Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2002
‎SANTURTZIKO UDAL EUSKALTEGIAren asmoa komunikazio gune batsortzea da euskara ikasten dabiltzan lagunentzat. Gune horretan ez da klase formalik izango, baina ikasleek euskara erabili eta elkarrekin ikasteko aukera izangodute, eskaintzen ditugun baliabideak aprobetxatuz:
2003
‎1986 epealdira egin genuke atzera helduen euskalduntze alfabetatzeak halako egoera zaila bizi zein gainbehera antzemateko. Izan ere, ordura arteko joera eten ostean, 1989 epealdian (EAEn) sektoreak 6.139 ikasle gehiago irabazi eta 44.855 ikasle erdietsi bazituen ere, 1985 ikasturtean euskara ikasten ibilitakoen kopurura ez gara berriro iritsi; alta, 1995 2001 epealdian 10.862 ikasle gutxiago hurbildu dira euskaltegietara, 95 96ikastu rtean baino %24, 22 gutxiago (2002 ikasturteane re jaitsiera izan da, alabaina, lerro hauek idazterakoan ikasturtea oraindik amaitu gabe dagoenez, emaitzak ezin bildu izan dira). Hartara, epealdi horretan sektore publikoak talde orduen %23 galdu ditu.
‎Pribatuen multzoari erreparatuz gero, epealdi berean, talde orduen %23, 82 galdu dira. Jaitsiera, baina, 25 urtez azpikoen adin tartean —batez ere— gertatu da (1993 ikasturtetik 2001 euskara ikasten ibili eta 25 urte baino gutxiago dituztenak gainbehera etorri dira —hamar mila pertsona baino zerbait gehiago galdu dira adin tarte horretan—); gainerako adin tarteetan, beheranzko joera erakutsi arren, matrikulen beherakada ez da horrenbestekoa izan (2001 ikasturtean 25 urte baino gehiago zutenak %73, 54 izatera iritsi ziren, 1993 ikasturtean, aldiz, %53, 13 ziren).... Jaitsiera ez da EAEn gertatu soil soilik, Nafarroan eta Iparral dean ere behera egin dute matrikulatutako ikasleen kopuruek.
2004
‎...duen beste hiru gertaera garrantzitsu ere kontuan eduki genituzke etorkizunerako apustuak egiteko orduan; batetik, hasierako mailetan, eredurik euskaldunenak pisua hartu dutela egia den arren, goiko mailetan »batxilergoan, lanbide heziketan, unibertsitate mailako ikasketetan» tapoi efektua gertatzen ari da, hots, maila horietan gertatzen diren aurrerapausoak oso motel gertatzen ari dira, beraz, euskaraz ikasten ibilitakoek ikasten segitzeko aukera berdintasunik ez daukate, bada, gaur eguneko planteamenduekin zenbat urte, zenbat baliabide lirateke errealitate horri buelta eman ahal izateko, irakasleak liberatuz, materialak berariaz sortuz, eta abar. Prozesu luze horrek euskarari mesede egingo ote dio, ahalegin handi hori posible ez ezik aurresan ditzakegun emaitzak kontuan harturik merezi ote du?
2005
‎Ez da hori. Gu euskara ikasten gabiltza; gertatzen dena da dena delakoagatik bide horretan gu motelago gabiltzala.
2006
‎Hori aintzat hartuz, aditu batzuen ustez, hizkuntza jarreren inguruko gogoeta egitea ez legoke sobera helduen euskalduntze prozesuari begira. Izan ere, motibazio integratzailea euskal gizartean txertatzeko nahia duen ikaslearen altzoan motibazio instrumental hutsa lanpostua lortzeko baino ez euskara ikasten dabilena, esaterako duena topa dezakegu euskaltegian. Bidenabar, aintzat hartu beharrekoa da egungo gizartean arlo guztietan nagusitzen ari den joera; ahalik eta titulu edota ikaste agiri gehien lortzeko nahia:
‎Euskal Herrian izan nintzen uda batez. Euskara ikasten ibili nintzen Pragako unibertsitatean, Madrilgo irakasle batekin. Hortik sortu zitzaidan ideia.
