Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎5 Hizkuntz politikan eragiten duten mehatxuak hauek dira (47 or.): «Euskaldun berrien behar funtzionalak eta sinboliko afektiboak ez betetzeak agerian jar dezake euskara ikasteko ahaleginak ez direla nahikoa atsegingarri»; «erdararen aldeko arau sozialpean jarraitzeko inertziaren zama. Honekinbatera,... oinarrizko kalitate irizpidetzat ez hartzea»; «erdarazko komunikabideek duten eragin erdaltzale gero eta handiagoa» izatea; «elebakartasunaren aldeko diskurtsoa»; «helburuen eta bideen arteko adostasun falta».
2004
‎Oro har, ikasleak erakartzea lan zaila da erdara nagusi denean, Mikel Aldasororen ustetan: " Inguru erabat euskaldunean euskaldun ez denak ez badauka bizitzeko arazorik eta askok bizitza osoan euskara ikasteko ahaleginik egiten ez badu, pentsa herri erdaldunean jendea eskolak hartzeko bultzatzea zer den".
2005
‎Zubiriko atzelari nafarra da, hain zuzen, gorago aipatu ditugun aurkako bi joeretatik, bigarrena hoberen ordezkatzen duenetakoa. Jatorri erdalduna izanda euskaraz ikasteko ahalegina egin duten edo egiten ari direnei buruz ari gara, hain justu.
‎• Bada euskararen aldeko maila eta gradu ezberdineko jarrera zabala erakusten duen sektore soziala. Euskararen aldeko ospakizun, festa eta deialdietara joaten da, seme alabakDereduan matrikulatzen ditu, euskara ikasteko ahalegina egiten du eta, gainera, etxekoekin eta lagunartean erabiltzen saiatzen da. Kontzientziatuenak euskal komunikabideak eta euskal kultura kontsumitzen ditu...
2006
‎«HABEk oso ontzat jotzen du hartutako erabakia. Euskara ikasteko ahalegina egiten duen jendeari zor zaion gutxieneko gauza da. Honek guztiak emaitza onak emango dituelakoan gaude», adierazi du Joseba Erkiziak.
‎Eta zergatik ekarri dugu hona? Bada, gogorarazteko Iturgaitxek, gezurra badirudi ere, euskara ikasteko ahalegin askozaz handiagoa egin duela beren burua abertzaletzat jotzen duten hainbat politikarik baino. Edota euskal kulturaren paradigma diren zenbait jenio ukiezinek baino (Oteiza, kasu).
2008
‎Badakigu euskaraz egitea ezberdina dela eraztuna ezagutu duenarentzat (alegia, eskolan euskaraz egiteagatik zigortu dutenarentzat) eta batentzat. Lehen kasuan hizkuntza erabiltzea zigorrarekin lotuko da maila batean2;, aldiz, euskara ikasteko ahalegina egin ondoren euskaraz aritzea lortzeak poztasuna sortuko du gehienetan. Zaporeen funtzionamendua ezagututa, pentsa genezake euskara hitz egiteko orduan emozio batzuk azalarazten direla:
2009
‎Aljeriako Ramik, Baionako Mixelek, Gasteizko Jesus Marik eta Galiziako Tereixak euskararekin izandako harremana kontatzen dute. Ondorengo orrietan Mixele Aguerre elkarrizketatu dugu, eta baita Enrike Diaz de Durana eta Jose Perez ere, euskara ikasteko ahaleginean ari direnak azken biak.Hala dio Korrika 16ren leloak: Ongi etorri euskaraz bizi nahi dugunon herrira!
‎euskara galtzen ari den sentsazioaz mintzo dira batzuk. Euskara ikasteko ahaleginak egin behar direla onartzen dute, eta gaitzetsi egiten dute gizartean euskara horren gutxi erabiltzea. Harro sentitzen dira elebidun izanagatik, eta hizkuntzekiko errespetua balioztatzen dute.
Euskara ikasteko ahaleginak:
‎Ez gara konturatzen ezagutza baliozkotzat euskararen ezagutza aktiboa eta bikaina besterik ez kontsideratzeak –euskaraz erraz eta bikain hitz egin eta idaztea, alegia–euskararen kontra egiten duela, euskararen erabilera oztopatzen duela, eta erdal elebakartasuna indartzen duela. Ez gara konturatzen erdal elebakartasuna indartzen ari garela, euskaldun berriak bizitza guztirako euskaldun berri izatera kondenatzen baditugu, eta euskara ikasteko ahalegina egiten ari direnak dakiten euskara erabiltzeko beldurrez bizitzera kondenatzen baditugu, beti ere hanka sartuko duten beldurrez. Ez gara konturatzen euskaldun zahar askok eta askok geure burmuinetan erroturik daukagun euskal gramatika epaile edo euskaltzain frustratuaren usteak euskal hiztunak sortu eta motibatu ordez uxatu egiten ditugula.
2010
‎...o politikoak autonomien estatua ekarri zuen eta azken horrek eskuduntzak, hizkuntzari zegozkienak barne. baina, moda guztiekin gertatu ohi den bezala, bolada hura ere agortu zen eta XX. mendeko 80 hamarkadetatik aurrera euskarekiko lilura lurruntzen hasi zen, abertzaletasunaz kanpoko sektoreetan batez ere. hori ez ezik, hizkuntza horren aldeko jarrera eta atxikimendua zalantzan jartzen hasi ziren. euskara ikasteko ahaleginetan murgilduta ibili ziren asko, frustrazioan erori ziren. horren arrazoietako bat —nagusia, agian— hauxe izan zitekeen: bigarren hizkuntza gisa ikasita, euskaraz lortutako gaitasunak erabilerarako premia edota aukera egokiekin bat egin ez izana. euskararen defentsan ordura arte gotorleku izan ziren giro politiko abertzaleak autonomiaren hautuak banatu zituen, baita euskalgintzari zein hizkuntza politikari dagokionez ere, biak ala biak banaketa eta liskar politikoen arrazoietako bat bihurtu baitziren. hala ere, estrategia zatitu baten bitartez bazen ere, euskara suspertzearen ardura alderdi politiko abertzaleen agendetan baino ez zen modu sinesgarrian gorde. hori baliatuta, euskararen inguruko hizkuntza politikari kutsu politizatua, ideologikoa eta erabilera partidista atxiki zizkioten indar politiko estatalistek. alegia, errealitatearen hautemate eta irudikatzea gidatzen eta bideratzen zituen egitura kognitibo berria garatu zuten nortasun espainiarduneko giro sozialek eta noranzko bereko alderdiek. edo, bestela esanda, euskararen gaineko framing berria eraiki eta hedatu zuten. ongi jabetu behar da framing berri hori sortzeak duen garrantzitaz, izan ere, Canel eta Sanders-ek (2005) azaldu duten bezala, hizkera politikoaren bitartez egiten den gertaeren edo egoeraren interpretazioa (framinga) errealitatea sortzeko hiru moduotan erabil daiteke:
‎Euskararen irudiari prestigioa emateko helburuaren aurka egitea leporatu zion Garbiñe Mendizabal EAJko legebiltzarkideak atzo Patxi Lopezi. Lehendakariak euskara ikasteko ahalegin seriorik ez duela egiten ondorioztatu zuen Mendizabalek Legebiltzarreko osoko bilkuran egindako azalpenetan. Ez duela ikasteko interesik azaltzen, alegia.
2016
‎Diru gabeko jauna, mihi gabeko kanpaia. Euskaltegien matrikulazio kanpainan gaude bete betean, eta gaur bertan, oraintxe bertan, zientoka herrikide ariko da euskaltegiren batean izena ematen, euskara ikasteko ahalegina egiteko prestatzen, begiratzen... Aldi berean, ariko dira euskara irakasleak ikasle ohiei deika, denda eta tabernetan esku-orriak banatzen, buzoietan propaganda uzten...
‎Ama bat Madrilen jaiotakoa da, beste ama bat Ubidean (Bizkaia) aita bat Iruñean eta gainerakoak Gasteiz edo Arabako herri erdaldunetan. Denek, maila batean edo bestean, euskara ikasteko ahalegina egin dute noizbait baina inork ez du amaitu euskalduntze prozesua.
‎1 Guztiek daukate jarrera positiboa euskararekiko, are gehiago, guztiek momenturen batean eta arrakasta handiago edo txikiagorekin egin dute euskara ikasteko ahalegina. Jarrera proaktiboa izan dute hizkuntzarekiko.
2018
‎Eskolan ere den dena erdaraz. Javiri maitearen nahia beharrizan bihurtu zitzaion eta buru belarri jarri zen euskara ikasteko ahaleginean. Gau eskolan eman zuen izena eta berebiziko eginahala eginda lortu zuen euskara kolkoratzeko zeukan behar hari erantzutea.
2021
‎Eta marko horren gainean metropoliaren irizpideak nagusitzen badira, akabo. Euskara ikasteko ahalegina nolabait saritu egin litzateke. Tira, hori nahikoa balitz...
2022
‎Hori dela eta, mezu bat eman nahiko nieke euskaraz aritzen diren ahobizi guztiei. Ikusi dugu zenbat herritar ari den euskara ikasteko ahaleginean. Denok batera bizi gara baina askotan geu gara hizkuntza ohiturak zaintzen ez ditugunak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia