Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 149

2000
‎Gure adineko lagun batek erraiten zidan duela 30 urte euskara bukatua zela Iparraldean. Orain bere seme alabek bat Bretainian duela bestea Irlandan euskara ikasi nahi dutela erraiten zidan. Guk taldeari esker ez dela galdu euskara erraiten zidan.
2001
‎Bide honi ekindakoan, modu batera edo bestera gauzatzeko bidea egingo dute, ja rrera aldatu ezean. Araban euskararen gizarte eragileak eta euskara ikasi nahi dutenak ekonomikoki zigortzera jo dute, eta honek, euskalgintzaren lana zailtzeaz gain, ikasi nahi duenak atzera egin dezan laguntzen du. b) Eraso komunikatibo —polizial— judizialaren bidetik, oraingoz ez dute lortu jendea euskararen kontra jar dadin; hor dago, adibide baterako, hitz hauek idazten ari garenean Euskal Herria zeharkatzen ari den Korrikaren arrakasta.... Hala ere, euskalgintza ETAren parte markatzeak eragin zuzena izan dezake euskararen aldeko jarrera ekintzetan ez gauzatzeko:
2002
‎Ikasleei zuzendutako euskara ikastaroak berriz, Hezinet autoikaskuntzarako programaren baitan biltzen ditu. Gainera euskara ikasi nahi duen ororentzat lagungarri izan litekeen aldizkari elektroniko bat ere osatzen du Habek.
Euskara ikasi nahi duten ingeles hiztunentzat bada beste gramatika liburu bat ere: A Student Grammar of Euskara.
‎Hemendik aurrera, Amerikako eta Australiako ingeles hiztunek euskara ikasi nahi badute ez dute laguntza faltarik izango Jansenen eta Patricken lanei esker
‎Horiek, Unibertsitatera ailegatzean, erdaraz ikastera edo Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateera jotzera behartuta daude, euskaraz ikasiko badute. Unibertsitateko inkestek argi erakusten dute, hor bertan ere euskaraz ikasteko nahia dutela. Tamalez, euskararen alde mintzo direnean, inkestak artxibatuak izaten dira.
‎Inkestak euskara ahuldu ote den ikustekoegiten direla dirudi; hala gertatzen ez denez, ez dute inongo eraginik izaten. Ikasleriaren %24k euskaraz ikasi nahi dute. Inkesta ofizialak hala dio.
‎Gogoan dut behinola ikastolen aldeko mugimendua gerarazteko erabilitako ghettizazioaren" arriskua", denboraz boomerang modura itzuli dena, batetik erdararen erresuma zen eskola publiko/ pribatua poliki poliki gero eta euskaldunagoa izatera eraman duena, eta azkenean euskarari ateak zabaldu nahi izan ez dizkionAeredua ghetto arriskuan jarri duena. Izan ere, eredu euskaldunaren premia egon baita elebitasuna premiatzat hartzeko, euskara guztion eskubidea baita —baita euskara ikasi nahi ez duten euskal herritarrena ere—, eta ez elebidunen guraria betetzeko bidea. Praktika aipatu dugunez, bestalde, ez dago tokitik kanpo esatea ezen aukera hori egin dutela arrakastaz hizkuntza bi edo gehiago dituzten herrialde batzuetan, unibertsitateak bikoiztuz, eta hizkuntza minorizatuari zor zitzaizkion unibertsitateak eratuz (Flandria, Quebec, etab.). Eta, nik dakidala, herrialde aurreratutzat dauzkagu horiek.
2003
‎Karmelok euskera irakaskuntzan ohartu eban hutsunerik handiena liburu eta material egokiena izan zan. Gerraosteko eremu mortu haretan ezer gitxi euken eskura euskera ikasi nahi irakatsi gura ebenak: gramatika arloan urri baebilzan, irakurgai behar dan modurik zuzentzen be ez euken erraz.
‎Ikasleen %70ek euskararen presentzia unibertsitatean beharrezkotzat zuen; irakasleen artean, ordea, %54, 1 baino ez zen horren aldekoa. Are gehiago, irakasleen %30ek ez zuen euskara ikasi nahi, nahiz eta lan-orduetan aritzeko aukera eduki. Jazinto Iturbek, bertako irakasle eta UEUko kideak, hiru ondorio garrantzitsu atera zituen inkestaren emaitzetatik:
‎1 Euskara ikasi nahi dutenak (batzuk).
‎Nafarrago direla uste dute nafarren ondarea hondatu nahi dutenok. Kalte handia egin dezakete, noski, lanpostuetako baliabidea murriztu, diru laguntzak kendu eta legezko baimena mugatzearekin, baina azken urteetan mantendu egin da, halere, euskara ikasi nahi duten haurrenkopurua. Ezin da ahaztu duela hogeita hamar urte ikastoletan ibilitako gazte haiek haur berrien gurasoak direla orain, eta ereintzak dirau.
2004
‎muga geografikoak, euskalkienak… Ehun urte iragan ondoren memoria eta nortasuna geratu zaizkie, beren bizimoduan eta familien arteko harremanetan islatzen dena. Orain euskara ikasi nahi dute. Internet ari dira erabiltzen horretarako.
‎Hizpide aldizkariaren 56 zenbakian, besteak beste, euskara ikasi nahi duten etorkinei lagun diezaiekeen ikasmaterialaren aurkezpena egiten dute Belen Benitezek eta Ainhoa Gaintzak AISA, etorkinak euskarara hurbiltzeko atea izenburuko lanean. Eta gai horrekin loturik dago Itziar Landa euskara irakasleak idatzi duen Etorkinak Zarautzen euskara ikasle, AISA materiala ikasgelan etorkinekin erabili dutenen esperientziaren berri ematen duelako.
‎Ezin dut ulertu. Beste gauza bat da bere borondatez euskara ikasi nahi duen jendearen kasua. Hauei bai, hauei behar dituzten medio guztiak eskaintzeko obligazioa dauka tokian tokiko administrazioak?. 231
2005
‎Hala nola, eta datu bakar batzuk aipatzearren, haurrek eskolan euskara ikas dezaten gehiengoaren nahia baieztatzen da. Gisa berean euskara ikasi nahi luketen ehunekoak helduen irakaskuntza indartu eta garatzeko premia erakusten du. Euskarazko toponomia atxiki eta agertzearen alde adostasun zabala nabaritzen da, duela zenbait urte borrokaren bitartez lortu eta oraindik hainbat leku publikotan kalapita iturri gelditzen den euskal izenen presentzia erabat onartu dela frogatuz.
‎Ez da egia, andereñoari oso ondo ulertzen diot, baina ez dut joan nahi. Ez dut euskaraz ikasi nahi, aita hitz egiten didalako eta orduan serio jartzen delako. Eta niri gustatzen zait goxo goxo egiten didanean.
2006
‎Hala ere, sortu egin zuten, eta orain arte iraun digu gainera, gezurra badirudi ere. Euskara ikasi nahi dutenen atzera eragile; euskaldun berrien amesgaizto; esaldian barrena abiatu eta pen  tsatu gabe ur sakonetan murgiltzen direnen mingain kateatzaile; aditz luze, konplexu eta ia ahoskaezinen sortzaile... Asmakuntza eta sorkaria ordukoak dira, aspaldikoak, baina ondorioak gaur gaurkoak.
‎Batak latina, besteak musika, hurrenak ez dakit zer. Errusiar bat ere izan nuen euskara ikasi nahi zuena...
2007
‎Dena dela, egindako hausnarketan ez da dena beltza izaten ahal. Kontuan izateko faktore nabarmena da euskara ikasi nahi izatea Nafarroan hautu pertsonala izatetik haratago ez doan aukera dela. Esan nahi baita ikasleak euskaltegira hurbildu ahal izateko oso garbi izan behar duela, euskaldun sentitu eta bere hizkuntza ikasi nahi duela.
2008
‎Gorago, V.2 lerroaldean, ikusi dugu inkesta horren arabera Ipar Euskal Herrian pertsona heldu gutxiagok euskara ikasi nahi dutela, beste lurraldeetan baino. Pertsona gutxiago ere euskara ikasten saiatu dira.
‎Baina zergatik? Bortzirietako ikasle gehienak euskaldunak izaki, euskaraz ikasi nahi dute, baina Nafarroako unibertsitateek ez dute halako eskaintzarik bermatzen. Halaxe dio Unibertsitatea eta euskara Bortzirietan 2007 ikerketak.
‎dudak desagertzea. Gaurko neurriak ez dira nahikoak; borondatearen gain pausatzea ez da nahikoa; erakaskuntzaren ezagutza bat ez da nahikoa; euskararen ikasteko nahia ez da nahikoa. Idazle edo kantari onak izaitea ez; festa euskaldunetan parte hartzea, eta abar.
‎Baina batua ez da zertan berdina izan Baionan eta Bilbon. Baionan euskara ikasi nahi duen herritar bati Lapurdin eta Nafarroa Beherean egiten den euskara irakastea da logikoena; eta Santurtziko pertsona bati Bizkaialdeko egitura eta joerak. Bizkaiko gau eskola batean deus edo igorri esateak ez dauka zentzurik.
2009
‎Erabiltzen ez dena ba azkenean galdu daitekeela," ere adierazi digu.Informatika eta ingelesa" Informatika arloko ikastaroak, ingelesa eta artearen inguruan dauden ikastaroak ere," horiek dira Albertoren aburuz arrakasta gehien dituzten ikastaroak. " Batzuk informatika ikastaro batetara datoz eta gero bertan, zentroan konturatzen dira ikastaro gehiago daudela eta, hurrengo urtean beste zerbaitetan izena ematen dute," azpimarratu du irakasleak.Honetaz gain," herritar asko datorkigu aiton amonak direla eta laguntza behar dutela ilobekin gutxieneko harreman bat izateko euskara ikasi nahi dutela esanaz. Eta oso aberatsa iruditzen zaigu, haientzat probetxugarri da eta berehala ikusten diote etekina gainera," adierazi digu Albertok.Kanpoko jarduerakZentrotik kanpo ere jarduerak dituztela azaldu digu Albertok," Arte en la calle moduluan, artea ikasi eta inguruko hirietara joaten dira arkitektura eta artelanak ikustera.
‎berriz egingo dut ikasturte guztia, ondo ikasteko. Euskaraz ikasi nahi dut, erabaki tinkoa daukat hartuta.
