2006
|
|
Orain dela hamabost urte, lehen deialdian, zortzi proiektuk jaso zituzten diru laguntzak, gaur 110en bat dira. Denbora horretan,
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaile potentziala ikaragarri igo da, 200.000 gehiago gutxienez. Kontua da, euskarazko hedabideen eskaintza igo den neurri berean, diru laguntzak igo diren neurri berean edo antzekoan, igo izan balitz kontsumitzaileen kopurua, gaur berealdiko saltoa emanda egongo ginatekeela.
|
2009
|
|
Bilakaera gorabeheratsua da kontsumoarena, baina kasu askotan ez dute lortzen jaitsi gabe mantentzea ere. Euskal irakurle potentzialak asko gehitu dira urteotan irakaskuntza eta euskaltegiei esker (euskaltegietan, urtero ari dira ia berrogei mila ikasle euskara ikasten eta lantzen), baina harrobiak, onenean ere, harrobi izaten jarraitzen duela uste dugu,
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaile izateko jauzia egin gabe, alegia.
|
|
Hor badu euskarak ondoko hizkuntzek ez duten indar-gune bat: gazteen artean atera dira urteotan 200.000 euskal irakurle eta
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaile potentzial gehiago, gazteen artean ari baita gertatzen euskararen ezagutzaren hazkundea. Horra harrobia.
|
|
Ez daude bi merkatu, bakarra da merkatua. Kontsumitzaileen artean asko erdal elebakarrak direlako, eta beste arrazoi askorengatik, abantaila dute gaztelaniazko hedabideek, baina
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaileak zorionez elebakarrak ez baizik eta elebidunak direnez, ez dute osatzen ez unibertso itxirik ez planeta irazgaitzik ere. Euskarazkoak bezala kontsumi ditzakete, eta hala egiten dute, gaztelaniazko hedabideak ere.
|
|
Baina balizko kiosko handi hori euskarazko produktuen erakustoki edo museo huts izango ez bada, ezinbestekoa da produktuen erakargarritasuna bermatzea, kontsumitzaileen apetak asebetetzea helburu nagusitzat hartuta. Azken bost urteetan egindako ikerketek agerian jartzen dutenez, ugariak dira
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaile potentzialek erreal izatera pasatu gabe potentzial izaten jarraitzeko ematen dituzten arrazoiak. Ohitura faltagatik ez dute askok eta askok euskarazko prentsa irakurtzen.
|
2013
|
|
Bestalde, erreferentzia lagungarria izan daiteke CIESen (2007b)
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaile handien kopurua: 57.005 (5 taulan 10 kopurua da; azalpen gehiago artikulu honen 4d atalean).
|
|
Bestalde, erreferentzia lagungarria izan daiteke CIESen (2007b)
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaile ertainen kopurua: 101.410 (5 taulan 11 kopurua da; azalpen gehiago artikulu honen 4d atalean).
|
|
1 taula. Euskarazko liburuen irakurleak, euskaldunak eta
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaileak herrialdeka (ehunekoak).
|
|
|
Euskarazko
hedabideen kontsumitzaileak
|
|
Iturria: euskarazko liburuen irakurleak (Kulturaren Euskal Behatokia in Zubiri, 2010); euskaldunak (Euskararen Datu Basea 1.0, Biztanleriaren Zentsuak EUSTAT eta IEN, Eusko Jaurlaritzaren Soziolinguistikazko Inkesta, 2001);
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaileak (CIES, 2007).
|
|
Oharra: euskarazko liburuen irakurle kopurua eta euskaldunen ehunekoak Euskal Herriari dagozkio, eta
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaileen ehunekoak EAEri.
|
|
|
Euskarazko
hedabideen kontsumitzaile handiak
|
|
|
Euskarazko
hedabideen kontsumitzaile ertainak
|
2015
|
|
Alor horretan etor litezkeen lanak itxaroten egon beharrean, baina, lanean jarraitzeaprobetxugarriagoa izan daitekeela sinesten dugu, eta datu kuantitatiboak iritsi bitartean aldekualitatiboa jorratzeari ekin diogu. Hala,
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaile tipologiadiferenteekin banakako zein taldeko elkarrizketen bidez gauzatuko litzatekeen proiektuagaratzen ari gara, hurrengo hilabeteotan burutzekoa litzatekeena. Elkarrizketetan euskal hiztunkomunitatearen zein komunikabide kontsumitzaile euskaldunen aniztasuna islatuko lukeenlagina biltzea aurreikusten dugu, eta pluralitate hori bermatzeko solaskideen sexua, adina, bizitokia eta hizkuntza gaitasuna aintzat hartuko ditugu.
|
2020
|
|
Baldintza zailetan jarraitu dute lanean, une oro, komunitateari informazio hurbila eta gaurkotua eskainiz. Aipatzeko modukoa da
|
euskarazko
hedabideen kontsumitzaileen igoera itxialdian. Eta hori guztia, ohiko moduan, erantzukizun sozialaren ikuspegitik eta informazio guztia doan eskainiz.
|