2007
‎Atal edo lerro hauek, gainera, beste atalak euskalduntzeko eredu eta esperientzien bilgune izango dira. Aurreko batean esan bezala, Galdakaoko ospitalean lanean dauden eta Euskal Herri osoko euskaltegietan euskara ikasten dabiltzan guztiek euskaltegia bertan izango balute, bertan gertatzen diren komunikazio egoeretan trebatuko bagenitu, unean uneko laguntza praktikoa emango bagenie, egundoko bultzada izango litzateke euskararen normalizazioa bultzatze aldera. Erabileran eragin zuzena izango genuke eta erabiltzaile guztiak euskaraz aritzera animatuta sentituko lirateke.
2008
‎Ikusten denez, Gortazar hizkuntza ikasteko adina euskaltzalea izan zen eta militantziagatik Euskal­Esnalearen harpidetza ere ordaintzen zuen, baina orduko euskarazko ekoizpenaren kalitate urriak desmotibatu egin zuen laster. Eta susma liteke Gortazarri gertatu bezala (eta lehenago Unamunori bezala), Azkueren katedran euskara ikasten ibili ziren ehundaka bilbotarrei ere, euskal letren mundua ez zitzaiela oso erakargarri gertatu eta laster abandonatu zutela (edo maila sinbolikoan gorde). Salbuespena, oso ideologizaturik zeuden ikasleak izan bide ziren, gehienak sabindarrak (baina baita Euskalerria Elkartekoren bat ere).
‎Adibide zehatzagoak ipintzearren: euskaltegietan euskara ikasten dabiltzanei, errotuloak, irudi korporatiboa eta web orria euskaraz egiten duten enpresa eta komertzioei, erretiratuen elkarteei, udal tasak ordaintzeko diru baliabide urriak dituztenei, espetxean preso dauden pertsonen senideen garraio gastuetarako, herriko musika taldeei, aisialdiko begirale ikastaroak egiteko, gazteen elkarteei edo Arrasateko kirol taldeei ematen die laguntzak Arrasatek...
2009
‎Lazkaoko Maizpide euskaltegiak (Gipuzkoa) eta BERRIA argitaratzen duen Euskal Editoreak hitzarmena sinatu dute. Hitzarmenaren bitartez, ikasleek BERRIA irakurtzeko aukera izango dute; Maizpiden euskara ikasten dabiltzan ikasleei alor ugaritan lagunduko die horrek, hala nola euskarazko komunikaziora hurbiltzeko, euskara hobetzeko eta euskaraz irakurtzeko erraztasuna hartzeko.
‎Euskara Sailean, euskaltegietan euskara ikasten dabiltzanei, Udako Euskal Unibertsitatean parte hartzen dutenei edo, adibidez, errotuluak, irudi korporatiboa eta webgunea euskaraz egiten duten enpresa eta komertzioei emango dizkiete laguntzok.Eta beste adibideren bat ipintzearren, gazte eta kultura elkarteendako, gizon eta emakumeen berdintasuna bultzatzeko edo ingurumenarekin lotutakoak bultzatzeko laguntzak izango dira....
2011
‎Garai horretan 1.877 ikasle ibili ziren euskara ikasten irakasle monitoreekin. 1982/ 83 ikasturteko memorian, berriz, euskara ikasten ibilitako unibertsitateko ikasleak 862 izan ziren541 (ikus 10 taula). Euskara ikasten zuen ikasleen kopurua erdira jaitsi arren, aurrekontua gutxitu beharrean, pixka bat igo zen542 Bestalde, unibertsitateko ikasleen% 60 lehenengo eta bigarren mailetan zegoen eta alfabetatze klaseetan% 8 Beraz, unibertsitario euskaldun gutxi zegoen unibertsitate publikoan.
‎Uribarrenen arazorik handienetakoa euskara klaseak emateko irakasle gaituak aurkitzea izan zen. Batetik, aurreko urteetan Bilboko Irakasle Eskolan borondate hutsez eta modu ez ofizial eta ordutegietatik kanpo euskara ikasten ibilitakoak bildu zituen, egoera azaldu, eta euskara klaseetan beraiek irakasle izateko aukera eman zien. Lana orduka ordainduko zen, baina orduak noiz kobratuko ziren ez zegoen argi, ezta azkenean kobratuko zuten ere.
‎baserriko janaria, kortako ganadua, alergiak, ohiturak, herriko apaiza, baserriko lanak, lagunen arteko harremanak, herriko jaiak, familia ezezagun batekin bizi behar izatea eta, batez ere, Ixabelekin maitemintzea. Hortaz, familia euskaldunetan euskara ikasten ibili den orok ezagun dituen hainbat egoera islatzen dira liburuan.
2013
‎Maria Amutxastegi. Bueno, ba, gu aplikazioak egiten hasi ginen momentu horretan, ba, konturatu ginen euskara inguru horretan ez zegoela apenas aplikaziorik. Pixka bat aztertzen hasi ginen ze motatako aplikazioak izan zitekeen erabilgarria eta orduan konturatu ginen, ba, euskara ikasten dabilen jende pila bat dagoela eta orduan horientzako zerbait erabilgarria egin gura genuen. Orduan konturatu ginen ba perfilak edo azterketa?
euskara ikasten zabiltzan horrek
‎Hain zuzen ere, Udalak ordainduko die herriko langabetuei ikastaroen matrikula eta, ikasturtean zehar %85eko asistentzia izaten badute, ez dute gerora ere ezer ordaindu. " Milaka dira azken 30 urteotan Azpeitiko Udal Euskaltegian euskara ikasten ibilitako azpeitiarrak. Azpeitiar horietako asko eta askori lanerako aukera ere hortik etorri zaie; euskara ikastetik, alegia.
2014
‎Bestalde, orain arte euskara ikasten ibili diren funtzionarioek euren lanean izan duten hizkuntza erabileraren inguruko jarraipenik ere ez da egin, ezta gaiaren inguruko inolako kontrolik ere. Finean, ehunka pertsona euskaldundu dira, baina lanpostuak ez.
‎Bestetik, apaizek eta apaiz ikasketak egiten zeuden gazteek Bilboko eta inguruetako gazteak erakarri zituzten Arratiara. Euskara ikasten zebiltzan hiriko gazteak ziren denak, eta euskaldun landa giroko gazteekin harremanak sustatu ziren garai horretan. Horretarako bitartekoak aurretik aipaturiko kultur ekintza horiek guztiak ziren, dantza, kantu, mendi txangoak...
2016
‎Aurten, Euskarara Etorri berriak ardatz hartuta, hainbat ekimen egiten dihardute; tartean, pasa den larunbatean, esan bezala, Murgiako udaletxe plazan izandakoa. Hain justu ere, azken urteotan Zuiako gau eskolan zein beste euskaltegi batean euskara ikasten ibili direnak bildu zituzten; 80 lagun inguru.
2017
‎Lehenengo txanda bietan batxilergoko eta DBHko laugarren mailako ikasleak arituko dira, Bilboko zenbait ikastetxeko partaidetza dugu eta. Ordutegi horretan Bilboko euskaltegietan euskara ikaste dabiltzanak ere egongo dira.
2019
Euskara ikasten zebilen garaiko ezaguna zuen Hodei. Otsabiden sortua zen eta hogeita bi urte besterik ez zituen bonbaren eraginez zirtzikatua izan zenean.
Euskara ikasten zebilen urteetan, isiltasunaren balioa ospatzen zuen Xabier Leteren abestia ikasi zuen. Leloa hor zeukan, kasko zokoan dantzari, super ni larderiatsu baten pare, berme, ezpain aldea irekitzear zegoen unerik larrienetan.
2021
‎Laborderen oharkizuna: " Tres Arroyoseko jendeak ez du ulertzen ni euskaraz ikasten ibiltzea, baina niri berdin zait, ni pozik ari naiz".
2023
‎sanantontxuetako idatzizko txapelketa eta bertso saioa. Otsailean, barrura begirako bertso saioak egin zituzten, euskara ikasten dabiltzan taldeetako lagunentzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia