2003
|
|
Bai, ordea, hura itzaltzekorik; geroxeagoaipatuko dut hauetakoren bat. Eta
|
euskara
ikasteko orduan, motibazio instrumentala joan zen nagusituz: lantegian eskatu izana, lana lortzeko beharrezkotzat jo izana.
|
|
Maila bera ere, zertan datza? Garbi dago, ikasketa unibertsitarioak dituen bati (eta unibertsitateak maila homogeneoak ematen ote ditu?) eta esku-langile bati ezin eska dakiekeela maila bera
|
euskara
ikasteko orduan; ezta, beraz, ikasketa prozesu bera ere.
|
2005
|
|
Gaztelania galtzeko arrisku benetakorik ez dute, horrek ez du esan nahi eskolan, eta familian, gaztelaniarekiko atentziorik behar ez denik, baina arazo nagusia euskararekin izan ohi da.
|
Euskara
ikasteko orduan, batetik, trebetasun hartzaileak (pasiboak) landu behar izaten dituzte eta horiek errazago landu ohi dira ikasle horiekin. Ikasle erdaldunek ulermenean eta irakurmenean maila hobea lortzen dute eta etxetikako euskaldunengandik hurbilago gelditzen dira.
|
2010
|
|
Hizkuntzetako bakoitzean Gobernuak lortu nahi duen maila zein den ez badakigu, neurri bat zein beste ezarri, berdin antzean da; denak izan daitezke baliagarriak. Hiru hizkuntzetarako gutxieneko ordu kopuru berbera ezarri izana, helburuen zehaztasun faltaren ondorio zuzena da; ezin daiteke ulertu bestela
|
euskaraz
ikasteko orduen %20a ezarri izana gutxienez, gaztelaniaz ikasteko edo ingelesez ikasteko bestekoa, alegia.
|
2014
|
|
Gazteen euskararekiko jarreren inguruan egin diren ikerketen artean, bat Nekane Larrañagaren (1995) Euskalerriko gaztetxoek euskararekiko dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean doktorego tesia da. Bertan Euskal Herriko gazteek euren hizkuntza aldaerekiko dituzten jarrerak bildu nahi izan ditu, ikusteko jarrera horiek nola eragiten duten
|
euskara
ikasterako orduan. Jarrerek euskararen ikaskuntzan eta erabileran badutela zuzeneko eragina baieztatu zuen.
|
2018
|
|
Hori ere, euskararen normalizazio eta biziberritze prozesuaren isla izanen litzateke (ahantzi gabe, jakina, hiztunak gai honi buruz izan dezakeen jarrera ideologikoaren eragina): euskal hiztunek oso hizkuntza ikaste prozesu desberdinak izan dituztenez (oso egoera sozio psikolinguistiko desberdinak gerta baitaitezke euskal herrietan hiztunak
|
euskara
ikasteko orduan), oraindik iduri du darabilten prosa idatziaren eredua ez dela hain ongi asentatua, ez dela aski den dinako kontsentsua erdietsi hainbat puntu zehatzetan.
|
2021
|
|
Horrela esan daiteke barne ezaugarriak (norbanakoaren gaitasuna –adinarekin lotuta– eta motibazioa –hizkuntzarekiko duen iritzi eta irudiarekin lotuta–) eta kanpo ezaugarriak (sare sozialak izateko aukera, hizkuntzen inputa, eta hizkuntza ikasteko baliabideak, besteak beste) gurutzatzen direla nabarmenki jatorri atzerritarreko biztanleek
|
euskara
ikasteko orduan.
|
2022
|
|
Era berean, soilik ahozkoa den hizkuntza eskakizuna sortzea ere galdegin du plataformak, zenbait lanbidetara hobeto egokituko delakoan. Euskara ikastaea doakoa izatea eta langileek
|
euskara
ikasteko ordu gehiago izatea ere proposatu dute. Halaber, sinadura bilketa bat abian jartzeko asmoa ere badute, ondoren Eusko Legebiltzarrean herri ekinbide legegile bat aurkezteko.
|
|
Era berean, soilik ahozkoa den hizkuntza eskakizuna sortzea ere galdegin du plataformak, zenbait lanbidetara hobeto egokituko delakoan. Euskara ikastaea doakoa izatea eta langileek
|
euskara
ikasteko ordu gehiago izatea ere proposatu dute. Halaber, sinadura bilketa bat abian jartzeko asmoa ere badute, ondoren Eusko Legebiltzarrean herri ekinbide legegile bat aurkezteko.
|