‎Herriko etxeetako idazkariak dira, opor garaian haurrak errezibitzen dituztenak, kirol hezitzaileak, liburuzainak... Administrazioko langileei galdetu egin zaie ea euskara ikasi nahi duten lanean moldatu ahal izateko. Deigarria izan da Baionako erantzuna:
‎Errenterian bizi arren, Aranoko baserri batean jaioa da Zabala, eta bertako euskara joria mantentzen du seme alabekin, baina gaztelania hutsean aritzen da zaintzailearekin. " Ez du euskaraz ikasi nahi izan eta beraz, castellanoz behar", adierazi digu Zabalak irribarre goxoarekin. Landu enpresak jartzen dizkio zaintzaileak eta orain arte, denak hegoamerikarrak egokitu zaizkio.
‎Gainera, erdiak baino gehiagok euskara ikasi nahiko luketela ondorioztatu dute.
‎– Euskaraz ikasi nahi dut, izeba, eta eskertuko nizuke euskaraz hitz egingo bazenit.
‎Azken finean, seme alabek gurasoengandik eta gurasoek seme alabengandik ikasten dugu, eta gurpila ez da inoiz gelditzen. Gurasoek euskara ikastea nahi dugu ezagutzarik gabe ez baitago erabilerarik. Ezagutzen dugunok ere erabiltzeko konpromisoari heldu behar diogu.
‎Nafarrek hautatzeko aukera balute, gizartearen %50ak euskarazko hezkuntza aukeratuko luke. Nafarroako hamaika bailara eta ingurutan, Mendigorrian eta Artaxoan esaterako, euskara ikasi nahi dutenei euskaraz ikasteko eskubidea ukatzen zaie, nabarmendu du elkarteko arduradunak. Bada garaia behingoz Nafarroa osoko ikastetxeetan eredua eskaintzeko, eta orain arteko traba guztiak kentzeko.
‎Hezkuntzari dagokionez, eskaintza zabaldu behar dela adierazi dute, Korsikako ereduari jarraikiz. Euskara ikasi nahi ez duenari askatasun hori bermatu behar zaiola adierazi du Hiru Saretak. Aldiz, bertze guztiei euskara eta euskaraz ikasteko eskubidea bermatu behar zaiela uste du.
‎Euskaraz badakitenen kopuruak are mugatuagoak dira Nafarroan eta Iparraldean. Beraz, asko badira ere, gero eta gehiago, euskaraz dakitenak, gehiago dira ez dakitenak, eta hauek ahalegin handia egin behar dute euskara ikasi nahi badute. Ahalegin hori bereziki da handia kontuan hartzen badugu euskaraz jakitea ez dela beharrezkoa, ez behintzat nahitaezkoa, Euskal Herrian egunerokoan normaltasunez bizitzeko, eta, beraz, ikasteko ahaleginak eta bi egin arren, gero, han eta hemen, gutxi erabiltzen dutela.
‎Lehentasuna ematen genien idazleei, irakurketari. Ikastaroa euskaldunentzat egin genuen, zekitenentzat, ez euskara ikasi nahi zutenentzat. Metodologia horretara zegoen bideratua:
2010
Euskara ikasi nahi izateko arrazoiak ez dira berberak bertakoak izan edo etorkinak izan. Bertako ikasleek zortzi motibazio aukeran emanda, gehien aukeratu zituztenak ondokoak izan ziren:
‎Euskal Ikasteetatik at euskara ikasi nahi luketen edo baliatu nahi luketen ikasleentzat gutxi dira aukera horiek eskaintzen dituzten sailak. Hanhemenka irakaskuntza batzuk atzeman daitezke.
‎Justizia administrazioa euskalduntzearen inguruan, auzia ematen da euskara ikasi nahi ez duten epaileen kasuan. zenbait epaileren ustez euskal autonomi erkidegoan epaileentzat euskara meritu izan luke, borondatezko aukera bat, baina inola ere ez beharrizan edo baldintza bat, hau da derrigorrezkoa. euskara jakitea epaile batentzat ez da beharrezko bere lana egiteko eta ezta premiazkoa ere. gizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, ... Jatorrizkoa den hizkuntzak bere nagusitasuna izateari uko egiten dio eta beste hizkuntza onartzen dugu guretzat, gaztelaGizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. nia, geure egiten dugu bestea ere. honek, gu aldarazi egiten gaitu. baina zer gertatzen da ahulena den hizkuntzarekin, euskararekin?
‎Gero gure egungo lana da jende horiei konpreniaraztea indar bat egin behar dutela euskara ulertzeko eta elkibideak badirela ikasteko. Eta aurten hemen euskara ikasi nahi dutenei laguntza eskaini dugu gau eskoletan ibil diten. Urrats sinplea, ttipia, arizale horiei ulertarazteko euskal kultura ez dela bizitzen ahal euskararik gabe.
‎esaten zidan, eta hurrengoan. Arratsalde on, Gabi?: halaxe esaten zidan, bai, euskaraz, lehenengo zailtasunaren aurrean, hala ere, gaztelerara jotzen genuen automatikoki?, bazekielako nik euskara ikasi nahi nuela, eta nik, orduan, ukitu gabe maite nezakeelako sentipena neureganatzen nuen, nire izena haren ahotsean entzuten nuenean puztu eta puztu egiten baitzitzaidan neure birika bakarra, bi biriken tokia hartzerainoko puzte etengabean, musikaren edertasuna eta edertasunaren musika. Mozartena eta Händelena, Chopinena eta Beethovenena?
Euskaraz ikasi nahi duenak euskaraz ikasi ahal izango duela dio EEN legeak, eta gaztelaniaz ikasi nahi duenak gaztelaniaz. Ba al dago benetan aukerarik, euskaraz edo gaztelaniaz ikasi nahi duenak euskaraz edo gaztelaniaz ikas dezan?
‎Familiako kideak ez dira hautatzen, lankideak ez beti, adiskideak bai. Euskara ikasi nahi dutenek lagun euskaldunak bilatu behar dituzte, bereziki etorkinek familian ez baitute mintzakide askorik. Edo beren lagunak euskaldunak baitira euskara ikasten dute.
‎Ataka hartan zeuden irakasleen egoera arautzeko, beraz, hainbat ekimen jarri ziren martxan: Bergarako UNEDen eta Eskoriatzako Irakasle Eskolaren bitartez, titulaziorik gabeko irakasleentzako plangintza berezi bat egin zen, irakasle diplomatura edo unibertsitaterako sarbidea eskuratzeko; Euskal Herriko Unibertsitatean irakasle ikasketak euskaraz egiteko aukera zabaldu zen, aurrerantzean euskaraz ikasi nahi zuten irakasleen artean hautatu ahal izateko. Eskoriatzako Irakasle Eskola, hain justu, 1976an sortua zen, ikastoletan bizi zen irakasle tituludun euskaldun faltari irtenbidea eman nahian.
‎Euskaraz hitz egiteko erraztasunaEuskara ikasteko ahalegin berezia egin duen jendea bildu da Asteasuko Mintzalaguna ekimenera: “Bizitza guztia daramagu euskara ikasi nahian. Eskolan, euskaltegian…, urte mordoa daramagu gehienok.
‎Parte hartzeko deiaEuskara ikasten ari direnei nahiz euskaldun zaharrei ekimenean parte hartzeko deialdia luzatu nahi diete taldekideek: “Pena handia da Larraul bezalako herri batean euskaraz ikasi nahi duenak horretarako erraztasunik ez aurkitzea. Euskaldun berriak eta euskaldun zaharrak animatu nahi nituzke.
‎bi hilabete eskas haietan ni ez nintzen berarekin bakarrik egoten ahalegindu, aski bainuen haren irudi bat —haren irria, begirada iheskor batek atzemandakoa, edo haren ibilera, edo haren garondoa, eguzkiaren argipean marmolezkoa zirudiena... edo patatak zuritzen zituèn eskua, edo arrosa bat ebakitzen zuena—, irudi idealizatu haren baitan Helena maitatzeko, baita Jainkoa bera ere, maitasun platoniko guztiak Jainkoa maitatzeko beste modu bat ziren-eta; hala ere, noizean behin bai, berarekin egiten nuen topo korridoreren batean, sukaldean edo lorategian, eta batean" Egun on, Gabi" esaten zidan, eta hurrengoan" Arratsalde on, Gabi": halaxe esaten zidan, bai, euskaraz —lehenengo zailtasunaren aurrean, hala ere, gaztelerara jotzen genuen automatikoki—, bazekielako nik euskara ikasi nahi nuela, eta nik, orduan, ukitu gabe maite nezakeelako sentipena neureganatzen nuen... nire izena haren ahotsean entzuten nuenean puztu eta puztu egiten baitzitzaidan neure birika bakarra, bi biriken tokia hartzerainoko puzte etengabean, musikaren edertasuna eta edertasunaren musika —Mozartena eta Händelena, Chopinena eta Beethovenena— Helenak ahoskatutako bi nota haietan labu... Ga bi; izen bat eta bi silaba, birika bat silaba bakoitzeko:
‎Bizpahiru gerlek erein nazionalismo frantses frustratu giroan bizi den Iparralde honetan, euskararen eta abertzaletasunaren alde jartzeak komunitatetik bota gaitu, ordea. Euskararen ikasteko nahiak oinarri laikoetan datzan sare zabalago eta laxoago batean ibilarazten gaitu. Ez gara udalen eskalan bizi.
2011
‎...la, esate baterako, diglosia terminoa jendearengana nola heldu den ikusten badugu. eta hau gertatu da, helburu bat, kezka bat eta transmisioa egon delako egin da. hor, behar bada, gako bat dago, izan ere soziolinguistikarekin, hizkuntzarekin kezka bat badago, nahi dugulako gure inguru soziala eraldatu, hizkuntza txertatu. gure kasura etorrita, helduen hizkuntza irakasleei galdetuz gero ea ikasleek euskara ikastea nahi duten bakarrik, gehienek ezezkoa erantzungo lukete. gehienek ikasteaz gain euskara erabiltzea ere nahi dute, egin daitekeen lekuetan egitea, eta euskararen aldeko sustapen lana izatea. Nolabaiteko aldaketa soziala eskatzen ari gara. zentzu horretan, soziolinguistikak paper bat bete behar du. zein paper?
‎Nolanahi ere den, aurreko urtearekin gonbaratuz gero, Unibertsitatean euskara ikasi nahi duten ikasleak gutxitu izan direla ageri da. Ez da hortik segitzen, ordea, arlo horretan desinteresik dagoenik, ikasle jendeak H.A.B.E.k, A.E.K.ak, euskaltegiak, gau eskolek etab. dauzkaten zerbitzu espezializatu gero eta hobeetarako joatea erosoago aurkitzen duela baizik.543
‎Euskararen eskari handia. Unibertsitatean euskara ikasi nahi zuten pertsonen taldea oso handia zen (1978/ 79 ikasturtean Medikuntza Fakultatean 30 euskara talde zeuden).
‎Euskara eskoletara joaten ziren ikasleek ez zuten matrikularik ordaintzen, eta unibertsitatetik kanpoko ikasleak ere onartzen ziren. Iruñean euskaltegiak sortu arte, euskara ikasi nahi zuenak katedrako euskara ikastaroetara joateko aukera zuen.
‎Ikasleen% 70ek euskararen presentzia unibertsitatean beharrezkotzat zuen; irakasleen artean, ordea,% 54,1 baino ez zen horren aldekoa. Are gehiago, irakasleen% 30ek ez zuen euskara ikasi nahi, nahiz eta lan orduetan aritzeko aukera eduki. Jazinto Iturbek, bertako irakasle eta UEUko kideak, hiru ondorio garrantzitsu atera zituen inkestaren emaitzetatik:
‎Patxik euskara ikasi nahi du, Idoiak aerobica euskaraz egin nahi du, Mariak haurrak euskaraz eskolatu nahi ditu, Ikerrek erosketak egin nahi ditu euskaraz, Iñakik bere etxea zaharberritzeko tramiteak euskaraz egin nahi ditu... Hizkuntza bat normalizatzeko ezinbesteko baldintza da herri gogoa, eta hori badagoela maiz aditzera eman du herri honek.
‎Atzo ilunabarrean izan genuen aurreneko saioa. Urrats txikitan, kuleroak txorkatiletan daramatzanaren antzera korrika, ordu laurden bat beranduago iritsi da Kiotoko alaba lehenengo egunean; euskal jatorriko gauchoa ez da azaldu eta, Carrington ek, euskaraz ikasi nahi duen ginearrak, ordu laurden lehenago alde egin du, egun' o seño erakasle esan eta gero. Okerren bat egon omen da hitzorduarekin.
‎Hiru pertsonaia berezi baino ez ditugu aipatuko: lehena Jon Alonsoren B martetar euskalduna da, euskararen arazoak konpondu zituena; bigarrena, Joxean Sagastizabalen odol xurgatzaile euskalduna, kosta ahala kosta euskara ikasi nahi duena; eta, hirugarrena, Antso Nagusia, euskaldunen erregea, heriotzatik berpiztu zena euskaldunen lidergo politikoa hartzeko.
2012
‎Euskaldunak gara eta hala izan nahi dugu gero ere. Euskaraz ikasi nahi dugu, euskaraz lan egin nahi dugu, euskaraz hazi nahi dugu, euskaraz bizi nahi dugu. Gure egunerokoan, zoritxarrez, ez da beti posible izaten euskaraz egitea gure bizitzako arlo guztietan.
‎Hala ere, jakin badaki hori ez dela posible izango. Haren alderdia da euskalduntzea lortzen ez duten irakastereduen defendatzaile nagusia, euskara ikasi nahi ez duten irakasleen babeslea. Nola hitz egingo dute belaunaldi berriek euskaraz, lan munduan hezkuntza sistemak ez baditu euskalduntzen?
‎Bai, laguntzen ahal du, nik uste. Bada jendea kanpotik jinik pastorala ikustera eta euskara ikasi nahi lukeena.
‎Falta zena! Euskara ikasi nahi zuen jendea eta eskolara joanaz eta guzti. Halakorik posible zitekeenik ere!
‎Denetan ere, euskalduntze prozesuan funtsezkoak diren herritarrak izango dira protagonistak, Nafarroako herri eta auzoetan euskara eskolak jasotzen ari diren taldeen 116 argazkien bitartez. Halaber, iragan martxoaren 20an, Nafarroako Parlamentuan ekimena burutu zuten AEK ko irakasle eta ikasleek, Euskara ikasi nahi dugu, ez ito euskaltegiak leloa lagun. Hain juxtu, eskakizun hori ekarri zuten gogora AEK ko kideek kanpaina aurkezteko hainbat kultur, gizarte eta politika eragilerekin egindako agerraldian.
‎Fonetikoan ez bada idatzian bederen! Euskara ikasi nahi luketenentzat lotsagarriak baigaude! Zer deabruk gauzka, ahuleziak ala urguluak, bizkarrez bizkar alkarri, irria jauzaraziz kanpotiar zenbaiti eta urrikalmena besteeri, behere alderako lerrakada hortan!
2013
‎Lehen, defendagarri ziren, euskalduntzea zaila zen?, baina frogatuta dago ereduan soilik ikasten dela euskara. Hori orokortu litzateke, euskara ikastea nahi bada behintzat. Hiru elekoa astakeria da.
‎Asteburuetan, epe motzeko epeetan bidaltzeko aukera ematen du, Iparraldean bertan. Bestalde, heldu asko omen daude euskara ikasi nahi eta euskaldun girorik ez daukatenak beren inguruan, horientzat ere egokia da programa. Eta epeak?
‎–Askorentzat kontzertuak izango dira ezagunak, beste batzuentzat asteburuetako gaugiroa, baina euskara ikasten ari direnentzat ikastaroak, lantegiak, hitzaldiak eta jaiak dira interesgarrienak?. Euskara ikasi nahi dutenek jarduera eskaintza zabala daukate eskura, euskal dantza ikastaroa, esaterako.
‎Beraz, asko falta da. Helduen euskalduntzerako, euskara ikasi nahi dutenei, erraztasun handiagoa eman litzaieke, enpresetan ere egin lirateke nolabaiteko hitzarmenak langileei denbora zati bat ordainduta, euskara ikas dezaten liberatzeko. Eta, batez ere, hizkuntza prestijiatu litzateke eta administrazioko lanpostuetarako euskara eskatu lukete lanpostu guztietarako.
‎" Azpeitiko Udalaren asmoa da langabezia egoeran dauden azpeitiar guztiei euskara dohainik ikasteko aukera ematea gaineratu du Martijak. Ikastaro hauek antolatzeko, eta jakiteko zenbat diren euskara ikasi nahi duten langabetu azpeitiarrak, izena emateko epea zabalduko dugu gaurtik hasita irailaren 30era arte". Euskaltegiko ikastaroetan izena eman nahi dutenek Euskara Patronatuaren egoitzara (Perdillegi, 1, behea) jo behar dute.
2014
‎Lerro batek banatzen gaitu euskaraz ikasteko eskubidetik». Gogora ekarri dute Nafarroako eremu ez euskaldunean bizi eta euskaraz ikasi nahi duten haur eta gurasoek dozenaka kilometro egin behar dituztela egunero eremu mistoko edota euskalduneko eskolaren batera. Horrenbestez, euskaraz ikasteko eskubidea lurralde osoan «bermatzea» galdegingo dute apirilaren 13ko jaian.
2015
‎Unibertsitatearen web orriaren lehen mailak euskaraz daude, eta aurreratzen ari gara hurrengoetan.Langileen euskarazko prestakuntza. Hizkuntza Plangintzarako Batzordeak proposatuta, administrazioko langileen euskalduntze prozesua arautu da, baldintza onuragarriagoak finkatuz eta denbora eta diru konpentsazio egokiagoak ezarriz euskara ikasi nahi duten langileentzat. Ia urtero antolatu dira euskara teknikoko ikastaroak, langile euskaldunen euskara maila hobetzeko.Sustapena.
‎Herri zatituaren oihartzuna, sakabanatuta bizi diren hiztunen lekukotasuna, hizkuntza gaitzetsiaren eta baztertuaren halabeharra. Horrexek ekarri ditu, azken batean, nuen/ nuan/ nun/ non/ neban/ naben/ nen/ nuyen/ nin gisako, aberastasunak?, euskaldunon arteko ezin ulertuak, eta euskaraz ikasi nahi dutenen nekea eta etsipena eragiten dituztenak.
‎Azpeitiko Udal Euskaltegiak ikasturterako matrikulazio epea zabaldu du eta Udalaren izenean, Josu Labaka eta Ainara Larrañaga zinegotziek, herritarrak bertan izena ematera animatu nahi izan dituzte. Euskara ikasi nahi duten herritarrek hainbat ikastaroz gozatu ahal izango dute. Izan ere, maila desberdinetako ikastaroak eskainiko dituzte ikasturtean zehar, Euskarak batzen gaitu lelopean.
‎13 Bestalde, euskara batua, euskaldungoaren ondasunik handiena, eta legea, alderdi politikoen arteko indar harremanen isla soila dena, maila berean jarri dituenak lasai asko gutxietsiko du legeen ahalmena... errealitate soziolinguistikoaren ilunguneak arakatu orduko: " legeriak, denik eta euskararen aldekoena izanagatik ere, ez dezake sekula herritarren borondatea ordezka";" [b] eraz, asko badira ere, gero eta gehiago, euskaraz dakitenak, gehiago dira ez dakitenak, eta hauek ahalegin handia egin behar dute[,] euskara ikasi nahi badute. Ahalegin hori bereziki da handia kontuan hartzen badugu euskaraz jakitea ez dela beharrezkoa, ez behintzat nahitaezkoa.
‎Horrengatik, Euskaltzaindia ez dagoke isilik erreforma horrek ekar litzakeen ondorio tzarren aitzinean, kolegioan euskarari erreformak eman nahi dion lekua mugatua izanen dela ohartzekoa baita. Euskaltzaindiaren arabera, euskara ikasi nahi duten ikasleak (eta ikasleen gurasoak) segur izan behar dira hasitako euskarazko irakaskuntzak segida eta jarraipena osoa izanen duela 6.etik lizeoraino. Euskararen irakaskuntza maila batetik bestera ez dela desagertuko bermatu du erreformak.
‎Aitzitik, mugatua izan gabe, euskararen irakaskuntzak engoitik indar berezi bat merezi du. Ikasleek euskara ikasteko, norberak bere euskara aberasteko, ahalbideak eman behar zaizkie Euskal Herriko ikasle guziei, euskara ikasi nahi dutenaz geroz. Ikasleak eskolatik elebidun oso eta euskara hauta baten jabe izatea da gure helburu.
‎Alabaina, EEPk lortu du" Commission Nationale de Certification Professionnelle" (CNCP) erakundeak bi agiriak" Répertoire National des Certifications Professionnelles" deituaren ondoan 2015ean sortu duen zeharkako gaitasunen Inbentarioan ezar ditzan, eta biak" Comité Paritaire Nationale Emploi Formation" egiturak sortu lanbide arteko zerrenda nazionalean izendatuak izaiteko bidean dira. Ofizialtze horren ondorioz, beren lan denboran euskara ikasi nahiko luketen edozoin arloko langileentzat dirulaguntza handiak ardiets litzakete enpresek, ez baita garaipen ttikia euskara eta enpresa munduaren egoerak ikusirik egungo kontestu sozio-ekonomikoan. Esperantza atxik dezagun lorpen horiek hastapen bat baizik ez dutela osatuko euskararen ofizialtze orokorraren prozesuan, eta EEPk partaide ezberdinekin deraman orainarteko hizkuntza politika garatuz eta azkartuz joanen dela, gizartean funtsez errotuz.
