2001
|
|
Aurretik gure herriaren historia luzean ez bezala, gaur egun lege arauak, botere politikoa, diru bideak eta tresna eraginkorrak ditugu euskararen alde. Badakigu, ongi jakin ere, gure hizkuntzari dagokionez gauzak ez doazela beti bide onetik,
|
euskara
herritar guztion kultur ondaretzat jo litzatekeen herrialde guztietan, eta harrigarria dirudien arren, bulego ofizial batzuetan oraindik euskararen erabilera sozialari hesi mugak jartzeko ahalegin gogorrak antolatu eta kudeatzen direla. Errealitate gordin hori ezkutatu nahi izan gabe, ordea, ukaezina da euskararen aldeko ahalegina ez dela ahuntzaren gauerdiko eztula, eta hori ikusi nahi ez duenak ez dituela ikusi nahi ezta ere gure gizartean joan den hamarkada hauetan hizkuntz arazoez gertatu diren aldakuntza sakonak.
|
|
Munduak bizi duen aro berri honetan euskarari leku bat aurkitu nahi badiogu, Mitxelenak eskatzen zuen benetako leku nahikoa, abiapuntua izan da euskararen kultur eta hizkuntz esparru osoan (guk zentzu kultural argi batez Euskal Herria deitzen dugun horretan, alegia)
|
euskara
herritar guztion kultur ondaretzat hartua izatea; herritar guztiona esan nahi dut: euskaraz jakin eta egiten dugunona, baina baita ere euskararik ez dakitenena ere.
|
2004
|
|
–Guztion euskara guztiontzat?.
|
Euskara
herritar guzti guztion ondare baldin bada, zer nabil ni hemen bazterrak nahasten ika mika hauek hizpidetzat hartuta. Gezur hori egia balitz, alfer alferrik jardungo nuke nik hemen euskalgintzaren barrunbean dauden kontraesanak arrotzen.
|
2010
|
|
|
Euskararen aldeko
herritar guztiak ez ziren hain ikuspegi zorrotzekoak. Continuum zabala zegoen euskaltzaleen artean ere, euskara erdarei buruzko jarreretan60 Euskaltzale guztiak ez ziren hizkuntza bakarraren aldeko.
|
2013
|
|
Besteak beste, honako ideiak jorratu ziren: zer egin euskaratik urrun bizi diren herritarrak euskarara hurbiltzeko; eskubide desberdintasunek desberdintasun sozialak eragiten dituzte,
|
euskara
herritar guztien eskura ez jartzeak desberdintasuna bultzatzen du. Hezkuntza sisteman diren hiru ereduak ere aipatu ziren, eta berdintasuna bultzatzeko eredu bakar eta euskalduna —D eredua— aldarrikatu zen.
|
2014
|
|
5 Euskaltzaindia izan da lehena aldarrikatzen
|
euskara
herritar guztien hizkuntza eta balio kultural orokorra dela, esklusibotasunik gabea. izan ere, gure hizkuntza urte askotan hor egon da, erabili, maitatu eta indartu nahi izan duten guztien esku, eta oso argi dago orain arte nortzuk izan diren bera jagon, landu, ikasi eta bultzatzen ahalegindu direnak. Polemika bero hori nahikoa hoztu bada ere, inoiz aldizka darion keagatik, ez dirudi, horren sua oraindik erabat itzalia denik. izan ere, gaur ere badira, euskara suspertzeko zerbait egiten den bakoi tzean, euskaldun abertzaleoi behin eta berriro geure balio, identitario?
|
2015
|
|
Astean behin batuko diren taldeak osatu eta dinamika ludikoak proposatuko dizkie, elkar ezagutu eta harremandu daitezen, beti ere euskaraz. Hain zuzen ere, aniztasunean eta bakoitzak bere hizkuntzari uko egin barik,
|
euskara
herritar guztien arteko komunikazio hizkuntza komuna bihurtzea da azken helburua".
|
2019
|
|
Azken urratsa, eremu publikotik euskal" eremu komunera" igarotzeko ahalegina –euskaldunon hizkuntz komunitateak euskal komunitate osoa hegemonizatzeko saiakera, alegia–,
|
euskara
herritar guztion balio eta bizipen komuna bihur dadin, gobernantza demokratiko berritzaileMario Zubiaga – Nola autogobernatu hobeto (herriko hizkuntz) komunitatea, aren bitartez egiten ari da. horretarako, aipatzekoak dira mobilizazio historikoak –korrikak–, berriki izan duen garapena, eta, batez ere," Euskaraldiak" ekarri duen mobilizazio eredu berritzailea. hizkuntz komunitatearen langa gainditzeko asmoa nagusitu da kasu bietan. honela, lurraldezko gobernantza demokratikoaren abangoardian kokatu da euskalgintza:
|