2008
|
|
|
Euskarazko
hedabideen sektorean, era askotako komunikabideak daude: handiak, txikiak, nazionalak, lokalak, publikoak, pribatuak, idatziak, ikus entzunezkoak, digitalak...
|
|
Horrekin guztiarekin esan nahi baita ezen ildo propioa bilatu behar duela
|
euskarazko
hedabideen sektoreak, ibili gabe beti erdal medioek zer esan eta zer egin.
|
|
7 Idazle izan, kamerari izan, kudeatzaile izan... euskarazko hedabideetan lan egiten dutenek jantzi behar dute beren profesioan. Esan nahi da, mesedegarria suertatuko zaiola
|
euskarazko
hedabideen sektoreari bere langileak eta kolaboratzaileak beren profesioetan ikasiak eta trebatuak izatea, ezagutzea ofizioari dagozkion baliabideak eta horiek praktikara eramatea. Eta, jakina, ezin halakorik lortu baldin eta jornal duinik jartzen ez bada mahai gainean.
|
2009
|
|
|
Euskarazko
hedabideena sektore estrategikoa da euskararen normalizaziorako, eta, horri begira, iraun eta indartuko diren hedabideak eta haiek garatzeko gaitasuna izango duten eragileak behar dira etorkizun aldakor horretan. Epeak begiratzeaz gain onartezina da diru laguntzen ebazpena iraila arte ez ezagutzea, ezinbestekoa da, gutxienez, segidan aipatuko ditugun puntuetan eragitea.
|
|
Dena den asmo hori zerbait argitzen digu zure esaldiak: . Zorionez, ordea, badakigu
|
euskarazko
hedabideen sektorean hainbat direla euren buruekiko jarrera zorrotza eta perspektiba autokritikoa duten eragileak: perspektiba estrategikoan ari direnak, alegia?.
|
2011
|
|
Zeregin horretan ari gara hilabete hauetan eta laster batean gure hausnarketa instituzioetako arduradunekin partekatu ahal izango dugu. Baina argi dugu aurrera egiteko ezinbestekoa dugula erakunde publikoen laguntza handiagoa, eta hori ari gara aldarrikatzen une honetan.Gaur egungo erakunde publikoen dinamikak ez du asko laguntzen bide horretan, eta ezin dugu isilik geratu ikusten dugunean
|
euskarazko
hedabideen sektoreak ez duela erakunde publikoen 2012ko aurrekontu proposamenetan behar eta merezi duen trataera jasoko, ustez denen begietara sektore ezinbesteko eta estrategikoa izan arren. Horregatik, erakundeei publikoki eskatzen diegu gaiaren garrantzia kontuan hartzeko eta aurrekontuak ahalik eta gehien egokitzeko, partidak handituz.
|
|
Gaur egungo erakunde publikoen dinamikak ez du asko laguntzen bide horretan, eta ezin dugu isilik geratu ikusten dugunean
|
euskarazko
hedabideen sektoreak ez duela erakunde publikoen 2012ko aurrekontu proposamenetan behar eta merezi duen trataera jasoko, ustez denen begietara sektore ezinbesteko eta estrategikoa izan arren. Horregatik, erakundeei publikoki eskatzen diegu gaiaren garrantzia kontuan hartzeko eta aurrekontuak ahalik eta gehien egokitzeko, diru sailak handituz.
|
|
Gaur egungo erakunde publikoen dinamikak ez du asko laguntzen bide horretan, eta ezin dugu isilik geratu ikusten dugunean
|
euskarazko
hedabideen sektoreak ez duela erakunde
|
2012
|
|
|
Euskarazko
hedabideak sektore gisa egituratzen hasiak dira.
|
|
Elkartea[
|
euskarazko
hedabideen sektorearena] ari gara sortzen. Urte aberasgarriak izan dira barrura begira eta administrazioarekin etorkizunean izan genezakeen solaskidetzari begira.
|
|
Tokikom enpresa tokiko hedabideek egoera berriei erantzun azkarra emateko tresna gisa sortu da, eta hiru eginkizun nagusi izango ditu: • Esparru komunak eraikitzea eta kudeatzea: publizitatea, ekoizpena, teknologia, trebakuntza, barne komunikazioa... • Solaskidetza sendoa lortzea
|
euskarazko
hedabideen sektorearekin eta erakundeen aurrean.• Toki hedabideen integrazio posiblearen diseinua proposatzea, eta horren inguruan adostasuna eraikitzea.Mugimendu honekin, tokiko hedabideek, barne kohesioa lantzeaz gain, Euskal Herri mailan zirriborratzen hasi den euskal hedabideen arteko elkarlana ere erraztu nahi dute, foro horretara ere ahots bateratua ekarriz.Ekintza eta gogoetaTokikom e... publizitate komunaren kudeaketa, tokiko hedabideentzako plataforma digital bateratua… Horretarako, enpresa berriak baliabide propioak izango ditu, eta horiez gain bazkideek metatutako jakintza eta azpiegiturak ere baliatuko ditu. Gainera, Tokikom ek maila goreneko gogoeta prozesua ere abiatu nahi du.
|
|
|
Euskarazko
hedabideen sektorea berrantolatzeko, Berria, Argia, Hitza eta Topaguneko hedabideekin elkarlanean jardutea; Topagunearen berregituraketa eta Tokikom tokian tokiko euskarazko hedabideen elkartearen sorrera; eraikin berria. Eta, honi dagokionean, oraingoz, egoera berrira egokitutako azterketa ekonomiko berria eta bideragarritasun ekonomikoa egitearen premia azpimarratu zuen.
|
2015
|
|
650) datorkigu puntuan gogora: . Euskal hiztun komunitatearen erdigunetik kanpo inpaktua izatea
|
euskarazko
hedabideen sektoreak datozen urteotan izango duen erronkarik garrantzitsuenetarikoa izango da?.
|
2019
|
|
Langile zuzen horiei 600 kolaboratzailek eta 1.000 boluntariok osatutako sarea gehitu behar zaie. Izan ere,
|
euskarazko
hedabideen sektorearen eskaintza anitza, zabala eta aberatsa da eta horri esker egunero milaka laguni euskaraz bizitzeko aukera ematen diegu. Euskal prentsa 200.000 kontsumitzaile baino gehiagorengana iristen da.
|
2020
|
|
|
Euskarazko
hedabideen sektoreak aurrean dituen erronkak identifikatu eta erronka horiek gainditzeko lan ildo nagusiak zehaztea helburu.
|
|
Ez dira garai errazak euskarazko hedabideentzat; izan ere, koronabirusak munduko txoko, jendarteko ertz eta herriko bazter guztiak kolpatu ditu, eta
|
euskarazko
hedabideen sektorea ere bai. Baina herri ekimenez sortutako euskarazko hedabideek badute euskarri bat, martxan dituzte bihotzak eta birikak, eta hori argi ikusi da pandemiak eragindako krisiaren erdian:
|