‎Zutabe nagusietarik, zergen erreforma: diru bilketa eta herritarren arteko parekotasuna hobetzeko, 2016an bideratua laitekeena; osasun sistema publikoan abortuak bermatzea; ikurren legea baliogabe uztea eta euskaraz ikasi nahi duten ikasle guziek hala egin ahal izaitea. Gobernu berriak" giza eskubideen urraketa eta indarkeria ekintza guziak, salbuespenik gabe, gaitzetsiko" dituela adostu dute lau indar politikoek," indarkeria ETArena, eskuin muturreko taldeena edo Estatuko funtzionarioena izan".
2016
‎Beste arazo bat ere aipatu du: «Sartzeko nota altua duten karrerak direnez, euskaraz ikasi nahi duten ikasle asko kanpoan ditugu ikasketak gaztelaniaz egiten». Espainiako unibertsitate barruti bakarraren ondorioz, beste erkidegoetatik joaten dira ikasleak EHUra, eta, jakina, gaztelaniako adarretara jotzen dute.
‎Gure artean, gero eta gehiago badira euskara ikasi nahi dutenak, edo jadanik mintzo guti aski eta euskaraz trebatu nahi direnak. Errextasun guziak badituzte AEK ri esker.
2017
‎Horietatik 1.200 inguru (%20) bidelagunak dira. Euskara ikasi nahi dutenei laguntzeko helburuz, haiekin aldiro euskaraz aritzen diren euskal hiztunak. Hitzordua dute horiek guztiek bihar, Derion:
‎Buruntzaldeako udalek diru laguntzak emango dizkiete euskara ikasi nahi dutenei. Herriz herri ezberdinak izango dira horiek, baina batez beste, matrikula kostuaren %75etik %100 era bitarteko laguntzak izango direla jakinarazi dute.
‎Horrez gain, argi dugu euskara bultzatu behar dela euskara gure hizkuntza" ere" badelako, eta gainera aniztasunaren aberastasunean sinesten dugulako. Baina gaur egun euskaraz ikasi nahi ez dutenek ere euren eskubideak dituzte eta gaur egungo erronkarik handiena da batzuen eta besteen eskubideak orekatzea. Alde batera ematen duzun pauso minimo hori inposizio gisa ikusten da eta hori da legealdi honetan eta ondorengoan lortu behar duguna:
‎Eramanikako lanek motibazioa ez dela bakarrik politikoa eta arrazionala izaten erakusten dute: sentimenduak hunki dezake, banakako eta familiako memoriak eragina badute motibazioan, memoria luzea gaitzetsi gabe (gogoan ditugu euskara ikasi nahi duten gazteetan euskararen erabilera eskolan estigmatizatzeko «sinboloa» bezalako neurriek markatu dituztenak; alta aitonen denborakoak dira horiek, beraz gazteek ez dute berek larrutik ordaindu, baina burasoen oroitzapenak euskara ikasi nahi duten edo ez duten jendeen kontzientzian eta jarreran eragina badu).
‎Eramanikako lanek motibazioa ez dela bakarrik politikoa eta arrazionala izaten erakusten dute: sentimenduak hunki dezake, banakako eta familiako memoriak eragina badute motibazioan, memoria luzea gaitzetsi gabe (gogoan ditugu euskara ikasi nahi duten gazteetan euskararen erabilera eskolan estigmatizatzeko «sinboloa» bezalako neurriek markatu dituztenak; alta aitonen denborakoak dira horiek, beraz gazteek ez dute berek larrutik ordaindu, baina burasoen oroitzapenak euskara ikasi nahi duten edo ez duten jendeen kontzientzian eta jarreran eragina badu).
‎Bestalde, beharrezkoa da irakaskuntza egituren finantzamendu sistema plantan jartzea eta formatzaileak profesionalizatzea eta haien formatzeko ikastaroak unibertsitatean antolatzea. Klaseen finantzamendua dela eta, euskara ikasi nahi duen orori baldintzak bermatzea erronka handia da (beka sistema, formakuntza profesionalaren bidezko diruztatzea...).
‎Euskal Elkargoak egin dezakeen beste gauza bat da zenbait eskualdetan martxan ezarria den beka sistema orokortzea, dirua ez dadila traba bilakatu euskara ikasi nahi duenarentzat.
2018
Euskara ikasi nahi Lohizunen
‎Gure herrietan gero eta gehiago badirela euskara ikasi nahi dutenak, hori gauza ederra da. Donibane elkarteak sail baliosa derama.
Euskara ikasi nahi dutenentzat
‎Donibane Lohizunen, beste ainitz herritan bezala funtsean, AEK erakundeak segurtatzen ditu euskal kurtsoak euskara ikasi nahi dutenentzat. Izaiten ahal dira kanpotiarrak, gutartean kokatuak eta errotik hemengotu nahi.
‎Zerk bultzatu zituen guraso haiek pauso hura ematera Zumaian? Ezagutzen zuten, bizi izan zutelako, nolakoa zen orduko hezkuntza eredua, eta ez zuten nahi halakorik euren seme alabentzat; euskaraz ikastea nahi zuten, eta entzuna zeukaten inguruetako herrietan (Donostian, Zarautzen...) sortzen ari zirela ikastolak. Orduan hitz egiten eta biltzen hasi ziren, pausoak ematen, pixkanaka.
‎Aurrez ez genuen halakorik, eta behar genuen. Horren alde ona da euskaraz ikasi nahi duten guztiek hala egin dutela. Aurreko ikasketak euskaraz egin duten ikasleek aukera izango dute hizkuntza horretan ikasten jarraitzeko.
‎Orduan ere, iaz bezalaxe, Teleberri ren iraupenak Gaur Egun ena bikoiztuko du (gutxienez), euskal kulturak lanuztera deitzen duenerako euskarazko telebista publikorik ez egotea baztertzekoa ez den arren. Elkarbizitzan eta aniztasunean oinarritutako" gabon buenas noches" ideologia zikiratzailearen predikatzaile goren, 2018an ere kate baskoaren aldeko apustua berretsi du ETBko zuzendaritzak, gaztelania erakargarriagoa dela frogatzen tematzeaz gain, euskara ikasi nahi duenari alferrik ez saiatzeko errepikatu baitio egunero. Zertarako matrikulatu euskaltegian, Cervantesen mintzoan kantatzen badu txoriak?
‎313. Urte batetik bestera euskara ikasi nahi zuten ikasleen kopuruak gora egiten zuen arren, Diputazioaren planifikazio ezaz, jada izendaturik zuten irakasle kopuru berarekin jarraitzen zuten. Bestalde, urtero berritu behar ziren udalek egiten zituzten eskaerak
‎Hala ere, gehiago egiten ahal zela iruditzen zitzaienez, ikastetxeetarako garrantzia eduki zuten bi erabaki hartu zituzten. Lehenaren arabera, euskara ikasi nahi zuten eremu euskaldun edo ia euskaldunetan, ordu erdiko euskara saioa eskaintzen zien Diputazioak eskola adineko neska mutilei, beti ere eskola ordutegitik at. Bigarren erabaki garrantzitsuaren arabera, haurrentzako eskola txikiei edo helduentzako eskolei Nafarroan sortzen ziren mota horretako ekimeneidiruz laguntzeko ahalmena edukiko zuen Principe de Vianak....
‎Lizeoan Euskal Herrian eta euskaraz ikasirik ere, Baionan ikasi duen ikasleak Estrasburgon edo Munichen ikasi duen ikasle baten baldintza berak dauzka, unibertsitatean Euskal Herrian eta euskaraz ikasi nahi badu. Seaskako Bernat Etxepare lizeoko arduradunak behin baino gehiagotan atera dira minduta negoziazio bileretatik, beren ikasleek" atzerriko" ikasleen estatutu bera dutela ulertarazi izan zaienean.
‎Gisa hartan lortu zuten urtero Euskal Herri kontinentaleko dozena bat ikaslek Araba, Bizkai edo Gipuzkoako lanbide heziketan ikastea. Kutxa, Eusko Jaurlaritza eta Lanbide Heziketako ikastetxe publikokoekin (Ikaslan) eta ikastetxe kontzertatuekin (Hetel) elkartuta zabaldu zieten bidea euskaraz ikasi nahi zuten lapurtar, behe nafar eta zuberotarrei, euskaraz ikasi ahal izateko. Lanbide heziketaren ondotik, aukera zuten erdi eta goi mailako heziketa zikloetan ikasteko edo ingeniaritza eskoletara bideratzeko.
2019
‎Baina hori gezurra da. Ni elebakar hazi nintzen, espainolez, eta 23 nituela hasi nintzen euskara ikasten nahi izan nuelako; gure semea elebakar hazi zen, euskaraz, baina eskolan hasi bezain fite espainola ikasi behar izan zuen, halabeharrez. " Errealitate" deituta, desoreka hori sakralizatu eta betikotzen ahal dugu.
‎Eskola honetan Gaztela eta Leongo heziketa eredua erabiltzen da, eta horretan euskara ez da existitzen. Gaur egun euskaraz ikasi nahi duten umeek Gasteizera joatera behartuta daude. Argantzonen ikastola pribatu bat dago, sei urte arteko haurrei bakarrik zuzendua.
‎Euskaltzaindia ez dagoke isilik erreforma horrek ekar litzakeen ondorio tzarren aitzinean, kolegioan euskarari erreformak eman nahi dion lekua mugatua izanen dela ohartzekoa baita. Euskaltzaindiaren arabera, euskara ikasi nahi duten ikasleak (eta ikasleen gurasoak) segur izan behar dira hasitako euskarazko irakaskuntzak segida eta jarraipena osoa izanen duela 6.etik lizeoraino. Euskararen irakaskuntza maila batetik bestera ez dela desagertuko bermatu du erreformak.
Euskara ikasi nahi duten helduendako izen ematea zabalik da irailaren 2tik 30era, Bortzirietako eta Malerrekako IKA euskaltegietan eta Bortzirietako eta Malerrekako biztanleek euskara doan ikasteko aukera dute.
‎Horregatik, erraztasunak ematen saiatzen gara Udaletik. Aurten ere, euskara ikasi nahi duten guztiek, maila guztietan, izango dute aukera doan euskalduntzeko, gutxiengo asistentzia bat betez gero. Euskara ikasteko bidean, herritarren ondoan egongo gara beti", azpimarratu du Albizuk.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia