Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2002
‎Bestalde, badakizue hiruki didaktikoarenelementuak dinamikoak direla (Llobera, 1998): ikasleengan aniztasuna aurkitzendugu, herri ezberdinetako ikasleak ezberdinak dira, talde bereko ikasleak ezberdinak dira (aurrezagutzetan, erabiltzen dituzten estrategietan, motibazioan...)?, oraingo eta lehengo ikasleak ezberdinak dira? euskara ikasteko motibazioa, dutenformazioa, denbora librearen erabilera, adina...?. Eta gauza bera gertatzen da hirukiaren beste bi erpinetan ditugun elementuekin, irakaslearekin eta objektuarekin?:
‎Goian aipatzen direnabantaila guztiez gain, AEKren ikuspegi espezifikotik begiratuta, bestelako onurak ere topatzen dizkiogu: ...skalprofesionalak (gure kasuan, euskara irakasle trebatu eta jantziak) sortzeko bide ezin hobea izango litzateke, irakasleen etengabeko prestakuntzan eta gaurkotzean izugarrilagunduko luke, ikerkuntzari bultzada ederra emango lioke, testugintzan eta ikas materiala sortzekotan aurrerapauso itzelak emango genituzke eta, maila sinbolikoan, euskal komunitatearen eta hizkuntzaren prestigioa sendotu eta euskara ikasteko motibazioa indartuko luke. Arriskuak ere badaude, noski, gauza guztietan bezala, baina euskarazko unibertsitatearen aldean eskaintzen zaizkigunalte rnatibak ere arriskuz josiak daude.
2007
‎Baina Vascuencearen legeak eremu ez euskaldun definitzen duenaz mintzo bagara, Iruñerritik hegoaldera alegia, gauza are okerrago bilakatzen da. Euskara ikastea motibazio handiz egin beharreko lana da. Eremu horietan lan egitea gero eta konplexuagoa da.
‎Eta puri purian jarraitzen du euskara ikasteko motibazioren noranzkoei begiratzeko joerak (IKEI, 2003; Etxeberria, A. 2005; Otegi, 2006). Euskalduntze alfabetatzean ardatza ez duten azterlanetan ere kontuan hartzen dira euskara ikasteko arrazoiak.
Euskara ikasteko motibazio eta jarreren azterketa.
2009
‎Jarraian, hiru kategorien analisia aurkezten dugu: euskalduntze prozesua, euskara ikasteko motibazioa eta euskararen inguruko sentimenduak eta balorazioak, ikasleek ikasi duten hizkuntzaereduaren (A, B, D) eta norberaren familiaren hizkuntzaren arabera.
‎Bigarren galderari dagokionez: Ba al da desberdintasunik ikasleen artean euskara ikasteko motibazioaren inguruan?
‎" B" ereduan, euskaraz mintzatzen den guraso bakarra duten ikasleek nortasun elementuak aipatzen dituzte euskara ikasteko motibazio gisa. Hizkuntza kontzientzia aipatzen dute:
‎" A" ereduko ikasleen taldeko guztiek adierazten dute euskara beharrezkoa dela lanerako. Gurasoetako batek euskaraz hitz egiten duen ikasleen kasuan, nortasunarekin lotzen dute sarriago euskara ikasteko motibazioa. " A" ereduan, hizkuntza inposaketa bidez ikasteko arrazoia nabarmentzen da;" D" eta" B" ereduetan, berriz, gaztelaniaren inposaketak ekarri duen euskararen galera eta horrek eragiten duen erru sentimendua nabarmentzen dira.
Euskara ikasteko motibazio argudioen artean, instrumentalak nagusitzen dira eta, batez ere, lan munduarekin lotura dutenak. Hala ere," D" eta" B" ereduko ikasleek integrazioa aipatu dute hizkuntza hori ikasteko arrazoi gisa." D" eta" B" ereduetako ikasleek nortasun elementu gisa ulertzen dute euskara; ez hainbeste, ordea," A" eredukoek.
‎Euskararen murgilpen handiago dutenen aldetik euskara ikasteko motibazioa euskaldun izatearena da; alegia, euskara identitate kulturalarekin jartzen dute harremanetan. Hori motibazio sinbolikoa litzateke.
Euskara ikasteko motibazio argudioen artean, instrumentalak nagusitzen dira eta, batez ere, lan munduarekin lotura dutenak. Hala ere," D" eta" B" ereduko ikasleek integrazioa aipatu dute hizkuntza hori ikasteko arrazoi gisa." D" eta" B" ereduetako ikasleek nortasun elementu gisa ulertzen dute euskara; ez hainbeste, ordea," A" eredukoek.
‎Ikasle guztien ehuneko berrogeita hamar ia hutsetik edo maila apal batetik aurrera hasten da euskara ikasten. Euskara ikasteko motibazioari dagokionez, hainbatek bestela izatea espero zezakeen arren, nagusi da motibazio ez instrumentala duen ikasleen kopurua, hau da, nagusi dira lanerako edo behar zehatz baterako nahitaez behar izan gabe, motibazio afektiboz edo pertsonalez ikasten hasten direnak (seme alabekin, ezkontidearekin edo bikotekidearekin, familiarekin, lagunekin hitz egiteko, euskaraz (ere) bizi ahal ... Ikasleen artean izaten den funtzionario kopurua gero eta mugatuagoa da.
2010
‎4.1 Euskara ikasteko motibazioak..................... 105
‎4.1 EUSKARA IKASTEKO MOTIBAZIOAK
‎Hona zein diren euskara ikasteko motibazioen indar erlatiboak, bi ikasturteetako ikasle guztiak kontuan hartuz: herriko ikasleak (H), etorkinak (E), ikasle oro (O).
‎Jatorriaren arabera, euskara ikasteko motibazioak
‎tokikoak (Euskal Herrian sortuak), kanpokoak (Euskal Herritik kanpo sortuak), tokikoak baina guraso bat edo biak kanpokoak. Hemen tokikoak eta kanpokoak konparatuko ditugu, bi zati bakarrik hartuz euskal nortasunaren baldintzak eta euskara ikasteko motibazioak.
Euskara ikasteko motibazioak
Euskara ikasteko motibazioak
‎2002an eta 2008an euskara ikasteko motibazioak aztertzeko xedearekin, 8 erantzun proposatu zeie AEKko ikasleei. Herritarrentzat motibazio nagusiak dira euskaldunen arteko komunikazioa, nortasunaren adierazpena eta, euskal kulturaren jabekuntza.
2013
‎Ikerketa soziolinguistikoaren terminologian, eta baita herri hizkeran ere, hori izan da euskaldunberrien profil historikoa. Hiztun berri horien artean asko eta asko euskara ikasteko motibazio ideologikoak izan dituzte; Francoren erregimenaren aurkako erresistentziari lotutakoak edota identitate balioari lotutako motibazioak, hain zuzen. Garai hurbilagotan, euskara ikasten duten pertsona nagusi ugarik arrazoi instrumentalak ere erakutsi dituzte euskara lanbide jakinetan gero eta beharrezkoagoa delako. b) Gaur egun 35 urte baino gutxiago duten hiztun berriak.
‎Bi talde horien artean desberdintasun nabarmenak antzematen dira gure datuen arabera, bai euskara ikasteko motibazioari dagokionez, bai euskararekiko erakusten duten konpromiso desberdinagatik, eta baita euskara ikasteak ekarri dien onurari dagokionean ere.
‎Hori izan da euskaldunberrien profil historikoa. Hiztun berri horien artean asko eta asko euskara ikasteko motibazio ideologikoak izan dituzte.
2015
‎Bik letretako graduak (Zuzenbidea) eta beste bik zientzietakoak (Biologia, Arkitektura) ikasten dituzte. Beraz, hizkuntzalaritzako ikasleetatik harago, euskararekiko interesa egon badagoela ikusi nuen. d) Euskara ikasteko motibazioari dagokionez, arrazoi familiar, pertsonal, akademiko, zein politikoak zituzten euskara ikasteko. Beraz, nire aurreiritzien kontra, ikusi nuen Hego Amerikako euskara ikasle guztiak ez dutela zertan euskal jatorria dutelako ikasi. e) Unibertsitateko ikastaroa amaituta, etorkizun hurbil batean, euren kabuz zein euskal etxeetan euskaran sakontzeko asmoa zuten laurek.
2017
‎...ren arren, euren identitate etnolinguistikoa ez dute euskararekin soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. euskal kultura ere definitzen saiatu dira eta euskaraz egindakoa euskal kulturaren parte dela argi badute ere, beste hizkuntzetan egindakoaren sailkapenean zalantzagarriak izan dira jasotako erantzunak, inolako ideia argirik azaldu gabe. euskara ikasteko motibazioen inguruan, ikasleek etxean ez bada, eskolan ikasi dute euskara, oso txikitan. Txepetxen hizkuntza ikaskuntzaren teoriaren (Sánchez Carrión, 1987) ibilbide naturala jarraitu dute beraz ikasleek, euskara ikasteko berezko motibazioa izanik. hala ere, ikasle batek aipatu du egungo gizartean irakasle izateko euskarak duen garrantzia. baieztapen horren atzean, gardner eta lambert en (1959) motibazio instrumentala ikus daiteke. laburbilduz, etorkizuneko irakasle izango diren ikasleek euskararen inguruan diskurtso garbirik ez dutela esango genuke. euskara gustuko dutela bai, familiarekin edo lagunekin lotzen dutela bai, baina gazteleraren parean jarri dute bertoko hizkuntza, nahiz eta gaztelerarekin identifikatzen ez direla baieztatzen duten.
‎– gizabanakoaren nortasunaren aldagaiak eta irakaskuntzaikaskuntzaren aldagaiak duten garrantzia azpimarratzen da. amorrortu eta bestek (2009) euskara ikasteko motibazioei buruz egindako lanean, barne eta kanpo motibazioak azaldu dituzte. barneko motibazioen artean nahi dudalako moduko formulazioak agertzen dira; baita
2018
‎Hori diote euskararekin erlazionatutako zenbait eragile eta norbanakok. Ziklo berriak ireki behar direla uste dute batzuek, eta euskara ikasteko motibazio berriak sortu behar direla besteek. Gako nagusia, baina, ezagutzatik erabilerara eman beharreko saltoan dago.
‎Txepetxen ekarpen hori duela hiru hamarkadakoa da, eta, esan dugun moduan, panorama soziolinguistikoa asko aldatu da ordutik hona. Urte haietan goia jo zuen, ikasle kopuruan, helduen euskalduntze mugimenduak (Iñigo, 1999), 3 haien artean euskara ikasteko motibazio nagusiak integratzaileak izanik, lanarekin lotutako instrumentalen oso gainetik (AEK Soziologia Taldea, 1986). Testuinguru hartan, euskara bigarren hizkuntza gisa ikastera hurbiltzen zirenek motibazioa zuten abiapuntu, Txepetxek azaldu bezala.
2020
‎Beraz, elkarrizketatuen artean badira gaztelania lehen hizkuntza dutenak eta ez dutenak, badira Euskal Herrira etorritakoan hizkuntza hori bazekitenak eta ez zekitenak, badira hizkuntza gutxitua lehen hizkuntza dutenak edo hizkuntza gutxituren bat hitz egiteko gai direnak, alegia, haien jatorrizko herrialdeetako hizkuntza nagusiaz gain bertako hizkuntza gutxitua hitz egiteko gai direnak, hala nola, sardiniera, kaxmirera, katalana, guaraniera edo jola. Bada, ezaugarri linguistiko batzuk ala besteak izan, lehen aipatu dugun euskararekiko gertutasunaren continuum horretan (urrun asebeteta aktibatuta) kokaleku guztietan ageri dira herritar horiek, hasi euskara urrun sentitzen dutenetatik eta gaur egun euskara ikasteko motibazioa dutenera arte. Beraz, euskararekiko duten jarrera ulertzeko bereziki faktore argigarriak dira harreman sare trinkoak, haurrak, lan espektatibak eta herrian gelditzeko asmoa.
‎Horrek eskatzen du, batetik, doakotasun unibertsal erreala bermatzea; eta bestetik, motibazioetan eragiteko estrategia bat prestatzea. Eratu beharreko diskurtso berrian kokatu dira, beraz, euskara ikasteko motibazio pragmatikoak, instrumentalak, norberaren garapenari begirakoak... Halere, horrekin batera, euskararen ikaskuntza motibazio integratibo ardatz duen komunitatea eraikitzea izango da etorkizunerako erronka nagusia.
2021
‎Horrez gain, azpimarratzen dute euskarak administrazioan zein gizartean duen presentzia konparatiboki oso urria dela-eta, lasai asko bizi daitezkeela bertan euskaraz hitz egiten ikasi gabe. Horiek horrela, euskaraz ikasteko motibazioa nahiko ahula antzeman da kasu horietan, eta ahalegina egin badute ere batzuk, oso etorkin gutxik lortu dute.
2022
‎Hara nola, hizkuntzaren irakaspen hutsean oinarritu diren euskalduntze ereduek, testuingururik gabeko hizkuntza irakastera bultzatu duten eskola hein handienean. Euskara ikasteko motibazio instrumentala gizartean nagusituz joan den neurri berean, motibazio kulturalaren eta integrazionalaren nahia apalduz eta indargabetuz joan da. Ondorioz, euskalduntzea gaitasun akademiko formalean oinarritzen den hizkuntza irakaspenera murriztuta gelditu da, euskararekiko gogo beteko harremana lortu ezinik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia