Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2007
‎Lambert-en eta Klineberg en (1967) arabera, klase ertaineko haurrek langile klasekoek baino sentimendu positiboagoakzituzten kanpo talde nazionalekiko. Guk geuk ere ikusi genuen ez direla berdinaketxean euskara hutsez hitz egiten duten haurrek kanpo talde nazionalekiko dituztensentimenduak eta etxean gaztelania hutsez hitz egiten duten haurrenak (Reizabal etal., 2002, 2004). Etniaren araberako ezberdintasunei dagokienez, Ukrainanegindako ikerketa batean Pavlenko, Kryazh, Ivanova eta Barrett (2001) ikertzaileek egiaztatu zuten ez zetozela bat jatorri errusiarra eta ukrainarra zuten haurrensentimenduak.
‎Orain arte, eredu hori Andaluzian, Euskal Herrian eta Katalunian aurkitu da batez ere. Andaluziako haurrekgarrantzia handia ematen diote espainiar identitateari (Barrett, 2001; Gimenez etal., 1999); Euskal Herrian bizi eta etxean euskara hutsez hitz egiten duten haureuskaldunek, berriz, garrantzi handia ematen diote euskal identitateari (Reizabal etal. 2002, 2004); azkenik, Katalunian bizi eta etxean katalan hutsez hitz egitenduten haur kataluniarrek garrantzi handia ematen diote katalan identitateari (Barrett et al., 1999; Vila et al., 1998).
2010
‎Hala ere, beti bizi izan naizenez Iruñean, lagun gehienekin gazteleraz mintzatzen naiz nahiz eta denok euskaraz ikasi dugun. Ohitura hori hausten goaz baina batzuetan zaila egiten zait pertsona batzuekin euskara hutsean hitz egitea ohitura faltagatik...
2014
‎Plazako errealitateari so eginez, egoera bestelakoa dela antzeman genezake. Gaztelania hutsean hitz egiten duen haurrik ez dagoen arren, euskara hutsean hitz egiten dutenak %43a dira eta gaztelaniaz zein euskaraz, bietan jarduten dutenak ostera, %57a. Aurreko datuekin alderatuz gero, badago alderik, beraz.
2017
‎Haietariko hiruren kasuan eskizofreniaren agerraldi akutu bat dela-eta agertu ziren haluzinazioak; laugarrenean, ordea, alkoholaren abstinentzia sindrome baten ondorioz. Lau gaixoek euskara hutsean hitz egiteko ohitura bazuten ere, haluzinazioek, lau kasuetan, eduki mehatxagarria zeukaten eta gaztelania hutsean agertzen ziren, eduki mehatxagarria are arrotzagoa sentiaraziz.
2021
‎Hutsune bat betetzeko asmoz sortu zuten duela zortzi urte Zinea.eus atari digitala: zinemari buruz euskara hutsean hitz egiteko. «Euskal zinemaz gain, euskaldunoi interesatzen zaigun zinema guztiaz ere euskaraz egitea zen kontua», azaldu du Maialen Goñik, Zinea ko koordinatzaileak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia