2009
|
|
ISEI IVEI erakundeak 2005 urtean egin zuen ikerketa oinarritzat hartuta ondorioztatu berri duguna berretsi baino ez dute egiten lehen hezkuntzako laugarren ikasmailako eta derrigorrezko bigarren hezkuntzako bigarren ikasmailako ikasleen Diagnostiko Ebaluazioa egiteko 2009an ISEI IVEI erakundeak berak buruturiko proben emaitzek [66]. Ikerketa horretan, beste zenbait gaitasunen artean,
|
Euskarazko
Hizkuntz Komunikaziorako Gaitasuna neurtzen da, hiru mailotan: hasierako maila, erdiko maila eta maila aurreratua.
|
|
hasierako maila, erdiko maila eta maila aurreratua. Ikasketak ereduan egin dituztenen %38, 5ek
|
euskarazko
hizkuntza komunikaziorako gaitasun maila aurreratua erakusten du, %38, 6k erdi mailako gaitasuna, eta %22, 9 hasierako mailan geratzen da. Etxeko hizkuntza euskara dutenen kasuan, ordea, %55, 3 dira gaitasun maila aurreratua erakusten dutenak, eta etxeko hizkuntza gaztelania dutenen kasuan, berriz, %32, 4 besterik ez dira gaitasun maila hori bera erakusten dutenak, nahiz eta, ez dezagun ahantzi, guztiak ereduan jardun ikasketak egiten.
|
2010
|
|
Familiaren hizkuntzak eragin nabarmena du
|
euskarazko
hizkuntz komunikazioaren emaitzetan. Honek 2009an adierazi zena baieztatzen du eta agerian uzten du familia inguruneak, eskolarekin batera, hizkuntz gaitasunak eskuratzeko prozesuan duen garrantzia.
|
2015
|
|
3 kasutan herritarrak gaztelaniaz jaso ditu idazkiak eta euskaraz nahi zituen, baina erabiltzaileari berari zegokion
|
euskara
hizkuntza komunikazio gisa hautatzea. Aldundiak herritarraren hautua bete du.
|
2018
|
|
Aldiro aldi oro egiten diren neurketetan Lehen Hezkuntzako 4 mailako ikasleek (9 urte) eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2 mailako ikasleek (12 urte) parte hartu ohi dute. Emaitzetan erreparatuta, ikusiko dugu bi kasuetan
|
euskarazko
hizkuntza komunikazioarekin lotutako konpetentzietan alde nabarmenak daudela neska eta mutilen artean. ISEI/ IVEI k argitaratutako txostenetan irakur daitekeen moduan, neskek eta mutilek hizkuntzekin loturiko konpetentzietan agertzen diren aldeak estatistikoki adierazgarriak dira.
|
|
ISEI/ IVEI k argitaratutako txostenetan irakur daitekeen moduan, neskek eta mutilek hizkuntzekin loturiko konpetentzietan agertzen diren aldeak estatistikoki adierazgarriak dira. 2015eko datuek erakusten dutenaren arabera, LH4kovi mailan 7 puntuko aldea dago neska eta mutilen artean
|
euskarazko
hizkuntza komunikaziorako konpetentziaren kasuan (nesken alde), eta 5 puntu ingelesezko kasuan. DBHko 2.vii mailan erreparatuta bi sexuen arteko tartea handiagoa dela ikus daiteke:
|
2019
|
|
Gabezia horiek kezka iturri larria dira hezkuntza munduan, behin eta berriz agertzen direlako ikasleen gaitasunen neurketetan. 2010 urtean jada, ISEIk (Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundea), DBH2ko ikasleen artean egindako ebaluazioaren arabera,
|
euskarazko
hizkuntza komunikaziorako konpetentzian erdiko mailan eta maila aurreratuan zeuden ikasleak %66, 5 ziren, %33, 5 hasierako mailan zeudelarik. Azken hauek %78, 5 ziren A ereduan, %37 ereduan eta %22, 5 ereduan.
|
|
2019ko ekaineko. Euskal Hezkuntza Sistemaren Diagnostikoa? txostenaren arabera, berriz,
|
euskarazko
hizkuntza komunikaziorako konpetentziaren hasierako mailan dauden DBH2ko ikasleak %45 dira, %36 erdiko mailan daude eta maila aurreratuan daudenak %19 dira. Alegia, DBH2ko ia ikasleen erdiek ez dute euskarazko konpetentziaren hasiera maila gainditzen.
|