrien gurpil batean sartzen gara", izan ere, ikasleek eskuratzen duten ezagutza hizkuntza erabiltzeko grina bihurtzen da eta erabiltzearen poderioz ikasitakoa finkatzen da, norberaren konfidantza handituz eta motibazioa biderkatuz. Baina, Euskal Herriko hainbat lekutan errazagoa da inglesa ikastea eta Ingalaterrara bidaiatu euskara ikasi eta bertan hitz egitea baino:
2009
‎" A" ereduan, hizkuntza inposaketa bidez ikasteko arrazoia nabarmentzen da;" D" eta" B" ereduetan, berriz, gaztelaniaren inposaketak ekarri duen euskararen galera eta horrek eragiten duen erru sentimendua nabarmentzen dira. " A" ereduko ikasleek idatzitako kontakizunetan sarritan aipatzen da porrotaren bizipena euskara ikasteko prozesuan. Kasu horretan," oso elementu motibagarri gutxi ageri dira; izan ere, nahi ala ez, euskara gainditzeko irakasgai bat da, eta azterketek eragiten duten presioa hizkuntza bat ikasteko motibazioa baino handiagoa izaten da".
2011
‎Dokumentalean parte hartzeko berdin dio protagonistak gazteak, helduak edo adinekoak diren; baita euskara maila erdibidekoa badute ere. " Euskara ikasteko prozesuak berebiziko garrantzia du eta bidean daudenak ere jaso behar ditugu". Eskualde eta giza ingurune desberdinetakoak ere hartu nahi dituzte, eta oraindik jende bila dabiltza.
‎Whitakerrek erakusten digu Euskal Herriaz, euskaraz eta euskaldunez jakintza sendoa duela, eta jakintza horretaz baliaturik, Nikolairen euskara ikaste prozesua azaltzen du. Hasteko, ikasle autodidakta da, azkarra eta diziplinatua dugu Nikolai, egunero hainbat ordu eskaintzen baitio euskara ikasteari, lehendik ezagutzen zituen beste hizkuntzak ahaztu gabe.
2013
‎Kontraesanak ikusten nituen. Euskara ikasteko prozesuan nintzen ni, eta hara joan eta Bakedano, erdaldun. Jon Juaristi, erdaldun… Atxagarekin, aldiz, oso ondo.
‎«Esaera zaharrak esperientzia kolektiboak sortu dituen adierazpenak dira; herri jakintzaren adibide argia», dio artistak. Euskara ikasteko prozesuan sortzaileak topatu dituen atsotitzen bilduma egin nahi izan du. Denera, hogei esaera zahar irudiz adierazi ditu, paperaren gaineko akuarela eta koloretako margoen bitartez.
2014
‎“Baina, horregaz batera, lagun piloa ezagutu dut; ondo pasatu, eta asko ikasten dugu”. Aditzak eta berba jakin batzuk batzuetan mihi puntan geratzen zaizkiola onartu du Milak, baina euskara ikasteko prozesutik zailena egiten zaiona besteek diotena ulertzea da: “Aditzak ondo erabiltzea kosta egiten zait, baina hobetzen nabil; hitz egitea baino, euskara ulertzea da gaitzen egiten zaidana”.
2016
‎dio. Euskararen ikas prozesuaren lehenengo pausoak Madrilen eman zituen; gerora, Iruñera joan zen bizitzera, eta hortxe euskaldundu da erabat. –Euskara nire bizitzan agertu zen, eta betiko geratu da?.
2019
‎Erraza al da euskara ikasteko prozesua. Nire iritziz, nire ikuspegi laburrean, euskaltegia oso hotza da. Ikasketa ereduan egia da mintza praktikak daudela, baina ez da sartzen euskarak dakarren kultura guztia.
2020
‎Bide batez, euskararen ikaste prozesuaren nolakotasunak ere azaldu dituzte, hots, etorkinen euskararen ezagutza handitzen ahalbidetu duten faktoreak: haurrak eta eskola, egiten dituzten lan motak, osatzen dituzten harreman sare trinkoak...
2021
‎Aldiz, euskara ikastearen beharraren inguruan hitz egitean ñabardurak agerian geratu dira. Hasteko, esan daiteke gehienak kexu agertzen diEuskara ikasteko zenbat eta adin altuagoa izan pertsonak, orduan eta gizarteratzeprozesu sendoagoa du, (harreman sare trinkoagoa) eta motibazio handiagoa euskara ikasteko prozesuan abiatzeko; xede gizarteak hartzen duen papera, beraz, baldintzatzailea izango da. rela ez dutelako beharra ikusten ezinbestean ikasteko, gaztelaniarekin ondo moldatzen direlako edota inolako arazorik ez dutelako soilik gaztelania ikastearekin.
‎Beraz, esan daiteke berresten dela abiapuntuan aipaturiko euskara ikasteko erabakigarriak izan daitezkeen bi aldagaien garrantzia, hots, adina eta gizarteratze prozesuak direla etorkinak euskara (eta gaztelania) ikasteko aldagai baldintzatzaile garrantzizkoenak. Alegia, euskara ikasteko zenbat eta adin altuagoa izan pertsonak, orduan eta gizarteratze prozesu sendoagoa du, (harreman sare trinkoagoa) eta motibazio euskara ikasteko prozesuan abiatzeko. Prozesu horretan, xede gizarteak hartzen duen papera, beraz, baldintzatzailea izango da eta ahalegin berezia eskatuko du, zalantzarik gabe.
Euskara ikastearen prozesuari dagokionean, euskara hitz egiten ikastea zaila delako ideia oso hedatua dagoen iritzia da. Halere, informatzaile guztiek adierazten dute nabarmenki errazagoa dela euskaraz hitz egiten ikastea herri txiki euskaldunetan hiriburuan baino, horietan dagoen euskararen erabilera soziala askoz sendoagoa delako.
‎Bi urte zailen ondoren, lehenengo lana lortzera zihoan. Iñigok gay zelako utzi izanak ez zion erraztu irakaskuntzan sartu ahal izateko euskara ikasteko prozesua. Luze egiten zitzaizkion Santurtziko euskaltegian emandako orduak, luzeago uda partean Bakaikuko barnetegian pasatuak.
2022
‎Nolakoa izan da euskara ikasteko prozesua?
‎Lander Arretxeak saioaren naturaltasuna azpimarratu zuen atzo. Euskara ikasteko prozesuetan dauden pertsonekin modu oso erraz batean euskaraz mintzatzeko aukera dagoela erakutsi digu saioak, eta hiztunek egin ditzaketen akatsez ahaztu gara.
‎Bi hizkuntzak ikasteko prozesua horrela laburbildu du testigantza eman duenak. ″Gaztelania ikasteko lau hilabete behar izan nituen, sei hitz egiten hasteko eta urtebetean %100 gaztelaniaz bizitzeko gai nintzen″ Euskara ikasteko prozesua honakoa da: sei urte ikasten; laugarren urtean hasi nintzen kalean hitz egiten.
2023
‎Hiru aplikazio garatu ditu Zornotzako Barnetegiak, euskara ikasteko prozesua hasteko" laguntza" gisa, Marivi Zubiaga barnetegiko zuzendariak esan duenez. " Euskara telefonotik nork bere erritmoan ikasteko tresnak dira, eta debalde eskuratu daitezke".
‎Bada, eta funtsean, salbuespena lor daiteke, ikasleak arazo pedagokiko nabarmenak dituenean irakasgai honetan, Euskararen ikaste prozesuan zailtasun handia duenean, alegia. Prozesua egikaritzeko, irakasleak txostena osatu behar du, tutoreari, orientatzaileari eta zuzendariari informazioa helarazte aldera.
‎Etxean nerabezaroan euskaraz ikasteko prozesua ondo ezagutzen du Gartziak. Berak ere sasoi beretsuan egin baitzuen euskaraz ikasteko hautua.
‎Hitz politak liburua du oinarri mostrak (autopublikazioa, 2022), eta bigarren edizioa kaleratu du berriki, Miren Agur Meaberen kondaira batekin jantzita. Euskara ikasteko prozesuan, ederrak iruditzen zaizkion hitzak apuntatu zituen artistak, pintura ikasleek aipatzen zizkiotenak, tabernan entzuten zituenak... Laurehun bat bildu zituen, eta 160 aukeratu libururako.
‎Finean: «EAJk PSEren marra gorria onartzen du, euskara ikasteko prozesua degradatzeari atea irekiz, eta, horren truke, PSEk mugarik gabeko ituntze unibertsala onartzen du, txeke zuria ituntzeari».
Euskara ikasteko prozesu betean da Kolonbian jaiotako Yuly Jeaneth Gracia Mosquera herrikidea. Bi urte barru bertako hizkuntza ahotan hartzeko gai izateko erronka jarria dio bere buruari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia